1. leht 2-st

Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 1:09 am
Postitas Mõtleja
Tere jõudu!
Äkki kellegil on mingeid huvitavaid ideid, millise Euroopa/Jaapani/Korea kastikaga võiks asendada UAZ bussi, millega seni sai veetud palgimõõtu puid?
Päris oluline on seega kasti pikkus - UAZi lähe 3m sisse, alla 2 oleks nagu jama... ja kandevõimemitte alla 800kg. Leiaks veel millegi, mis kirjade järgi alla 15 sajale võtaks, oleks puhta luks teema xd

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 8:40 am
Postitas Landy
Nagu aru saan,siis korraliku suure haagise kasutamine ei tule kõne alla?
Pilt

Hetkel ei meenu küll ühtegi tavalist pick-up-i mis vaikimisi 3m palgid kasti võtaks.
Valikusse jääks Volvo TGB 21, Gazelle, Iveco, jne. 4x4 või 6x6 kastiautod.

Kui sul on huvi tõsise töölooma vastui, siis võib Imedepõld piisvalt paksu rahkoti korral sulle toota Defender 130 baasisl pikendatud veoplavormiga isendi.
Kasvõi midagi sellist:Pilt
või veidi lühema kastiga isendi:
Pilt

Üks selline on isegi praegu piiri taga saadaval:
http://www.speedfarm.net/home.php?taal= ... to&id=1163

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 1:36 pm
Postitas amevier
Omal ajal sai pika kabiiniga pikapiga veetud 2 m pikkuseid puid, sel kast 1.40 pikk. Kõige lühema kabiiniga pikapi peale peaks saama pikemaid ajada, aga tõenäoliselt 3 m jääb ikkagi pikaks. Kandevõime oli Nissanil paberites üle 900 kg.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 1:51 pm
Postitas Andrus Michelis
Mingi pika kastiga vanem USAkas?

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 4:00 pm
Postitas Landy
Teema algataja on jätnud olulise aspekti mainimta - kas asendus peab olema tänavalegaalne või ainult vajalik enda metsas sõitmiseks?

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 5:09 pm
Postitas amevier
Tuli veel selline mõte, et kui single cab kastikal kast minema visata ja teha sinna palgiveoks sobiv lihtne platvorm, siis ehk kannatab ka 3 m materjali peale panna.
Tagavedrudele nsaab maxiload komplekti panna või lehti juurde.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 5:10 pm
Postitas v6sa
Landy kirjutas:Teema algataja on jätnud olulise aspekti mainimta - kas asendus peab olema tänavalegaalne või ainult vajalik enda metsas sõitmiseks?
See kõigepealt.

Olles veid buhankaga liigelnud, siis mis kuradi valemiga sinna 3meetrine sisse pannakse? Tagauksed lahti?

Muide, liikluses võib koorem olla tagant üle kuni meeter pelga punase lipukesega. Seega kõik 2+ m kastiga asjad kvalifitseeruvad. Mis muidugi ei tähenda, et nendega on võimalik teeliikluses 3-meetrist palki üle tihu ohutult transada. Ninad kipuvad uhkusest püsti minema...

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 5:28 pm
Postitas Landy
Lühikese kabiiniga Defender 130 peale saab panna kuni 2.7m porte kasti
Pilt
ning kui teha ümberehitus,siis ilmselt ka 3m.
Pilt

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 8:11 pm
Postitas Mõtleja
Landy kirjutas:Teema algataja on jätnud olulise aspekti mainimta - kas asendus peab olema tänavalegaalne või ainult vajalik enda metsas sõitmiseks?
Tõsi jah - tänavalegaalne ei pea olema.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: K Mär 07, 2018 10:50 pm
Postitas Landy
Mõtleja kirjutas:
Landy kirjutas:Teema algataja on jätnud olulise aspekti mainimta - kas asendus peab olema tänavalegaalne või ainult vajalik enda metsas sõitmiseks?
Tõsi jah - tänavalegaalne ei pea olema.
No siis me oleme kõik siin su murele ju täiesti valest otsast lähenenud. :bang:

Seega lahendus lihtene - võtad suvalise ( taskukohase /meelepärase/ jne.) võimalikult pika raamiga maasturi, millel VÄGA heas korras raam, aga mäda kere(tagaosa). Kere tagaosa visakad minema, teed endale kahekohalise kabiini ning taha ehitad raamile (näiteks prussidest )karkassil põhineva meelepärstes mõõtudes veoplatavormi.
Hea oleks valida masin, mille tugevad talasillad ning võimalik alla panna suure kandevõimega vedrud ( või lisavaedrud).
Spiraalvedrudega isendile võin soovitada selle sama Defender 130/110 Hevy Duty spiraalvedrusid, mis mõeldud pea pooletist tonnise koorma kandmiseks.

Võid ka teha metallist miski tummisema kosnstruktsiooni:
Pilt

Pilt

Pilt

Või võtad kohe mõne vana kastika ja viskad mädand kasti minema ning teed meelepärase pikkusega platvormi asemele:
https://youtu.be/hQmFV9yhsZ4

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 12:05 am
Postitas Andrus Michelis
Kui tavalisel kastikal, no nt Mazda B 2500, originaalkast minema visata ja asemele ehitads ht vineerist portekast, kas siis masina tänavalegaalsusega tuleb probleeme? Eeldusel, et pikkused laiused säilivad.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 12:54 am
Postitas Mõtleja
v6sa kirjutas: Olles veid buhankaga liigelnud, siis mis kuradi valemiga sinna 3meetrine sisse pannakse? Tagauksed lahti?
Tegemist ss 3303 nö Tartu modifikatsiooniga, millele on robustsevõitu üsna ruumikas kong selga sittutud
palgid sisse, uksed kinni ja minek

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 2:22 am
Postitas Mõtleja
Andrus Michelis kirjutas:Mingi pika kastiga vanem USAkas?
just oli üks jeep comanche müügil, a põrgulisel oli vist atm kast

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 7:15 am
Postitas Andrus Michelis
Mina olen julgelt üle poole oma juhikarjäärist automaatidega sõitnud ja ma isiklikult ei näe seal muud olulist vahet, kui et manuaalil peab sidurit vajutama.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 7:35 am
Postitas v6sa
Sama siin - jahutusradikaga automaatkast kannatab turbiini libistades pea lõputult roomata, aga manuaali sidurist saad mõnekümne sekundiga koormuse all lahti. Samuti on automaadiga imelihtne mõne sentimeetri kaupa roomata kistas kohas.

Samas võib automaadi piinad lõpetada mingi tobe oks, mis läbi radika tungib või vooliku lahti tõmbab ja mahlad välja laseb. Ilma õlita ei sõida see kuhugi, erinevalt manuaalist.

Aga kui teemaks on endale sobiliku preparaadi ehitamine suletud territooriumil pruukimiseks, siis seda saab ju teha suvalisest kättejuhtunud toorikust. Niikuinii läheb 3-meetrine palk pikalt üle tagasilla rippuma. Kõige pikemad "sõiduautoraamid" on ilmselt USA kastikatel. Euroopa ja jaapani omadel on raamid üsna ühes klassis. Aga on erinevusi;)

Küsimus kogenumatele: kuidas säärasel puhul tagasilla kemppilukk töötaks? Koormaga saab pöörderaadius olema supertankeri klassist, aga kas rattavõllid võiks sellise wägiwalla üle elada, kui rehvi suurusega mitte üle pingutada?

Ehk teemaalgataja küsimus taandub tegelikult võimalikult terve raami leidmisele oma eelarve raames. 8)