Koormaeesel asendamaks UAZi

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 713
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas Andrus Michelis » N Mär 08, 2018 7:15 am

Mina olen julgelt üle poole oma juhikarjäärist automaatidega sõitnud ja ma isiklikult ei näe seal muud olulist vahet, kui et manuaalil peab sidurit vajutama.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1269
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas v6sa » N Mär 08, 2018 7:35 am

Sama siin - jahutusradikaga automaatkast kannatab turbiini libistades pea lõputult roomata, aga manuaali sidurist saad mõnekümne sekundiga koormuse all lahti. Samuti on automaadiga imelihtne mõne sentimeetri kaupa roomata kistas kohas.

Samas võib automaadi piinad lõpetada mingi tobe oks, mis läbi radika tungib või vooliku lahti tõmbab ja mahlad välja laseb. Ilma õlita ei sõida see kuhugi, erinevalt manuaalist.

Aga kui teemaks on endale sobiliku preparaadi ehitamine suletud territooriumil pruukimiseks, siis seda saab ju teha suvalisest kättejuhtunud toorikust. Niikuinii läheb 3-meetrine palk pikalt üle tagasilla rippuma. Kõige pikemad "sõiduautoraamid" on ilmselt USA kastikatel. Euroopa ja jaapani omadel on raamid üsna ühes klassis. Aga on erinevusi;)

Küsimus kogenumatele: kuidas säärasel puhul tagasilla kemppilukk töötaks? Koormaga saab pöörderaadius olema supertankeri klassist, aga kas rattavõllid võiks sellise wägiwalla üle elada, kui rehvi suurusega mitte üle pingutada?

Ehk teemaalgataja küsimus taandub tegelikult võimalikult terve raami leidmisele oma eelarve raames. 8)
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15406
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas Landy » N Mär 08, 2018 8:17 am

Andrus Michelis kirjutas:Kui tavalisel kastikal, no nt Mazda B 2500, originaalkast minema visata ja asemele ehitads ht vineerist portekast, kas siis masina tänavalegaalsusega tuleb probleeme? Eeldusel, et pikkused laiused säilivad.

Sõltub sellest, millal ta on Eestis arvele võetud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15406
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas Landy » N Mär 08, 2018 8:18 am

Andrus Michelis kirjutas:Mina olen julgelt üle poole oma juhikarjäärist automaatidega sõitnud ja ma isiklikult ei näe seal muud olulist vahet, kui et manuaalil peab sidurit vajutama.

Hm.. minu teda,saab hädaolukoras manuaalakastiga autot ka köiega järgi vedades käivitada.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15406
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas Landy » N Mär 08, 2018 8:25 am

v6sa kirjutas:Sama siin - jahutusradikaga automaatkast kannatab turbiini libistades pea lõputult roomata, aga manuaali sidurist saad mõnekümne sekundiga koormuse all lahti. Samuti on automaadiga imelihtne mõne sentimeetri kaupa roomata kistas kohas.

Samas võib automaadi piinad lõpetada mingi tobe oks, mis läbi radika tungib või vooliku lahti tõmbab ja mahlad välja laseb. Ilma õlita ei sõida see kuhugi, erinevalt manuaalist.

Aga kui teemaks on endale sobiliku preparaadi ehitamine suletud territooriumil pruukimiseks, siis seda saab ju teha suvalisest kättejuhtunud toorikust. Niikuinii läheb 3-meetrine palk pikalt üle tagasilla rippuma. Kõige pikemad "sõiduautoraamid" on ilmselt USA kastikatel. Euroopa ja jaapani omadel on raamid üsna ühes klassis. Aga on erinevusi;)

Küsimus kogenumatele: kuidas säärasel puhul tagasilla kemppilukk töötaks? Koormaga saab pöörderaadius olema supertankeri klassist, aga kas rattavõllid võiks sellise wägiwalla üle elada, kui rehvi suurusega mitte üle pingutada?

Ehk teemaalgataja küsimus taandub tegelikult võimalikult terve raami leidmisele oma eelarve raames. 8)


1) Automaatkaste ja sidureid ei pea vägistama - selle semal on aeglusti kasutamine välja mõeldud ja kui sellest ei piisa, muudetakse silla ülekandearv lähetülesandele sobilikuks.
2)"Pika kerega" maasturi raami pikkused võivad ikka üsna märkimisväärselt erineda. Mõnel lõppeb kere jupp maad enne raami teisel tilbendab pikalalt "üle ääre", rääkimata sildade vahelisest kugusest.
3)Veovõllide kestmine sõltub VÄGA palju sellest, kes on auto tootnud, margiti/mudleiti suur vahe. Loomulikult sõltub ka rehvi suurusest. Tugevdatud veovõll päästab siinkohal päeva.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2283
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas totu » N Mär 08, 2018 11:05 am

Ja mis sellel A/Tl viga on?
Üks võimalus on osta pooleksvajunud raamiga kastikas ja teha "u" profiilist või nelikanttorust uus raami tagaosa, reeglina on omad raamid kabiini aluseni korralikud. Saab kohe õige pikkusega asja teha ja kardaani, piduritorude ja kaabelduse pikendamine ei tohiks ka kosmoseteadus olla (tegelikult ei olegi). Kui väga vana isend leida (mille mõõte MNTs ei ole) ja hästi korralikult ehitada, võiks teoreetiliselt isegi registrisse saada.
Ja edasi fantaseerides, sinna alla on võimalik ka sama ülekandearvuga väikeveoka sild leida ja vägagi korralik kandevõime saada. Idee siis Taist :) .
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 626
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas TarviR » N Mär 08, 2018 11:22 am

Kui ei pea olema tänavalegaalne, siis ilmselt ei pea olema ka B kat.

Gaz 66
Unimog
D4D+R6NA
Mahno
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: R Sept 09, 2005 2:48 pm
Asukoht: Tallinn-Harju

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas Mahno » N Mär 08, 2018 1:26 pm

Miks mitte traktor?
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 249
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas usamosse » N Mär 08, 2018 9:21 pm

Mind huvitaks kui mitu 3m palki kongiga UAZ selga võttis?
Ma käin ka vahel 3m kandis materjali välja toomas, saan Respo balansiirkäruga hakkama, laadida suhteliselt lihtne (madal ju) ja keskmiselt 5 palki (D=35-40cm) saab korraga ära toodud, ei lõhu eriti pinnast ega tehnikat. Kui tee enne selgeks teha, saab ka kitsamatest kohtadest läbi. Pole veduriks midagi erilist vaja, olen kraavidelt (kus kände väga ei ole) neliveolise bussikesega ka ära toonud.
margus61
Zootramm
Postitusi: 591
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas margus61 » R Mär 09, 2018 7:25 am

Mõtleja kirjutas:Tere jõudu!
Äkki kellegil on mingeid huvitavaid ideid, millise Euroopa/Jaapani/Korea kastikaga võiks asendada UAZ bussi, millega seni sai veetud palgimõõtu puid?

Omal ka 3303 metsamajanduseks. Oleks asemele midagi sellist võtta, küll võtaks: Toyota Dyna 4WD
Mõtleja
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: K Mär 07, 2018 12:57 am

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas Mõtleja » R Mär 09, 2018 12:38 pm

usamosse kirjutas:Mind huvitaks kui mitu 3m palki kongiga UAZ selga võttis?
Ma käin ka vahel 3m kandis materjali välja toomas, saan Respo balansiirkäruga hakkama, laadida suhteliselt lihtne (madal ju) ja keskmiselt 5 palki (D=35-40cm) saab korraga ära toodud

Mingi 5 metsakuiva, d umbes 30cm ringis.
Käruga tundub lihtsalt hulga ebamugavam vingerdada päris metsa vahel kui bussi v kastikaga
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 249
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas usamosse » R Mär 09, 2018 1:59 pm

Muidugi on käruga keerulisem, kuid kui panna kärukonks ka ette, siis on väga hea käru lükata kuhugi kitsasse kohta näiteks. Eelis on kärul aga see et saad ka pikemat ära tuua kui vaja, ma näiteks algaval nädalal lähen tooma 6,5m kuusepalki, käru kast on 3m ja tiisel annab lisaks 1,3m. Kaks tk läheb peale, otsad ümber tiisli kinni ja tulevad. Ja kui konks on ees, saab mugavalt vintsiga üle ploki kärule tõmmata, kas otse või küljelt kuidas vaja. Seda sama teha kongiga või tüüpilise linnaka kastiga oleks korralik anektoot tegelikult.
Et käruga mugav oleks, tuleb lihtsalt natuke eelvaatlust teha et trajektoorid ei nõuaks käruga ümberpööramisi ja et kändude otsa ribadeks ei tõmbaks. Kui ise ka langetad/saed (oli vist oma mets ju), siis saad selle käigus juba aimu kuidas ja kus teekoht tekiks ning mõned kännuotsad madalamalt teha kui vaja. Pikema metashoolduse käigus tekivad siis nagunii kindlamad teekohad, mida hiljem kasutama jäädakse.
PS: kui kärukonks ette on plaanis, siis peaks see olema äravõetav, sest teeliikluses hakkab poliis kiusama kui seda näeb.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1723
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas isakene » L Mär 10, 2018 2:06 am

Paarkümmend aastat tagasi kõlbas tavalise Isuzu KBD25 kastikaga maanteelegaalselt kasepaberipuud vedada küll. Kui metsaveoki tulek viibis ja saemeestele bensuraha nappis. Peaaegu poolteist tihu õnnestus kastikale selga laduda, kohalik kokkuostja irvitas ja ladus viissada krooksu sulas peo peale. Paariks päevaks jälle mure murtud... 8) :lol:
Patrol, Pajero, Trooper, Sportage kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1269
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas v6sa » L Mär 10, 2018 11:10 am

v6sa kirjutas:...
Olles veid buhankaga liigelnud, siis mis kuradi valemiga sinna 3meetrine sisse pannakse? Tagauksed lahti?
...


Käisin oma Krooksu mõõtmas ja kastika kabiini tagaseinast raami otsani on 260 cm. Arvestades, et buhankal on vahesein eespool, siis võib 3-meetrine napilt ka sisse mahtuda.

Minul on samaks otstarbeks kollase seljakotiga Krooks:
https://drive.google.com/open?id=1htOkJ ... E6gP3d4ITa
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 909
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

PostitusPostitas uppund kana » P Mär 11, 2018 8:56 am

v6sa kirjutas:Küsimus kogenumatele: kuidas säärasel puhul tagasilla kemppilukk töötaks? Koormaga saab pöörderaadius olema supertankeri klassist, aga kas rattavõllid võiks sellise wägiwalla üle elada, kui rehvi suurusega mitte üle pingutada?


Tagurdamine on nagu tankeriga, ei taha kuidagi keetata. Muidu on ok ei juhtu sellaga midagi. Noh betoonil pole ilmselt raske koormaga mõistlik kannakaid tegema hakata.
TR1-Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........seljakotiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888

Mine “Tahan osta aga ?”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist