Koormaeesel asendamaks UAZi

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Mõtleja
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: K Mär 07, 2018 12:57 am

Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Mõtleja »

Tere jõudu!
Äkki kellegil on mingeid huvitavaid ideid, millise Euroopa/Jaapani/Korea kastikaga võiks asendada UAZ bussi, millega seni sai veetud palgimõõtu puid?
Päris oluline on seega kasti pikkus - UAZi lähe 3m sisse, alla 2 oleks nagu jama... ja kandevõimemitte alla 800kg. Leiaks veel millegi, mis kirjade järgi alla 15 sajale võtaks, oleks puhta luks teema xd
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Landy »

Nagu aru saan,siis korraliku suure haagise kasutamine ei tule kõne alla?
Pilt

Hetkel ei meenu küll ühtegi tavalist pick-up-i mis vaikimisi 3m palgid kasti võtaks.
Valikusse jääks Volvo TGB 21, Gazelle, Iveco, jne. 4x4 või 6x6 kastiautod.

Kui sul on huvi tõsise töölooma vastui, siis võib Imedepõld piisvalt paksu rahkoti korral sulle toota Defender 130 baasisl pikendatud veoplavormiga isendi.
Kasvõi midagi sellist:Pilt
või veidi lühema kastiga isendi:
Pilt

Üks selline on isegi praegu piiri taga saadaval:
http://www.speedfarm.net/home.php?taal= ... to&id=1163
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas amevier »

Omal ajal sai pika kabiiniga pikapiga veetud 2 m pikkuseid puid, sel kast 1.40 pikk. Kõige lühema kabiiniga pikapi peale peaks saama pikemaid ajada, aga tõenäoliselt 3 m jääb ikkagi pikaks. Kandevõime oli Nissanil paberites üle 900 kg.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Mingi pika kastiga vanem USAkas?
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Landy »

Teema algataja on jätnud olulise aspekti mainimta - kas asendus peab olema tänavalegaalne või ainult vajalik enda metsas sõitmiseks?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas amevier »

Tuli veel selline mõte, et kui single cab kastikal kast minema visata ja teha sinna palgiveoks sobiv lihtne platvorm, siis ehk kannatab ka 3 m materjali peale panna.
Tagavedrudele nsaab maxiload komplekti panna või lehti juurde.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas v6sa »

Landy kirjutas:Teema algataja on jätnud olulise aspekti mainimta - kas asendus peab olema tänavalegaalne või ainult vajalik enda metsas sõitmiseks?
See kõigepealt.

Olles veid buhankaga liigelnud, siis mis kuradi valemiga sinna 3meetrine sisse pannakse? Tagauksed lahti?

Muide, liikluses võib koorem olla tagant üle kuni meeter pelga punase lipukesega. Seega kõik 2+ m kastiga asjad kvalifitseeruvad. Mis muidugi ei tähenda, et nendega on võimalik teeliikluses 3-meetrist palki üle tihu ohutult transada. Ninad kipuvad uhkusest püsti minema...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Landy »

Lühikese kabiiniga Defender 130 peale saab panna kuni 2.7m porte kasti
Pilt
ning kui teha ümberehitus,siis ilmselt ka 3m.
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Mõtleja
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: K Mär 07, 2018 12:57 am

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Mõtleja »

Landy kirjutas:Teema algataja on jätnud olulise aspekti mainimta - kas asendus peab olema tänavalegaalne või ainult vajalik enda metsas sõitmiseks?
Tõsi jah - tänavalegaalne ei pea olema.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Landy »

Mõtleja kirjutas:
Landy kirjutas:Teema algataja on jätnud olulise aspekti mainimta - kas asendus peab olema tänavalegaalne või ainult vajalik enda metsas sõitmiseks?
Tõsi jah - tänavalegaalne ei pea olema.
No siis me oleme kõik siin su murele ju täiesti valest otsast lähenenud. :bang:

Seega lahendus lihtene - võtad suvalise ( taskukohase /meelepärase/ jne.) võimalikult pika raamiga maasturi, millel VÄGA heas korras raam, aga mäda kere(tagaosa). Kere tagaosa visakad minema, teed endale kahekohalise kabiini ning taha ehitad raamile (näiteks prussidest )karkassil põhineva meelepärstes mõõtudes veoplatavormi.
Hea oleks valida masin, mille tugevad talasillad ning võimalik alla panna suure kandevõimega vedrud ( või lisavaedrud).
Spiraalvedrudega isendile võin soovitada selle sama Defender 130/110 Hevy Duty spiraalvedrusid, mis mõeldud pea pooletist tonnise koorma kandmiseks.

Võid ka teha metallist miski tummisema kosnstruktsiooni:
Pilt

Pilt

Pilt

Või võtad kohe mõne vana kastika ja viskad mädand kasti minema ning teed meelepärase pikkusega platvormi asemele:
https://youtu.be/hQmFV9yhsZ4
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Kui tavalisel kastikal, no nt Mazda B 2500, originaalkast minema visata ja asemele ehitads ht vineerist portekast, kas siis masina tänavalegaalsusega tuleb probleeme? Eeldusel, et pikkused laiused säilivad.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Mõtleja
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: K Mär 07, 2018 12:57 am

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Mõtleja »

v6sa kirjutas: Olles veid buhankaga liigelnud, siis mis kuradi valemiga sinna 3meetrine sisse pannakse? Tagauksed lahti?
Tegemist ss 3303 nö Tartu modifikatsiooniga, millele on robustsevõitu üsna ruumikas kong selga sittutud
palgid sisse, uksed kinni ja minek
Mõtleja
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: K Mär 07, 2018 12:57 am

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Mõtleja »

Andrus Michelis kirjutas:Mingi pika kastiga vanem USAkas?
just oli üks jeep comanche müügil, a põrgulisel oli vist atm kast
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Mina olen julgelt üle poole oma juhikarjäärist automaatidega sõitnud ja ma isiklikult ei näe seal muud olulist vahet, kui et manuaalil peab sidurit vajutama.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitus Postitas v6sa »

Sama siin - jahutusradikaga automaatkast kannatab turbiini libistades pea lõputult roomata, aga manuaali sidurist saad mõnekümne sekundiga koormuse all lahti. Samuti on automaadiga imelihtne mõne sentimeetri kaupa roomata kistas kohas.

Samas võib automaadi piinad lõpetada mingi tobe oks, mis läbi radika tungib või vooliku lahti tõmbab ja mahlad välja laseb. Ilma õlita ei sõida see kuhugi, erinevalt manuaalist.

Aga kui teemaks on endale sobiliku preparaadi ehitamine suletud territooriumil pruukimiseks, siis seda saab ju teha suvalisest kättejuhtunud toorikust. Niikuinii läheb 3-meetrine palk pikalt üle tagasilla rippuma. Kõige pikemad "sõiduautoraamid" on ilmselt USA kastikatel. Euroopa ja jaapani omadel on raamid üsna ühes klassis. Aga on erinevusi;)

Küsimus kogenumatele: kuidas säärasel puhul tagasilla kemppilukk töötaks? Koormaga saab pöörderaadius olema supertankeri klassist, aga kas rattavõllid võiks sellise wägiwalla üle elada, kui rehvi suurusega mitte üle pingutada?

Ehk teemaalgataja küsimus taandub tegelikult võimalikult terve raami leidmisele oma eelarve raames. 8)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”