Kastikas, aga milline?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

GC
Rock Crawler
Postitusi: 545
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas GC »

Erikoff kirjutas:Ma sõitsin vähe vanema hiluxiga 2010+ täpselt ei mäleta. Aga see kogemus oli jube. Oli talv ka muidugi. Igatahes sellel 4wd auto rešiimi ei olnud, tagaveoga pole sellega talvel midagi teha kui vanarauda kastis ei ole.

Kastikate puhul on küll minuarust 4wd auto rešiim kohustuslik.
Harjud ära või sured ära...!
Mina olen kastikaga sõitnud juba alates 1999 ja 4WD kasutan ainult siis kui 2WD enam edasi ei vii.
Kastis vanarauda ei vea, aga rehvina tunnistan ainult pehmet täis lamelli!
Jube võis see kogemus olla AT rehviga, olen isegi mõned korrad nendega talvel uisutanud.

Ja seletage mulle, mis eelise annab pidev nelivedu versus lülitatav nelivedu !?
gaz fs 1
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas TiitR »

GC kirjutas:
Ja seletage mulle, mis eelise annab pidev nelivedu versus lülitatav nelivedu !?
Annab ikka ja just stabiilsuse. Kas 1 (max 2) vedav ratas taga või vähemalt 1+1 (ees ja taga). Ise kulgesin L200-ga 2 talve Mudzilladega ja no ilma neliveota oli ikka uisutamist palju rohkem (loogiline ka), eriti kerge kastika tagaosaga.
Aga nagu juba öeldud, siis harjub kiiresti ja mängid peas sõidustiili ümber.
GC
Rock Crawler
Postitusi: 545
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas GC »

TiitR kirjutas:
GC kirjutas:
Ja seletage mulle, mis eelise annab pidev nelivedu versus lülitatav nelivedu !?
Annab ikka ja just stabiilsuse. Kas 1 (max 2) vedav ratas taga või vähemalt 1+1 (ees ja taga). Ise kulgesin L200-ga 2 talve Mudzilladega ja no ilma neliveota oli ikka uisutamist palju rohkem (loogiline ka), eriti kerge kastika tagaosaga.
Aga nagu juba öeldud, siis harjub kiiresti ja mängid peas sõidustiili ümber.
No aga lülitan talvel 4WD ja sõidan!?
Suvel asfaldil kõiki neid asju ringi ajada, milleks?
gaz fs 1
Kasutaja avatar
metsapoolne
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: E Aug 22, 2016 11:05 pm
Asukoht: Lõuna-Eesti

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas metsapoolne »

GC kirjutas: Suvel asfaldil kõiki neid asju ringi ajada, milleks?
Pseudoprobleem. Ka suvel lähevad autod käest ära päris lihtsalt. Piisab vaid vastavatest tingimustest.
Ja peaks olema igaühe oma asi, millega sõidab ja mida väärtustab. Mingist * saastab loodust ja hoiab teid paremas seisus* juttu pole vast vaja siin arendama hakata kui sinnapoole tüürid..
´Sina otsustad suuri asju ja mina väikeseid asju...ning seda kas asjad on suured või väikesed!´
Chevy Tahoe 5.3L Vortec V8
GC
Rock Crawler
Postitusi: 545
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas GC »

metsapoolne kirjutas:
GC kirjutas: Suvel asfaldil kõiki neid asju ringi ajada, milleks?
Pseudoprobleem. Ka suvel lähevad autod käest ära päris lihtsalt. Piisab vaid vastavatest tingimustest.
Ja peaks olema igaühe oma asi, millega sõidab ja mida väärtustab. Mingist * saastab loodust ja hoiab teid paremas seisus* juttu pole vast vaja siin arendama hakata kui sinnapoole tüürid..
Ei ole probleem!
Muidugi on igaühe oma asi!
Küsisin ju, mis on pideva 4WD eelis?
Saab ju suvelgi 4WD lülitada...kui on eeldused, et kipub "käest ära minemine", saab kõik aeg 4WD liikuda!
Aga saab ka välja lülitada!
gaz fs 1
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas LauriJ »

GC kirjutas: Ja seletage mulle, mis eelise annab pidev nelivedu versus lülitatav nelivedu !?
Ega enne aru ei saa, kui pole proovinud. Kui näiteks vaja rasket treilerit tagurpidi kuskile ajada ja järske pöördeid teha. Tagaveoga hakkab kaapima, lukus 4veoga poob räigelt. Pideva 4veoga on hea mugav toimetada. samuti linnavahel libedamates oludes on lahtine 4vedu väga hea. Manööverdamisvõime säilib ja pidamine on ka hea.
Kastikatest niipalju, et kasutatuna võtaks ma vist Hiluxi. See on selline kindlapeale minek. Pole küll mingi mugavuse etalon ega ka kiire aga ikkagi kindlapeale minek. Ning kui ei meeldi, siis Hiluxi hind langeb kõige vähem ja müüa kõigist kastikatest kõige lihtsam. Amarok on kiire ja mugav aga hetkel vist hinnapiirist väljas. Muude kastikate poole ma ise väga ei vaataks, kui siis RAM jah juba.
slauri
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 152
Liitunud: N Juun 29, 2006 3:15 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas slauri »

Tere!
Oli kasutuses Isuzu D-Max, 2,5TDi, 2014.a.,automaat,kliima ja lisaks sai lastud paigaldada veel puldiga Webasto.
Minu jaoks plussid olid sellel ajal: pikendatud kabiin(suuremad tagauksed) ja kandevõime tonn ning haagis kuni 3,5 tonni.
Sõitmine suuremalt jaolt linnast väljas ja ikka hoogsalt.
Talvel - ainult 4WD (talvekad- pakiauto naastudega Cooperid);hea,kui kastis midagi, eriti raskemat haagist vedades.
Suvel sai kasutatud ka 2WD, aga sellega tekkis kohe (orig.rehvidega) kõva kulumine tagumistel.
Vahetasin BFG A/T-de vastu ja peamiselt sõitsin 4WD. Auto tundus ka rahulikum ja stabiilsem.
Sõita oli mugav nii ees,kui taga istudes. Ei ütle ühtegi paha sõna. Oli töö- ja pereauto ning samuti sai pidevalt jahil käidud.
SÕITJA - sündind SÕITJA
+37256564491
H.K
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 188
Liitunud: L Nov 25, 2006 1:47 am

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas H.K »

Kui see 80% maanteed= 800km ja 20%muud=200km, siis suurt vahet pole millega liikuda.
Kui 80% maanteed on juba ca 4000km ja 20% muud=1000km, siis mina vaataks uue rangeri poole(võiks juba natuke mugav ka olla)

Ca aasta sai 2013a hiluxiga liigeldud ja see vahetatud Ford Ranger Wildtracki vastu. Hiluxi ainukesed plussid oli kehvades oludes- temast ei olnud nii kahju, minul ei jõudnud laguneda ka ja hooldus ei maksnud ka suurt midagi.
Ford on see eest vaikne, hiluxiga võrreldes väga mugav, 147kw liigub hästi. Fordi ainukesed miinused on Info-Auto(kallis ja saamatud/suutmatud töötajad) ja kokkujooksev mootor.

Ise valisin Fordi ja navara 3,0 V6-e vahel- võtsin tookord Fordi.

H.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas TiitR »

H.K kirjutas:, siis mina vaataks uue rangeri poole(võiks juba natuke mugav ka olla)
Hind on ees ju? Soovitad poole kallimat masinat?
H.K
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 188
Liitunud: L Nov 25, 2006 1:47 am

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas H.K »

Aga avab auto24 ja vaatab mida need fordid maksavad ka, limiteid saab juba selle raha eest. Vaiksemad ja mugavamad ikkagi kui hilux või D-max.

Et oskan lugeda ja nägin ka kodaniku eelarvet.

H.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas TiitR »

H.K kirjutas:Aga avab auto24 ja vaatab mida need fordid maksavad ka, limiteid saab juba selle raha eest. Vaiksemad ja mugavamad ikkagi kui hilux või D-max.

Et oskan lugeda ja nägin ka kodaniku eelarvet.

H.
Aga avasin juba enne ja mõiste "uus" on meil hetkel ilmselt erinev. Esimese otsa 2016a. autom. kastiga (nagu teemaalgataja soovis) algavad sealt 29000€ + hinnast.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas LauriJ »

Ma ütleks, et kokkujooksev mootor on päris suur miinus. Eriti, kui garantii on läbi autol.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1287
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas honkomees »

H.K kirjutas:...Vaiksemad ja mugavamad ikkagi kui hilux või D-max. ...
mu arust on mugav masin, millega ei pea alailma remonditöökoja vahet sõitma (eriti kui elad esindusest üle 100 km) ja päevi-nädalaid ilma transpordivahendita olema.
Töökindlus, töökindlus ja veel kord töökindlus, lisaks võiks olla ka võimekust koormat kanda ja sellega mitte platsil sisse jääda.
Isuzu D-maxiga on mul igatahes julgem tunne sõita kui linnamaasturiga, ka pikki Venemaa otsi olen sõitnud just sellega, mitte sõidukaga. Hea stabiilne lasta.
Aga igaüks otsustab oma vajaduste järgi ja mõni on ülirahul Ranger Wildtrackiga ning kirjutab "väheolulistest" :lol: riketest esimese 100 tkm läbimisel, mille puhul mina käiks sellest masinast suure kaarega mööda.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas tarmo »

TiitR kirjutas: Kuid kui ihaleda pideva nelikuga kastikat, siis jääb sõelale vaid Amarok (parandage, kui eksin). USA-katest suurt ei tea, kuid eeldan, et ka need on lülitava nelikuga?
USAkad jah lülitavaga, aga euroopa omadest peaks saama ka Mitsu L200-le tellida difriga vahekasti ehk siis võib ka sellise leida, kui hästi otsida.

Aga muidu on see auto ostmine foorumis umbes nagu naise otsimine. Igaühele meeldib isesugune ja nii on :D

Muidu eelkirjutajatega nõus, et kui töökindlus on prioriteet nr 1, siis Hilux või D-Max. Kui miski muu oluline, siis juba see, mis meeldib.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
metsapoolne
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: E Aug 22, 2016 11:05 pm
Asukoht: Lõuna-Eesti

Re: Kastikas, aga milline?

Postitus Postitas metsapoolne »

Usakad on janused juba ilma koormata, rääkimata siis koorma vedamisest. Jõudu on neil küll palju, kuid samas on nad ka väga rasked. Niipalju kui ameeriklastega kokku olen puutunud, siis (juhul kui) valik sellisele masinale.. ma võtaks vanema masina, uued on küll ökonoomsemAD, kuid kered on neil suhteliselt õhukesed võrreldes vana masinaga mis siiski tehtud suhteliselt paksust materjalist ja peale toetades ei lähe kohe mõlki ning nende puhul ei ole sellist asja, et kui näed roostetäppi siis on ta kohe läbiv nagu uutega kipub olema.
Remondirõõmu on minul vähe olnud, masin on lihtsalt niivõrd algeline, et pole palju mis pekki läheks :D Veermik aga laguneb, sest masin on ikka liiga raske ja teed on meil nagu on.
´Sina otsustad suuri asju ja mina väikeseid asju...ning seda kas asjad on suured või väikesed!´
Chevy Tahoe 5.3L Vortec V8
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”