Vana G igapäevasõidukiks

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

kristjs
Rookie
Postitusi: 2
Liitunud: L Nov 04, 2017 6:00 pm

Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas kristjs »

Tere

Omamata mingisugust maasturikogemust, kuid soovides see kogemus saada, ja just vanema G näol, siis oleks targematele paar küsimust.

Alustan kõigepealt sellest, et hinnaklass milles ma liigun on ca 15K ning soov oleks leida tehniliselt võimalikult korralik 3-ukseline isend.
Siit edasi läheb juba keerulismaks. Iseenesest meeldib mulle 460 kere rohkem kui 463, kuid kuna neid pakkumisi just üleliia palju netiavarsutes ei ole, siis tuleb olla avatud mõlemale generatsioonile.

Nüüd läheb juba päris keeruliseks, kuna valida tuleb käigukasti ja mootori kombinatsioon - kas on mingid kindlad aastakäigud või versioonid, mootori puhul ka võimsus, mida eelistada või vältida? Selles osas olen täielik võhik, nii et iga infokild aitab kõvasti kaasa.

Lisaks, mida ostmisel, või kasvõi kuulutuse pilte sirvides meeles pidada? On mingid kohad mis kipuvad roostetama? Kas on muid levinud probleeme difrite, aeglusti, elektroonikaga, mida müüjatelt uurida? Olles ise veel üsna rumal, siis oskate ehk soovitada kelle juurde enne ostu potensiaalset G'd näitama minna?

Valdavalt hakkaks masin ringi liikuma linnas igapäevasõidukina, aega-ajalt vedama ca tonnist paadikäru ja tavalist haagist. Küllap 4x4 võimekuse tekkimisel ka tee pealt maha saaks keeratud.

Kuna sooviksin ostu teha pikaks perioodiks, siis arvestan, et kindlasti tuleb ka tulevikus sinna juurde investeerida ja parendusi teha, kuid loodaks siiski leida võimalikult korraliku veermiku ja kerega isendi, mida vaikselt edasi kõpitseda.

Moderaator võib teema "tahan osta" sektsiooni ümber tõsta, kuid kuna soov spetsiifiline, siis tundus asjakohasem otse mersu teemast uurida.


Aitäh!
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas poiss »

460 igapäeva sõiduks on originaalsena väga väsitav kooslus. Undab ja vibreerib maanteel ja linnas jääb jalgu. Sillad enamuses masinail aeglased ja mootori pöörded kõrged sõitmas 90km/h ja enam. Suurim pluss veoskeemis on tagavedu.
Kogemus alates 2009a pika 460- ga. Mis nägi välja nagu 463 33” at rehviga.
460 ainuke õige tuuning igapäeva sõiduks on alla installida 35” ratas ja viiene manual kast ja alates 100+Kw mootor. Kannatab 110km/h /3200rpm tallin-narva otsa ära lasta küll. Edasi ei pea sillad vastu :D. (Praegu julgeks 44+” ratast soovitada omast käest aga mitte g sillaga enam :wink: )


463-st kannatab aga hea auto teha ja sellega liigelda kalale ja balletti vaatama.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas Praks1 »

Alustuseks mine proovi ühte 460 pilli ja saad aru kui loll idee see üldse on.
Edasi suhtle juba oma rahakotiga,minuarust on see ülehinnatud kast lihtsalt :D
Proto
53951597
BTR
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 164
Liitunud: T Jaan 04, 2011 4:39 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas BTR »

Julgeks soovitada 463 kere ja 3,5 diiselmootorit,minu arust parim kooslus-ylivastupidav ja hea mootor,lihtne hooldada. Kered roostetavad koigil,ka uutel autodel on uksehinged varsti roostes,nende omapära. Tagumiste amortide ylemisi kandureid tasub kindlasti kontrollida,kyljekarpide esimest poolt,tagumisi koopaid ,uste käepidemete ymbrust,ukse hinge tifte.,kojameeste vollide loksusid jne,jne nagu igal teiselgi autol.Käändtelje kiilakas voiks olla defektideta ja lokseteta,nende remont ei ole just odav.
2xRRC

G-Wagen
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas uputaja »

Krt, selle raha eest võta LC 100. 4,2td. Saad oluliselt rohkem rõõmu ja mugavust kui mingi vana Gee ämbriga.

Mõtetu bisness.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas poiss »

G kas meeldib või mitte. Mulle meeldib.
Praksi jutus iva! Proovi sõita kõigepealt, kui pole vana g-d kuskilt võtta, ajab uaz ka asja ära. Sama väsitav. Mugavusi pole ja töö rooli/pedaalide/käiguunnaga hoiab kõik liigesed soojas.
Nt. 460-Originaal ratas, 100+kw mootor, 5-ne man kast- vahetad iga 10km/h järel käiku. Üldiselt stardib selline kooslus kolmandaga tavaliselt. Mõtetu eriti linna.

463-st saab TEHA hea ja mugava auto, aga kui see lasta teha miskisest algusaastate roimast, pane auto hinnale 10k juurde. Ehk siis välja käia kokku ca 22+k€, mille eest saab juba 2tk midagi uputaja soovitatud mugavast vannist. Mis sõidab nii maal kui linnas.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1176
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas marauder »

UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.
Team saarlased
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas uputaja »

marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.

Kuskohas?
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas poiss »

marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.
Äkki pole head uazi proovinud?
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas heeringas »

poiss kirjutas:
marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.
Äkki pole head uazi proovinud?
No näppu ja M pole mõtet võrrelda, kuigi töö teevad ära ju mõlemad ( kellegi jaoks) :wink:
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas poiss »

Suht ot aga tänapäeva uaz millel tehasest diisel pada ja ees lääbad. On 1:1 sõidumugavuse ja olekuga nagu 30 aastat vana g.
Kogemused mõlemiga linn ja trass.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas v6sa »

marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.
V8 pajaga G? Ja oled nõus selle mainitud hinnaga turgu panema? Objektiivsuse huvides küsime ka seda, kas kütusekulu sooloautoga keskmiselt jääb alla 15 l sajale? Mitte igaüks ei ole nõus säärast Looma jootma.

Nagu öeldi, siis G kas meeldib või mitte. Objektiivselt on see üks kitsas ja ebaaerodünaamiline kast, mis on pealegi sigaraske ja seetõttu tehaseseades alamotoriseeritud. Nagu paremad GAZikudki :wink:

Aga kuidagi on auto loojatel õnnestunud luua edasiliikumise abivahend, mille sangas absoluutselt ei huvita, milline on selle kiirendus või õhutakistustegur. 8) Ning teadmine, et on olemas oluliselt parema hinna-saavutuse suhtega liikureid lihtsalt ei huvita.

Arvesta, et 460/461 piduritega haagise massid on kahe tonni tuuris. 463 on juba oluliselt rohkem.

Nagu öeldi: 463 on kasutajasõbralikum, kuid samas on sellega kaduma läinud osa sellest vahetust emotsioonist,mida lihtne ja robustne 460 pakub. Oluline või ei, peab igaüks ise otsustama. Soe soovitus: kui ei ole kogemust, tasub esmalt mõne geeomanikuga suhelda ja teha üks pikem proovisõit - mersu üldiselt ja eriti G ei ole igaühele neerumööda.

On täiesti mõistusevastane, kuidas kahe lukuga lühike G kandval pinnasel ronida suudab, kui vähegi rehvi all on. :twisted:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas Urvo »

v6sa kirjutas:On täiesti mõistusevastane, kuidas kahe lukuga lühike G kandval pinnasel ronida suudab, kui vähegi rehvi all on. :twisted:
Iga maastur, millel on natukenegi flexi ja sillalukud suudab ronida nii, seega ei ütleks, et see G eripära oleks :)
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas poiss »

v6sa kirjutas:
marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.
V8 pajaga G? Ja oled nõus selle mainitud hinnaga turgu panema? Objektiivsuse huvides küsime ka seda, kas kütusekulu sooloautoga keskmiselt jääb alla 15 l sajale? Mitte igaüks ei ole nõus säärast Looma jootma.

Nagu öeldi, siis G kas meeldib või mitte. Objektiivselt on see üks kitsas ja ebaaerodünaamiline kast, mis on pealegi sigaraske ja seetõttu tehaseseades alamotoriseeritud. Nagu paremad GAZikudki :wink:

Aga kuidagi on auto loojatel õnnestunud luua edasiliikumise abivahend, mille sangas absoluutselt ei huvita, milline on selle kiirendus või õhutakistustegur. 8) Ning teadmine, et on olemas oluliselt parema hinna-saavutuse suhtega liikureid lihtsalt ei huvita.

Arvesta, et 460/461 piduritega haagise massid on kahe tonni tuuris. 463 on juba oluliselt rohkem.

Nagu öeldi: 463 on kasutajasõbralikum, kuid samas on sellega kaduma läinud osa sellest vahetust emotsioonist,mida lihtne ja robustne 460 pakub. Oluline või ei, peab igaüks ise otsustama. Soe soovitus: kui ei ole kogemust, tasub esmalt mõne geeomanikuga suhelda ja teha üks pikem proovisõit - mersu üldiselt ja eriti G ei ole igaühele neerumööda.

On täiesti mõistusevastane, kuidas kahe lukuga lühike G kandval pinnasel ronida suudab, kui vähegi rehvi all on. :twisted:
See v8 on tartus hentsu tehtud geeee. Mb ja siinses foorumis läbinämmutatud unistus. “Exide” ring suht lai. Oli üpris mäda enne saarde minemist. (Praegust olukorda ei oska kommida).

Ps. Selle V8 ainus eelis oli minu diisli (130kw) ees, et vedas juba alumise otsaga. 2000+ rpm vahet enam polnud. Ei kiirendusel ega lõppkiirusel. Ei usu, et suurem ratas oleks asja parandanud v8-l. 32”vs35” minul.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
BTR
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 164
Liitunud: T Jaan 04, 2011 4:39 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitus Postitas BTR »

G ohutakistustegur on 0,52. Mida iganes see tähendama peaks ja mis selle teadmine annaks ei tea,aga sellise raske kasti monusaks liikumapanemiseks pole ykski lisakilovatt liiast .85 kw paneb auto liikuma ja saab ka kiiruse yles,isegi kiiremad möödasoidud on voimalikud,ei pea kilomeeter pikka sirget ees olema ,aga näo tombab naerule ikkagi 5,5 ja 6,3 mootoriga auto. See paraku on siiski tavakodaniku märg unistus,kahjuks .
2xRRC

G-Wagen
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”