B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas ardi »

amevier kirjutas:
ardi kirjutas:Võimekas või mitte võimekas, aga raske haagise, pehmel pinnasel õigesse kohta paigutamisel ja sealt ka ära tõmbamisel olen üsna sageli siduri kärssama ajanud. ATM-il seda probleemi pole.
Siis tuleb välja, et on vaja aeglustiga autot.
Minu 4,2 Patrolil oli 10 kohta, aga pool nendest väikeste inimeste kohad.
Paraku ei pakuta aeglustit peale Soboli. Ja ka aeglustiga saab siduri suitsema lasta. Oma Gazellilgi on see korduvalt juhtunud.
Arutaks ikka nende kolme mudeli (Vito, Sprinter, Carawelle) plusse ja miinuseid.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas vreps »

Nendel mersudel on päris suured roosteprobleemid, vähemalt nendel mida mina olen näinud. Eestis uuena ostetud vito oli paari aasta möödudes sisepaneelide alt päris punane. Jäi mulje, et korrosioonitõrje tehases on olematu. Esinduses muide ei oldudki üllatunud selle peale. Ega vw ka mingi roostekindluse etalon pole, küljeukse siinide juurest ja ukseservad lähevad aga sinna kulub ikka palju aastaid.
numerus stultorum, infinitus est
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas Landy »

ardi kirjutas:Paraku ei pakuta aeglustit peale Soboli. Ja ka aeglustiga saab siduri suitsema lasta. Oma Gazellilgi on see korduvalt juhtunud.
Arutaks ikka nende kolme mudeli (Vito, Sprinter, Carawelle) plusse ja miinuseid.
Sorry, et mölisen aga aeglustiga siduri kärsatamine viitab vasaku jala väärkasutusele või harvem tehnilistele probleemidele (nõrk mootor , ebasobivad ülekanded vahekastis/sildades, jne).
Kas osad MB bussid ja T3 Wolkardid ka mitte aeglustiga ei olnud?
Rohkem ei mölise aeglustist . Punkt.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas usamosse »

vreps kirjutas:Nendel mersudel on päris suured roosteprobleemid
On.
Tutikas valge Sprinter, taga topeltuksed, mõlemad alumised servad läksid rooste umbes nelja kuuga, osteti aprillis nii et mingit räiget kloriidi kah teepealt enam võtta polnud.
Aastane Vito, ostetud Silberist kes olevat selle ka samast toast uuena müünud, avariivaba jne. Juhipoolsel küljel umbes ukselinkide joones ilmus seestpoolt välja roosteauk, mindi uurima et mida, osutus et see koht oleks pidanud olema roostevaba kuna see tehakse tehases... plastikust :shock: .
A 170 Avantgarde, ülevaatusel leiti et tagasilla kinnitused on nii roostes et sild võib ära kukkuda. Kukkuski, 70km hiljem. 2007 aasta masin...
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas ardi »

Landy kirjutas:
ardi kirjutas:Paraku ei pakuta aeglustit peale Soboli. Ja ka aeglustiga saab siduri suitsema lasta. Oma Gazellilgi on see korduvalt juhtunud.
Arutaks ikka nende kolme mudeli (Vito, Sprinter, Carawelle) plusse ja miinuseid.
Sorry, et mölisen aga aeglustiga siduri kärsatamine viitab vasaku jala väärkasutusele või harvem tehnilistele probleemidele (nõrk mootor , ebasobivad ülekanded vahekastis/sildades, jne).
Kas osad MB bussid ja T3 Wolkardid ka mitte aeglustiga ei olnud?
Rohkem ei mölise aeglustist . Punkt.
Kui ikka 1,7 tonnist haagist on vaja tagurdada üle 50m üle kändude ja mätaste, siis ei aita ka aeglusti.
Pilt
Pilt
Pilt
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas usamosse »

Kui aeglusti ka ei päästa, siis kuidas üldse buss peab hakkama saama - üle kändude?

Ainus buss mis minu arust siis sobib, pole aeglustiga ega kändudega probleeme, milles istekohti 14 ja load capacity on 5100lbs, on 412EP firmalt Bell. Lubadele tuleb muidugi mõni täht juurde teha aga asi see ära ole. Hinnaga on ainult natuke sedapsi. http://www.bellhelicopter.com/commercial/bell-412ep

Olen natuke ronima pidanud mööda märksa hullemat pinda kui see droonipiltidel paistmas on. Kännud tuleb üle lõigata kui trajektoor ei võimalda mööda saada, kraavidesse tuleb midagi vähemalt põhja panna jne. Isegi kui tehnika suudaks ära ronida, siis tasub siiski teed kergendada sest kasvõi käru ja/või rehvid ei pruugi terveks jääda koorma tõttu. Aeglustiga tagurdamine on ka kiirem reeglina kui edaspidi minek, tuleb suuta rada nii leida/seada et saaks edaspidi kohale ja käru ära manööverdada, muidugi see pole lihtne - a kes ütles et peab olema. Alternatiivi ju ei ole (peale Bell'i).
Mul on lihtsalt kahju kui keegi üritaks volksuga (või muu praktiliselt mahtuniversaaliga) seda saavutada.

On selline ütlus - kui asi kõlbab kõige tegemiseks, siis ei kõlba ta mitte millekski.
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas ardi »

Ütleme nii, et see seal oli suht ekstreem, tavaline aukoht on pisut pehme, libe rohumaa. Panin pildid, et näidata kus ma Gazelli siduril suitsu välja sain, aeglustiga. Eks need kännud segasid jah, ja päras lõikasime ka madalamaks (kui olin kahele gazellirehvile küljetorked koormaga saanud).
Aga jätkaks arutelu veel nende 3 mudeli teemal. Ma ei pannud tähele ei Vito ega T5 armatuuril kusagil 4x4 lülitusnuppe. Mismoodi neil neliveolahendus toimib?
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas usamosse »

Veidi pehme libe rohumaa eeldab nende kaalude juures miinimum AT rehvi olemasolu et iseseisvalt hakkama saada. Mul on CHR Voya AWD, mis tavalise lihtsa suverehviga läheb küll, kuni seisma jääd. Siis aga peab kahetonnise asja ära vintsima.
Ma volksust ei tea, aga mersu laseb teha oma nelikud minu teada Magna Steyri tehases Austrias (Graz'is). Ja kui nuppu pole, siis on tegemist visco'ga. Voya nelik on samuti Magna Steyri tehtud, lahendus on lihtne tegelikult: kardaanil on esmalt vaakumiga juhitav sidur (Overrunning Cluch), mis laseb neliku lahti kui mootori pöörded on tühikäigul (või mootor seisab - saab vedada nagu tavalist autot ilma midagi lõhkumata). Kui OC sidurist vääne läheb edasi siis on viscomuhv (mul sama keemiaga nagu Jeep GC puhul aga nii 2x pikemana füüsiliselt) ja edasi juba differ. Nii et mingit nuppu polegi vaja. Voya visco on päris kiire, esiratta läbilibisemine veerand kuni pool pööret ja tagasild on igal juhul järel. Ma ei usu et see nimetet masinatel teisiti oleks.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas ahto42 »

Ma usun, et ardile ei sobi need libisemist ootavad variandid. Mingi nupp peaks olema, mis diffri või siduri lukustab. Aktiivseid süsteeme vist neil ei ole.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas usamosse »

Ma enne Cherokee tekitamist mõtlesin et lukustan Voyal visco ära ja teen siduri vaakuumahela elektriliselt solenoidiga juhitavaks, tekiks jäik sildadevaheline lukustus. Kuigi ega väga tugevat motivatsiooni kah selleks polnud, tegelikult käitub mul visco päris eesmärgipäraselt hästi (=kiirelt) ja pigem oleks pointi olnud diffrilukust. See siduri juhtahela mod on nii lihtne ja eelmaldatav, et isegi garantiialuse sõidukiga poleks probleeme.
Kui auto kasutab pöörderaadiust, on visco jaoks juba piisavalt telgede kiirusevahet nii et ta rakendub juba täielt, vähemalt mul on nii.
Mahno
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 09, 2005 2:48 pm
Asukoht: Tallinn-Harju

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas Mahno »

Ma pole muidugi asjatundja, aga kas poleks mingi imebussi otsimise asemel lihtsam aparaat vintsiga saepuru seest välja tõmmata? Ebamugav küll aga sidurit säästaks.
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas ardi »

Mahno kirjutas:Ma pole muidugi asjatundja, aga kas poleks mingi imebussi otsimise asemel lihtsam aparaat vintsiga saepuru seest välja tõmmata? Ebamugav küll aga sidurit säästaks.
Küsimus pole saepurus, selle saab ka ära loopida. Ja näiteks Transitiga tõmmates kasutasin venivat kõit. Vintsimisega on see lugu, et kui haagis on ligilähedaselt veduki massiga, siis peab hakkama vedukit ka ankurdama. Veniva köiega saab ära kasutada inertsi. Probleem on siiski pehme ja libeda maa puhul saekaatri paika tagurdamisega.
Aga teema on pigem üleüldine arutelu 8-9 kohaliste 4x4 busside üle. Maastikuvõimekus, haagiseveovõimekus, vastupidavus jne.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
no fear
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 196
Liitunud: N Mär 20, 2008 9:41 am
Asukoht: Mulkland

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas no fear »

Loen ja mõtlen...6 lehekülge jahumist ja ikka ei midagi.

Saa aru, et sellist masinat, mida sa kümme ühes vajad, ei olegi olemas, vähemalt selle raha eest.

Üks masin veab ja viib su saekaatrit ning teine masin, millega kaks korda aastas seltkonnaga kalale või kallale minna, peab olema see 8+1 kohaline.
CanAm 1000XXC´21, Polaris Sportsman 1000 XP S`20,
Eestis-ATV võistkond KOHALIKUD, Soomes-ATV Team Estonia
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas Andrus Michelis »

no fear kirjutas:Saa aru, et sellist masinat, mida sa kümme ühes vajad, ei olegi olemas, vähemalt selle raha eest.
On küll võimalik saada. Aga jah, hinnapakkumine tuli laias laastus 7x suurem praegu teemas olevast eelarvest. Seda küll uue masina puhul.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas v6sa »

no fear kirjutas:Loen ja mõtlen...6 lehekülge jahumist ja ikka ei midagi.
Saa aru, et sellist masinat, mida sa kümme ühes vajad, ei olegi olemas, vähemalt selle raha eest.
...
Miks see kuus lehekülge sedasi ärritab? :shock:

Vastamata on mindki huvitav kodaniku küsimus IVECO olemuse kohta.

Praeguse teadmise valguses paistab sedamoodi, et parima hinna-läbivuse suhtega on gazell.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”