K: Hea õlifilter

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Yeah
Off Roader Wannabe
Postitusi: 32
Liitunud: N Nov 02, 2006 11:34 am
Asukoht: Tallinn

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas Yeah »

Emotikonid on SEES
Kasutaja avatar
fanatt
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Veebr 07, 2012 12:27 pm
Asukoht: saaremaa

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas fanatt »

Praks1 kirjutas:Kütusefiltrid on tänasel päeval vägagi tähtsal kohal= märgi võib tõmmata pihusti vahetusega,kuna enamus autod Common rail tänasel päeval.Odavad 5 eurised filtrid suudavad healjuhul sõeluda surnud rotte,mitte vett ja metalli.
Selle jutuga olen ma 100% nõus. Jutu kinnituseks japanpartsi küttefiltrid mis lasid nii palju paska läbi, et tõmbasid pumba enda filtri umbe.
Kasutaja avatar
fanatt
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Veebr 07, 2012 12:27 pm
Asukoht: saaremaa

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas fanatt »



Jutt on väga tark ja annab vastuse teemale, aga kas keegi on näinud filtrite peal neid mikroneid, vooluhulka ja läbi lastavaid osakesi?
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2195
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas puhvel »

Praks1 kirjutas:Kütusefiltrid on tänasel päeval vägagi tähtsal kohal= märgi võib tõmmata pihusti vahetusega,kuna enamus autod Common rail tänasel päeval.Odavad 5 eurised filtrid suudavad healjuhul sõeluda surnud rotte,mitte vett ja metalli.
Kuna suht paljudel autodel kattuvad filtrd oma sobivuselt,siis Bmw 3,0td filter suht keskpärane oma kvaliteedi ja hinnaga(umbes 50 euri),paljud originaalid umbes 150 euri.
Ühesõnaga odavat ja head asja pole olemas.
Element õlifitrit ei tasu kunagi panna odavat,sellest juba räägiti.Võib lõppeda mootorivahetusega.

NB ja veel 1 ülitähtis asi millest pole paljud kuulnud,et osadel autodel on karterituulutus filtrid.Tihti pole nad odavad ja lihtsasti vahetatavad ja poes ei pakuta neid kaasa(pead küsima),aga põhjustavad turbo surma,õlilekked jne jama


Piiksataks korra....kust ma teada saan kas WJ 3.1 td-l on karterituulutus filter või mitte ( ise netinduses üpris lammas ) :oops:
XC 70
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas margus11 »

Praks1 kirjutas:Kütusefiltrid on tänasel päeval vägagi tähtsal kohal= märgi võib tõmmata pihusti vahetusega,kuna enamus autod Common rail tänasel päeval.Odavad 5 eurised filtrid suudavad healjuhul sõeluda surnud rotte,mitte vett ja metalli.
Kuna suht paljudel autodel kattuvad filtrd oma sobivuselt,siis Bmw 3,0td filter suht keskpärane oma kvaliteedi ja hinnaga(umbes 50 euri),paljud originaalid umbes 150 euri.
Ühesõnaga odavat ja head asja pole olemas.
Element õlifitrit ei tasu kunagi panna odavat,sellest juba räägiti.Võib lõppeda mootorivahetusega.

NB ja veel 1 ülitähtis asi millest pole paljud kuulnud,et osadel autodel on karterituulutus filtrid.Tihti pole nad odavad ja lihtsasti vahetatavad ja poes ei pakuta neid kaasa(pead küsima),aga põhjustavad turbo surma,õlilekked jne jama
Hakkan ka just kaant maha kruvima,et tuulutuse oma üle kontrollida.Tundub,et on umbes!Kui õhupuhastisse minev toru on õline võiks oma karteituulutuse üle vaadata ja filtri vahetada.Kellel see vidin muidugi olemas on!
LC105, LC61
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas TiitR »

jaan mmc kirjutas:
Roostekoll kirjutas:
jaan mmc kirjutas:Mind ennastki huvitaks tegelt, et kui palju siis sellest õlist-küttest ka sõltub. Sisuliselt peaks iga sae10-w40 kärama või kuidas?

:lol:
Kas nii, et nt. vein on vein, vahet pole :?:
Selles see küsimus ongi. Kui küsija suu pihta ei lööda, siis mõni irvhammas ikka leidub :wink:
Vein jääb veiniks aga mis marki veinid talvel paremini toimivad ja kõri määrivad?
No talvel võiks SAE tähise esimene nr. võimalikult väike olla, ideaalis 0 , teine nr. näitab eeskätt õli temperatuuritaluvust st. kui on madalamate pööretega vanem mootor, pole turbot jne. ning mootorist ei võeta kogu aeg viimast, kõlbab teiseks numbriks nt. 30 . Muul juhul tuleks vaadata suurema numbriga õli, kuni selleni, et võistlus oludes maksimum, ehk 60 . Tootja soovitatust madalama kvaliteediga õli ei maksa loomulikult kasutada, st. kui nõutakse 5 W 40 ,siis viiest suurema ja neljakümnest väiksema numbriga õli olla ei tohiks. Samuti ei maksaks tootja X poolt nt. Bemmi spets õli Fordis kasutada ja kui tootja enda suksule spetsõli ei paku, võtta see mudel, mida tootja kataloog soovitab või asendusena pakub, ainult SAE numeratsiooni põhjal õli valida ei maksa (Bemmi / Fordi spetsõlid võivad olla identse SAE-ga).
Loomulikult ei maksa uskuda iga tootja väidet, et ta valmistab just õli, mitte õlilaadset toodet. Vihjeks, kes kvaliteetseid määrdeaineid toodavad. Kes valmistavad originaal määrdeid autotootjatele, kelle tootevalikus on tipp määrdeid (mootoriõlidest nt. 0W60), milleni tavatootjad ei küüni ja kellel on ajalugu ja teadmisi (külastage nt. tehnika muuseumide määrdeosakondi)
Huvitav, minu Jeepile ütles Silber, et tehas paneb sinna just 5W30 Esp lisandiga ōli? Oma eelmistel olen kasutanud 5W40.
Kasutaja avatar
beginner
True Softroader
Postitusi: 1481
Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas beginner »

Sai paar aastat tagasi selle teemaga pead vaevatud ja ka erinevaid maaletoojaid kiusatud. Tulemuseks oli teadmine, et 5W-30 on meie kliimas mitte-võistlussõidukile suht kindel valik, kui just uue ja keeruka mootori tootja teisiti ette ei kirjuta.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2636
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas helar »

Tiit, õli õliks. Mind paneb selle auto õlifiltri hind aga imestama. Tavaline pisike element, Mopari junn ja küsitakse 55 €.-.
Selle raha eest pole isegi karteripunnile uut seibi kaasas :roll:
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas e.p. »

Isiklikult olen käinud Fram-i tehases Itaalias, kus liinilt tuli nii originaal, kui Mann, kui Fiaam jne filtrid, kuskil isegi pildid alles sellest :)
nii, et pole see elu nii must-valge ;)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas kalle211 »

Tegelikult on ikka oluline kasutada tehase poolt ette nähtud õlisid.Vanemate mootorite puhul ei ole nii oluline mis õli sisse valad.Tänapäevasel commonrail diiselmootoril on kütuse surve ca 2200 bari, selle rõhuga pihustatakse kütus üliväikesteks osakesteks, mis põlemisel toodavad ka üliväikeseid tahmaosakesi. Siin tulebki mängu õli, sisaldades spets lisandeid et endaga siduda neid tahmaosakesi ja tagada samas ka ülihea määrimisomadus.Võrreldes seda vanakooli diiselmootoriga millel kütus ca120 bari juures peeneks pihustatakse tulevad sealt oluliselt suuremad tahmaosakesed mille seovad endaga ka tavalised õlid.Loomulikult ei saa kokku hoida filtrite arvelt ja õlivahetusvälba pikkuselt.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1287
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas honkomees »

kalle211 kirjutas:Tegelikult on ikka oluline kasutada tehase poolt ette nähtud õlisid. ...Tänapäevasel commonrail diiselmootoril on kütuse surve ca 2200 bari, selle rõhuga pihustatakse kütus üliväikesteks osakesteks, mis põlemisel toodavad ka üliväikeseid tahmaosakesi. Siin tulebki mängu õli, sisaldades spets lisandeid et endaga siduda neid tahmaosakesi ja tagada samas ka ülihea määrimisomadus. ...
Krt seda teab, Mu kastikal kah commonrail, aga tehasemanuaali järgi võib seal kasutada õli, mida vist peale Venemaa enam kusagil ei toodeta, st et nendele raamatus kirjas olevatele nõuetele vastab iga letil olev õli ... Olen siiski pannud sama Mobili 5W30 õli, mida algul esinduses pandi.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
mereröövel
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: T Okt 08, 2013 9:12 pm

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas mereröövel »

Siin teemas kiidetakse Mann filtreid,Boschist pole juttu. Kas pigem MANN või pigem BOSCH?
Kasutaja avatar
honduras
Fitting 38"
Postitusi: 323
Liitunud: R Jaan 14, 2011 11:54 am
Asukoht: Tartumaa Lääniste

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas honduras »

5w30esp on mõeldud diislitele, mis omavad tahmafiltrit ja eelnimetatuid Mann,Hengst ning Mahle knecht on parimad mida saada on.
Mets on teine kodu.
Monsterauto Box OÜ
Tel: 5291051
Kasutaja avatar
Roostekoll
Fitting 38"
Postitusi: 391
Liitunud: K Juul 31, 2013 9:24 pm
Asukoht: Tallinnacundimeesükskorsakov

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas Roostekoll »

Nonii.
Sai mootorit siis treitud ja lihvitud, remontkolvid sees. 3000km läbi kohe ja teeks selle ennetava/profülaktilise "sissesõidu" õlivahetuse. Hetkel on sees "originaal"õlid-filtrid aga oskab keegi soovitada midagi paremat? On pointi õli üldse vahetama hakata?
Tegu siis 2l bensiinimootoriga, hetkel sees Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 ja filter Nissan 1.6-4.5B.
Käbidega loopimine ja kontsruktiivsed ideed on teretulnud.

(autoks Nissan X-Trail T30)
Trolle pole olemas
Kasutaja avatar
Rooma
Mudder
Postitusi: 64
Liitunud: T Apr 21, 2015 5:02 pm
Asukoht: Tartu

Re: K: Hea õlifilter

Postitus Postitas Rooma »

Tee lihtsalt see õlivahetus ära ja pane uus filter,mis sa ikka hakkad peenutsema "maiteamis filtri ja õliga.".
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”