Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 735
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas maksipoiss »

MustVälk kirjutas:
P Aug 27, 2023 6:13 pm
4.5 kuupmeetrit sinna pildil olevale kärule küll ei mahu. :D
Selleks otstarbeks on olemas võreported https://www.tiki.ee/product/vorekorgend ... rgus-70cm/
MustVälk
Fitting 38"
Postitusi: 254
Liitunud: K Sept 16, 2015 8:10 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas MustVälk »

Noo ok jah kui tugevad vedrud all, siis kannab koorma ära. Veopea kohalt peaks heas tasakaalus olema ja pidurdada jube sujuvalt.
Ma soovitaks ka mitte tegeleda selliste liiklus lollustega. Kunagi ei tea mis ette hüppab ja mis kohas.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas totu »

bushcraft kirjutas:
P Aug 27, 2023 1:08 am
rann kirjutas:
L Aug 26, 2023 11:09 pm
Seda käru vedav masin on sellises hinnaklassis, et see väike lisaraha küll probleemiks olla ei tohiks. Ühel juhul sõidad kaal lõhki ja rikud seadust. Teisel juhul sõidad lubadeta ja rikud seadust.
totu kirjutas:
P Aug 27, 2023 12:40 am
Kui täis peaga sõidan, olen hästi ettevaatlik. Vast kord-paar aastas. Ja ei saagi aru, et midagi kardinaalselt valesti on. Ja load on ka nii kuradi kallid, oskan ju ilma ka sõita.
Et ei sobi teemasse? Tegelikult sobib, ja kuidas veel.
Kuulge härrased. See, et keegi oma kerghaagiseid iga nädal üle koormab ei tähenda, et kõik seda teevad. Rahunege maha. Kui teil on vaja seda teha, siis ostke piduritega haagised ja sõitke. Minul oli vaja kerghaagist.

Esiteks teema pealkiri on KERGhaagiste arutelust. Teiseks teiste inimeste rahakottides tuhnimine ei ole kellegi asi. Kolmandaks, totu postitus on tõsiselt tema kasutajanime vääriline. Ei imestaks kui sellise vaimse gümnastikaga suudab vales kohas üle tee minemist mõrvaga võrrelda. Neljandaks, milleks asjalikku ja sisulist arutelu mingi plämaga solkima tulla? Kui ei ole mitte midagi relevantset sellel teemal öelda, siis ei ole vaja postitust teha.
No nii, läheb IQ testiks ära, aga las olla, igaüks näitab oma võimeid. Ma ei ole sõna võtnud kerghaagiste vastu (või kui siis, et omal kunagi oli ja rohkem ei näe põhjust sellise pidamiseks, piduritega kaheteljelisega saab kõik samad asjad tehtud ja lisaks ka küttepuud ja killustiku veetud) aga olen vägagi vastu kerghaagistele, mida ostetakse teadlikuks ja suureks ülekoormamiseks. Paraku ka selles teemas on see korduvalt läbi kõlanud. Päris hirmus on, kui möödasõidule läheb kivipaigaldajate "pirukas", sabas kerghaagis paari tonni liivaga, mille otsa on vinnatud pinnasetihendaja (meelevaldne näide, mul ei ole midagi kivipaigaldajate vastu). Ja ma ei sõida alla piirkiiruse, tavaliselt. Kes väidab, et see on OK, mõtelge korra veel. Oma koduõues raskemate asjade teisaldamise kannatab ka nigelam käru ära, sinna on sisse arvestatud maanteekiiruste dünaamika jõud. E. mida tugevam kerghaagis, seda raskem see ise on ja seda väiksem on kandevõime.
Ja vajadustest rääkides- MINUL on vaja, et keegi mulle, või kellelegi teisele, otsa ei sõidaks kuna oluline osa liikuvast massist ei ole pidurdatav. Pmst. ülekoormatud kerghaagis on liikluses võrreldav joobes juhiga (sealt ka minu sarkasm) kuna ühel juhul on pidurdusteekond pikenenud suurenenud massi tõttu, teisel juhul reaktsiooni kiiruse tõttu. Mõlemal juhul saab ju sõidetud aga võimalus kedagi ära tappa on oluliselt suurem.
PS: Teiste rahakottides ei tuhnigi, niikaua kui kellegi koonerlus (ei tahaks seda sõna kasutada aga kui uue kastika jaoks raha on ja õige kategooria juhtimisõigus on "nii kallis", peaks sobiv väljend olema?) ei hakka teisi ohustama.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas Movistar »

totu kirjutas:
E Aug 28, 2023 11:27 am
bushcraft kirjutas:
P Aug 27, 2023 1:08 am
rann kirjutas:
L Aug 26, 2023 11:09 pm
Seda käru vedav masin on sellises hinnaklassis, et see väike lisaraha küll probleemiks olla ei tohiks. Ühel juhul sõidad kaal lõhki ja rikud seadust. Teisel juhul sõidad lubadeta ja rikud seadust.
totu kirjutas:
P Aug 27, 2023 12:40 am
Kui täis peaga sõidan, olen hästi ettevaatlik. Vast kord-paar aastas. Ja ei saagi aru, et midagi kardinaalselt valesti on. Ja load on ka nii kuradi kallid, oskan ju ilma ka sõita.
Et ei sobi teemasse? Tegelikult sobib, ja kuidas veel.
Kuulge härrased. See, et keegi oma kerghaagiseid iga nädal üle koormab ei tähenda, et kõik seda teevad. Rahunege maha. Kui teil on vaja seda teha, siis ostke piduritega haagised ja sõitke. Minul oli vaja kerghaagist.

Esiteks teema pealkiri on KERGhaagiste arutelust. Teiseks teiste inimeste rahakottides tuhnimine ei ole kellegi asi. Kolmandaks, totu postitus on tõsiselt tema kasutajanime vääriline. Ei imestaks kui sellise vaimse gümnastikaga suudab vales kohas üle tee minemist mõrvaga võrrelda. Neljandaks, milleks asjalikku ja sisulist arutelu mingi plämaga solkima tulla? Kui ei ole mitte midagi relevantset sellel teemal öelda, siis ei ole vaja postitust teha.
No nii, läheb IQ testiks ära, aga las olla, igaüks näitab oma võimeid. Ma ei ole sõna võtnud kerghaagiste vastu (või kui siis, et omal kunagi oli ja rohkem ei näe põhjust sellise pidamiseks, piduritega kaheteljelisega saab kõik samad asjad tehtud ja lisaks ka küttepuud ja killustiku veetud) aga olen vägagi vastu kerghaagistele, mida ostetakse teadlikuks ja suureks ülekoormamiseks. Paraku ka selles teemas on see korduvalt läbi kõlanud. Päris hirmus on, kui möödasõidule läheb kivipaigaldajate "pirukas", sabas kerghaagis paari tonni liivaga, mille otsa on vinnatud pinnasetihendaja (meelevaldne näide, mul ei ole midagi kivipaigaldajate vastu). Ja ma ei sõida alla piirkiiruse, tavaliselt. Kes väidab, et see on OK, mõtelge korra veel. Oma koduõues raskemate asjade teisaldamise kannatab ka nigelam käru ära, sinna on sisse arvestatud maanteekiiruste dünaamika jõud. E. mida tugevam kerghaagis, seda raskem see ise on ja seda väiksem on kandevõime.
Ja vajadustest rääkides- MINUL on vaja, et keegi mulle, või kellelegi teisele, otsa ei sõidaks kuna oluline osa liikuvast massist ei ole pidurdatav. Pmst. ülekoormatud kerghaagis on liikluses võrreldav joobes juhiga (sealt ka minu sarkasm) kuna ühel juhul on pidurdusteekond pikenenud suurenenud massi tõttu, teisel juhul reaktsiooni kiiruse tõttu. Mõlemal juhul saab ju sõidetud aga võimalus kedagi ära tappa on oluliselt suurem.
PS: Teiste rahakottides ei tuhnigi, niikaua kui kellegi koonerlus (ei tahaks seda sõna kasutada aga kui uue kastika jaoks raha on ja õige kategooria juhtimisõigus on "nii kallis", peaks sobiv väljend olema?) ei hakka teisi ohustama.
:thumb:
HM Racing Team
bushcraft
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: K Mär 04, 2015 10:29 am

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas bushcraft »

totu kirjutas:
E Aug 28, 2023 11:27 am
bushcraft kirjutas:
P Aug 27, 2023 1:08 am
rann kirjutas:
L Aug 26, 2023 11:09 pm
Seda käru vedav masin on sellises hinnaklassis, et see väike lisaraha küll probleemiks olla ei tohiks. Ühel juhul sõidad kaal lõhki ja rikud seadust. Teisel juhul sõidad lubadeta ja rikud seadust.
totu kirjutas:
P Aug 27, 2023 12:40 am
Kui täis peaga sõidan, olen hästi ettevaatlik. Vast kord-paar aastas. Ja ei saagi aru, et midagi kardinaalselt valesti on. Ja load on ka nii kuradi kallid, oskan ju ilma ka sõita.
Et ei sobi teemasse? Tegelikult sobib, ja kuidas veel.
Kuulge härrased. See, et keegi oma kerghaagiseid iga nädal üle koormab ei tähenda, et kõik seda teevad. Rahunege maha. Kui teil on vaja seda teha, siis ostke piduritega haagised ja sõitke. Minul oli vaja kerghaagist.

Esiteks teema pealkiri on KERGhaagiste arutelust. Teiseks teiste inimeste rahakottides tuhnimine ei ole kellegi asi. Kolmandaks, totu postitus on tõsiselt tema kasutajanime vääriline. Ei imestaks kui sellise vaimse gümnastikaga suudab vales kohas üle tee minemist mõrvaga võrrelda. Neljandaks, milleks asjalikku ja sisulist arutelu mingi plämaga solkima tulla? Kui ei ole mitte midagi relevantset sellel teemal öelda, siis ei ole vaja postitust teha.
No nii, läheb IQ testiks ära, aga las olla, igaüks näitab oma võimeid. Ma ei ole sõna võtnud kerghaagiste vastu (või kui siis, et omal kunagi oli ja rohkem ei näe põhjust sellise pidamiseks, piduritega kaheteljelisega saab kõik samad asjad tehtud ja lisaks ka küttepuud ja killustiku veetud) aga olen vägagi vastu kerghaagistele, mida ostetakse teadlikuks ja suureks ülekoormamiseks. Paraku ka selles teemas on see korduvalt läbi kõlanud. Päris hirmus on, kui möödasõidule läheb kivipaigaldajate "pirukas", sabas kerghaagis paari tonni liivaga, mille otsa on vinnatud pinnasetihendaja (meelevaldne näide, mul ei ole midagi kivipaigaldajate vastu). Ja ma ei sõida alla piirkiiruse, tavaliselt. Kes väidab, et see on OK, mõtelge korra veel. Oma koduõues raskemate asjade teisaldamise kannatab ka nigelam käru ära, sinna on sisse arvestatud maanteekiiruste dünaamika jõud. E. mida tugevam kerghaagis, seda raskem see ise on ja seda väiksem on kandevõime.
Ja vajadustest rääkides- MINUL on vaja, et keegi mulle, või kellelegi teisele, otsa ei sõidaks kuna oluline osa liikuvast massist ei ole pidurdatav. Pmst. ülekoormatud kerghaagis on liikluses võrreldav joobes juhiga (sealt ka minu sarkasm) kuna ühel juhul on pidurdusteekond pikenenud suurenenud massi tõttu, teisel juhul reaktsiooni kiiruse tõttu. Mõlemal juhul saab ju sõidetud aga võimalus kedagi ära tappa on oluliselt suurem.
PS: Teiste rahakottides ei tuhnigi, niikaua kui kellegi koonerlus (ei tahaks seda sõna kasutada aga kui uue kastika jaoks raha on ja õige kategooria juhtimisõigus on "nii kallis", peaks sobiv väljend olema?) ei hakka teisi ohustama.
See oleks väga tore ja arusaadav jutt siis kui ma oleks kuskil kasvõi korra väitnud, et on plaan oma kerghaagist teadlikult ja pidevalt üle koormata. Ei ole. Mul on vaja kerghaagist, et vedada kerghaagisele kuuluvaid asju. Sellepärast ostsin ma ka kerghaagise. Lisaks käib meil arutelu teemas, mille sisu keerleb ümber kerghaagiste valiku. Kui on soov arutada piduritega haagiste valikut või miks mitte ka joobes juhtimist ja muud sellist, siis võib ju vastavasisulised teemad luua.

Kui viitsiks enne kommentaari kirjutamist inimeste postitusi lugeda, oleks see kõik ka selge. Aga kuna ei viitsi, siis ongi jube hea siin moraali lugeda kellelegi, kellele pole vaja seda teha.

Kui nüüd ikka on tunne, et on vaja endale või mulle midagi tõestada, siis soe soovitus on võtta alates leheküljelt viis postituste jada lahti ja süveneda. Saab päris palju konteksti. Tähelepanelik lugeja näiteks märkab, et olen korra juba sinuga nõustunud, aga siis ikka saan viis lehekülge hiljem järsku joobes juhiga võrdsustatud ja koonerluses süüdistatud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas totu »

Siis on ju kõik OK ja ei ole põhjust ennast isiklikult solvatuna tunda.
Ausõna, ei suunanud juttu kellelegi konkreetselt ja ei pidanud ka kedagi silmas. Ja justnimelt teemat lugedes jäi nii mõnigi post silma, stiilis "milline kerghaagis kannatab suurema koorma välja?". Kusjuures ma isegi ei vaadanud, kes need postitas. Kui see on nii põhimõtteline, võin tsitaadid välja otsida aga eks kõigil on võimalik teemat üle lugeda. Kusjuures eriti ei märganud teemasid nagu juhtmestiku/valgustuse kvaliteet, rattalaagrite kestmine, laadimiskõrgus, roostekindlus, porte lukkude valik jne. Kui vedada kuni 400 kilo, on just need asjad haagise valikul olulised. E. kas võtad- vead - pargid ära või võtad- vead- remondid- pargid ära ("remondid" ja "vead" võib ka ära vahetada :) ).
Tehtud, mõeldud.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas v6sa »

totu kirjutas:
E Aug 28, 2023 9:24 pm
...
Kusjuures eriti ei märganud teemasid nagu juhtmestiku/valgustuse kvaliteet, rattalaagrite kestmine, laadimiskõrgus, roostekindlus, porte lukkude valik jne. Kui vedada kuni 400 kilo, on just need asjad haagise valikul olulised. E. kas võtad- vead - pargid ära või võtad- vead- remondid- pargid ära ("remondid" ja "vead" võib ka ära vahetada :) ).
Tulede osas julgen piiksatada, et nende kestvus on rohkem kasutajas kinni. Enamus kasutab Jokoni lühtreid ja ühel kestavad muretult kümme aastat ja teisel kohe üldse ei kesta. Eriti siinse foorumi kontekstis tuleb meeles pidada, et kõrge konksuga raske vedur ei tunne ka, kui paneel maasse künnab. Tuledele see aga ei meeldi...

Wing teadliku ülekoormamisega kiitlemise eest saadava verbaalse näopeksu eest on arusaamatu, aga olgu, meil on praegu süüdimatuse ajastu.

Tahate kauakestvaid rattalaagreid - võtke piduritega haagis, millel koonusrullid rummudes. Ja siis kontrollige ja reguleerige neid iga paari tuhande või järjekordse merreuputamise järel. Kerghaagisele oleks koonusrullid jõhker üledimensioneerimine. Kuskil Poola lehel sai mõni aasta tagasi nähtud koonusrullidega rummu, mis maksis täpselt kolm korda rohekm, kui kompaktlaagriga analoog. Ning loksuv või merreuputamisest pruun koonusrull ikaldub samamoodi, nagu kompakt ja vajab vahetust.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas ahto42 »

34x64x37 laagrit tehakse ka nö pakett koonusrulllaagrit
https://www.123bearing.eu/bearing-housi ... 640037-2zr
Kui palju ta nüüd vastupidavam on, ei oska öelda, mõned saavad Kiiremini lahti(paigaldusvead), mõned ütlevad, et kestavad hästi, mõni ütleb et ei ole vahet.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
GC
Rock Crawler
Postitusi: 545
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas GC »

Mina tegin 1,5x3,0 haagise otsast lõpuni ise.
All 2x750 kg torsioonsillad ja kui arvestada, et tühimass on ca 300...350 kg, siis kandevõime on 1000+kg
Koorman regulaarselt ja sihipäraselt haagist üle (seaduse mõttes), aga seda pigem metsa vahel, mitte maanteel.
Laagreid kulub, need ei kesta, olgu kuulid või rullid.
Põhjas on teine vineer, varsti tahab kolmandat.
Tulesid ei jõudnud elus hoida. Kogu aeg oli midagi surnud.
Nüüd on aasta LED-d ja seni töötavad.
Sel aastal saab vanuseks 15 aastat.
Täna vist solgivad tüübikinnituse nõuded omavalmistatud haagise tootmise ära.
gaz fs 1
margus61
Zootramm
Postitusi: 717
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas margus61 »

Tiki aastast 1997 harvkasutuses ca 1..2x kuus, vahel seisab mitu kuud.
Kompaktlaagreid ikka kulus, tõdesin põhjuseks, et tihendi puutepind läheb rooste, eriti talvise sopaga. Kulutab tihendi, vesi saab sisse, laager hukkub.
Hakkasin praktiseerima hooldust, et tõstan ratta, panen pöörlema, lasen tahenevat aerosoolmääret pinna kaitseks tihendi ja võlli vahele prakku. Eriti, kui on ette näha pikemat seismist ja talvel. Nüüd ei mäletagi, millal viimati sai mõnda laagrit vahetatud. Muidugi uus tihend läks ka alati.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas Landy »

bushcraft kirjutas:
K Aug 23, 2023 5:30 pm
Minu isiklik saaga sai siis lõpu. Aitäh kõigile kaasaelajatele, sai siit üsna mitu asja, mida vaadata, mille peale ise poleks tulnud.
Võitjaks jäi siis Respo keevisraamil 1.5x3m, lasin vahetada 7pin pistiku 13pin pistiku vastu, 500kg rehvid 600kg rehvide vastu ning lisadena kaas, kallutusamort ja esiluugi tugevdus. Kokku läks natuke üle 2300.
Õnnitlused ja pikka iga!
Seda hinda vaadates pole imeks panna, kui 25 aastat mõnd riigiasutust teeninud ja sent surmale võlgu romude eest osata.ee oksjonitel stabiilslet 500-800 EUR välja käristatakse.
Minu "hobiks" on juba viimased 15 aastat selliseid oksjoneid jälgida ja aiati hindade üle imestada (Näiteks igat pidi kõveraka sõidetud ja mädanenud põhjaga metall hunniku eest, kus ratats veel all ja mis 20 aast RMk-d teeninud ning kungi mõne kuulsa kodumise käruehitja tootmisest välja veeres ca 600 välja käia...)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas Landy »

bushcraft kirjutas:
P Aug 27, 2023 1:08 am
Kuulge härrased. See, et keegi oma kerghaagiseid iga nädal üle koormab ei tähenda, et kõik seda teevad. Rahunege maha. Kui teil on vaja seda teha, siis ostke piduritega haagised ja sõitke. Minul oli vaja kerghaagist.
Selle ülekoormatud kerghaagise teemaga on jah veidi üle võlli mindud.
See, et mina oma talu maadel ülekeoormatud haagisega max 500m otsi teen
Pilt

või kusagil talgute raames territooriumil liigum
Pilt

või keegi siin 2t kartulikoormaga mööda oma talu teid (maanteele ronimata) koju veab ja sellest siia pildi paneb on täiesti eraldi teema ja puudutab tõesti konkreesteslt kerghaagise kestvust ja elukaare pikkust sellistes oludes.

Teine asi on kui leegi süüdimlatult sama suure koormaga mööda suurt maan6teed täiel kiirusel lennates juhtamatu mürsu moodustab ja mis on tõine murekoht.
Need inimesed õnneks/kahjusks siin diskuteeriams ei käi.

Kui vahel harva oli vaja pätti teha,siis tuta-tuta tasakesi mööda kõrvalteid ja nii, et koorem ja kaal silma ei karjuks
Pilt
Pilt

Tänseks on see probleem saanud lahenduse BE lubade näol ja saab teha efektiivsemaid ja suuremaid vedusid
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 182
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas rann »

bushcraft kirjutas:
K Aug 23, 2023 5:30 pm
Minu isiklik saaga sai siis lõpu. Aitäh kõigile kaasaelajatele, sai siit üsna mitu asja, mida vaadata, mille peale ise poleks tulnud.

Võitjaks jäi siis Respo keevisraamil 1.5x3m, lasin vahetada 7pin pistiku 13pin pistiku vastu, 500kg rehvid 600kg rehvide vastu ning lisadena kaas, kallutusamort ja esiluugi tugevdus. Kokku läks natuke üle 2300.
Mis rehvide välja vahetamise mõte on, kui üle ei koorma? Või mis üldse point sel keevisraamil jne mõtet on, kui vead nii nagu seadus ette näeb?
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas LauriJ »

Küsimus selline. Kas torsioonid torsioonsillas väsivad ära ka? Saan aru, et seal on 2 nelikant toru üksteisega 45* nurga all ja tühimikes on kummist vardad, mis siis toimivad vedrudena.
Mul üks 1500kg furgoon haagis. Ühe torsioon sillaga. Ja no asi ei vedruta peaaegu üldse. Põrkab ringi natuke liiga palju ja pigem on tunne, et see vähenegi vedrutamine on pigem rehvist kui torsioonist endast. Enne oli samuti ühe sillaga Respo aga kerghaagis ja vedrusillaga. Sellega võis ikka suht julgelt aukudes sõita ja ei täheldanud sellist põrkamist.

Mis oleks valikud paremaks tegemises?
1. Panna uus sild ja loota, et uued torsioonid toimivad paremini - kõige lihtsam ja odavam variant.
2. Panna vedrusild? Tuleks haagise raami veidi ümber ehitada aga pole midagi hullu.
3. Osta uus sild ja panna see lisaks praegusele. Siis oleks topelt sild ja sellega kohe sõiduomadused kõvasti paremad. Tuleks samuti uued kinnitused lisaks teha sildadele.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas totu »

1. Tühjalt põrkavad nad kõik, lihtsalt vedrustatav mass väike ja vedrukäik lühike.
2. Raam jääb tühjalt kõrgemale, vedrukäik pikeneb ja "läbilöögi" võimalus suureneb.
3. Tegelik mass suureneb, rohkem kuluosi (topelt rehvid, laagrid, klotsid, trossid), lisaks tuleb esimene sild autole lähemale, mis viskab haagist kõrgemale. Mul 1900kg. kaheteljeline põrkab ka nt. "lamaval politseinikul" korralikult.
Veidi vähendab põrkamist amortisaatorite paigaldamine (tihti on sildadel vastav võimalus olemas), rehvirõhu langetamine, kõrgema profiiliga rehvide kasutamine aga pakun, et ei ole mure, millele energiat kulutada :D. Ja kui kuidagi ei saa, võib need kummiliistud vahetada, lühemaks teha ja paigaldada lisaks pikemad läbilöögipadjad- torsioon jääb tühjalt pehme, koormaga kannab patjadel.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”