Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas v6sa »

LauriJ kirjutas:
N Okt 19, 2023 1:30 pm
...
Mul üks 1500kg furgoon haagis. Ühe torsioon sillaga. Ja no asi ei vedruta peaaegu üldse. Põrkab ringi natuke liiga palju ja pigem on tunne, et see vähenegi vedrutamine on pigem rehvist kui torsioonist endast. ...
Küsimus (ja minu vastus) on vales teemas, see pole enam kerghaagis :idea:

Et seal poleks vastupidi - liiga jäik torsioon. Kas täiskoormaga käitub samamoodi või rahuneb?

Mul on 2000 kg Henra all samuti 1250 kg sillad ja ega tühjalt mingit vedrutamist ei ole. Paned tonni peale ja siia hakkab miskit näha olema. Kahe tonni all vedrutavad kenasti. Kolme tonni all enam väga mitte (test sooritatud suletud territooriumil proffide poolt :mrgreen: )

Kui koormaga läheb asi hullemaks, siis on lihtsalt vedrutama pidavad kummivardad surnud ülekoormamisest. Teoorias saab neid vahetada, kui "vända" kätte saad, aga praktikas pannakse järgmine sild.
Viimati muutis v6sa, N Okt 19, 2023 8:20 pm, muudetud 1 kord kokku.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas LauriJ »

Haagis "tühjalt" kaalub juba pea 700kg (4.5m pikk, 2m lai ja 1.9 kõrge furgoon). Panen ehk mingi 300kg sinna juurde (2 tsiklit ja varustus). Aga koormatuna oli samasugune kits. Autosse tunda, kuidas hüppab. Teised haagised pole nii käitunud.
Pigem nagu tundub, et torsioonid ära surnud ja pole elastsed enam ( haagis 2010a).
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas v6sa »

Väga väikesed tsiklid siis. Aga jah, kui koormaga on sama või hullem (ja vänt pole ka enam 45 kraadi all tühja käruga), siis ilmselt on vedrutava kummivardaga ühel pool.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas LauriJ »

v6sa kirjutas:
N Okt 19, 2023 8:21 pm
Väga väikesed tsiklid siis. Aga jah, kui koormaga on sama või hullem (ja vänt pole ka enam 45 kraadi all tühja käruga), siis ilmselt on vedrutava kummivardaga ühel pool.
Kui vända all pead silmas seda õlakut vms siis see põhimõtteliselt ei muudagi nurka, kui panen koorma peale või tõstan ratta maast lahti (tung siis silla tala all).
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas LauriJ »

LauriJ kirjutas:
N Okt 19, 2023 1:30 pm
Küsimus selline. Kas torsioonid torsioonsillas väsivad ära ka? Saan aru, et seal on 2 nelikant toru üksteisega 45* nurga all ja tühimikes on kummist vardad, mis siis toimivad vedrudena.
Mul üks 1500kg furgoon haagis. Ühe torsioon sillaga. Ja no asi ei vedruta peaaegu üldse. Põrkab ringi natuke liiga palju ja pigem on tunne, et see vähenegi vedrutamine on pigem rehvist kui torsioonist endast. Enne oli samuti ühe sillaga Respo aga kerghaagis ja vedrusillaga. Sellega võis ikka suht julgelt aukudes sõita ja ei täheldanud sellist põrkamist.

Mis oleks valikud paremaks tegemises?
1. Panna uus sild ja loota, et uued torsioonid toimivad paremini - kõige lihtsam ja odavam variant.
2. Panna vedrusild? Tuleks haagise raami veidi ümber ehitada aga pole midagi hullu.
3. Osta uus sild ja panna see lisaks praegusele. Siis oleks topelt sild ja sellega kohe sõiduomadused kõvasti paremad. Tuleks samuti uued kinnitused lisaks teha sildadele.
Ise küsin ja ise vastan. Ühesõnaga torsioonsild väsib ca 10-12 aastaga ära. Need kummivardad ei vedruta enam ja haagis sõidab nagu kits (pole vahet, kas on koorem peal või mitte, kuhu koorem on paigutatud jne. Sitt on igatpidi. Topelt sillaga võibolla veel kuidagi talutav, ühe sillaga on sõita ikka jube - eriti auklikul teel). Eestis pole leidnud, et keegi vahetaks neid kummivardaid - kuigi ei tundu väga keeruline tegevus olema (vana rumm vaja välja tõmmata sillatala seest ja uute kummivarrastega uuesti sisse tagasi pressida).

Minu lahendus oli uus sild alla osta. Väga lihtne vahetus. 4 polti lahti, piduritrossid lahti, uuele sillale külge ja sild alla tagasi.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas v6sa »

Uus sild on igal juhul mõistlik lahendus.

Aga Sa proovi sillavänt välja tõmmata ja pärast sisse tagasi saada, siis saad aimu, miks keegi seda teha ei taha. Kui uus sild maksab <500 €.

Vana sild pane müüki: kuhugi traktoriga veetava asja alla väga paslik.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”