1. leht 3-st

Tsinkimine

Postitatud: E Veebr 18, 2013 5:38 am
Postitas ed101
Tervist,

Kas keegi on kuulnud, näinud, või veel parem kasutanud siinmaal sellist teenust, kus kaarleegis sulanud tsinktraat detaili pinnale pihustatakse. Kahjuks ei tea, mis nime-terminiga seda eesti keeles otsida. Sakslased ütlevad Spritzverzinkt, Thermisches Spritzen; inglise keeles on märksõnadeks Thermal Spray, Electric Arc Wire Spray, Zinc Thermal Spraying. Näide protsessis Youtube'is

Esiteks huvitab, kas keegi üldse pakub. Aga muidugi oleks hea kohe teada, mis tehnoloogia; kus asub, millega löögile pääseb ja palju maksab.

Et segadusi vältida, sõnastan ka nii, et ei otsi kohta, kus detail uputatakse kuuma sulatsingi vanni või happevannis elektrolüüsi teel tsingiga kaetakse. Subjektiks on raam ja sillad, sellest tulenevalt antud meetodeid ei kasutaks.

Küll aga uitmõttena küsin lisaks, kas siinmaal leidub kohta kus väiksematele detailidele (seibid, poldid, kronsteinid) kaadmium galvaanikat tehakse.

Re: Tsinkimine

Postitatud: E Veebr 18, 2013 3:05 pm
Postitas stihl
ed101 kirjutas: Subjektiks on raam ja sillad, sellest tulenevalt antud meetodeid ei kasutaks.

Sõltub, mis auto raamiga tegu.
Land Roveri raam ei tee kuumas tsingivannis teist nägugi:

Pilt

Sildu ei tsingi keegi ja pealepihustavat Eestis pole kuulnud, et keegi teeks. Või, kui teeb,
1. siis on see majanduslikult ebaotstarbekas
2. raamid roostetavad seest väljapoole, ehk pole väga pointi.

Re: Tsinkimine

Postitatud: E Veebr 18, 2013 5:32 pm
Postitas ed101
Tegu Gelandewageniga
Ei kujuta täpselt ette, millise tööga raami tsingivanni jaoks seestpoolt puhtaks saaks. Ja sillad on ikka no go.

Otsitavat lahendust nägin sakslaste G taastamise seriaalis . (Link on informasiooniks, meie regioonis sealt vaadata ei saa.)
Mul ei ole mõistliku põhjust kahelda, et nad ei saanud aru, mida nad tegid ja tulemus ei tulnud hea.

Küll kasutatakse seda tehnoloogiat pigem ehituse valdkonnas. Midagi sarnast, pisikesel kujul, leidsin juba ka TTK seotud leheküljelt.

Re: Tsinkimine

Postitatud: E Veebr 18, 2013 7:31 pm
Postitas stihl
Sa ei lugenud tähelepanelikult: raam roostetab seest välja.

Pilt


P.S. Puhastuse seest teeb happevann, kust tsingitavad kolad nagunii läbi lastakse.
P.S.2 Raam reeglina seest värvitud ei ole.
P.S.3. Sakslased kindlasti teavad seda kõike, aga kui kunde ütleb, et tsinkige, hõbetage või kasvõi kullake väljastpoolt ära, siis seda ka tehakse... :D
Väljast kaitseb suurepäraselt ka epokrunt + veokasarja raamivärv.

Re: Tsinkimine

Postitatud: E Veebr 18, 2013 9:53 pm
Postitas PARUN
stihl kirjutas:
ed101 kirjutas: Subjektiks on raam ja sillad, sellest tulenevalt antud meetodeid ei kasutaks.

Sõltub, mis auto raamiga tegu.
Land Roveri raam ei tee kuumas tsingivannis teist nägugi:

Pilt

Sildu ei tsingi keegi ja pealepihustavat Eestis pole kuulnud, et keegi teeks. Või, kui teeb,
1. siis on see majanduslikult ebaotstarbekas
2. raamid roostetavad seest väljapoole, ehk pole väga pointi.
Kus see raam muidu tsingiti?
D21 raam ei näinud niihea välja, kui kuusalus käis.

Re: Tsinkimine

Postitatud: E Veebr 18, 2013 10:44 pm
Postitas ed101
stihl kirjutas:Sa ei lugenud tähelepanelikult: raam roostetab seest välja.
Vabandust, et märkinud seda, sain sellest hästi aru. Küll pole enda masina raami sisse veel kiiganud (hetkel pole sellist peenet aparatuuri) aga väljast on taladel väga vähe roostet (ka ei ole juhtunud kuulma/nägema/lugema, et G raam seest nii läbi roostetaks). Küll esinevad tüüp-probleemid ehk ussitanud on tagumised amordi- ja vedrukandurid ning esirataste tagumised kerekandurid.

Hoiatati, et happes käinud asjadel ronib see keevituste pooridesse ja tsingitud detailidel hakkavad need kohad seest poolt roostetama. Ilmselt pole see alati 100% nii ja sõltub paljudest asjadest.
stihl kirjutas:P.S.3. Sakslased kindlasti teavad seda kõike, aga kui kunde ütleb, et tsinkige, hõbetage või kasvõi kullake väljastpoolt ära, siis seda ka tehakse...
Väljast kaitseb suurepäraselt ka epokrunt + veokasarja raamivärv.
Aga seda ma hetkel uuringi, kas keegi sellist teenust pakub ja oskab ka rääkida, mida see reaalselt endast kujutab. Võib-olla see ei ole hea lahendus: hakkab kooruma, jääb lihtsalt rõve või maksab mõttetult palju. Samas, see aparatuur ei tundu ka nii ulmeline, ehk mõni firma on selle hankinud ja pakub teenust. Kui ei saa või pole mõtteks jääb see etapp ära ning läheb peale pritsi epo, kahekomponentne värv jne.

Re: Tsinkimine

Postitatud: T Veebr 19, 2013 9:45 am
Postitas stihl
ed101 kirjutas: Hoiatati, et happes käinud asjadel ronib see keevituste pooridesse ja tsingitud detailidel hakkavad need kohad seest poolt roostetama. Ilmselt pole see alati 100% nii ja sõltub paljudest asjadest.
Igivanu Tiki Treileri kärusid oled lähedalt vaadanud...? Minuarust neil küll poorid ei roosteta, on ju samamoodi raamid kokku keevitatud ja pärast tsingivannist läbi lastud. Kokku nad küll ei kuku, pigem väsivad lõpuks lihtsalt ära...
Küll võib mingi roostekirme tekkida keevitusele galvaanilise tsingi puhul.

Aga kui kuumtsink liiga suur ettevõtmine tundub (ma olen Paldiskis lasknud teha, aga see oli paar aastat tagasi; ei ole kursis, kas praegu teevad), siis soovitan lihtsalt raam seest survepesuriga (muld, savi) puhtaks, siis suruõhuga kuivaks ning lõpuks õõnsustesse õhuke kiht tavalist kerevaha lasta. (pärast välisvärvimist, loomulikult)
Ikka parem, kui mitte midagi. Vee väljavooluavasid ei tohi muidugi umbe lasta...
Ja pärast igat saviüritust proovida raam seest uuesti tühjaks pesta...kerevaha ju survekaga maha ei tule...

P.S. Esimesel pildil olev raam on tsingitud UK-s, ja kohe, uuena. Kasutatud raami laseks enne tsinki vast peene liivaga vähemalt väljast üle.

Re: Tsinkimine

Postitatud: T Veebr 19, 2013 10:43 am
Postitas urmas
Pole küll algteemaasse:
Kui raam seest mingi roostõrjega kaetud, siis sealt võib jääda tsinkimata. Happevannis mõned mastiksid ära ei tule. Värv ka mitte.
Lugemist:
http://www.zincpot.ee/index.php?page=176
http://www.galv-est.ee/index.php?p=3&l=1

Re: Tsinkimine

Postitatud: T Veebr 19, 2013 3:14 pm
Postitas PARUN
Küsin siis aktiivsetelt tsinkijatelt, kuhu tasub ennem viia, kas Kuusallu või Paldiskisse, kilohinda ja vahemaad ei arvestaks.
Vaja varsti kõrgelux'i raam ära tsinkida.
Värvimise jm vahapeale ei mõtlegi, :puke:
Tööd rohkem, lõpptulemus kehvem ja ilmselt hästi tahtes kordades kulukam.
Ja seda tean juba ka, et tsinkimisse viies värvi, mastiksit jm lõga ei tohi raamipeal olla, küll aga võib seal roosteussi olla :D

Re: Tsinkimine

Postitatud: T Veebr 19, 2013 5:29 pm
Postitas astro94
Hind on üks.Kuusalus sõltub kvaliteet vahetusest.Ja kui midagi juhtub siis oled ise loll et sinna viisid.
Paldiskis käinud alates oktoobrist ja siiamaani ei ole probleeme olnud

Re: Tsinkimine

Postitatud: T Veebr 19, 2013 9:53 pm
Postitas Angerjasaga
http://www.zincpot.ee/index.php?page=176
See ettevõte soovitan kaa, kõige mõistlikum valik.
Olen uus liikme, ja ei tea, oli see teema foorumis või mitte.

Vandel autodel oli alati all tsinki tükk, see andis mingi moodi rooste vastane tulemus.
Laevadel, praegu on sama süsteem, ja 1 selline tükk,kaalub seal umbes 40kg.

Re: Tsinkimine

Postitatud: K Veebr 20, 2013 8:16 am
Postitas tommy56
Olen kasutanud mölema firma tsinkimis teenusid, pettuma pole pidanud kummaski,kuigi pean ütlema et Kuusalus tehtu oli pinnatöötluselt ilusam/siledam. Paldiski oma krobelisem.

Re: Tsinkimine

Postitatud: K Veebr 20, 2013 12:33 pm
Postitas Eestlane
Infoks,

Paldiski tsingipaja eelis on paksem kiht aga tsink ise on hapram. Galv-Est-i tsink ei ole nii habras aga selle eest on õhem kiht. Ise soovitan Paldiskit. Sealne kliendisuhtumine on parem ja individuaalsem.

Enne tsinkimist tuleks raam kindlasti värvist, krundist ja muust sodist puhtaks saada.

Re: Tsinkimine

Postitatud: K Veebr 20, 2013 12:49 pm
Postitas tarmo
Mina julgustaks küll raamile klassikalist vannis kuumtsinkimist tegema. Mis siis kui sa pole kohanud kedagi, kes G raamile seda teinud on. Igal juhul on tegemist üli vastupidava tehnoloogiaga ja raami seest sa korrosiooni muud moodi ei peata, kui kuumtsinkimisega.
Mul küll ainult ühe raami tsinkimise kogemus (Suzuki) ja selle tulemusega jäin küll väga rahule (Galv-Est).
Haagiseid olen mitmeid samas kohas lasknud teha ja enam ei mõtle ka üldse võimalusele, et võiks värvida. Seda enam, et hind ju on sama. Seda siis juhul, kui pärast tsinkimist enam ei värvi. Suzuki raami siiski värvisin ka, kuna ei tahtnud hõbedast jätta.

Re: Tsinkimine

Postitatud: K Veebr 20, 2013 6:36 pm
Postitas Cruizsub
Soovitan ka Paldiski pada.