1. leht 2-st

Mis oleks kõige mõistlikum.....

Postitatud: T Dets 14, 2010 5:38 pm
Postitas kaidoke
Tekkis selline mõte ,et milline liikur oleks praegusi lumeolusid arvestades kõige praktilisem näiteks metsas jahipidamiseks kasutada.On see motokelk, 4x4 ,või on kellegil midagi ise aretatud.Kuna asi peaks ka lihtne ja rentaabel kasutada olema,siis jätaks Zil-id Krazid mängust välj.Kõige rohkep pakuks huvi igasugused ise aretatud maastiku võimekad liikurid.Neid igasugu videosid sarnastest masinatest olen siin vaadanud,aga kas kellegil eestis ka midagi olemas on?

Postitatud: T Dets 14, 2010 6:28 pm
Postitas TiitR
Ilmselt lintidega ATV, kuna saan proovitud, ratastega ATV proovitud - oleneb piirkonnast pole nendega midagi teha :D (ma pidasin silmas just Lääne-Viru jahimeeste üle meetrilisi hangesi).

Postitatud: T Dets 14, 2010 9:02 pm
Postitas tai
Endal seismas projekt aja puuduse tõttu aga on plaan teha multicar M25 roomikutele toyota 2,4 diisel mootoriga. Väike kerge ja suure kandejõuga. Hetkel ripub seal taga raamivahel veel u 1t tõstejõuga kraana. Olenevalt roomiku laiusest ei tohiks olla täna ega homme probleeme liikumisega. Vints on soovituslik nagu tr1's.

Postitatud: T Dets 14, 2010 9:04 pm
Postitas taavik
Kaasaegsed ühe lindiga saanid ei toida jah eriti. Vana vene kahe lindiga agregaat oli eelmisel talvel väga abiks sööda vedamisel. Kui traktorid ja muu raske tehnika enam hakkama ei saanud, siis vedasime vene saaniga sööta laiali. Üks ring raja ettetegemiseks tühjalt ja siis juba kelguga 4-5 kotti vilja korraga - rohkem ei saanud, sest kotid hakkasid maha pudenema.

Postitatud: T Dets 14, 2010 9:50 pm
Postitas kaidoke
tai kirjutas:Endal seismas projekt aja puuduse tõttu aga on plaan teha multicar M25 roomikutele toyota 2,4 diisel mootoriga. Väike kerge ja suure kandejõuga. Hetkel ripub seal taga raamivahel veel u 1t tõstejõuga kraana. Olenevalt roomiku laiusest ei tohiks olla täna ega homme probleeme liikumisega. Vints on soovituslik nagu tr1's.
Võib olla võhiku tobe küsimus,aga kuidas lindi probleemi lahendada kavatsed,ehk sii kus kohast hankida vajalikud lindid ja mis need maksta võivad.Nagu aru saan peaks see projekt siis tulema kahe roomikuga.Kuidas pööramis süsteem toimima hakkab ,kas piisab difri ja külgpidurite kasutamisest,v on vajalik ka külgsidurite tekitamine ,nagu seda on linttraktoritel? Ka tavaline(manuaal) käiguvahetus ilmselt ei sobi ,sellisel masinal ilmselt hoog raugeb üsna koheselt sidurit lahutades,seega tuleks kasutada varjaatorit v miskit muud varjanti.

Postitatud: K Dets 15, 2010 3:06 am
Postitas tyybel
kaidoke kirjutas:
tai kirjutas:plaan teha multicar M25 roomikutele toyota 2,4 diisel mootoriga. Väike kerge ja suure kandejõuga. Hetkel ripub seal taga raamivahel veel u 1t tõstejõuga kraana. .
Võib olla võhiku tobe küsimus,aga kuidas lindi probleemi lahendada kavatsed,ehk sii kus kohast hankida vajalikud lindid ja mis need maksta võivad.
Võhiku küsimus küll aga pole hullu. Tai ehitab vajalikud agregaadid sellest, mis tal parajasti käeulatuse on või mida ta arvab sõprade käeulatuses leiduvat. Seega - kui mingite "tähtsamate" tegemiste kõrvalt aega üle jäi, on näidiseksemplar ilmselt juba valmis. Võta ühendust ja mine vaata järele, kuidas kõik toimima peaks.

Postitatud: K Dets 15, 2010 10:11 am
Postitas heints
Vaata soome poole siin ikka liigub linte ja muud huvitavat.
http://www.nettikone.com/volvo/telasarja/800155

Postitatud: K Dets 15, 2010 6:23 pm
Postitas martinkark
Osta minu jurakas ära

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=27394

usun et on vastupidavam kui igasugused isearetatud aparaadid. Saad põdra ka kasti panna. Masin on samasuur kui uazik või dodge ram.

Postitatud: K Dets 15, 2010 6:34 pm
Postitas TiitR
martinkark kirjutas:Osta minu jurakas ära

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=27394

usun et on vastupidavam kui igasugused isearetatud aparaadid. Saad põdra ka kasti panna. Masin on samasuur kui uazik või dodge ram.
See põdra kasti ajamine kõlab ka vaikselt juba müüdina :D ...asi selles, et sellisele kõrgusele on paras kitse või põrsast loopida, põdraga aga sinna vedamiseks läheb vaja ca. 10 meest (mitte 10 70..80a. nägu, vaid ikka tirida jaksvaid). Kõige sobilikum on põdra jaoks aga a`la Respo stiilis madal kerghaagis ja kuna täiskasvanud põdrajaht lõpeb 30. nov ja vasikas 15. dets., siis sügisel kannatab sellega metsateedel liikuda küll. See sügis tirisime 3-kesi üht põdralehma Zubrjonokisse, mis ka suht kõrge maapinnast - no raske oli! 8)

Postitatud: K Dets 15, 2010 6:41 pm
Postitas martinkark
Kitsesid siis :D Või nh talvel neid põtru kes ründavad vms pärast maha on vaja lasta... Tegelt Pole elus ühtegi põtra kasti ajanud. Aga offtopicu ja puht huvipärast küsin et kui kaks lennuväljaplaati või lauda taha kaldteeks panna ja mingi käsivintsiga esimesest kastiäärest sikutada, krt siis saab põdra ka ju peale?

Muidu ma siin reklaamin oma autot :D

Postitatud: K Dets 15, 2010 6:50 pm
Postitas TiitR
martinkark kirjutas:Kitsesid siis :D Või nh talvel neid põtru kes ründavad vms pärast maha on vaja lasta... Tegelt Pole elus ühtegi põtra kasti ajanud. Aga offtopicu ja puht huvipärast küsin et kui kaks lennuväljaplaati või lauda taha kaldteeks panna ja mingi käsivintsiga esimesest kastiäärest sikutada, krt siis saab põdra ka ju peale?

Muidu ma siin reklaamin oma autot :D
No metsa pole veel neist ükski jäänud, saavad nad välja kõik ja kuidas iganes :D ...aga jah, las olla.
P.S ei, ma sain nagu aru jah, et sa oma masinat reklaamisid :D

Postitatud: K Dets 15, 2010 7:35 pm
Postitas kaidoke
martinkark kirjutas:Osta minu jurakas ära

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=27394

usun et on vastupidavam kui igasugused isearetatud aparaadid. Saad põdra ka kasti panna. Masin on samasuur kui uazik või dodge ram.
Kusjuures ma seda olen vaadanud ka,näitasin poisilegi ,et mis oleks ,kui.....? Pildi järgi otsustades ei oska suurust määratleda,dodge ei ütle minule ka midagi.Võrdlus uazikuga annab mingi pildi küll,kas tõesti nii väike ongi?Kui suur tal kliirents on,palju kütet rüüpab ja mis siis saab ,kui tagavaraosa vaja on? Võid ka priva v tel. numbri saata ,oleks huvitav vestelda.

Postitatud: N Dets 16, 2010 12:32 am
Postitas raulex
Pole küll jahimees,aga väikese kraanaga saab tonnise asja vabalt veoauto kasti.Kas Moog või Gaz 66 ei sobi,neile on vähemalt varuosi saada.
Moogist ,66st ja kraanadest:http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=213 ... ht=veoauto

Postitatud: N Dets 16, 2010 8:26 am
Postitas tai
usun et on vastupidavam kui igasugused isearetatud aparaadid. Saad põdra ka kasti panna. Masin on samasuur kui uazik või dodge ram.
Sellised masinad kaua enam ei sõida. Kui lumi natuke sulama hakkab ei liigu seal enam ükski ratastega masin. Teine meeldiv asi krusade kasutamisel metsatingimustes on see, et lumi sadas maha sulanud maale ehk siis maapind ei ole külmunud. Raskes lumes edasi suruda, kui all on pehme pori on päris raske. Sai eelmine aasta kevade poole sulalumega, kui lumesaan igal pöördel kinni istus, proovida 26" velgedel 4wd veoautot scania tgb30. Tee või tina poiss lihtsalt lükkas hange omale ette ja kratsis kõhualuse puhtaks. Lumekett tegi asja natuke paremaks aga kinni istus ikka.
masin umbes selline

http://www.auto24.ee/used/496999

Minu silmis on ainus toimiv lahendus roomik/hõljuk.
Nii näiteks on volvo mudelivalikus täiesti olemas sellised pisikesed kaubikud, mis liiguvad kenasti ja ei maksa nii palju (paraku eritehnikat paari tuhande eest ei saa).
stiilinäide ka:

Pilt

Selline vanakooli "Bandwagen" on hinna suurusjärku u 50K eeku. Siinkohal uuematest ja popimatest volvo roomikutest rääkima ei hakkaks, kuna hinna suurusjärk on hobi masina jaoks natuke kosmos.

Postitatud: N Dets 16, 2010 11:30 am
Postitas heints
Oskab keegi kommenteerida kuda mootorsaanid paksemas lumes liiguvad?
Kuna räägitakse et eestis pidi nats lund olema siis tekkis plaan endale saan osta.