MIG keevitus

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Pomo
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: K Mär 19, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pomo »

aidake mulle ka üks keevitus osta. Ise suht võhik, plekikeevitust ei ole vaja. Oleks trarvis igasugust talutehnikat ja muud igapäevast värki keevitada.... Võibolla peab olema hoopis elektroodkeevitus? Aga milline? Et oleks odav ja samas ei oleks ka tarbetu mänguasi...
http://business.shop.ebay.co.uk/items/W ... catZ113743
Inglismaalt hetkel plaanis osta.
teex yhe zuicu
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Inverter kindlasti odavam. Samas algajal raskem ilusat keevist saada ja kui plekki ikkagi vaja lasta, siis sellega raske.
MIGi puhul võta vähemalt 200A, muidu paksu metalli praadida ei saa.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Algajale sobib inverter. Raudselt. 140A vooluga siristab ka 5 ja enama mm materjali. Väga kerge leeki üles saada ja on võimalik ka kergelt väriseva käega summutitoru keevitada. Ülepäevaselt kasutan Lincona toodangut, maksis stokkeris ca 10000.-, mujalt saab tunduvalt norm hinnaga. Boonuseks Tig-i lisamise võimalus.
koppees
Fitting 38"
Postitusi: 220
Liitunud: K Mär 19, 2008 2:16 pm
Asukoht: Harjumaa,Padise vald

Postitus Postitas koppees »

Paksemale rauale inverter igati ok.Mõningase harjutamise järel võimalik ka plekki täitsa norm.keevitada.Hiljuti kasutasin rendi Telvini,ANO-4 elektroodid olid kaasas,täitsa ok jäi.Ise eelistan Reptec-i elektroode.
Kui mul on aega,olen normaalne.Aega aga kahjuks pole.tel 56889722
Kalamees
Fitting 44"
Postitusi: 406
Liitunud: T Mär 13, 2007 6:22 pm
Asukoht: Rakvere

Inverter

Postitus Postitas Kalamees »

Natuke harjutad ja inverter ok. Lased ka peenemat rauda. Ja vanad elektroodide tagavarad mis siiani ahju peal peesitanud lähevad mõnusat käiku. Sõltub ka elektroodist mõni kapriissem. Esab vost OK 48 tahab täpsemat kätt ja see vastu Lincolni roostevabad Limarosta 312 suhteliselt kerged alustuseks säristada. Ja vanad tsehhi ja Jugo tagavarad mõnusalt säristatavad.
Kasutaja avatar
Pomo
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: K Mär 19, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pomo »

Kas inverteriga saab ka muud kokku liimida peale musta ja roostevaba?
Mulle omale ka meeldiks elektrood enim.
teex yhe zuicu
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

mart77 kirjutas:Algajale sobib inverter. Raudselt. 140A vooluga siristab ka 5 ja enama mm materjali. Väga kerge leeki üles saada ja on võimalik ka kergelt väriseva käega summutitoru keevitada. Ülepäevaselt kasutan Lincona toodangut, maksis stokkeris ca 10000.-, mujalt saab tunduvalt norm hinnaga. Boonuseks Tig-i lisamise võimalus.
Uskumatu.Algajale soovitatakse alustamiseks elektroodiga keevitamist.
Tundub,et sa pole kunagi MIG -iga keevitanud kui räägid,et sumpsi on hea keevitada invertriga.4-se seinaga solgitoru vist.Mitmese elektroodiga? Kas asja point on see,et ennast emaseks nu**ida?
Pole oma silmaga näinud ühtegi algajat,kes oskab elektroodiga alt üles keevitada ja õmblus sittumist ei meenuta.Profid,kes on keevitanud aastakümneid,ei saa kõik sellega hakkama ja algaja saab?
Õppisin ise elektroodiga keevitama 12 aastat tagasi ja ikka ei oska korralikult.MIG-iga pole aga mingit probleemi.
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

No mis kiu-viu...
Ma ütlesin-mõtlesin, et paksemat rauda saab edukalt inverteriga lasta. Ja kui käsi on hakanud õiges taktis värisema, siis SAAB (mitte peab) ka peenema materjaliga hakkama.
Õpi rahulikult veerima, mida Pomo tahtis. Sa vist ise pole tihti inverterit kasutanud...
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Telwini 180A traatkeevitus 8700kr. Ajab oma asja algajale täitsa ära. Ja mis kuradi jurakaid sul 200A keevitada vaja on? 180sega saab edukalt enamik asju auto juures ära lasta. Tarmo, kui palju sa oma kahesajast maksimumvõimsuse juures kasutanud oled?

Aga noh jah, kõik asjad peab kõige kallimad ja vingemad ju ostma. Siiamaani imestan kuidas meie eelkäiad keevitatud said, kuidas need sillad ja korstnad koos püsivad?

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Myrgel kirjutas:Telwini 180A traatkeevitus 8700kr. Ajab oma asja algajale täitsa ära. Ja mis kuradi jurakaid sul 200A keevitada vaja on? 180sega saab edukalt enamik asju auto juures ära lasta. Tarmo, kui palju sa oma kahesajast maksimumvõimsuse juures kasutanud oled?

Aga noh jah, kõik asjad peab kõige kallimad ja vingemad ju ostma. Siiamaani imestan kuidas meie eelkäiad keevitatud said, kuidas need sillad ja korstnad koos püsivad?
Myrgel - oota, kuni sa sildade külge lääba kinnitusi hakkad keevitama, küll siis saad aru miks 200A+ vaja on :) No ilmselt saad jah hakkama selle 180-ga ka kuidagi, aga oma keevitusega olen 250A juures pidanud keevitama küll. Märksõnadeks on ka näiteks varraste pikendamine/lühendamine, kus faasi tuleb täita suure voolu ja traadiga ja mitte lasta vahepeal maha jahtuda.
Sellise võimsuse juures muide saab häda pärast MIGiga metalli ka lõigata. Kõige parem variant pole ja läbustab kõvasti, aga kohtades, kuhu rellakaga ei pääsenud, on see abiks olnud.

Sillakinnitusi ja vastavaid raamikinnitusi lasin tavaliselt maksimumist nõks madalama vooluga ehk ca 220-230A. Ja see oli paras.

MIGi puhul ei maksa ka arvata, et välja reklaamitud voolutugevus ongi see, millega keevitad. Õigem on vaadata max koormatavust 60% juures ja neid voolusid siis võrrelda.

Ise alustasin mingi 60ndate USA invereriga ja no eriti ei himusta seda aega tagasi :roll: Tänapäevased kindlasti etemad, aga põhimõte ikka sama.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

tarmo kirjutas:
Myrgel kirjutas:Telwini 180A traatkeevitus 8700kr. Ajab oma asja algajale täitsa ära. Ja mis kuradi jurakaid sul 200A keevitada vaja on? 180sega saab edukalt enamik asju auto juures ära lasta. Tarmo, kui palju sa oma kahesajast maksimumvõimsuse juures kasutanud oled?

Aga noh jah, kõik asjad peab kõige kallimad ja vingemad ju ostma. Siiamaani imestan kuidas meie eelkäiad keevitatud said, kuidas need sillad ja korstnad koos püsivad?
Myrgel - oota, kuni sa sildade külge lääba kinnitusi hakkad keevitama, küll siis saad aru miks 200A+ vaja on :) No ilmselt saad jah hakkama selle 180-ga ka kuidagi, aga oma keevitusega olen 250A juures pidanud keevitama küll. Märksõnadeks on ka näiteks varraste pikendamine/lühendamine, kus faasi tuleb täita suure voolu ja traadiga ja mitte lasta vahepeal maha jahtuda.
Sellise võimsuse juures muide saab häda pärast MIGiga metalli ka lõigata. Kõige parem variant pole ja läbustab kõvasti, aga kohtades, kuhu rellakaga ei pääsenud, on see abiks olnud.

Sillakinnitusi ja vastavaid raamikinnitusi lasin tavaliselt maksimumist nõks madalama vooluga ehk ca 220-230A. Ja see oli paras.

MIGi puhul ei maksa ka arvata, et välja reklaamitud voolutugevus ongi see, millega keevitad. Õigem on vaadata max koormatavust 60% juures ja neid voolusid siis võrrelda.

Ise alustasin mingi 60ndate USA invereriga ja no eriti ei himusta seda aega tagasi :roll: Tänapäevased kindlasti etemad, aga põhimõte ikka sama.
220-230A vooluga on paras lasta alates 12mm ja edasi.Kas sa keevitasid liipri silla külge ve?Pole ka ise päris võhik( www.ilmarine.ee ) ja tean kuidas,mida ja millega keevitada.
Õmbluse kaateti max.on materjali paksus.Sillakinnitused on piisavad 6mm S355 lehest.Ise keevitasin samu detaile ca 160A vooluga ja ka siis õnnestus üle pingutada ja tulemuseks oli mõni mill kõverdunud sillatala.
Kui volvo silda (ca 5mm seinaga) praadida 230 ampriga siis on tulemus küll midagi muud kui korralik õmblus.
Aga eks te ise tea.
Myrglile soe soovitus,et ära kõike tõe pähe ka võta mis siin räägitakse.Mõni loll suudab su usku veel pöörata ja pärast istud elektrood käes auto all.

:D :D
Tarmo:
olen vaadanud teie autoehituse pilte ja keevise kvaliteet küll hea pole.kolme venitab välja heal juhul.liiga suure vooluga keevitades tulebki selline .
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Inverter on hea ainult üldehitustöödel, kerge, piisavalt võimsust, 220 V toide.
Auto ehitamiseks inverter pmst ei kõlba. Remondiks välitingimustes jah, paremt asja pole.
Mingi slaki koputamine, pritsmed, keskmisest koledam keevis. Lisaks veel kogenematusest tingitud käevääratused ja poorid algaja keevituses. Minu silmis on inverteri töö auto juures porno.
Pealekauba ei keevitata mitteühtki autot, ei valmistajatehases ega remondis elektroodiga, see lihtsalt pole selle jaoks mõeldud.

PS. Minu keevitus lubab maksimumiks 205A, väga harva on reaalselt vaja sellist voolu. Üle 200 A oleks vaja tegelikult juba ka traat 1,2`seks vahetada. Muidu tekib kaarleek ja metalli pihustumine erinevatel kõrgustel ning järgnevad koledad pritsmed.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Movistar kirjutas: 220-230A vooluga on paras lasta alates 12mm ja edasi.Kas sa keevitasid liipri silla külge ve?Pole ka ise päris võhik( www.ilmarine.ee ) ja tean kuidas,mida ja millega keevitada.
Õmbluse kaateti max.on materjali paksus.Sillakinnitused on piisavad 6mm S355 lehest.Ise keevitasin samu detaile ca 160A vooluga ja ka siis õnnestus üle pingutada ja tulemuseks oli mõni mill kõverdunud sillatala.
Sel juhul on targem rääkida pigem reguleerimisvahemikust, mitte ampritest. Keevituseks on CEA Smartmig T25 ja voolu reguleerimiseks on 10 astet. Sillakinnitusi oli igal juhul paras keevitada 7-8-9-ga. Väiksemaga lihtsalt ei sulanud metall piisavalt ja ei ole mõtet sellist keevitust ju ka teha, mis kõksti küljest ära murdub, kui suurem jõud taha tuleb :roll:
Movistar kirjutas: Tarmo:
olen vaadanud teie autoehituse pilte ja keevise kvaliteet küll hea pole.kolme venitab välja heal juhul.liiga suure vooluga keevitades tulebki selline .
Ilusa keevise maailmameistriks ma ei olegi kunagi pretendeerinud :D Pigem olgu tulemus tugev, kui ilus (välimus ka tähtis, aga selline järjestus ju õige?)
Kui praegust autoehitust alustasime, siis hoidsin peaaegu esimest korda elus MIG keevitust käes. Järelikult professionaalse keevitaja poolt saadud hinne 3 on ju ülikõva tunnustus 8) Loodetavasti on ajaga mu kogemus kasvanud ka.
Muide - äkki oskad konkreetset pilti näidata ja öelda mis valesti on, sest siis oleks nii minule kui teistele õpetuseks, et sellist keevist teha ei tohi.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

Kahjuks ei ole ma keevitaja ja ka ei tööta sellena.Pole ka mingi keevitamise maailmameister.Samuti esineb vigu keevitamisel mis on tingitud vähesest kogemusest.
Keevise kontrolliks on põhiliselt 4 meetodit.:visuaalne,röntgen,magnetkontroll ja ultraheli.
Esimene kontroll on visuaalne.Kui selle kontrolli tulemusena tundus õmblus kahtlase välimusega siis võetakse tarvidusele üks järgmistest meetoditest.See ei ole muidugi alati nii.
99% juhtudest tähendab halva välimusega õmblus ka nõrka keevist.Sinu keevis pole ühtlane ja selle tulemusena ka mitte tugev.
On suur vahe kas õmblus on ühendav või jõudu kandev.Silla kinnitus on kindlasti jõudu kandev ja seal on omad normid.
Liigne vool on sama halb kui nõrk vool.
Tulemuseks tühjad poorid,mikropraod jne-jne.Sellise töö puhul on hea valik 1,00 mm traat.Saab keevitada normaalse vooluga ja ka täidab hästi.
Pildid ei anna asjast piisavat ülevaadet ja võibolla tõesti ma eksin sinu töö kvaliteedi suhtes.Siiski pole meil mõtet vaielda amperaasi suhtes kuna üle 200 amprine vool on nendele detailidele liig.
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Postitus Postitas Maaks »

Keevise kontrollist, inforamatsiooniks:
1. esmane kontroll - visuaalne - kui ei läbi siis tuleb teha ringi/vead kõrvaldada!
2. röntken/ ultraheli - samaväärsed, asendatavad teineteisega, mõlemal omad eelised/puudused
3. täienduseks eelmistele magnetpulber, penetrantvärv.
Seega tulevased keevituse kunnid, asi peab ennekõige ilus välja nägema, siis ta on ka tugev. Seda praktikat proovis üks toruvend mulle valgeks rääkida, aga pärast RT-d tuli välja et tahtis parimat, aga tuli välja "nagu alati" :-)
Ja mis materjalide paksusesse puutub, siis 5mm paksusega sillatala külge ei ole mõtet teha 12mm keevist - arva ära kustkohast lahti murdub. Ja kes veel ei tea, siis keevisõmblust ei pea tegema ühe käiguga, võib teha ka 2 ja 3 käiku, ainult käikude vahel tuleb pind šlakist puhtaks teha.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”