KRAZ 255B

Rohkem või vähem eksootilised mudelid ja margid.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 838
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Postitus Postitas Jünger »

matu007 kirjutas:mul tuttavalon ka kraz päris hea masin sai ise ka korra proovitud ronib iganes
Järmine kord proovi nii: multuttavalonkakrazpärisheamasinsaiisekakorraproovitudronibiganes
Või siis nii: Mul tuttaval on ka kraz. Päris hea masin, sai ise ka korra proovitud, ronib iganes.

Jünger
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
Inz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: L Dets 13, 2008 8:57 pm
Asukoht: Muuga

Postitus Postitas Inz »

Kraz võtab metsa kah maha ilma kirve ja saeta 8)

sõjamehena sai proovitud Kaliningradi oblastis 8)
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 446
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

siin link heale leheküljele, kus lisaks krazi täismahus käsiraamatule saadaval ka muude vene masinate omi:

http://www.russianmilitarytrucks.com/downloads.htm

vajaliku .djvu failide vaatamise tarkvara saab siit:
http://djvu.org/resources/

(kindlasti libre variant, sest lihtsam ei lase printida jm.)
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
tarts21
Rookie
Postitusi: 1
Liitunud: L Nov 21, 2009 4:47 pm

Postitus Postitas tarts21 »

tere kas keegi oskaks öelda kust saada sellele krazile termostaadi?
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 446
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

esiteks küsi siit:
http://www.akuant.ee/
(igatahes filtrid ja tihendid olid neil olemas)

ja kui ei leidu, siis otse tehasest või mõnelt muult vahendajalt.

http://autokraz.com.ua/acat/acat_ru/index.php?model=114


p.s. rehvi saab krazile www.pranko.ee - maksab koos käibega ca 5K.
Viimati muutis keelutsoon, N Dets 24, 2009 8:06 pm, muudetud 1 kord kokku.
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 446
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

2 vääääga ilusat videot sinutorus, kuidas need krazide pealt pontoonid kokku pannakse ja jõge forsseeritakse. eriti muidugi algus, 7 min ja esimene auto üle.

http://www.youtube.com/watch?v=V-hCTO00mPI
http://www.youtube.com/watch?v=WpD7esUuwDU
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 446
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

natuke siia ka varasemat ajalugu.

krazide tootmisele eelnes samalaadsete masinate tegemine jaroslavli tehases (YAAMZ või JAZ), mis aga pandi püsti ameeriklaste abi korras.
1945 otsustati NSVL juhtkonna poolt osta algul 2-t diiselmootoreid ja ka nende tootmiseks vajalik sisse, seetõttu jõudiski kohale GM kontsern ja Hercules kui raskeveokite mootorite tootja.

http://denisovets.narod.ru/yaaz/yaazpages/yaz210.html
http://www.autotruck-press.ru/archive/n ... article213

seepärast oligi JAZi eellaseks usa Diamond T, koos herculese mootoriga. (kõige enam 980 mudel, kuigi vene algse jaz-210 kabiin on natuke ka varasemate diamont t joontega, natuke ümaram; alates 214 juba 980 moodi.)
nendest diamondi iludustest on pilte enam kui küllaga:
http://ccmv.fotopic.net/c855961_1.html

natuke lugemist:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_T_tank_transporter
http://de.wikipedia.org/wiki/Diamond_T (saksakeelne sisukam)


lühike spikker vene toodangu kohta:

Jaroslavli autotehases 1950-59, proovimudelid juba 1948

1. põlvkond:
ЯАЗ-210 (puitkast)
ЯАЗ-210А (metallist kast, vints, pikk variant)
ЯАЗ-210Г (lühem variant)
ЯАЗ-210Д (sadul)
ЯАЗ-210Е (kallur)

2. põlvkond (uus ehk kandline kabiin):
ЯАЗ-214 (täisveoline, ainult 1265 katseeksemplari)
ЯАЗ-219 (210 baas)
ЯАЗ-221 (sadul)
ЯАЗ-222 (kallur)

Krementšugi autotehases alates 1959

1. põlvkond (Jaroslavli mudelid, veel 2-taktiline mootor):
КрАЗ-214 (algas seeriatootmine, kuni 1963)
КрАЗ-214Б (1963-67)
КрАЗ-219
КрАЗ-219Б
КрАЗ-221
КрАЗ-221Б
КрАЗ-222
КрАЗ-222Б
КрАЗ-254

2. põlvkond (V8 mootor, 1967-1989):
КрАЗ-255Б (6x6 baasmudel, 1967-79)
КрАЗ-255Б1 (1979-89)
КрАЗ-255Л (6x6 metsaveok)
КрАЗ-255В (6x6 sadul)
КрАЗ-257Б (6x4 ported, kallurid jm)
КрАЗ-258Б (6x4 sadul)
КрАЗ-256Б (6x4 kallur)

3. põlvkond (turbomootor, uuem kabiin)
КрАЗ-250 (6x4, 1978-??)
КрАЗ-260 (6x6, 1981-1993)
КрАЗ-6322 (alates 1993)
jne...

head vene allikad:
http://denisovets.narod.ru/models.html
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
rainz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: R Mär 26, 2010 4:57 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas rainz »

keelutsoon kirjutas:kuna ühes teises teemas oli plokisoojendustest juttu, siis natuke täpsemalt siin ka sellest, mis krazil nüüd peal.

originaalne diiiselpuhur (44 kW!), mis pidi nii karterile kuuma leeki andma kui vedelikku süsteemis ringi ajama, oli aastakümnetepikkusest mittetöötamisest sellises seisus, et polnud mõttekas tööle enam turgutada läbi uute juppide otsimise. ning, mulle tegelikult ei meeldinud ka see hirmkeeruline aretis seal.

asjast jäid aga alles kaks väljavõtet mootorist, 32mm lõdvikute jaoks, sellega kõige vajalikum oli juba mootoril olemas.
sai esmalt vaadatud ka, mida tootjad pakuvad mootorivälistena. pakkumised sai siiski kõrvale lükatud, kuna enamasti oli nende maksimaalne võimsus 2 kW (mul aga 50 l vedelikku süsteemis) ning vaid 16mm torudega, mis liialt peenikesed tundusid.

seega tegi hea tuttav natuke keevitamist ja mina käisin vahepeal poes...
3 kW veeboileri tenn, termostaat, keevitamiseks sobiv keermetükk ja natuke kaablit... tema omalt poolt leidis rauahunnikust ühe kardaani toru, millesse see kõik sisse sobis.

ning istubki plokisoojendus mõnusalt oma kohal ja toimib kenasti.
eile õhtul käisin metsade vahel lõbusõitu tegemas, -17c puhul lasin poolteist tundi sees olla, siis läks kobakas käima poolest pöördest.

ühest küljest säästuvariant (ning vahetatav tenn maksab ka vajadusel 200 kr), teisalt aga paratamatus, kuna sobivat toodangut nagunii ei leidnud.
Tere.lisan siis natuke omast kogemusest sellise elukaga. 14-a tagasi sõjaväes oles seisis analoog autopargi nurgas!Üks poiss võttis ta endale ülessandeks liikuma panna-nii demblitööks! Sai teda siis aidatud -teemast siis:oli kaevandusest toodud ja tava kraz-ist erinev. Välimus sama mis sul-kolm vedavat silda,madala portega kast,vints kastis kabiini taga,(ei mäleta kas ees vints oli),aga põhiline erinevus seisnes mootoris-K701.V12 oli aiste vahele pandud!! Autopargi ülema sõnul toodi kaevandusest-(oli seisma jäänud)eesmärgiga korda teha aga oli ka neile seisma jäänud.Võtsime siis ette! El süst oli igati puudulik ja mootoris olid külmapunnid välja lükanud-panime urali omad,lappisime radika kah ära ja nipet-näpet veel,ning hääled sisse! Ainuüksi mootorihääle peale läks sõna otseses mõttes kõvaks aga roolitaga läks vist lahti!! Tankiga sõitnud ei ole aga arvatavasti kogemus sama! olid ka tõsised puudused-ei saanud pidurdades rattaid plokki-tee mida tahad,arvatavasti sellele lahjad ja pöörderaadius oli tõsislt suur-ei kujuta ette liikluses sõittu! AGa muu oli VÕIMAS!!Käisime polügoonil proovimas-sõida või püstiloodis seinast tühikäigul ulesse aga välja ei sure-tsentrifugaal pöörete regulaator on vist asja nimi-(võiks igal autol küljes olla)-ja erksust oli nagu sportautol! vot niipalju siis omast kogemusest! Kuulsin veel et ohvitserid tahtsid palgi ette kinni panna ja pataljoni taha lepavõsasse uue sihi sisse sõitta-terviseraja jaoks aga kas mõttest asja sai ei tea.Edasist saatust ei tea aga selline eksemplar oli siis-ilus kollane! NB-kabiini raam oli puit-sõrestik mis oli plekiga ülelöödud-nägin esimest ja viimast korda!
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 446
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

siin galeriis on valik erinevaid tuunitud kraz-e.
http://www.keelutsoon.ee/index.php?div= ... lerii=5-37

nendest alljärgneval on mootor tankilt T-72, peale pandud poolakate kätetööna:
Pilt
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 446
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

nii, kuna pikad õhtud hakkavad otsa saama ja juba loetud päevade pärast on õhtuti õues palju enam teha kui toas arvuti taga...

http://www.keelutsoon.ee/?div=19-0&galerii=5-0&leheke=1

siin viimased 9 galeriid on siis endale kogutud ja üles laaditud nö väikeseks spikriks selle kohta, kuidas kraz sündis, alates usakate white jt mudelist ning diamond t raskeveokitest, läbi jaroslavli tehase, kuni krementsugi ja kauge koreani välja.

ja jäägu kogu lugu illustreerima see vahva nõukogude autorong, mille kõrval veel mingi huvitav aretis viiekümnendatest, mil veel lubati omal käel autosid rohkem ehitada. sel ajal valge inimene ei pidanud vist väga maadlema paberikoidega A..-is ja neoonvestides lampjalgadega meie puude ja põõsaste taga. (aga eks meie ei pea jälle au andma KPSS-ile ja mõtlema GULAG-ile.)

Pilt
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

See tanki mootor oleks sellise masina peal väga mõnus sõita.
38 liitrit ja vabalthingavana 780 hj 3200 pöörde juures poleks ju paha.
Kui sinna veel paar turbot lisada, peaks 1000 hj lihtsalt tulema.
Siis oleks kohane ka rääkida sellisest asjast nagu wheelspeed.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Jaano avastas Facebooki võlud ja tegi KRAZ fannilehe: http://www.facebook.com/#!/pages/KRAZ/1 ... 655?ref=ts
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
JAN007
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: K Juun 02, 2004 10:25 pm
Asukoht: Nuustaku

Postitus Postitas JAN007 »

Suvel Poolast läbi sõites jäi silma, et vanad Krassid seal kiirteede ehitustel kalluritena kasutusel. Poznani kiirtee Saksapoolse otsa tegemisel nägin umbes 10kond masinat kaasaegsete kallurite vahel liiva vedamas. Kuna seal väga liivane see ehitus ja mitmed uuemad kallurid sildadeni liivas kinni olid, siis ilmselt Krasside maastikusuutlikkus oli otsustav aga siiski oli üllatav nende kogus.
Grand Vitara
Vasta

Mine “Muud maasturid”