natuke siia ka varasemat ajalugu.
krazide tootmisele eelnes samalaadsete masinate tegemine jaroslavli tehases (YAAMZ või JAZ), mis aga pandi püsti ameeriklaste abi korras.
1945 otsustati NSVL juhtkonna poolt osta algul 2-t diiselmootoreid ja ka nende tootmiseks vajalik sisse, seetõttu jõudiski kohale GM kontsern ja Hercules kui raskeveokite mootorite tootja.
http://denisovets.narod.ru/yaaz/yaazpages/yaz210.html
http://www.autotruck-press.ru/archive/n ... article213
seepärast oligi JAZi eellaseks usa Diamond T, koos herculese mootoriga. (kõige enam 980 mudel, kuigi vene algse jaz-210 kabiin on natuke ka varasemate diamont t joontega, natuke ümaram; alates 214 juba 980 moodi.)
nendest diamondi iludustest on pilte enam kui küllaga:
http://ccmv.fotopic.net/c855961_1.html
natuke lugemist:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_T_tank_transporter
http://de.wikipedia.org/wiki/Diamond_T (saksakeelne sisukam)
lühike spikker vene toodangu kohta:
Jaroslavli autotehases 1950-59, proovimudelid juba 1948
1. põlvkond:
ЯАЗ-210 (puitkast)
ЯАЗ-210А (metallist kast, vints, pikk variant)
ЯАЗ-210Г (lühem variant)
ЯАЗ-210Д (sadul)
ЯАЗ-210Е (kallur)
2. põlvkond (uus ehk kandline kabiin):
ЯАЗ-214 (täisveoline, ainult 1265 katseeksemplari)
ЯАЗ-219 (210 baas)
ЯАЗ-221 (sadul)
ЯАЗ-222 (kallur)
Krementšugi autotehases alates 1959
1. põlvkond (Jaroslavli mudelid, veel 2-taktiline mootor):
КрАЗ-214 (algas seeriatootmine, kuni 1963)
КрАЗ-214Б (1963-67)
КрАЗ-219
КрАЗ-219Б
КрАЗ-221
КрАЗ-221Б
КрАЗ-222
КрАЗ-222Б
КрАЗ-254
2. põlvkond (V8 mootor, 1967-1989):
КрАЗ-255Б (6x6 baasmudel, 1967-79)
КрАЗ-255Б1 (1979-89)
КрАЗ-255Л (6x6 metsaveok)
КрАЗ-255В (6x6 sadul)
КрАЗ-257Б (6x4 ported, kallurid jm)
КрАЗ-258Б (6x4 sadul)
КрАЗ-256Б (6x4 kallur)
3. põlvkond (turbomootor, uuem kabiin)
КрАЗ-250 (6x4, 1978-??)
КрАЗ-260 (6x6, 1981-1993)
КрАЗ-6322 (alates 1993)
jne...
head vene allikad:
http://denisovets.narod.ru/models.html