Ural 4320, kuidas kommenteerite

Rohkem või vähem eksootilised mudelid ja margid.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 539
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

Minu isiklikud tähelepanekud suvisel reisil idapoolusel, et nii Venemaal kui Kasahstanis on Zil 131'd juba üpris haruldased sõidukid. Urale ja 6x6 Kamaze on vähemalt suurusjärgu võrra rohkem liikumas.
Tundub et Zil on märgatavalt viletsam sõiduk, et isegi Venemaa oludes tasub tast ainult metsaväljaveokäru ehitada ja kabiini esiosa kõlbab 130 vähem korrosioonikindla nina asendamiseks suurepäraselt.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Uralil sillasisesed lukud puuduvad. Tean.
TR3 BHC
Madis 5115033
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Postitus Postitas honkomees »

Kjen kirjutas:--Venemaal kui Kasahstanis on Zil 131'd juba üpris haruldased sõidukid. Urale ja 6x6 Kamaze on vähemalt suurusjärgu võrra rohkem liikumas.
Tundub et Zil on märgatavalt viletsam sõiduk....
arvatavalt pole mitte masin viletsam vaid mootor janusem/viletsam, ikkagi bensuröövel on ka idas praegu moest. Lisaks on need uued mudelid nii Kamsal kui Uraalil.
OT Kui mootori töökindlusest lähtuda, siis mu arust vanadest vene mootoritest polnud Krazi mootorile vastast, sihuke töötas pool päeva Nogopalu karjääris kuni kellelegi tuli meelde et vett pole sees ja ei midagi ...
mazinist
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: N Veebr 11, 2010 1:35 am

Postitus Postitas mazinist »

Lukkude puudumine Uralil on iseäralik. Kas 6X6 masinal ei peeta seda oluliseks, kuna vedavaid rattaid niigi palju? Samas olen üsna veendunud, et GAZ 66 saavutab oma esmaklassilise läbivuse just tänu automaatlukkudega difritele. 66 on muidugi hoopis teist tüüpi masin, nii et otsene võrdlus Uraliga on keeruline. KRAZ 255-l on sillasisesed lukud vist küll olemas, seega, kas ta läbivuselt edestab Urali?
Mulle on oluline, et lund lükates ei hakkaks rattad ülearu kergesti libisema. Võibolla on vale keskenduda lukkudele, vaid pigem tuleks varustada Ural lumekettidega ja raskusega tagaotsas ning saab minekut küll ja küll?
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 446
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

pole krazil ka tühjagi, tegu ikka põhimõtteliselt 50ndate vene tasemega ehk 40ndate usakate tasemega.

lume lükkamise teemal ei viitsi aga mitte arutadagi, selleks on minu arvates muud agregaadid kui kõnealused.
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
mazinist
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: N Veebr 11, 2010 1:35 am

Postitus Postitas mazinist »

Ma ei mõista inimeste allergiat veokaga lumelükkamise suhtes. Maanteel ju sellised ometi liiguvad, järelikult päris kuu pealt kukkunud selline idee ei saa olla. Alternatiiv on traktor. Kusjuures KORRALIK traktor koos tõstva kopaga jne, mitte mingi vana mängusahaga belarus. Mida sihuke korralik traktor maksab ja mida ta teeb 9 kuud aastas, kui lund lükata pole tarvis -- võrdluses maastikuveokaga, mis leiab endale tegevust ka suvel ning maksab tublisti vähem?
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

OT.Kui Gaz 66 on olemas,siis miks mitte sellele sahk?Reaalne veojõud lumel tänu lukkudele pole oluliselt väiksem Uralist,samas masin on ikka palju lühem.66-ga saab näiteks lund kuuske lükata kohtades, kus Uraliga pole lootustki.Ise olen oma lumetõrjevahendiga(Gaz 66 sildadel Terrano) väga rahul,lükkab ikka väga paksu lund.
Viimati muutis raulex, L Jaan 08, 2011 12:10 am, muudetud 1 kord kokku.
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 746
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

mazinist kirjutas:. Mida sihuke korralik traktor maksab ja mida ta teeb 9 kuud aastas, kui lund lükata pole tarvis -- võrdluses maastikuveokaga, mis leiab endale tegevust ka suvel ning maksab tublisti vähem?
Traktor heal juhul künnab külvab, aga mida sa teed maastiku veokaga suvel?
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
mazinist
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: N Veebr 11, 2010 1:35 am

Postitus Postitas mazinist »

Et miks mitte kasutada 66-t? Teoreetiliselt see tundub mulle liiga väike masin. Kui ei taha palju nügida väikese ja kerge sahaga, vaid lasta ühe hooga tee sügavalt puhtaks, siis mulle tundub oluline, kas saha taga on 4 tonnine või 10 tonnine masin. Jällegi täheldan, et maanteed üldiselt ei puhasta väikesed ja keskmised veokad, vaid ikka raske raud ligi tonnise sahaga. Kui see on mõttetu overkill, siis miks profid seda teevad? Samas, mul pole selles asjas kogemust, ma lihtsalt arutlen :)
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 746
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

Täna hommikune lugu teedevalitsuse SISU käis ja nügis ühelt poolt ja teiselt poolt aga 100m jäi läbimatuks, kutsus esipuhuriga traktori ja poole tunnipärast oli liiklus taastunud.

Tahan öelda seda ,et tänavuse talvega pole vahet kas kasutad GAZ , URAL või KRAZ i , hätta jääd nagu nii. Seda sahaga, kui talv jätkub nii nagu alustas hakka mõtlema puhurile ja soovitavalt sellisele mis ees.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
mazinist
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: N Veebr 11, 2010 1:35 am

Postitus Postitas mazinist »

Puhur oleks ilmselt tõhus tõesti. Hoobilt ei tule vaid pähe, kuidas seda 66-le ette panna, sest väljavõte on juba vintsiga ühendatud. Mingi hüdraulika värk aretada? Sihuke ehitamine võib võtta palju aega maksta hullu raha. Teisalt kõlbaks puhurile vist isegi suhteliselt pisike traktor. Kindlasti asi, millele mõelda. Tänud :)
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 746
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

Puhurist juba mõtlesin siin http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=297 ... c&start=15

Ja seda ma ütlen väikesest traktorist ei piisa.

Paksu lumega peab olema puhur ees, vahet pole kas traktoril või autol.

Ja kõik on oma vahel sõltuvuses : puhuri laius, töökiirus, rootori käitamise võimsus, lume paksus ja ja lume koostis(lahtine lumi , vajunud lumi , jäine või sula lumi)
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

mazinist kirjutas:Ma ei mõista inimeste allergiat veokaga lumelükkamise suhtes. Maanteel ju sellised ometi liiguvad, järelikult päris kuu pealt kukkunud selline idee ei saa olla. Alternatiiv on traktor. Kusjuures KORRALIK traktor koos tõstva kopaga jne, mitte mingi vana mängusahaga belarus. Mida sihuke korralik traktor maksab ja mida ta teeb 9 kuud aastas, kui lund lükata pole tarvis -- võrdluses maastikuveokaga, mis leiab endale tegevust ka suvel ning maksab tublisti vähem?
Maanteel lükkavad lund kaasaegsed 6x(4)2 veokid, mille maastikusuutlikus on pehmelt öeldes null. st. mistahes põhjatul pinnal liigub selline veok ainult vertikaalsihis. Miks siis kasutatakse: sest natukenegi kõvemal pinnasel suudab kiirustel 60+ trassid puhtana hoida.
Miks siis 6x6 ei sobi:
veelkord: pöörderaadius. uuemal Lääne tehnikal keeravad ka abisillad kui vaja, pöörderaadius on pea poole väiksem, ise olen raskema tehnikaga kokku puutunud väga kaua ja usu, seal kus Ural ringi keerab, võib 8m shassiiga 6x2 veokiga kaheksaid joonistada.

Vabandan ka sillalukkude eksitava info pärast. siiski üle paarikümne aasta möödas. Mäletan, et Urali lukud käisid kangist põrandal, aga et ainult sildadevaheline oli, jäi hämarusse. Esisild käis lülitist tõesti 131-l, aga kuidas Uralil oli, löö või maha, ei mäleta, jaotuskast oli kangist, aga ainult aeglusti, aga esisild ei olnud ju 100% sees?
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Aga Volvo Laplander 6x6. Lülitatavad lukud, manööverdab hästi, liigub paremini kui miski vene jurakas. Lisaks hinnad paremad kui Uralil, Krazil jne.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
mazinist
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: N Veebr 11, 2010 1:35 am

Postitus Postitas mazinist »

Puhur 66 baasil oleks hirmkõva aretamine. Lõpp-produkti võimekus oleks muidugi viis pluss (tingimusel, et kõik on õigesti ehitatud), aga enda suutlikkuses selline projekt järgmiseks talveks lõpetada ma kahtlen...
Vasta

Mine “Muud maasturid”