Magirus vs. KRAZ
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Magirus vs. KRAZ
On mõte hankida 6X6 veokas ning kasutada seda lumelükkamiseks oma 1km pikkusel erateel. Olud on kohati rasked. Variantidena on kaalukausil konkreetsete isenditena KRAZ 255B1 ja Magirus 178D. Mõlemal on läbisõit 10-20 tuhat. Kas kellelgi on argumente või kogemusi, mis aitaksid valikut langetada?
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 130
- Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
- Asukoht: Pealinn
Vaatan siin, et antud teemal pole keegi sõna võtnud ja mõtlesin, et poetan oma arvamuse siia alustuseks, eks targemad lükka ümber või kiida takka .
Alustuseks ütlen, et pole kumbagi autot omanud, ega ka sõitnud, kuid olen mõlemat saanud katsuda. Kui peaksin tegema valiku, kumb variant eelistada, siis eeldusel, et mõlemad on töötavad isendid, võtaksin Magiruse.
Eelistuse põhjused:
1) Väiksem - väikesed teed ja suured asjad reeglina kokku ei sobi. Mõelda juba Kraziga kuskil ringi ukerdamisele ei tahaks.
2) Kvaliteet tehnika osas - Lääne tehnika on kvaliteetsem ja Magirused on tuntud oma vastupidavuse poolest (kasutatakse siiamaani Aafrikas ja on kõrgelt hinnatud). Ma ei kardaks ka varuosade kättesaadavuse pärast. On ilmselt asju, mis on ka kergemini leitavad, kui Krazi tükid.
3) Kütusekulu - see ikkagi loeb ka .
4) Hüdraulika - on ka selliseid isendeid, millel peal kraanad ja seeläbi olemas hüdroväljavõtte võimalus. Ei pea liialt aretama.
5) Ei viitsi rohkem neid põhjuseid siia trükkida - ise ei viitsiks vene tehnikaga ja veel nii suurega jaurata nii väikese asja pärast .
Lõpetuseks küsiks, et miks üldse 6x6? Kui see auto tõesti millegi rohkemaga ei pea tegelema, kui teehooldus, siis ma näen 6x6 variandi puhul selget ülepingutamist. Mida suurem tehnika, seda keerulisem temaga reeglina toimetada on. Kui on vaja võimekat lumetehnikat, siis osta traktor. Paljudel käib ette ka kopp ja saab vajadusel lund eest ära tõsta + jõuväljavõte tuleb kasuks lumepuhuri puhul. Praegune lumekogus on juba sahkadele piiri peal, sa lihtsalt ei lükka seda üle valli, vaid see vajub teele tagasi, ükskõik palju sul on rattaid all ja paljud neist veavad.
Alustuseks ütlen, et pole kumbagi autot omanud, ega ka sõitnud, kuid olen mõlemat saanud katsuda. Kui peaksin tegema valiku, kumb variant eelistada, siis eeldusel, et mõlemad on töötavad isendid, võtaksin Magiruse.
Eelistuse põhjused:
1) Väiksem - väikesed teed ja suured asjad reeglina kokku ei sobi. Mõelda juba Kraziga kuskil ringi ukerdamisele ei tahaks.
2) Kvaliteet tehnika osas - Lääne tehnika on kvaliteetsem ja Magirused on tuntud oma vastupidavuse poolest (kasutatakse siiamaani Aafrikas ja on kõrgelt hinnatud). Ma ei kardaks ka varuosade kättesaadavuse pärast. On ilmselt asju, mis on ka kergemini leitavad, kui Krazi tükid.
3) Kütusekulu - see ikkagi loeb ka .
4) Hüdraulika - on ka selliseid isendeid, millel peal kraanad ja seeläbi olemas hüdroväljavõtte võimalus. Ei pea liialt aretama.
5) Ei viitsi rohkem neid põhjuseid siia trükkida - ise ei viitsiks vene tehnikaga ja veel nii suurega jaurata nii väikese asja pärast .
Lõpetuseks küsiks, et miks üldse 6x6? Kui see auto tõesti millegi rohkemaga ei pea tegelema, kui teehooldus, siis ma näen 6x6 variandi puhul selget ülepingutamist. Mida suurem tehnika, seda keerulisem temaga reeglina toimetada on. Kui on vaja võimekat lumetehnikat, siis osta traktor. Paljudel käib ette ka kopp ja saab vajadusel lund eest ära tõsta + jõuväljavõte tuleb kasuks lumepuhuri puhul. Praegune lumekogus on juba sahkadele piiri peal, sa lihtsalt ei lükka seda üle valli, vaid see vajub teele tagasi, ükskõik palju sul on rattaid all ja paljud neist veavad.
Tänud selgete ja loogiliste arvamuste eest. Miks just 6X6? Ega kunagi ei tea, millal masina kasutamiseks võib tekkida ka muid ideid kui lumetõrje. Veokas tundus natuke universaalsem kui traktor (too peaks olema kaevamiskopaga, et olla tõeliselt mitmekülgne riistapuu). Igatahes alus edasiseks mõtlemiseks on nüüd olemas. Ma ise pole seni kummagi veokaga sõitnud.
Suur eksperimentaator Tai viis möödnud talvel imedepõllul läbi rea katsetusi, mille käigus selgus, et igivana 6x6 Volvo (7t tühimass, sillad lukustuvad, 115kW) roomab paksu lumega kaetud põllul märgatavamalt kaugemale, kui 20a noorem 4x4 Scania (9t tühimassi, sillad lukustuvad, 162kW).
Põhimõtteliselt volvo suutis omale nina ette väikse valli tekitada ja seda lükata, scania jääb kinni, kui lumi esisillast kõrgemale tõuseb.
Sellest ajast saadik olen 6x6 usku ja sellest religiooniks ülemaks pean ainult 8x8 usku. Millega Eestis on muidugi raske tegeleda.
Magiruse tähtis eelis Krazi ees on asjaolu, et ta on kitsam, kui 2,6m ja tohib maanteeameti eriloata maanteedel liikuda.
Lisaks on keskmine Magiruse oksjonihind ca 5 korda odavam, kui soodsaim saadaolev Kraz.
Põhimõtteliselt volvo suutis omale nina ette väikse valli tekitada ja seda lükata, scania jääb kinni, kui lumi esisillast kõrgemale tõuseb.
Sellest ajast saadik olen 6x6 usku ja sellest religiooniks ülemaks pean ainult 8x8 usku. Millega Eestis on muidugi raske tegeleda.
Magiruse tähtis eelis Krazi ees on asjaolu, et ta on kitsam, kui 2,6m ja tohib maanteeameti eriloata maanteedel liikuda.
Lisaks on keskmine Magiruse oksjonihind ca 5 korda odavam, kui soodsaim saadaolev Kraz.
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1803
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Üks kõige vihasema läbivusega 6x6 on siiani legendaarne ZiL-157. Üks kergemaid 6x6, optimaalse veojõuga ja tsentraalse rehvirõhu muutmise süsteemiga. Uudismaal käinud meenutavad sageli, kuidas zahhariga Zil-131 ja Urale mudast välja sai sikutada. Tähelepanuväärne on ka see, kui kaua masinat toodeti - esimene seeriatootmises masin veeres tehasest välja 1958 aastal, 1961 läbis ulatusliku modifitseerimise ning sellisena toodeti teda aastani 1978. Nõudlus lollikindla töölooma järgi sundis venelasi aga varsti tootmist taasalustama ning praktiliselt muutumatuna püsis auto tootmisliinidel 1994 aastani. Umbes sama kaua toodeti ka ZiL-157 hiina analoogi Jiefang CA-30. 36 aastat tootmises peaaegu muutumatuna - pole paha...
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
Eks 6X6 ole kõige parema läbivusega veokas ikka. Traktori kahjuks räägib selle üllatavalt soolane hind. Näib, et 50k piiresse jääda tahtes saab vaid vana Belarusi ilma laadiva esikopata. Sel juhul tundub Magirus juba etem, mõeldes ka auto muudele otstarvetele. KRAZi variant langeb ära, kui maanteel liikuda on praktikas võimatu.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 130
- Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
- Asukoht: Pealinn
See on täiesti tõsijutt. ZIL - 157 on üks super läbivusega maastikuveokas. Kerge ja mitte liiga võimas. Suutlikkus on paljukiidetud ja pole üldse paha. Maanteel muidugi jah...isakene kirjutas:Üks kõige vihasema läbivusega 6x6 on siiani legendaarne ZiL-157...
mazinist alusta ikka sellest, et tee selgeks, mis sinu soovitud aparaadi peamine ülesanne on. Kui sa soovid endale osta maastikusuutliku veoauto, mis võiks hoida ka sinu koduteed korras, siis pole siin midagi rääkida. Osta Magirus. Kui aga tahad endale töövahendit, mis hoiaks sinu kodutee lumest puhas, siis kaalu asja ikka korralikult. Panen siia mõned punktid, millele ise mõtleksin, kui kaaluksin traktori ja veoka vahel:
1) Tee suurus ja iseloom - kui see on põllupealne sirge saab veokaga ilmselt hakkama. Kui see on kurviline metsavahetee, siis üsna varsti on su veokas lükanud tee sirgeks. Ma olen ise erinvas suuruses veokatega sõitnud erinevates tingimustes ja see pikkusest tingitud kruttimine tüütab lõpuks ära.
2) Nähtavus - Traktorist näeb paremini välja nii ette, kui ka taha ja see on suure asjaga liikumisel piiratud ruumis oluline. Hoovis näiteks.
3) Tehniline keerukus - 6x6 veokad on suured ja tehnika seal küljes nõuab rohkem, kui lihtsalt elementaarteadmisi. Kõik asjad on suuremad, alates võtmetest, kuni arveteni. Nad on mõeldud kasutamiseks ja seismine teeb oma. Näiteks õhumured. Kas on sul käed piisavalt õlised, et nende asjadega tegeleda või pead teenust sisse ostma? Kui pead ostma, siis veokateenindus on kallis.
4) Töövahendi valmisolek muudeks asjadeks - Traktorid on ehitatud valmisolekuga erinevateks töödeks. Kinnituskohad, jõuväljavõtt jne. Esikoppa sa niisama lihtsalt autole külge ei pane.
Sa tõid sisse rahasumma 50 000 krooni. Selle eest saad auto. Oletame, et sellel on olemas vints ja kraana. Seeläbi on pumba näol sul olemas vajaminev osa hüdrosüsteemist. Sahk, mis oleks võimekas selle veoka ees läheb sulle maksma minimaalselt 20 000 krooni. Reaalselt ilmselt veel rohkem (paljud veokasahad maksavad 50 000). Selle raha eest saad sa auto, mis ei saa minu arvates väga raskete tingimustega hakkama.
Panid oma postitusse, et vajad seda töövahendit rasketesse tingimustesse, see tähendab minu silmis väga palju lund (stabiilselt meeter ja rohkem). Selle lükkamiseks ratastel tehnikaga oleks vaja V-kujulist sahka ja seda veel kõrge hõlmaga (sinna 1,5 meetri kanti). See tähendab jällegi lisaväljaminekuid.
Väga rasked tingimused tähendavad reaalsuses seda, et kaasaegsetel suurtel traktoritel on palju tegemist hakkamasaamisega. See tähendab, et lund tuleb tõsta kopphaaval kõrvale.
Mitmes kohas on juba mehed maininud, et ratastraktorid ei saa enam asjaga hakkama ja käima on aetud vanad lindid. Tean praegugi ühte kohta, kus üritatakse DT-74 katkist sidurit parandada kiiruga, et olla järgmiseks korraks valmis.
Rääkisin selle Padaoru juhtumi ajal tuttavaga, kes teadis rääkida, et Nõuka ajal kasutati seal tee lahtihoidmiseks BAT-e. Ratastega tehnika ei saanud lihtsalt hakkama.
Läheb kole pikaks jälle mu jutt, nii et proovin seda kokku võtta nüüd. Lume lükkamine teel ja kauba vedamine maastikul on erinevad asjad ja tehnika, mis on selle jaoks konstrueeritud on erinevad. Maastikuveoauto jääb maastikuveoautoks. Kui sul ei ole kunagi vaja traktori haakevõimalusi koos jõuväljavõttega vaid sa vajad asja, millega vedada tonnide kaupa materjali teise kohta, siis on veoauto koos kraanaga parem. Kui aga peaeesmärk on võitlus lumega rasketes tingimustes, siis traktor eesoleva kopa ja võimalusega lisada lumepuhur haakesse on oma raha ka väärt.
Ärge nüüd selle 157 kiitmisega üle ka pingutage olles muddragil näinud kuda see vene ime ennast edasi lohistas siis oleks see mul vist viimane valik mida osta.
Enne lume tulekut võis aga näiteks t150k saada alates 35t eek,ülejäänud raha eest tood soomest nats kõpitsemist vajava saha.Olles ise lund nii traktori kui autoga lükand siis valiksin iga kell traktori. Kui vaja midagi ka vedada osta traktorile käru juurde.
Enne lume tulekut võis aga näiteks t150k saada alates 35t eek,ülejäänud raha eest tood soomest nats kõpitsemist vajava saha.Olles ise lund nii traktori kui autoga lükand siis valiksin iga kell traktori. Kui vaja midagi ka vedada osta traktorile käru juurde.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
Mul pole mingit kahtlust, et üksnes lumelükkamise seisukohalt on traktor parim. Ent niipea kui lumi läinud, ei leiaks ma traktorile korralikku rakendust. Veokaga võib teha paljusid asju (eeldan vintsi ja kraanat) ning sõita kaugele.
6X6 on keerukam muidugi kui tavaline veokas. Plaan oleks teha ise niipalju hooldust ja remonti kui vähegi kannatab. Kohates asju, millele enda mõistus peale ei hakka, saab küsida targemate käest ja pikkamisi õppida. Vaatlen seda kui osa niisuguse veoka omamise lõbust, mitte kui hirmutavat probleemi.
Mis puutub GAZ 66-te, siis see mul juba on. Tema lumeläbivus on hiilgav, kuid lükkamise osas olen väga skeptiline (tõsi, proovinud ei ole). 3,5 tonniselt masinalt ei saa nõuda jumal teab mida.
Rasked olud minu teel ei tähenda meetrist lund. Üle 40 cm-se lume jätan arvestusest välja. Nii hullus olukorras tellin traktori ja kogu lugu. Kord aastas vast võib säärast asja ette tulla. Rasked on olud seetõttu, et umbes 300 meetrisel lõigul praktiliselt puudub lume teepervele lükkamise võimalus, seega masin peab suutma selle lõigu ühe hooga läbida. Oletan, et sõita võib ka mitu korda, lund kiht-kihilt koorides. On metsavahelisi käänakuid, kaks mäkketõusu ning üks kitsas koht, mille laius on täpselt 3,5m.
Veelkord tänud asjalike kommentaaride eest!
6X6 on keerukam muidugi kui tavaline veokas. Plaan oleks teha ise niipalju hooldust ja remonti kui vähegi kannatab. Kohates asju, millele enda mõistus peale ei hakka, saab küsida targemate käest ja pikkamisi õppida. Vaatlen seda kui osa niisuguse veoka omamise lõbust, mitte kui hirmutavat probleemi.
Mis puutub GAZ 66-te, siis see mul juba on. Tema lumeläbivus on hiilgav, kuid lükkamise osas olen väga skeptiline (tõsi, proovinud ei ole). 3,5 tonniselt masinalt ei saa nõuda jumal teab mida.
Rasked olud minu teel ei tähenda meetrist lund. Üle 40 cm-se lume jätan arvestusest välja. Nii hullus olukorras tellin traktori ja kogu lugu. Kord aastas vast võib säärast asja ette tulla. Rasked on olud seetõttu, et umbes 300 meetrisel lõigul praktiliselt puudub lume teepervele lükkamise võimalus, seega masin peab suutma selle lõigu ühe hooga läbida. Oletan, et sõita võib ka mitu korda, lund kiht-kihilt koorides. On metsavahelisi käänakuid, kaks mäkketõusu ning üks kitsas koht, mille laius on täpselt 3,5m.
Veelkord tänud asjalike kommentaaride eest!
- keelutsoon
- SUURED asjad
- Postitusi: 446
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
- Asukoht: Tln-Tartu vahel
- Kontakt:
ning isegi lisaks vudamendiplokkidele võiks ka lumeketid ikka alla panna, ales need kaks kombinatsioonis muudavad auto tõeliselt sobivaks antud tegevuseks.
kui 66 juba olemas, siis mis seal enam mõelda...
kui 66 juba olemas, siis mis seal enam mõelda...
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
www.keelutsoon.ee
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 130
- Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
- Asukoht: Pealinn