1. leht 1-st

Viimase põlvkonna Sorento vs Sportage?

Postitatud: L Veebr 24, 2018 9:23 pm
Postitas Laks
Tere.
On tekkinud mõte soetada omale viimase põlvkonna (2016 a.) Sorento või Sportage.
Kas keegi oskab välja tuua mõlemi plussid ja miinused, ehk siis head ja vead.
Sorento puhul valikuks siis ainult disla mootoriga isend. Sportage puhul ka 130kw 1.6l turbo bensukas.
Esialgu eelistaks vist ise just seda ja siis automaat kastiga.
Mõlemad mudelid muidugi suht värsked ja midagi paikkapanevat vist veel suht vara öelda, aga äkki keegi siiski juba omab mingeid kogemusi.

Re: Viimase põlvkonna Sorento vs Sportage?

Postitatud: E Veebr 26, 2018 10:35 am
Postitas Maaks
Kummaline võrdlus, ühine on ainult valmistaja - KIA.
Sportage on väike auto, üksi, kahekesi sõites pole sellest lugu (saab istmed alla lasta), aga pagasiruum väike.

Re: Viimase põlvkonna Sorento vs Sportage?

Postitatud: K Veebr 28, 2018 4:20 pm
Postitas hulgus
Umbes kuu aega tagasi olin pmst. sama valiku ees. Kuna kõik eelnevad masinad on eranditult olnud bensukad ja enamuses manuaalkastiga siis oleks ise ka võtnud sellesama bensumootoriga Sportage aga miinuseks oli just väike pakiruum ning seetõttu jäi see valikust välja. Siis olin järgmise valiku ees-kas viimase põlvkonna Sorento või eelviimane põlvkond. Kuna selle masina ostul oli oma osa öelda ka abikaasal siis võtsimegi eelviimase põlvkonna masina kuna talle meeldis rohkem selle välimus ja mulle ei meeldinud viimase põlvkonna armatuur eriti. Nüüd siis 2014 a. Sorento 2,2 (145kw) XM FL ostetud (ostuhetkel oli ls. 46 000) ja nõksa üle 1000km sõidetud. Tegelikult said selle auto plussid selgeks juba proovisõitu tehes-siis oli võrdlusmomendiks 2011 a. manuaalkastiga Octavia 1,8 TSI. Müratase salongis oli mäekõrgune- lamellrehvidega Skoda undas ja kumises kordi rohkem kui naastrehvidega Sorento. Ka mootorimüra (bens. vs diisel) on üllataval kombel Sorentos väiksem kui oli Skodas. Teine asi mis positiivselt üllatas, oli see, kui kiiresti Sorento soojaks läheb, võrreldes Skodaga-muidu olin diislite kohta kuulnud ainult õudusjutte sellest kuidas diiselmootoriga autoga peab Tartust vähemalt Tallinna sõitma, et siis Jüri ringil hakkab alles sooja puhuma :lol: Maastikusuutlikust pole veel testinud aga youtube-st nähtud videote põhal pole seda eriti mõtet proovima minna-on ikka kaks eri asja- MAASTUR ja PARKETIMAASTUR :D Ostmisel see polnudki määrav-enamus sõite linnas ja maanteel, pigem oli määrav sõidumugavus, auto välimus ja parem väljavaade. Kütusekulust nii palju, et maanteel püsikaga sain kõige väiksemaks numbriks 7,4 ja linnas on ikka 15-17/100-le. Et neid tehase poolt ette antud numbreid ei tasu eriti uskuda. :) Mingeid imenumbreid ma tegelt ei oodanudki-mul võttis ka Skoda linnas 13 ja 2,0l Golf 4 isegi 14 :D Sorry, et tahtsid teada nagu viimase põlvkonna Sorento kohta ja ma nüüd jutustasin siin eelviimase põlvkonna omast igavesti pika jutu maha! Tegelt need suht uued masinad ja suht vähe liikvel (võrreldes Qashgai või CRV-ga), et nende kohta polegi eriti mingit infot liikvel. Youtube-s venelastel rohkem neid ülevaatlike videoid üleval nende masinate plusside ja miinuste kohta. Mind igatahes üllatas KIA positiivselt ikka päris kenasti-tegelt hetkel masin pmst. nagu uus ka-eks näis mis juttu ma räägin siis kui garantii läbi ja 200 000 kella peal :D

Re: Viimase põlvkonna Sorento vs Sportage?

Postitatud: K Mär 14, 2018 11:30 am
Postitas meim
Kuna peres alates 2007 aastast üheks liikuriks olnud Hyundai või Kia parketimaastur ütleks ka sõna sekka just viimaste mudelite suhtes.
Tegelikult vähemalt suuremate osas on nad suuresti üks ja sama auto.
Ei oska paralleeli tuua alguse mudelites aga kui oli Sorento esimene põlvkond siis vajaminev jupp KIA koodi alt tundus liiga kallis siis Hyundai koodiga midagi sama ikka leidis.
Hyundai Santa Fe (CM põlvkond) oli pidevas liikumises ühe isendina endal 2010-2016. Nimetatud põlvkonna 2.2d (110kw või 114kw) on veidi huvitav mootor (oma eripärane viga mis Hyundai teemas käsitletud) ja 4x4 on lahendatud BorgWarner TorqTransfer System ITM abil. Automaatkast varastatud Mitsubishilt ja põhiprobleemiks 4x4 puhul ainult vahekasti hambad (jälle Hyundai teemas käsitletud probleem). Sillad lollikindlad (rattalaagrid erandiks aga ei maksa suurt midagi ning kõigil 4 rattal täpselt ühesugused) ja meie teedel ainult pidurite roostetamine ja alt kere pindrooste. Kereplekid ülivastupidavad.
2009 sai Hyundai valmis uue mootori 145kw koos enda automaatkastiga (ehituselt sarnane BMW omale solenoidblokiga) mille pani hoopis KIA Sorento II (XM) põlvkonnale. Muus osas võeti KIA-le üle kõik Hyundai Santa Fe CM põlvkonna asjad. Nii et sillad ja raam koos 4 veo süsteemiga on Santa Fe-lt ja väliplekid ja sisuelemendid teised.
Samal ajal tehti ka mootori update Hyundai-le. Nii et 2006-2012 (110;114kw) sildade osas (v.a pidurid) ja 2009-2012 (145kw) mootori,käigukasti,4wd süsteemi,sildade jne Santa Fe (CM) ja KIA Sorento II (XM) 2009-2015 on suuresti sama auto.
2012 tuli uus Huyndai Santa Fe (DM põlvkond) (hetkel endal peres siis üks liikuritest). Mootor koos käigukastiga siis seesama 145kw mis Huyndai ja KIA alates 2009 aastast paigaldas ja 4vedu uus Magna all-wheel-drive Dynamax. (Põhismõtteliselt sama mis Haldex VW grupil)
Kere toodeti 3 erineva pikkusega (füüsiliselt on tagaosa küljeaken erineva pikkusega), sillaosad enamuses laenatud eelmiselt põlvkonnalt (piduriklotsid,rattalaagrid jne täpselt samad).
Ja võib juba aimata mille baasil tuli siis 2014 välja KIA Sorento III põlvkond. Sinna küll võeti mootorist veel 2kw juurde ja muu jäi samaks k.a 4wd süsteem https://www.autopartsasia.in/2015/05/18 ... a-sorento/

Ah jaa vähemalt Hyundai hakkab kohe sooja puhuma sest vähemalt vanematel oli elektriline soojendus süsteemis https://www.ebay.com/itm/Hyundai-Santa- ... #vi-ilComp