Kuna peres alates 2007 aastast üheks liikuriks olnud Hyundai või Kia parketimaastur ütleks ka sõna sekka just viimaste mudelite suhtes.
Tegelikult vähemalt suuremate osas on nad suuresti üks ja sama auto.
Ei oska paralleeli tuua alguse mudelites aga kui oli Sorento esimene põlvkond siis vajaminev jupp KIA koodi alt tundus liiga kallis siis Hyundai koodiga midagi sama ikka leidis.
Hyundai Santa Fe (CM põlvkond) oli pidevas liikumises ühe isendina endal 2010-2016. Nimetatud põlvkonna 2.2d (110kw või 114kw) on veidi huvitav mootor (oma eripärane viga mis Hyundai teemas käsitletud) ja 4x4 on lahendatud BorgWarner TorqTransfer System ITM abil. Automaatkast varastatud Mitsubishilt ja põhiprobleemiks 4x4 puhul ainult vahekasti hambad (jälle Hyundai teemas käsitletud probleem). Sillad lollikindlad (rattalaagrid erandiks aga ei maksa suurt midagi ning kõigil 4 rattal täpselt ühesugused) ja meie teedel ainult pidurite roostetamine ja alt kere pindrooste. Kereplekid ülivastupidavad.
2009 sai Hyundai valmis uue mootori 145kw koos enda automaatkastiga (ehituselt sarnane BMW omale solenoidblokiga) mille pani hoopis KIA Sorento II (XM) põlvkonnale. Muus osas võeti KIA-le üle kõik Hyundai Santa Fe CM põlvkonna asjad. Nii et sillad ja raam koos 4 veo süsteemiga on Santa Fe-lt ja väliplekid ja sisuelemendid teised.
Samal ajal tehti ka mootori update Hyundai-le. Nii et 2006-2012 (110;114kw) sildade osas (v.a pidurid) ja 2009-2012 (145kw) mootori,käigukasti,4wd süsteemi,sildade jne Santa Fe (CM) ja KIA Sorento II (XM) 2009-2015 on suuresti sama auto.
2012 tuli uus Huyndai Santa Fe (DM põlvkond) (hetkel endal peres siis üks liikuritest). Mootor koos käigukastiga siis seesama 145kw mis Huyndai ja KIA alates 2009 aastast paigaldas ja 4vedu uus Magna all-wheel-drive Dynamax. (Põhismõtteliselt sama mis Haldex VW grupil)
Kere toodeti 3 erineva pikkusega (füüsiliselt on tagaosa küljeaken erineva pikkusega), sillaosad enamuses laenatud eelmiselt põlvkonnalt (piduriklotsid,rattalaagrid jne täpselt samad).
Ja võib juba aimata mille baasil tuli siis 2014 välja KIA Sorento III põlvkond. Sinna küll võeti mootorist veel 2kw juurde ja muu jäi samaks k.a 4wd süsteem
https://www.autopartsasia.in/2015/05/18 ... a-sorento/
Ah jaa vähemalt Hyundai hakkab kohe sooja puhuma sest vähemalt vanematel oli elektriline soojendus süsteemis
https://www.ebay.com/itm/Hyundai-Santa- ... #vi-ilComp