Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
siltz
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: K Mär 06, 2019 9:44 pm

Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas siltz »

Katsun siis detailselt muret kirjeldada...
Alustasin siis ükspäev juuni alguses sõitu Rakverest Tartu poole ja vaatasin igaks juhuks kapoti alla - paisupaak tühi. Polnud seda vaadanud ca kuu või kaks, võibolla juba tükk aega nii. Radikas vedelikku oli, nii et sõitsin kuni Jõgevani, kus pidin Automaailma juures peatuse tegema kuna temperatuuri näidik oli juba seal ca kolmveerandi peal. Valasin paaki normkoguse rohelist ja sõitsin edasi. Pärast kodu ette parkimist nägin korralikku tilgarada asfaldil, kõrvalistuja poolse esiratta logari tagant tilkus ca tilk/sekundis intervalliga.

Lasin seista kuni õhtuni ja valasin paisupaaki jälle normkoguse. Järgmine sõit oli nädal hiljem. Paak jälle tühi, aga no eks ta tõmbab vaakumiga omale vereringesse sealt kui seisab ja jahtub. Sõitsin Põlvamaale metsa ööbima, kõik ok. Tagasi tulles oli suhteliselt kuum ilm (28-30 kraadi) ja temp näidik tõusis jälle ohtlikult kiiresti, tegin siis poolel teel peatuse ja vedelikku tilkus lahinal, ca 3 tilka sekundis, ikka kõrvalistuja poolse rattakoopa juurest. Kusjuures paisupaagis vedeliku kogus oli MAX lähedal. Vedelik paisupaagis oli räpane, nagu õli või tahma oleks sekka sattunud. Lükkasin salongisoojenduse põhja (väga mõnus sõit ilmaga 30 kraadi ja soe puhumas) ja Tartuni püsis enamvähem normaalses temperatuurivahemikus, aga linnasõiduga kippus ikka punase lähedale kiskuma.

Jätsin jälle nädalaks seisma ja siis remonti. Seal ei tuvastatud leket ega leitud ühtegi muud probleemi, kui mingisugune pisike auk paisupaagi ülemise serva juures, mis siis mingi plastmöginaga kinni pandi. Nende teooria oli see, et sealt pressis välja loigu aku korvi, mis tilkus alla ratta poole. Umbes 200km sõidu peale valasin kokku sisse 4,5 liitrit.

Et siis küsimus või teooriad, et kuum ilm + sellest tingituna kliimaseadme kasutamine (võibolla seal mingi leke?) põhjustas ülekuumenemise ja lekke, või põhjustas leke ülekuumenemise, et ringlus polnud enam efektiivne kuna lekkis kusagilt välja? Ma olen võhik sel alal ja vajaks abi, et miks lahinal lekib ja temp näidik ülespoole ronib, kui kõik on näiliselt korras?
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1956
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas Maasturid »

Viga lihtne. Plokikaanes mõrad või kaane tihend ära põlenud või mõlemad koos. Nende mootorite puhul tavaline.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
Kasutaja avatar
siltz
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: K Mär 06, 2019 9:44 pm

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas siltz »

Tänud vastamast. Eks siis peab plokikaanetihendi muretsema ja remonti viima. Kus oleks Tartus seda mõistlik teha? Eelmisesse remondikasse ei tahaks viia, nad rohkem VW ja Audiga tuttavad.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas v6sa »

Normaalne remondikoht võiks omada anno 2019 heitgaaside testrit jahutusvedelikust.

Enamasti on kaas või selle tihend põhjuseks, kui turbodiisel keema kipub. :cry:

Tartu mehed pakuvad ise remondikohti välja, aga mul on küsimus, miks on tahtmine ise kanda vale tihendi riski, mitte seda jätta tööd tegevale töökojale?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
siltz
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: K Mär 06, 2019 9:44 pm

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas siltz »

Sain ka vahepeal targemaks, et tõesti pole mõtet enne tihendit ära osta, kuna ei tea millise paksusega vaja läheb. Tartus leidsin sellise koha nagu Astromoto, on kellelgi kogemusi sealse töö kvaliteediga jms?
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas v6sa »

Astromoto on kaua tegutsenud. Neil on palju kogemusi, kuidas asju peeti keerata. Aga samas - nad ka teevad palju. Ja tegijal teadupärast juhtub.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
siltz
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: K Mär 06, 2019 9:44 pm

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas siltz »

Astromotost tuli veits soolane hinnapakkumine - min 1000, aga arvatavalt 1500+ raha. Sinna sisse läheks ka mootoririhma, 2 geneka rihma ja klapikaane tihendi vahetus (need jupid mul olemas juba) pluss muud nipet-näpet. Päris karm, niiet võtsin paisupaagi tuppa kaasa ja uurisin lähemalt, tihend on kõverdunud, ehk siis arvatavasti kui esimene kord antifriisi juurde valasin surusin paagile kaane valesti peale ja tihend jäi paagisuu ja korgi vahele kokkupressituna ühest servast. Lisaks tirisin enne esimest täitmist paagi oma soontest välja ja panin tagasi, arvatavasti vigastasin seda selle käigus. Pärast remondikoha parandust leidsin toas veel 2 lekkekohta, lappisin ära. Tihendi proovisin ka taastada. Lisaks tellisin koraps.com-ist uue paisupaagi, kuna lapitud paagiga, millel tihend muljunud, nagunii sõita ei tahaks.

Kui aega leian siis püüan mootori soojaks sõita ja vaadata, kas veel lekib. Võiksin vist veel ka "õhutamist" proovida, kas selleks peab nina üles ajama ja radika korgi maha võtma?
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1956
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas Maasturid »

siltz kirjutas:Päris karm, niiet võtsin paisupaagi tuppa kaasa ja uurisin lähemalt, tihend on kõverdunud, ehk siis arvatavasti kui esimene kord antifriisi juurde valasin surusin paagile kaane valesti peale ja tihend jäi paagisuu ja korgi vahele kokkupressituna ühest servast. Lisaks tirisin enne esimest täitmist paagi oma soontest välja ja panin tagasi, arvatavasti vigastasin seda selle käigus. Pärast remondikoha parandust leidsin toas veel 2 lekkekohta, lappisin ära. Tihendi proovisin ka taastada.?
Selle peale võiks öelda, et unistada ju võib ja ei hakka inimese ilusaid illusioone purustama.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
Kasutaja avatar
siltz
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: K Mär 06, 2019 9:44 pm

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas siltz »

Maasturid kirjutas:
siltz kirjutas:Päris karm, niiet võtsin paisupaagi tuppa kaasa ja uurisin lähemalt, tihend on kõverdunud, ehk siis arvatavasti kui esimene kord antifriisi juurde valasin surusin paagile kaane valesti peale ja tihend jäi paagisuu ja korgi vahele kokkupressituna ühest servast. Lisaks tirisin enne esimest täitmist paagi oma soontest välja ja panin tagasi, arvatavasti vigastasin seda selle käigus. Pärast remondikoha parandust leidsin toas veel 2 lekkekohta, lappisin ära. Tihendi proovisin ka taastada.?
Selle peale võiks öelda, et unistada ju võib ja ei hakka inimese ilusaid illusioone purustama.
Noh, proovida ju võib. Kuna ei sõida masinaga igapäevaselt, pole ta mingit koormust saanud ja ei saa ka, kuni veapõhjus käes ja kõrvaldatud. Aga alustaks ikkagi odavamatest asjadest. Lugesin sarnasestest probleemidest, kus kurja juur oli paisupaak ning mul on paisupaak peetis, see on fakt. Seda, kas plokikaanega on reaalne mure, saab hetkel ainult oletada. Kui asi sinnamaani jõuab, siis nujah. Muidugi heitgaaside olemasolu vedelikus testi võiks esimesel võimalusel teha. Naabrimehel töö juures pidavat see võimalus olema.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas v6sa »

Maasturid kirjutas:
siltz kirjutas:Päris karm, niiet võtsin paisupaagi tuppa kaasa ja uurisin lähemalt, tihend on kõverdunud, ehk siis arvatavasti kui esimene kord antifriisi juurde valasin surusin paagile kaane valesti peale ja tihend jäi paagisuu ja korgi vahele kokkupressituna ühest servast. Lisaks tirisin enne esimest täitmist paagi oma soontest välja ja panin tagasi, arvatavasti vigastasin seda selle käigus. Pärast remondikoha parandust leidsin toas veel 2 lekkekohta, lappisin ära. Tihendi proovisin ka taastada.?
Selle peale võiks öelda, et unistada ju võib ja ei hakka inimese ilusaid illusioone purustama.
Lotoga ju ka võidetakse. 8) Pealegi kodanik viitsis ise asja uurida. Kah positiivne.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
siltz
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: K Mär 06, 2019 9:44 pm

Re: Galloper II 2001 2,5 TD Intercooler jahutusvedeliku leke

Postitus Postitas siltz »

700+ kilomeetrit hiljem. Enne sõite panin peale uue paisupaagi, otse Koreast OEM jupp. Õhutasin süsteemi niipalju kui oskasin (nina üles, radika kork pealt ära, mootor soojaks, salongivent sooja peal, voolikuid muljudes ja mootori juurest tuuritades), tundus et õhumulle tuli välja päris palju. Pärast seda on kõik sõidud maanteel püsinud temperatuur normis, pärast pikka maanteesõitu on üks kord linnas temp tõusnud veidi üle keskjoone, mis asub ülemisest täpist veel veidi ülalpool. Õlikorgi alt on ilus must, summutist tuleb vähem nähtavaid gaase kui 2006 Passatil, lõdvikud ja radikas lähevad ilusti soojaks... Ei oskagi nagu midagi enam pahaks panna. Saan oma metsasõidud ilusti tehtud. Siiski on plaanis klapikaane tihendi, mootoririhma ja 2 geneka rihma vahetus, jupid olemas. Peaks vist juba sellise suurema lahtivõtmise puhul tellima igaks juhuks ka termostaadi ja veepumba.
Vasta

Mine “Hyundai”