K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas holari »

Tere!

Autoks siis Terracan 05a, diisel.

Igatahes läks käsipump katki ja koos filtriga vahetati ka see, ostsin poest uue. Töö käigus pandi uus filter, käsipump ja jupp uut läbipaistvat toru. Pump pumpab kenasti, aga sõites on läbipaistvast torust näha õhku ja mite vähe. Peale sõitu pumbata, sisi paar koda pumpad pea, et tühja. Siis veab veel selle va pagana pumba vaakumisse ja suuremal kiirendusel tõmbab selle nii kokku, et ei saa üldse kütet kätte. Seda mitte alati. Ok, pump on jama ja viskaks selle sealt välja, aga ma ei saa aru, kui trass on tihe, kust pagan see õhk tuleb?
Filtril on kolm otsa, sisse tulev, mille ees on pump, väljaminev kõrgsurve pumpa ja pumbast tagasivool, mis läheb paaki tagasi, sellel on kolmik, mis on ühendatud samuti filtriga. Miks tagasivool käib läbi filtri?

Lisaks on mul mõned ideed, kuna olen tutvunud selle natuke kõrgsurve pumba siseeluga, siis tekkis idee panna süsteemi elektriline etteande pump, mis minu talupoja idee kohaselt vähendaks kõrgsurve pumba etteande osa tööd, sest see osa on üks sagedasemast vea põhjustajaks.

Minu ideed, mis plaanisin teha, lükake ümber või arutage kaasa, mida paremaks:

1. Vean uue trassi paagist mootoriruumi, etteande pumpa.
2. viskan välja käsipumba ja asendan selle elektrilisega

Kuna aga elektriline pumpab koguaeg, siis kas see kütus käiks siis lihtsalt läbi kõrgsurve pumba, ilma et see kuhugi klapi taha takerduks ja laiali lendaks?
Kuna mul filtrit ei ole laual, kas siis ülearune kütus läheks otse filtrist paaki, läbi tagasijooksu? Või see tagasivool ei ole ühenduses pealemineva kütusega vaid on juba niiöelda filtreeritud ja läheb otse mootori tööks, mida ma tegelt ei tahaks uskuda.

Andke ideid. Teeme asja paremaks, kurat, see kõlas juba nagu poliitika:)

H.
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas kalle211 »

kumbal pool filtrit see läbipaistev toru asub
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas holari »

Läbipaistev toru on kohe peale käsipumpa ja ennem filtrit ja el. klappi.

H.
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas Uko »

Milline see kütuseanum seal paagis on?Kuidas täidetakse kas tagasivooluga ,või kuidagi muud moodi.
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas holari »

Uko kirjutas:Milline see kütuseanum seal paagis on?Kuidas täidetakse kas tagasivooluga ,või kuidagi muud moodi.
Ma ei saanud kûsimusest päris tãpselt aru?
Mis kütuseanum paagis? Täidetakse tagasivoolust?
Paagis pole mingit anumat, selline kandiline vann, kus asub võttur, mis ei lase väga loksuda.
Seal ei ole vast võimalust, et kütust ei saa. Paagis ka üle poole.
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas kalle211 »

kui õhk tuleb läbipaistvast torukesest läbi peab leke olema pumba juures. Praktika on näidanud et kunagi ei tohi kindel olla uue jupi paigaldamisel selle töökorras olekus.Eriti kehtib see diisli toitesüsteemi puhul.Pane iga komponendi ette ja taha läbipaistev toruke ja vaata kus maalt õhku tulema hakkab
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas holari »

Ma tellisin täna el. Madalsurve pumba, vean tagant uue trassi otse uude pumpa, viskan selle jura sealt välja ja vaatan, mis saab...usun, et peaks saama parem, kuigi ma ei suutnud kuskilt laiast maailmast välja lugda, et keegi varem seda teinud on. Elame näeme, alati saab vana tagasi panna.
Kui kellelgi sellega seoses häid mõtteid, siis palun, laske aga tulla.

H.
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas Uko »

Just,mingi anum peaks seal olema ja see anum peaks kogu aeg täis olema,isegi siis kui paagi põhjas veidi kütet.Ühisanuma süsteem tahab korralikult kütet saada,muidu on õhk kohe sees.
olge marurahulikud!
Silversi
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: K Sept 09, 2015 9:59 pm

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas Silversi »

Tere,

Olen minagi lõpuks otsuse ees, et mida teha oma metallipuru eraldava kütusepumbaga. Kõik töökojad kinnitavad kui ühest suust, et ainuke viis remontida on kogu kütusesüsteem välja vahetada ning ka siis ei ole kindel kui kaua masin sõidab, sest eestis on suur tõenäosus kehva kütet saada. Ilmselt see, kes seda teemat siin loeb on piisavalt kursis teemaga - kehv kütus, metallipuru, pihusti tagasivool jne.

Uurisin siis pumba ehitust ning üritasin aru saada kus see metallipuru tekib. Seega. Kõrgsurvepumbal on 2 osa. Üks osa on siis madalsurve jaoks, ehk etteanne. Teine osa on kõrgsurve jaoks. Madalsurve pump toodab sõltuvalt pöördest 4- 8 bar kütuserõhku. Kõrgsurvepump (võin eksida) 1600 bar. See selleks.

Probleem metallipuruga tekib pumba madalsurve osas, ehk nö etteandepumbas mille ehitus on väga lihtne nagu hamburgeril. 2 sebi kumbagil küljel ja nende vahel on ovaalse siseküljega rõngas mis seisab paigal. Selle sees on võlli pealt ringi aetav ketas mille igal veerandil on vedruga klapp, mis pressib kütust survekambrisse.
Kuna asi on väga tihedaks aetud siis halva määrde korral hakkab see ketas hõõruma vastu 2 külgmist seibi ning tekib metallipuru. Loodan, et siiani on arusaadav.

EDASI LOED SIIS PEA MEELES! Kui teed, ära karda ja kui kardad, ära tee! Vastutab iga mees enda masina eest ise, mina pakun lihtsalt lahenduse mis on katsetatud ja toimib.

MIDA VAJA LÄHEB

Kütuse paagivälist etteandepumpa mis töötab 4-8 bar vahel.
Breakcleaner ohtralt.
Piiritus ohtralt,
Tagasivoolu voolikud,
Plastikvoolikud originaalid.
Klambreid, juhtmeid, kaitse.




LAHENDUS

1. Kuna madalsurve osa on väga lihtsalt ehitatud siis tuleb pump lahti võtta, ja minema visata pumba seest need 2 seibi ja nende vahele jääv ovaalne rõngas, koos sisuga. Ehk siis madalsurve osa. Järgmiseks tuleb pumbas panna kinni kütuse kanalid millest saab täpsemad pildid siis, kui ma selle töö ette võtan. Edasi tuleb brake cleaneriga KORRALIKULT puhtaks teha kõik pumbas olevad pinnad. KINDALSTI üle vaadata, et ei oleks nähtavaid vigastusi rohkem ja võib pumba kokku panna.

See oli nüüd lihtne osa. Edasi tuleb

2. välja pumbata kogu kütus süsteemist ja väga hoolikalt kütusepaak puhtaks teha. See jääb juba igaühe enda välja mõelda, kuidas metallipuru paagist kätte saada- (Magnet ja brakecleaner?) Väljavõetud kütust EI TOHI kasutada masinates enam!

3. Rauast kütusetorud piirituse ja suruõhuga puhtaks pesta - vähemalt 3 -4 korda.

4. Kütusefilter vahetada korraliku uue MANN või originaal filtri vastu.

5. Nii nagu ma enne ütlesin siis kõrsurvepump vajab vähemalt 4 bar etteannde kütuserõhku. Seega on vaja elektrilist PAAGIVÄLIST etteandepumpa. Pump tuleks ühendada kütusefiltri ja kõrgsurvepumba vahele. Tähtis on, et etteandepump lööks VÄHEMALT 4 bar, sest seda rõhku kontrollib kõrgsurvepumba küljes olev andur. (nagu te teate, siis läheb 2 pistikut kõrgsurvepumba külge) Pumba keskel olev klapp on siis kõrgsurve regulaator ning välimine andur kontrollib etteande survet. Kui etteande osas on vähemalt 4 bar kütuserõhk, ei tohiks auto aju midagi aru saada.

6. Plastik kütusevoolikud tuleks kõik välja vahetada!

7. Tuleb pump ühendada süüteahelasse, see tähendab nii, et süüte sees olles töötaks pump. Ärge unustage kaitset vahele panna vastavalt pumba võimsusele!!!.

8. nüüd peaks olema ära elimineeritud rauapuru juurde tekkimise probleem. Aga on jäänud veel süsteemi kõrgsurve osa. Kütuselatt, pihustitorud, tagasivoolutorud, pihustite tagasivooluklapid jne. Jälle puhastada, pihustid kontrollida, puhastada ja vahetada ning kummist voolikud vahetada UUTE vastu.

LÕPETUSEKS

Eesmärk on võimalikult palju seda metallisodi kätte saada ja Edaspidi metallipuru juurde ei tekis. Mingi kosmoseteadus ei ole AGAAAA peab meeles pidama, et pumpa lahti võttes VÄGA VÄGA ettevaatlikult ning 10000 pilti teha, et pärast kokku saaks ka ikka asja.

Kütusefiltrit soovitaks ka iga paari paagitäie tagant vahetada alguses ja ikka korraliku vastu.

Ja üks pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna siis.

Vasakul on 3 kruvi, 2 sebi, ovaalne seib ja nuudiga ratas, mille igasse veerandisse käib vedruga klots, Need tuleb pumbast eemaldada. Nagu pildil näha, siis on neil ka tugevad kriimud peal- SEALT SEE METALLIPURU TULEBKI.

Paremal on kõrgsurve osa. Seal ei tohi kriime olla! Roheline pistik mis kontrollib etteande kütusesurvet ja pruun pistik kõrgsurve klapiga.

Pilt

Katsetan lähiajal selle ise ära, siis teen ka pildid.
Silver.
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas holari »

Vat see on juba midagi, kes selle on julgenud lahti lammutada.
H.
Silversi
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: K Sept 09, 2015 9:59 pm

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas Silversi »

See sama süsteem peaks toimima muide ka teistel autodel millel sarnane kõrgsurvepump on. Ford , renault jms

Stikke oü tartus pakub etteandepumpa 5 bar ja letihind on 75 eur
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 934
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas ahto42 »

Kas 2 taktiõli lisamine ei aita kuidagi seda ennetada?
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas holari »

Kuna pea põhjus on ebakvaliteetne kütus, st puhastatud, millle mitte nii head määrdeomadused, siis kindlasti parandab 2t õli asja. Mina olen lisanud nii õli, kui teatud aja tagant lisandit ja pump pole vasimise märki kül näidanud, pihustid olen kontrollimõttes kord aastas lasknud kontrollida, siiani hea. St, kui oled hoolas omanik, kestab kûll. Ja see käib vast iga moodsa diisli vastu, pole neist mitte ükski "lollikindel".


H.
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 44"
Postitusi: 417
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas eerik2 »

Ma panen ka juba väga palju aastaid 2-taktilise õli diislile juurde. Mõikab küll. Aga seda pumba lammutamist on huvitav vaadata. Hea teada, pole kunagi mõelnud sellise kohendamise variandi peale, pole siiani vajadust olnud.
F-250XLT 7,3D
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: K: Kütusesüsteemi täiendused. Mõned ideed?

Postitus Postitas kalle211 »

Santa fe kasutab ilmselt paagisisest etteandepumpa. Ei meenu küll et oleks seal selline etteandepump olnud. Sellest ka 2 aastat tagasi kui seal kõik tihendid ära vahetasin ja pumba puhtaks pesin ja uued puksid ka panin. Seal leidus ka natukene metallipuru.
Vasta

Mine “Hyundai”