2. leht 3-st

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: N Sept 22, 2011 12:10 pm
Postitas TiitR
Andrus Michelis kirjutas:Tiit, millest sa aru saad, et pihustid võiks pees olla? Mootor lonkab? Retseptiks on, et pane korra 0,5 l kahetaktilise õli täis paagi kütuse hulka ja kui ühe liitrise pudeli oled ära kulutanud on lonkamine pooleks aastaks kuni aastaks unustatud. Ise nii toimetades olen pihustite vahetust juba 3 aastat edasi veeretanud. Retsept pärit kah Amservist.
Tnx Andrus, kindlalt proovin. Kuid sümptomid hakkasid kunagi suvel juba, kui salongis istudes panin tähele, et auto värises (aeg-ajalt) koos mootori vibraga. Algul panustasin kliimatöö peale, kuid mõni aeg suri auto päris välja lambist (tegin ka teema siia mingi aeg) ja siis näitas EGR-i viga. Lasin EGR-i ära puhastada, algul peale puhastamist oli päeva jagu värinat kõvasti vähem (juhus?) ning erksust tuli (p*rse tundega) nagu natuke juurde ja nüüdseks jälle värin tagasi, kuid vigu pole rohkem ajju talletatud ja välja pole surnud. Käidud 2x ka Amservis nõu küsimas - sealne mootorispets pani käe mootori peale, lappas käigud läbi ja ütles - normaalne! :D Hommikuti kohe liiklusesse tormates on mootoris küll teravam plagin (aga selline hääl on mu mälu järgi koguaeg olnud), kuid soojalt nagu mingeid plaginaid ei tuvasta, ainult värinad ja vibrad. Amserv tahab ööseks masinat enda juurde, et kohe hommikul külma õliga pihustite kompensatsioone kontrollida. Oktoobris, kui natuke rohkem aega, viin neile selle ööseks sinna kah, kas uurivad.

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: N Sept 22, 2011 9:06 pm
Postitas ibra
Andrus Michelis kirjutas:Tiit, millest sa aru saad, et pihustid võiks pees olla? Mootor lonkab? Retseptiks on, et pane korra 0,5 l kahetaktilise õli täis paagi kütuse hulka ja kui ühe liitrise pudeli oled ära kulutanud on lonkamine pooleks aastaks kuni aastaks unustatud. Ise nii toimetades olen pihustite vahetust juba 3 aastat edasi veeretanud. Retsept pärit kah Amservist.
Kahetaktilise õliga küttesüsteemi ei remondi, see on fakt.

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: N Sept 29, 2011 11:19 pm
Postitas TiitR
TiitR kirjutas:
Andrus Michelis kirjutas:Tiit, millest sa aru saad, et pihustid võiks pees olla? Mootor lonkab? Retseptiks on, et pane korra 0,5 l kahetaktilise õli täis paagi kütuse hulka ja kui ühe liitrise pudeli oled ära kulutanud on lonkamine pooleks aastaks kuni aastaks unustatud. Ise nii toimetades olen pihustite vahetust juba 3 aastat edasi veeretanud. Retsept pärit kah Amservist.
Tnx Andrus, kindlalt proovin. Kuid sümptomid hakkasid kunagi suvel juba, kui salongis istudes panin tähele, et auto värises (aeg-ajalt) koos mootori vibraga. Algul panustasin kliimatöö peale, kuid mõni aeg suri auto päris välja lambist (tegin ka teema siia mingi aeg) ja siis näitas EGR-i viga. Lasin EGR-i ära puhastada, algul peale puhastamist oli päeva jagu värinat kõvasti vähem (juhus?) ning erksust tuli (p*rse tundega) nagu natuke juurde ja nüüdseks jälle värin tagasi, kuid vigu pole rohkem ajju talletatud ja välja pole surnud. Käidud 2x ka Amservis nõu küsimas - sealne mootorispets pani käe mootori peale, lappas käigud läbi ja ütles - normaalne! :D Hommikuti kohe liiklusesse tormates on mootoris küll teravam plagin (aga selline hääl on mu mälu järgi koguaeg olnud), kuid soojalt nagu mingeid plaginaid ei tuvasta, ainult värinad ja vibrad. Amserv tahab ööseks masinat enda juurde, et kohe hommikul külma õliga pihustite kompensatsioone kontrollida. Oktoobris, kui natuke rohkem aega, viin neile selle ööseks sinna kah, kas uurivad.
...kusjuures talitasin Andruse jutu järele (ma pole kunagi uskunud sellesse 2T õliga mässamisse :oops: ) ja tänaseks 2x paagitäit tühjaks sõidetud ja 0,5L 2T õli enne täis tankimist sekka valanud ja tõesti tee või tina, no vibra pea kadunud ja mootor käib tunduvalt pehmemalt :shock: ...tundub, et hakkan ka edaspidi seda määrivat ollust meie kuiva kütusega kasutama? Nii 0,2..0,3L paagi (80L) peale oleks vist ok? :roll:

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: N Sept 29, 2011 11:24 pm
Postitas GERMANDIA
0,5l santa fe paagi peale olen pannud tavaliselt, see aitab aga ei paranda probleemi täielikult ja kohe on külmad ka tulemas siis hakkavad juba käivitamise jamad ka pihta :)

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: N Sept 29, 2011 11:25 pm
Postitas helar
...kusjuures talitasin Andruse jutu järele (ma pole kunagi uskunud sellesse 2T õliga mässamisse :oops: ) ja tänaseks 2x paagitäit tühjaks sõidetud ja 0,5L 2T õli enne täis tankimist sekka valanud ja tõesti tee või tina, no vibra pea kadunud ja mootor käib tunduvalt pehmemalt :shock: ...tundub, et hakkan ka edaspidi seda määrivat ollust meie kuiva kütusega kasutama? Nii 0,2..0,3L paagi (80L) peale oleks vist ok? :roll:
Fakt.
---------------
0.3/ 80 ok.

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: T Veebr 14, 2012 11:55 pm
Postitas GERMANDIA
kas teab äkki keegi kedagi, kes teab kedagi, kes teab kedagi, kellel oleks Tartu kandis 2,0 CRDI mootoriga Hunday või Kia, millel peal boschi reili andur? oleks vaja katseeksituse meetodil see korraks ära vahetada, sest reili anduri tellimine Soomest(Eestis polevat seda kellegil laos) tähendab automaatselt selle ostmise kohustust :oops:
Kokkuvõtvalt, aastate pikkune saaga jätkub , väga külmade ilmadega auto 3nädalat seisis ja nüüd -5 -8 kraadiga ei lähe ikkagi käima, samas kui tõmmata siis läheb kohe käima, kui starterit käiata siis ei tule tagant mitte tossu sarnast asjagi :twisted:

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: E Mär 05, 2012 3:23 pm
Postitas GERMANDIA
Sai paar päeva loetud ValgeVene ja Vene Santa-Fe Fun-Clubide foorumeid (kus 10 korda rohkem juttu kui englishi keeles), sarnase veaga CRDi mootoriga probleeme tundus olevat päris palju. Peale ValgeVene keele kiirkursust* ja enda CRDi alast harimist*, ühel kaunil talvehommikul, panin 12Eurose soojapuhuri Common Reili lõpus asuva rõhklapi(Клапан регулировки давления) suunas( vene foorumites vihjati parafiinile mis seal sees väidetavalt ära hangub), peale 10-15minutilist soojendamist läks auto paari sekundiga käima. Tundus et probleem hakkab lahenema, järgmine päev rõhuandur maha ja 15-ks minutiks pesuvanni( ultraheli laadsesse). Suruõhuga puhtaks ja järgmist hommikut ootama. Hommikul oli temperatuur umbes 0*C piires, starter vedas jõudsalt aga käivitamisest oli asi kaugel. soojapuhur jälle 10ks minutiks peale ja auto käivitus 2 sekundiga. Kuna 99% tundus, et viga on selles rõhuklapis, mis väidetavalt laseb rõhu maha ja selle pärast pihustid ei avane. Sai siis tellitud boshi orginaal rõhuklapp ( tehase tootekood 0281002445), klapp jõudis saksamaalt 1 päevaga kohale, vahetasime klapi ära ja jäin järgmist hommikut ootama :(, hommikul täpselt sama jama, starter tõmbab nii mis müdiseb aga auto isegi ei luba, kui jälle soojapuhur 10-ks minutiks peale panna käivitub paari sekundiga!!! Nüüd on küll juba mõistus "koos" mida asja see soojapuhur seal soojendab?
On äkki keegi kes CDRi "hingeelu" paremini tunneb? Tegelikult peaksin teema pealkirja ka ära muutma, nimelt nüüd ei käivitu auto ka +kraadidega, kui on pikalt seisnud( näiteks öö otsa)

Tegin miskise pildi ka:
Pilt

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: E Mär 05, 2012 4:49 pm
Postitas Ax
Pildil olev jublakas on rõhu andur. Kas Common Raili lati teises otsas pole tagasivoolu rõhu klappi? Pakun, et fööniga soojendades paisub kütus torus ja tekitab n.ö. õigema rõhu.
Tavaliselt, kui tagasivoolu rõhuklapp näkku paneb siis lasebki rõhu maha ja ei käivitu masin.

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: T Mär 06, 2012 12:53 am
Postitas Andrus Michelis
Meil kah, ei käivitunud see disla Santa fe. Uuriti puuriti- eelsüüteküünalde kaitse maha põlend. Kaitse vahetatud masin korras. 2 päeva jälle sama jama. Selge, ju mõni küünal lühises. Hakatis siis küünlaid maha katkuma ja leiti miski polt mis küünalde peal ringi hüppas ja vahelduvaid lühiseid tekitas. Peale poldi oma kohale kruvimist masin pidevalt korras. Varem oli kõik nagu ok a käia või aku tühjaks käima ei lähe.

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: T Mär 06, 2012 9:20 am
Postitas GERMANDIA
Ax kirjutas:Pildil olev jublakas on rõhu andur. Kas Common Raili lati teises otsas pole tagasivoolu rõhu klappi? Pakun, et fööniga soojendades paisub kütus torus ja tekitab n.ö. õigema rõhu.
Tavaliselt, kui tagasivoolu rõhuklapp näkku paneb siis lasebki rõhu maha ja ei käivitu masin.
Common raili teises otsas pole peale torx võtmega keeratava poldi mitte midagi aga lati keskel on mingisugune värgens kuhu läheb juhe külge, tegin pildi ka, kuidas seda jublakat testida?
Pilt

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: T Mär 06, 2012 10:01 pm
Postitas Ax
Nüüd panin suure hurraaga ise puusse. Esimesel pildil olev jublakas on tagasivooluklapp koos anduriga.
Teisel pildil olev jublakas on Common Rail'i rõhuandur.
Tänasest päevast on endalgi kogemus olemas: kui pihusti on peetis siis võib arvuti näitada viga nagu oleks Common Rail'is rõhk madal või tagasivooluklapp lekiks.
Kas tõesti mittetöötamise korral arvuti vigu ei näita?

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: T Mär 06, 2012 10:35 pm
Postitas Tegija
Siin olnud palju juttu mitte millestki. Tahaks teada konkreetseid numbreid.
Kui palju on raili surve käivitades . Palju surve töötava mootoriga? kohapeal töötades gaas peal. Seda võimalik diagnostis mõõta.
Küsimus muidugi kuidas töötab surve andur?
Tagasivoolud pihustitel?
Jne.
Kui vaja testida siis number allpool.

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: K Mär 07, 2012 12:16 am
Postitas GERMANDIA
Pihustite ülevool oli võrdne, ehk üks pits minuti jooksul, õpetused igasugusteks mõõtmisteks sain siit http://www.common-rail.ru/download.php failidest Инструкция для NCT 6000 ja Инструкция для CIT 3000
Osad kõikvõimalikud testid on tõesti tegemata aga fakt on see et soojapuhur common reilile 10-ks minutiks ja auto käivitub! Ainult aru ei saa miks :(

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: K Mär 07, 2012 7:43 am
Postitas Ax
Tundub kuidagi kõrgsurvepumba moodi viga :roll:

Re: Santa fe 2,0 diisel ei käivitu miinus kraadidega :(

Postitatud: T Apr 24, 2012 2:15 pm
Postitas Earl
GERMANDIA kirjutas: Tegin miskise pildi ka:
Pilt

Vahemärkusena mainiks, et ega see lekkiv pump - nagu mulle vähemalt sellelt pildilt paistab - asjale hästi ei mõju. Igatahes kahtlaselt tatine on pumba alumine osa ja see otse vastu vaatav kaas.
Hetkel mul endal täpselt sama auto (Santa Fe 2003a. 2,0 crdi) analoogse sümptomiga Tallinnas diislifirmas testimisel. Sõidan selle autoga juba 7. aasta.
Pihustid pidavat enamvähem olema, neist kaks on remonditud, kaks ei vajavat (veel) remonti. Küünlad kontrollitud, pumbal kaks kaant vahetatud, kuna hakkasid kordamööda lekkima. EGRi kaks korda puhastatud. Kõik need tööd tehtud viimase talve jooksul.
Ja mingi 12 soojakraadiga õues oli näiteks nii, et starter veab ludinal ja ei käivitu.
Kui kasutan eelsoojendit, siis käivitub nagu miška. Nagu nüüd loen, ilmselt piisaks ka ainult raili soojendamisest.
Proovin veel seda 2-taktilise õli nippi.

Päikest,
Sven