rattapoldid purux - miks nii?
Moderaatorid: Landy, Moderators
rattapoldid purux - miks nii?
ostsin endale isuzu trooperi 92 aastal synidnd - kõik tore.
yhel tagarattal oli kuuest poldist üks kinnitamata (st mutter puudu) hooletu nagu ma olen ei otsinud kohe sinna uut ka, et viiega võiks natuke pidada kyll
sõidan mina reedel talnast tartusse, kui poolel teel hakkab tagaratas loperdama nagu olleks kumm tyhi. pidasin kinni ja näen et rehvid on normis aga paremal tagarattal on ainult üks polt alles, teised kõik olid rummu juurest murdunud (välja arvatud see üks millel enne mutter puudu oli..
kysimus nyyd: kas ongi nii et yhe poldi mittekinnitamine põhjustab rattapoltide surma (mõnisada kilomeetrit maantee/linn sõitu)?
ja mida nyyd peaks tegema, uus rumm lammarist? puuritakse/keeratakse uued poldid vanasse kohta?
yhel tagarattal oli kuuest poldist üks kinnitamata (st mutter puudu) hooletu nagu ma olen ei otsinud kohe sinna uut ka, et viiega võiks natuke pidada kyll
sõidan mina reedel talnast tartusse, kui poolel teel hakkab tagaratas loperdama nagu olleks kumm tyhi. pidasin kinni ja näen et rehvid on normis aga paremal tagarattal on ainult üks polt alles, teised kõik olid rummu juurest murdunud (välja arvatud see üks millel enne mutter puudu oli..
kysimus nyyd: kas ongi nii et yhe poldi mittekinnitamine põhjustab rattapoltide surma (mõnisada kilomeetrit maantee/linn sõitu)?
ja mida nyyd peaks tegema, uus rumm lammarist? puuritakse/keeratakse uued poldid vanasse kohta?
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
nujah loll 6pib ikka oma vigadest, järgmine kord enam puuduva mutriga naljalt ei s6ida. päris kurb oli mäo risti taha treiler tellida et aotoke tartusse remonti saada...
aga poldiaugud ise nägid suht korralikud välja. ehk tõesti mõni tugev sakslane oli liiga palju njuutoneid kulutanud ratast kinnitades...
aga poldiaugud ise nägid suht korralikud välja. ehk tõesti mõni tugev sakslane oli liiga palju njuutoneid kulutanud ratast kinnitades...
- killer666
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 171
- Liitunud: K Sept 05, 2007 8:30 am
- Asukoht: Ida-virumaa :D
noh vana teema kyll aga ...
Mul tuttav s6idab vana bmw 530iga...(u. 140kw bensiin)
P5him6tteliselt vilistab ta iga päev kummi ja teeb muidu väga imelikke manöövreid..
ja tal ka velg ainult 3 poldiga kinni(2 puruks keeratud)
ja pole tal veel siiani kuhugi see ratas kadunud...
ja too bmw ja siin nimetatud dshiip peaksid olema yhte kaalu...
Mul tuttav s6idab vana bmw 530iga...(u. 140kw bensiin)
P5him6tteliselt vilistab ta iga päev kummi ja teeb muidu väga imelikke manöövreid..
ja tal ka velg ainult 3 poldiga kinni(2 puruks keeratud)
ja pole tal veel siiani kuhugi see ratas kadunud...
ja too bmw ja siin nimetatud dshiip peaksid olema yhte kaalu...
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4477
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Ei murra ta miskit polte maha kui üks mutter puudu on.
Küll võib ta seda vabalt teha siis kui kõik mutrid on olemas - aga ei ole korralikult kinni keeratud - ja ka siis kui mutri koonus ei ole vastavuses veljega (nt valuvelgedel võivad olla teistsugused)
Küll võib ta seda vabalt teha siis kui kõik mutrid on olemas - aga ei ole korralikult kinni keeratud - ja ka siis kui mutri koonus ei ole vastavuses veljega (nt valuvelgedel võivad olla teistsugused)
sellel bmv'l ei mõju kunagi rattapoltidele sellised jõud nagu maasturil - maasturi ratas on oluliselt raskem, ratta läbimõõt suurem ja maasturi rehvi haarduvus maastikul on palju parem kui bemmil asfaldi pealkiller666 kirjutas:noh vana teema kyll aga ...
Mul tuttav s6idab vana bmw 530iga...(u. 140kw bensiin)
P5him6tteliselt vilistab ta iga päev kummi ja teeb muidu väga imelikke manöövreid..
ja tal ka velg ainult 3 poldiga kinni(2 puruks keeratud)
ja pole tal veel siiani kuhugi see ratas kadunud...
ja too bmw ja siin nimetatud dshiip peaksid olema yhte kaalu...
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
- killer666
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 171
- Liitunud: K Sept 05, 2007 8:30 am
- Asukoht: Ida-virumaa :D
Noh selles maastiku-jutus v6ib ju 6igus olla..MahviaDeTyrk kirjutas:sellel bmv'l ei mõju kunagi rattapoltidele sellised jõud nagu maasturil - maasturi ratas on oluliselt raskem, ratta läbimõõt suurem ja maasturi rehvi haarduvus maastikul on palju parem kui bemmil asfaldi peal
Aga esimese post i tegija s6itis Tallinnast Tartu ja ma nagu eeldasin ,etta teeb seda tee peal
see selleks , väheste poltidega on veel ka selline v6imalus , et annab hoopis velg järgi ja venitab/murrab selle velje lihtsalt läbi poltide ...
Tyrk kirjutas:
Ei murra ta miskit polte maha kui üks mutter puudu on.
Kindlasti ei murra, kui kuuest mutrist ka kolm korralikult kinni on, ei juhtu maanteel küll midagi. Nihketugevus (oli vist ) on poltidel kordades suurem sellest, mis reaalses elus vaja läheb. Murdumise põhjused võivad olla erinevad, näit:
1. Mutrid olid lahti jäetud (kõige loogilisem)
2. Valuvelje ja mutrite koonused ei sobinud kokku.
3. Koonused on õiged aga valuvelgede avad on liiga suure pingutamise tulemusel deformeerunud.
Ei murra ta miskit polte maha kui üks mutter puudu on.
Kindlasti ei murra, kui kuuest mutrist ka kolm korralikult kinni on, ei juhtu maanteel küll midagi. Nihketugevus (oli vist ) on poltidel kordades suurem sellest, mis reaalses elus vaja läheb. Murdumise põhjused võivad olla erinevad, näit:
1. Mutrid olid lahti jäetud (kõige loogilisem)
2. Valuvelje ja mutrite koonused ei sobinud kokku.
3. Koonused on õiged aga valuvelgede avad on liiga suure pingutamise tulemusel deformeerunud.
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 122
- Liitunud: E Aug 15, 2005 2:10 pm
- Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Teadupärast on velgedel ka kindla mõõduga keskava mis toetab velge rummul. See et suruõhuga poldiaugud loperguseks ja välja venitatakse on ka õigus. Korralikud mehed kasutavad suruõhukeerajat vaid mutri keeramise kiirendamiseks ja keeravad lõpu käsitsi võtmega. 2 korda on ka juhtunud kus on suruõhuga mutter valesti keermesse keeratud ja teist korda keerates seda keeret peaaegu et ei olegi enam.
Et kuidas palun , velje tsentreerimine peaks nagu ikka mutrite ja velgedes olevate aukude koonuste vahel toimuma... või ma sain Sinust valesti aru .Ranno kirjutas:Teadupärast on velgedel ka kindla mõõduga keskava mis toetab velge rummul.
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex