Liitun ka selle põlvkonnaga. Eelmise põlvkonna D-max 3,0 AUT liising hakkas läbi saama ja kaalusin uue Hiluxi või D-Maxi vahel. Asja uurides, selgus, et 2017 a mudel tuleb küll väikse faceliftiga, aga euroturule hakatakse pakkuma ainult 1,9liitrise mootoriga versiooni ja seejuures pole sel ei 400Nm väänet ega 163 hobujõudu suudetud veel välja puhuda. Hakkasin juba üsna kindlalt Hiluxi poole vaatama, aga Topauto paugutas korraliku pakkumise veel viimastele 2016 laoautodele mil 2,5 TwinTurbo aiste vahel ja ka üsna mõistliku hinna mu vana auto eest. Ühesõnaga, tuli pakkumine millest oli väga raske keelduda. Nagu siin eelkõnelejadki läks värvivalikuga jamaks. Tahtsin veinipunast, aga saadaval oli ainult valge
Kuna tegu tööriistaga, siis otsustasin olukorraga leppida hoolimata sellest et suhtun valgetesse autodesse nii, et justkui oleks auto valmis tehtud, aga värvimata unustatud
Mudel on kirjade järgi LSX ja automaatkastiga. Seda X tähte ma ukse pealt siiski ei leidnud, aga varustus on täitsa X. Nahkistmed, kliima, automaat, elektroonilised abimehed, jne
Lisaks tellisin:
1)LINEX töötluse kastile. See on tõesti oma hinda väärt asi. Julgen kõigile soovitada. Ja eriti veel kui tegu on uue autoga.
2)Pehme kastikatte. Minu töö puhul parim võimalik variant. Saab kabiini taha rulli kerida ja midagi suurt kasti kraanatada. Sihtkohas suur kolu maha ja pudipadi kasti ning kate peale, et ilmastik pudipadile kahju ei pääseks tegema. Jne.. Selle katte puuduseks on kaks asja. Usinad abimehed kipuvad tagumist katte lukustust ära lõhkuma kuna seda on võimalik üritada valesti paika sättida. ja külgede takjad kuluvad umbes nelja aastaga ära ning vajaksid vahetust. See pole keeruline, aga tüütu. Kui kastikate märjalt peale tõmmata ja siis pakasesse sõita, siis jõuga kallale minnes teeb takjatele korralikult haiget. Ühesõnaga, sellele kattele tuleb igast asendist mõistusega läheneda, jõuga ei tohi.
3)Tagurduskaamera, ekraaniga sisepeeglis. Seda vajan oma töös eelkõige suurte haagiste täpseks haakimiseks. Käsitsi neid munaka otsa eriti ei aja. Loomulikult on sellest abi ka kasinates oludes parkimiseks.
4) Parkimisandurid. Eesti oludes suht tarbetu luksus. Euroopas ringi sõites ja parkimismaju ja -platse tarbides täitsa vajalikud. Seal on ilmselt kõik see parkimise värk projekteeritud väikekeskklassi autode järgi.
5) Talverattad loomulikult. Tahtsin mingeid odava otsa velgesid. Kui autole järgi läksin, siis avanes selline vaatepilt
Esmamuljed.
Positiivsed: Kabiini ergonoomika on palju parem kui vanas, istmed on palju paremad nii ees kui taga. Palju panipaiku kabiinis ja tagaistme all ka ( hurraa! vanal oli panipaigaikaldus). Pisut paremad lähi- ja kaugtuled. Kojameestel on reguleeritav intervall. Audio, telefoni BT ja püsikiirushoidik on nupud roolile saanud. Juhi vaade on kõrgemalt kui vanas, ülevaade liiklusest on parem. Kast on suurem. Kogu auto on nõks suurem igat pidi. Mootori hääl kabiinis on vaiksem. Käigukast on intelligentsem ja paremini juhitud. Võimalus käike käsitsi vahetada, ei pea tõusul enam ootamamillal aparaat suvatseb kickdowni lubada vaid saab ise otsustavalt sekkuda kohe kui vaja. Neliveo lülitus on mõnusam, vanas oli hüplevas autos kohati tähelepanu vajav tegevus nupule pihta saada. Euro5 saastenorm andis mulle võimaluse Saksa looduskaitseala roheline kleeps tuuleklaasile saada, kõik kesklinnad on nüüd legaalselt saavutatavad.
Negatiivsed: kohaltvõtul on võrreldes vanaga selline häiriv pisuke viivitus, ilmselt vajab lihtsalt veidi harjumist. Kehvemad udutuled. Panipaiku on kabiinis palju, aga nüüd on puudus suurest uksetaskust kuhu töökindad, jääsulataja, jääkaabits ja aknapesukumm mahuks. Tulekustutit pole ikka veel mitte kuskile panna, vedeleb juhi istme taga maas ja segab tagapingi reisijat. Rehvimüra on kõvasti rohkem kui vanal ( mootorimüra see-eest mitte ).
Mis võinuks teisiti olla? Päevatuled, esimesed ääretuled ja kõik suunatuled oleksid võinud LEDidega lahendatud olla.
Elame-näeme. veel 500km ja siis läheb juba esimene suurem haagis konksu ning mõnesajakilomeetrine proovireis saab tehtud.