kust leiaks nivale korraliku muda rehvi
Moderaatorid: Landy, Moderators
kust leiaks nivale korraliku muda rehvi
tahaks teada kust saaks nivale originaalmõõdus või nats einevate mõõtudega mauda rehvi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Mina soovitan järjekindlalt Tracker MT 205 R 16
Naelaaugud on olemas ja saab ka naelad sissse panna.
Leiab selle rehvi http://www.sadloy.ee/files/technic_talv.html
Tegu on kõige suurema rehviga, mis üldse nivale ilma vedrustust ja amorte muutmata all mahub. Ise sõidan sellega suvel.
Tõsi, selle kummi puhul tuleb logaritest loobuda ja ca. 1 cm koopa esimest ja tagumist nurka sissepoole painutada, et rehvi mitte ära lõhkuda. Venelased on need kahjuks liiga järsud teinud.
Selle kummiga võisteldakse edukalt ka off-road võistlustel ja mina pühapäevasõitjana olen ka väga rahul. Kannatab ilusti maanteel ka 100km/h lennata.
Rehvi kõrgusest ja mustrist saad aimu siit:
Naelaaugud on olemas ja saab ka naelad sissse panna.
Leiab selle rehvi http://www.sadloy.ee/files/technic_talv.html
Tegu on kõige suurema rehviga, mis üldse nivale ilma vedrustust ja amorte muutmata all mahub. Ise sõidan sellega suvel.
Tõsi, selle kummi puhul tuleb logaritest loobuda ja ca. 1 cm koopa esimest ja tagumist nurka sissepoole painutada, et rehvi mitte ära lõhkuda. Venelased on need kahjuks liiga järsud teinud.
Selle kummiga võisteldakse edukalt ka off-road võistlustel ja mina pühapäevasõitjana olen ka väga rahul. Kannatab ilusti maanteel ka 100km/h lennata.
Rehvi kõrgusest ja mustrist saad aimu siit:
Viimati muutis Landy, T Jaan 18, 2005 12:17 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Ei tahaks su äri nurjata, aga mina sellega metsa ei julgeks küll minna. Töötavad sel rehvil ju ainult nurgad, keskohast pole mingit tolku.Metsamees kirjutas:Terekest! Võin pakkuda Niva originaalrehvi 175/80 R16 700.- tk pole küll 100%-line mudarehv kuid ajab asja ära
Asfaldikummiks ei sobi eriti oma jäikuse ja kinnise mustri tõttu.
Tänu oma kitsusele võiks tugevalt naelutatult talvel kaustada. Peks hästi läbi lume sööma.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kui sa nii väidad, siis tekib küsimus, miks sa selle kummi teema siin üldse tõstatasid? Oleskid võinud ostu teema alla panna kuulutuse "Ostan uued Niva originaal maastikurehvid poe hinnast odavamalt"Metsamees kirjutas:Kusjuures pole ta midagi enam nii kõva kumm kui vanasti!!! Ja minu kui pühapäevasõitja vajadused rahuldab ära küll...
Kui asi jääb hinna taha, siis soovitan ära osta siin foorumis pakutavad UAZ originaalkummid, mis NIVAle õnneks alla mahuvad.
Pildil küll uuema mustriga UAZ rehv, aga mõõt peaks sama olema
http://www.pilt.ee/photo/101766/1758305/
http://www.pilt.ee/photo/101766/1758367/
http://www.pilt.ee/photo/101766/1758369/
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Alex
- Fitting 38"
- Postitusi: 317
- Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
- Asukoht: Pealinna külje all
- Kontakt:
nüüd endal kah see rehvi probleem...autot lõikuda ei tahaks ja kindlasti peaks ka logarid alles jääma-järelikult Landy soovitatud rehvid originaal velgedega ei sobi...
millised on veel valikud?
Niva originaal rehv ei ole mudas just parim kahjuks
ise ei ole ju jalgratast mõtet leiutada kui keegi on juba seda teinud(selle pärast küsingi teiste kogemusi)
millised on veel valikud?
Niva originaal rehv ei ole mudas just parim kahjuks
ise ei ole ju jalgratast mõtet leiutada kui keegi on juba seda teinud(selle pärast küsingi teiste kogemusi)
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Paaun saa aru, et see auto on välja mõeldud 1970 alguses, kus keskmine maasturi rehv oli mõõdus (laius) 7,5 kuni 215. Tõsi, mõõt 175/75 R16 on puhas venelaste oma looming, kuid ei olnud tollal midagi enneolematult väikest. Ilmselt arvutasid targad LADA tehase insenerid välja, et sellise mõõduga rehv ei hakka veel 01 ja 06 baasil ehitatud maasturi ülekandeosasid hävitama. Samas oleksid nad võinud ju võtta vabalt kasutusle UAZ rehvi. Vaid veidi suuremad koopad ja kõrgem vedruustus ning Woilaa! Kuid ei ja ilmswlt just arvutuslikel kaalutlustel.Alex kirjutas:nüüd endal kah see rehvi probleem...autot lõikuda ei tahaks ja kindlasti peaks ka logarid alles jääma-järelikult Landy soovitatud rehvid originaal velgedega ei sobi...
millised on veel valikud?
Niva originaal rehv ei ole mudas just parim kahjuks
ise ei ole ju jalgratast mõtet leiutada kui keegi on juba seda teinud(selle pärast küsingi teiste kogemusi)
Paraku on sellest hetekest, kui esimene katseuto ilmavalgust nägi möödunud 30 aastat ning nõudmised autode rehvidele ja mustritele on kardinaalselt muutunud. Seega on 2 varianti, kas kasutada (nõutekohast) tehase mõõtu, või maksta millegi arvelt lõivu ja panna alla tänapäevased mudarehvid.
Kahjuks pean sind kurvastama faktiga, et esimesel talvel, kui logarid veel all olid, käisid isegi originaalmõõdus talverehvid max triangultsiooni korral ragumise koopasse (logarisse) kinni.
Seega, kui soovid Nivat maastikul kasutada, siis pead valima veidi suurema rehvi. Valides madalama profiiliga rehvi (mis võiks ka logariga koos alla mahtuda), kaotad kliirentsis ning kogu saavutaud edu on üsna mõtteline.
Niva puhul on kaks takistust origanaalmõõdust suurema rehvi kasutamiseks:
1. liiga järsud koobaste otsad
2. Pika käiguga tagasild (mis on samas ka üks suur pluss).
Niipea,kui proovid tagsillale originaalist laiemat või kõregemat rehvi panna, hakkab see kohe kuhugi vastu käima. Seega oled tagasi algpunktis.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Alex
- Fitting 38"
- Postitusi: 317
- Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
- Asukoht: Pealinna külje all
- Kontakt:
kas siis kõige mõistlikum on hoopis väike(5cm) tõste?
Nival on lihtsalt ropp omadus ilma logarita sigakiirelt roostetada.(väga trastiline näide on Ardi juures olev 95a Niva millel praktiliselt tiivad ja lansekad ainult aukudest koosnevad kuna sõideti ilma logariteta)Enda esimesel masinal läksid esitiivad samal põhjusel.
tänks Landy info eest!
Nival on lihtsalt ropp omadus ilma logarita sigakiirelt roostetada.(väga trastiline näide on Ardi juures olev 95a Niva millel praktiliselt tiivad ja lansekad ainult aukudest koosnevad kuna sõideti ilma logariteta)Enda esimesel masinal läksid esitiivad samal põhjusel.
tänks Landy info eest!
- Alex
- Fitting 38"
- Postitusi: 317
- Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
- Asukoht: Pealinna külje all
- Kontakt:
see eelnev jutt oli väga huvitav aga nüüd konkreetne küsimus:
Kas nivale koos logaritega mahub(ja saab ka sõita normaalselt) rehv mõõduga 215/75 R15 koos volga veljega või peaks siiski võtma 205/70 R15 ?
ehk siis peaks esimene olema 205/80 R16 (mis teadupärast logaritega koos ei mahu) väiksem ca 3 cm läbimõõdus kuid 1 cm laiem
tegu siis sellise rehvimustriga:
Kas nivale koos logaritega mahub(ja saab ka sõita normaalselt) rehv mõõduga 215/75 R15 koos volga veljega või peaks siiski võtma 205/70 R15 ?
ehk siis peaks esimene olema 205/80 R16 (mis teadupärast logaritega koos ei mahu) väiksem ca 3 cm läbimõõdus kuid 1 cm laiem
tegu siis sellise rehvimustriga:
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
1. Volga veljel selline viga, et selle offset väljapoole ning siis hakkab rehv suure tõenäosusega, mitte koopasse, vaid tiiva kaare külge kinni käima.Alex kirjutas:see eelnev jutt oli väga huvitav aga nüüd konkreetne küsimus:
Kas nivale koos logaritega mahub(ja saab ka sõita normaalselt) rehv mõõduga 215/75 R15 koos volga veljega või peaks siiski võtma 205/70 R15 ?
ehk siis peaks esimene olema 205/80 R16 (mis teadupärast logaritega koos ei mahu) väiksem ca 3 cm läbimõõdus kuid 1 cm laiem
tegu siis sellise rehvimustriga:
Lisaks hakkab see koopast välja ulatuv rehv kogu paska auto külgedel ja esiklaasile loopima.
Vt pilt volgaga veljega autost:
http://www.4x4.ee/driveouts/2005/albums ... .sized.jpg
2. Niva velje positiivene omadus on see, te ta on sobiliku offsetiga, hoides rehvi maksimalset koopas.
Näide:
http://www.hansaconsult.ee/metsas/img00007.jpg
Peaks vist olema isegi sama muster.
Samas on sul mustri valik hea. Töötab nii asfaltil, mudas, kui lumel.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Ei- miks nii!Alex kirjutas:ehk siis resümee kogu asjale on, et tuleb loobuda logaritest ja soetada 205/80 R16 1360 eeku tükk ja teha maksimaalne roostetõrje.Tundub, et kui tahan maastiku vallutada, siis muud alternatiivi ei ole.
oeh...ega sa peast niva ET ei tea? peaks olema vist 58...
volgal peaks see 10 olema
Mina pakuks R15 puhul välja kaks võimaliku varianti:
I Rikka inimese variant
1)Osta ära endale meeldivad rehvid
2)PROOVI koos logaritega, kas õnnestub sõita.
3)Kui ei õnnestu, viska logarid alt, keevita kere poolne tühimik kinni ja määri kopad seest möksiga ära.
4) Kui õnnestub, oled 7. taevas
5)Paned koopa laiendid
II Säästuvariant
1)Ostad uut tüüpi UAZ revid(R15) (~800 EEK)
2)Lõikad koopad parajaks ja möksid seest poolt ära
3)Müttad nagu vanem mees ringi.
4)Paned koopa laiendid
Kõige lihtsam on see, et saame kokku ja näitan sulle ära, millised kohad ning piirkonnad koopas hakkavad takistama-. Äkki leiad mingi kuldse kesktee? (Modifitseeritud logarid.)
Panen rehvi mõõdud siia:
http://www.landrover.ee/est/varia/ratta ... ntroll.htm
Lõika saadud läbimõõduga papist letas ja proovi koopaase, sisi näed, kuhu ta kinni hakkab käima
Võin sulle 200.- eest anda täis tiiru korralike logareid, millega katsetada.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Alex
- Fitting 38"
- Postitusi: 317
- Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
- Asukoht: Pealinna külje all
- Kontakt:
tänks, logarid on mul hetkel olemas(lõikumata) kui uusi vaja siis tean kus kohast saan
mõtlesin täna ise ka saunas sellest asjast ja otsustasin enne uute rehvide tellimist teha loomkatseid.Kuna mul on olemas ka Uazik siis sealt rehvid nivale alla ja kui visuaalselt aru ei saa, siis maastikul(tegu uaz vanade originaal rehvidega kulumus ca 50%)peaks kitsaskohad välja tulema
teine variant on bussi alt 225/70 R15 naelad mangelsite peal(auguvahega nagu tellimise peale 139,7 ) ja korrata eelmist.Bussi suvekatega asi ei õnnestunud kuna keskava oli valudel väiksem.
aga nii tahaks ju uusi, häid mudakaid tellida:) mehed on ju nagu lapsed kes ihaldavad uut mänguasjja...ja kohe
sry foorumi reostamise pärast oma uudishimu rahuldamise nimel
tundub, et üheksa korda tuleb siiski mõõta...
aga arvestan su pakkumisega, et oled valmis oma väärtusliku aega raiskama!
mõtlesin täna ise ka saunas sellest asjast ja otsustasin enne uute rehvide tellimist teha loomkatseid.Kuna mul on olemas ka Uazik siis sealt rehvid nivale alla ja kui visuaalselt aru ei saa, siis maastikul(tegu uaz vanade originaal rehvidega kulumus ca 50%)peaks kitsaskohad välja tulema
teine variant on bussi alt 225/70 R15 naelad mangelsite peal(auguvahega nagu tellimise peale 139,7 ) ja korrata eelmist.Bussi suvekatega asi ei õnnestunud kuna keskava oli valudel väiksem.
aga nii tahaks ju uusi, häid mudakaid tellida:) mehed on ju nagu lapsed kes ihaldavad uut mänguasjja...ja kohe
sry foorumi reostamise pärast oma uudishimu rahuldamise nimel
tundub, et üheksa korda tuleb siiski mõõta...
aga arvestan su pakkumisega, et oled valmis oma väärtusliku aega raiskama!
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Minul võtavad nad ainult vanemate juures graazis ruumi ja jäävad jalgu.Alex kirjutas:tänks, logarid on mul hetkel olemas(lõikumata) kui uusi vaja siis tean kus kohast saan
Igati abix mõte! Ära unusta siis loomkatsetest pilte teha.mõtlesin täna ise ka saunas sellest asjast ja otsustasin enne uute rehvide tellimist teha loomkatseid.
Katseteks püüa auto viia maksimaalsesse triangultsioni.
See Antix'i Niva all olev UAZ uue tüübi rehv kohe ülltas mind oma läbivuse poolest. Tõsi, muster veidi kinnine, kuid rehvi suurus kompenseerib selle, et, masin just eriti tihti kõhuga vastu maad ei puuduta.aga nii tahaks ju uusi, häid mudakaid tellida:) mehed on ju nagu lapsed kes ihaldavad uut mänguasjja...ja kohe
Samas MT -mudaks ikkagi lääne inseneride mõttetöö vili ja oluliselt parema isepuhastus võimega.
Mõte õige, sest mina nii ei teinud ja läksin lõikamata servadega metsa ning lõhkusin kohe revi mustril nurgad ära. Sa ei kujuta ette, kui hästi tiiva serv rehvi lõhub.tundub, et üheksa korda tuleb siiski mõõta...
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi