kust leiaks nivale korraliku muda rehvi

Moderaatorid: Landy, Moderators

KAPTEN
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: R Aug 27, 2004 12:20 pm

kust leiaks nivale korraliku muda rehvi

Postitus Postitas KAPTEN »

tahaks teada kust saaks nivale originaalmõõdus või nats einevate mõõtudega mauda rehvi :twisted:
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Mina soovitan järjekindlalt Tracker MT 205 R 16
Naelaaugud on olemas ja saab ka naelad sissse panna.
Leiab selle rehvi http://www.sadloy.ee/files/technic_talv.html

Tegu on kõige suurema rehviga, mis üldse nivale ilma vedrustust ja amorte muutmata all mahub. Ise sõidan sellega suvel.:D
Tõsi, selle kummi puhul tuleb logaritest loobuda ja ca. 1 cm koopa esimest ja tagumist nurka sissepoole painutada, et rehvi mitte ära lõhkuda. Venelased on need kahjuks liiga järsud teinud.

Selle kummiga võisteldakse edukalt ka off-road võistlustel ja mina pühapäevasõitjana olen ka väga rahul. Kannatab ilusti maanteel ka 100km/h lennata.

Rehvi kõrgusest ja mustrist saad aimu siit:
Pilt
Viimati muutis Landy, T Jaan 18, 2005 12:17 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Metsamees
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: P Mai 02, 2004 10:55 pm
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Metsamees »

Terekest! Võin pakkuda Niva originaalrehvi 175/80 R16 700.- tk pole küll 100%-line mudarehv kuid ajab asja ära 8)
Jeep Grand Cherokee 5,2.
242. LSD.
GSM 5076854
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Metsamees kirjutas:Terekest! Võin pakkuda Niva originaalrehvi 175/80 R16 700.- tk pole küll 100%-line mudarehv kuid ajab asja ära 8)
Ei tahaks su äri nurjata, aga mina sellega metsa ei julgeks küll minna. Töötavad sel rehvil ju ainult nurgad, keskohast pole mingit tolku.

Asfaldikummiks ei sobi eriti oma jäikuse ja kinnise mustri tõttu.

Tänu oma kitsusele võiks tugevalt naelutatult talvel kaustada. Peks hästi läbi lume sööma.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Metsamees
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: P Mai 02, 2004 10:55 pm
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Metsamees »

Kusjuures pole ta midagi enam nii kõva kumm kui vanasti!!! Ja minu kui pühapäevasõitja vajadused rahuldab ära küll...
Jeep Grand Cherokee 5,2.
242. LSD.
GSM 5076854
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Metsamees kirjutas:Kusjuures pole ta midagi enam nii kõva kumm kui vanasti!!! Ja minu kui pühapäevasõitja vajadused rahuldab ära küll...
Kui sa nii väidad, siis tekib küsimus, miks sa selle kummi teema siin üldse tõstatasid? :roll: Oleskid võinud ostu teema alla panna kuulutuse "Ostan uued Niva originaal maastikurehvid poe hinnast odavamalt" 8)
Kui asi jääb hinna taha, siis soovitan ära osta siin foorumis pakutavad UAZ originaalkummid, mis NIVAle õnneks alla mahuvad.

Pildil küll uuema mustriga UAZ rehv, aga mõõt peaks sama olema
http://www.pilt.ee/photo/101766/1758305/
http://www.pilt.ee/photo/101766/1758367/
http://www.pilt.ee/photo/101766/1758369/
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Alex
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
Asukoht: Pealinna külje all
Kontakt:

Postitus Postitas Alex »

nüüd endal kah see rehvi probleem...autot lõikuda ei tahaks ja kindlasti peaks ka logarid alles jääma-järelikult Landy soovitatud rehvid originaal velgedega ei sobi...
millised on veel valikud?
Niva originaal rehv ei ole mudas just parim kahjuks :(
ise ei ole ju jalgratast mõtet leiutada kui keegi on juba seda teinud(selle pärast küsingi teiste kogemusi)
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Alex kirjutas:nüüd endal kah see rehvi probleem...autot lõikuda ei tahaks ja kindlasti peaks ka logarid alles jääma-järelikult Landy soovitatud rehvid originaal velgedega ei sobi...
millised on veel valikud?
Niva originaal rehv ei ole mudas just parim kahjuks :(
ise ei ole ju jalgratast mõtet leiutada kui keegi on juba seda teinud(selle pärast küsingi teiste kogemusi)
Paaun saa aru, et see auto on välja mõeldud 1970 alguses, kus keskmine maasturi rehv oli mõõdus (laius) 7,5 kuni 215. Tõsi, mõõt 175/75 R16 on puhas venelaste oma looming, kuid ei olnud tollal midagi enneolematult väikest. Ilmselt arvutasid targad LADA tehase insenerid välja, et sellise mõõduga rehv ei hakka veel 01 ja 06 baasil ehitatud maasturi ülekandeosasid hävitama. Samas oleksid nad võinud ju võtta vabalt kasutusle UAZ rehvi. Vaid veidi suuremad koopad ja kõrgem vedruustus ning Woilaa! Kuid ei ja ilmswlt just arvutuslikel kaalutlustel.

Paraku on sellest hetekest, kui esimene katseuto ilmavalgust nägi möödunud 30 aastat ning nõudmised autode rehvidele ja mustritele on kardinaalselt muutunud. Seega on 2 varianti, kas kasutada (nõutekohast) tehase mõõtu, või maksta millegi arvelt lõivu ja panna alla tänapäevased mudarehvid.
Kahjuks pean sind kurvastama faktiga, et esimesel talvel, kui logarid veel all olid, käisid isegi originaalmõõdus talverehvid max triangultsiooni korral ragumise koopasse (logarisse) kinni.

Seega, kui soovid Nivat maastikul kasutada, siis pead valima veidi suurema rehvi. Valides madalama profiiliga rehvi (mis võiks ka logariga koos alla mahtuda), kaotad kliirentsis ning kogu saavutaud edu on üsna mõtteline.

Niva puhul on kaks takistust origanaalmõõdust suurema rehvi kasutamiseks:
1. liiga järsud koobaste otsad
2. Pika käiguga tagasild (mis on samas ka üks suur pluss).

Niipea,kui proovid tagsillale originaalist laiemat või kõregemat rehvi panna, hakkab see kohe kuhugi vastu käima. Seega oled tagasi algpunktis.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Alex
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
Asukoht: Pealinna külje all
Kontakt:

Postitus Postitas Alex »

kas siis kõige mõistlikum on hoopis väike(5cm) tõste?

Nival on lihtsalt ropp omadus ilma logarita sigakiirelt roostetada.(väga trastiline näide on Ardi juures olev 95a Niva millel praktiliselt tiivad ja lansekad ainult aukudest koosnevad kuna sõideti ilma logariteta)Enda esimesel masinal läksid esitiivad samal põhjusel.



tänks Landy info eest!
Kasutaja avatar
Alex
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
Asukoht: Pealinna külje all
Kontakt:

Postitus Postitas Alex »

see eelnev jutt oli väga huvitav aga nüüd konkreetne küsimus:

Kas nivale koos logaritega mahub(ja saab ka sõita normaalselt) rehv mõõduga 215/75 R15 koos volga veljega või peaks siiski võtma 205/70 R15 ?

ehk siis peaks esimene olema 205/80 R16 (mis teadupärast logaritega koos ei mahu) väiksem ca 3 cm läbimõõdus kuid 1 cm laiem

tegu siis sellise rehvimustriga:

Pilt
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Alex kirjutas:see eelnev jutt oli väga huvitav aga nüüd konkreetne küsimus:
Kas nivale koos logaritega mahub(ja saab ka sõita normaalselt) rehv mõõduga 215/75 R15 koos volga veljega või peaks siiski võtma 205/70 R15 ?

ehk siis peaks esimene olema 205/80 R16 (mis teadupärast logaritega koos ei mahu) väiksem ca 3 cm läbimõõdus kuid 1 cm laiem

tegu siis sellise rehvimustriga:
Pilt
1. Volga veljel selline viga, et selle offset väljapoole ning siis hakkab rehv suure tõenäosusega, mitte koopasse, vaid tiiva kaare külge kinni käima.
Lisaks hakkab see koopast välja ulatuv rehv kogu paska auto külgedel ja esiklaasile loopima.

Vt pilt volgaga veljega autost:
http://www.4x4.ee/driveouts/2005/albums ... .sized.jpg

2. Niva velje positiivene omadus on see, te ta on sobiliku offsetiga, hoides rehvi maksimalset koopas.

Näide:
http://www.hansaconsult.ee/metsas/img00007.jpg
Peaks vist olema isegi sama muster.

Samas on sul mustri valik hea. Töötab nii asfaltil, mudas, kui lumel.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Alex
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
Asukoht: Pealinna külje all
Kontakt:

Postitus Postitas Alex »

ehk siis resümee kogu asjale on, et tuleb loobuda logaritest ja soetada 205/80 R16 1360 eeku tükk ja teha maksimaalne roostetõrje.Tundub, et kui tahan maastiku vallutada, siis muud alternatiivi ei ole.
oeh...ega sa peast niva ET ei tea? peaks olema vist 58...
volgal peaks see 10 olema
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Alex kirjutas:ehk siis resümee kogu asjale on, et tuleb loobuda logaritest ja soetada 205/80 R16 1360 eeku tükk ja teha maksimaalne roostetõrje.Tundub, et kui tahan maastiku vallutada, siis muud alternatiivi ei ole.
oeh...ega sa peast niva ET ei tea? peaks olema vist 58...
volgal peaks see 10 olema
Ei- miks nii! :shock:

Mina pakuks R15 puhul välja kaks võimaliku varianti:

I Rikka inimese variant
1)Osta ära endale meeldivad rehvid
2)PROOVI koos logaritega, kas õnnestub sõita.
3)Kui ei õnnestu, viska logarid alt, keevita kere poolne tühimik kinni ja määri kopad seest möksiga ära.
4) Kui õnnestub, oled 7. taevas :P
5)Paned koopa laiendid

II Säästuvariant
1)Ostad uut tüüpi UAZ revid(R15) (~800 EEK)
2)Lõikad koopad parajaks ja möksid seest poolt ära
3)Müttad nagu vanem mees ringi.
4)Paned koopa laiendid

Kõige lihtsam on see, et saame kokku ja näitan sulle ära, millised kohad ning piirkonnad koopas hakkavad takistama-. Äkki leiad mingi kuldse kesktee? (Modifitseeritud logarid.)

Panen rehvi mõõdud siia:
http://www.landrover.ee/est/varia/ratta ... ntroll.htm

Lõika saadud läbimõõduga papist letas ja proovi koopaase, sisi näed, kuhu ta kinni hakkab käima

Võin sulle 200.- eest anda täis tiiru korralike logareid, millega katsetada.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Alex
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
Asukoht: Pealinna külje all
Kontakt:

Postitus Postitas Alex »

tänks, logarid on mul hetkel olemas(lõikumata) kui uusi vaja siis tean kus kohast saan :)

mõtlesin täna ise ka saunas sellest asjast ja otsustasin enne uute rehvide tellimist teha loomkatseid.Kuna mul on olemas ka Uazik siis sealt rehvid nivale alla ja kui visuaalselt aru ei saa, siis maastikul(tegu uaz vanade originaal rehvidega kulumus ca 50%)peaks kitsaskohad välja tulema

teine variant on bussi alt 225/70 R15 naelad mangelsite peal(auguvahega nagu tellimise peale 139,7 :) ) ja korrata eelmist.Bussi suvekatega asi ei õnnestunud kuna keskava oli valudel väiksem.


aga nii tahaks ju uusi, häid mudakaid tellida:) mehed on ju nagu lapsed kes ihaldavad uut mänguasjja...ja kohe

sry foorumi reostamise pärast oma uudishimu rahuldamise nimel :oops:

tundub, et üheksa korda tuleb siiski mõõta...


aga arvestan su pakkumisega, et oled valmis oma väärtusliku aega raiskama!
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Alex kirjutas:tänks, logarid on mul hetkel olemas(lõikumata) kui uusi vaja siis tean kus kohast saan :)
Minul võtavad nad ainult vanemate juures graazis ruumi ja jäävad jalgu.
mõtlesin täna ise ka saunas sellest asjast ja otsustasin enne uute rehvide tellimist teha loomkatseid.
Igati abix mõte! :o Ära unusta siis loomkatsetest pilte teha.
Katseteks püüa auto viia maksimaalsesse triangultsioni.

aga nii tahaks ju uusi, häid mudakaid tellida:) mehed on ju nagu lapsed kes ihaldavad uut mänguasjja...ja kohe
See Antix'i Niva all olev UAZ uue tüübi rehv kohe ülltas mind oma läbivuse poolest. Tõsi, muster veidi kinnine, kuid rehvi suurus kompenseerib selle, et, masin just eriti tihti kõhuga vastu maad ei puuduta.
Samas MT -mudaks ikkagi lääne inseneride mõttetöö vili ja oluliselt parema isepuhastus võimega.

tundub, et üheksa korda tuleb siiski mõõta...
Mõte õige, sest mina nii ei teinud ja läksin lõikamata servadega metsa ning lõhkusin kohe revi mustril nurgad ära. Sa ei kujuta ette, kui hästi tiiva serv rehvi lõhub. :evil:
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Niva”