4. leht 10-st

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: P Juun 04, 2017 12:47 pm
Postitas Nifa21
Landy kirjutas:5, käigu tohterdamise ja viagde ennetamise nippe osakba jagada kasutaja "ardi"
Lada foorumi võtsin lahti, seal piltidega õpetus, kiiduväärt. Õlipuudus ja madalad pöörded pidid 5-käigu surmad olema, seda kostab tihtipeale siit-sealt.

Mul õnneks väikevend" insener" :D Lada 5-käik tehtud möödaminnes...

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: P Juun 04, 2017 12:51 pm
Postitas Nifa21
Mootor maha. Väljalaske kollektor keevitusse, uued tihendid, saaled, rõngad ja veel nipet-näpet vahetusse. Plaanis veel genekas teise kohta, õhuvõtt kapoti alt välja, radika jahutus topeltvendiga ette ja elektriline... Mootor maas, saab vintsi paigaldusega tegelema hakata, saab huvitav olema.
Pilt

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: P Juun 04, 2017 1:10 pm
Postitas Landy
Nifa21 kirjutas:
Landy kirjutas:5, käigu tohterdamise ja viagde ennetamise nippe osakba jagada kasutaja "ardi"
Lada foorumi võtsin lahti, seal piltidega õpetus, kiiduväärt. Õlipuudus ja madalad pöörded pidid 5-käigu surmad olema, seda kostab tihtipeale siit-sealt.

Mul õnneks väikevend" insener" :D Lada 5-käik tehtud möödaminnes...
Vanast ajast häguselt mäetan, et lisaks ka veel miski 5. käigu võlli lukuustusseibi, tifti vms asja viga pidi esinema.

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: P Juun 04, 2017 1:13 pm
Postitas Landy
Kui just väga suur vints ei ole, siis saab selle üsna kenasti nina sisse ära peita ja poolraami külge korralikud tugevdused keevitada:
http://www.landy.ee/niva/galerii/070405/index.htm
http://www.landy.ee/niva/galerii/120405/index.htm

P.S: Vahvad valged suunatuled!

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: P Juun 04, 2017 6:56 pm
Postitas Nifa21
Landy kirjutas:
Nifa21 kirjutas:
Landy kirjutas:5, käigu tohterdamise ja viagde ennetamise nippe osakba jagada kasutaja "ardi"
Lada foorumi võtsin lahti, seal piltidega õpetus, kiiduväärt. Õlipuudus ja madalad pöörded pidid 5-käigu surmad olema, seda kostab tihtipeale siit-sealt.

Mul õnneks väikevend" insener" :D Lada 5-käik tehtud möödaminnes...
Vanast ajast häguselt mäetan, et lisaks ka veel miski 5. käigu võlli lukuustusseibi, tifti vms asja viga pidi esinema.
Seal ühel variandil pole seibi ja teisel on. Minu omal on, vahetasime ära, keegi varajasem Nivahuviline on seal käikarit enne mind juba lammutanud. Mingid valed poldid, mahakeeratud pead, suvalised seibid ja mutrid.
Relakaga käisime üle 5-käiku kuuli pesa, mis käiku sees hoiab, peaks parem saama.

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: P Juun 04, 2017 6:58 pm
Postitas Nifa21
Landy kirjutas:Kui just väga suur vints ei ole, siis saab selle üsna kenasti nina sisse ära peita ja poolraami külge korralikud tugevdused keevitada:
http://www.landy.ee/niva/galerii/070405/index.htm
http://www.landy.ee/niva/galerii/120405/index.htm

P.S: Vahvad valged suunatuled!
Sinu Niva vanem variant, radika ventikas mootori poolel. Praegu minu omal ka, aga soetasin juba uue el.originaalvendi ja see käib ettepoole radikat. Seepärast ei saa kahjuks vintsi nii sisse sokutada, kui sina.

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: N Juul 20, 2017 1:33 pm
Postitas Nifa21
Üle kolme kuu sai garaaži. Tegeleme vintsi raami paigaldusega. Kinnituspoldid lähevad jämedamad ja läbi auto ja vintsi raami veel torud, et karpi lömmi ei kisuks.

Pilt

Kuna kohalelohistatud vintsiplaat jäi väikseks, siis sai asi raami kasuks otsustatud.

Pilt

Trossisuunaja kinnituskõrvad.

Pilt

Tõmbamisaasad kahele poole. Seda, kas keevitus peab, saab hiljem teada.

Pilt

Raami kõige esimene ots ulatub kereplekist 22cm välja, peaks seaduse sisse mahtuma (saaduses vist 30cm maximum)

Pilt

Raam sai ehitatud nii, et iga Nifi külge saaks installida.

Pilt

See ots peaks minema esisilla külge, teine ots vintsiraami alla kinni. Neid siis kaks tükki, kummalegi poole. Tulevikus sinna hea kinnitada ka mingisugune kaitseplaat. Kinnitusaas (kõverik) tuleks teha vähe tummisem. Hetkel raami külge veel kinnitamatta.

Pilt

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: L Juul 22, 2017 4:56 pm
Postitas Landy
Päris tummine tükk. Palju koos vintsiga nina peale kaalu juurde tuleb? 50 kg?

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: E Juul 24, 2017 9:49 pm
Postitas Nifa21
Vints 40kg, rauda u.10-15kg, sellest miinus originaal põrkeraud ja selle torud. Mis põrkeraua asemele tuleb ja kui raske, seda ei tea.
Arvan, et ennem paar lisakilo kui lõhkirebitud nina metsavahel.

Samas on mõtteid, et kogu kupatus ümber ehitada, kergemaks ja ilusamaks, aga seda niipea kindlasti tegema ei hakka. Seis selline, et nüüd saab uue raami ehitada ka siis, kui mootor on peal- augud puuritud ja mõõdetud, visioon olemas, milline peaks olema, aga seda alles siis, kui kõik pakiline on tehtud.

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: E Juul 24, 2017 9:51 pm
Postitas Nifa21
Üks lahe leht Niivameestele, kust saab igasugu tarku asju kõrvataha panna.

https://www.youtube.com/channel/UCWTpbJ ... faKYLemdDw

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: R Aug 25, 2017 6:26 pm
Postitas Nifa21
Mootoripukk on üks imehää asi. Pole varem kasutanud, ei osanud puudust tunda.

Suslikud on mootori kallal käinud. Plokikaane poldid on "samsdelana" värk. Relakaga parajaks lõigatud suvakad poldid.
Üks plokikaane juhtpuks puudu, selline tunne, nagu kaan oleks kõverdi pääl olnud - ei tea, kas selline asi üldse võimalik on.
Kaks silindrit on plokikaane tihendi vahelt jõhkralt läbi lasknud. Naljakas, et dosool ei mullitanud ja oli puhas, ei kadunud. Enne lahtivõtmist oli 2-silindris rõhk alla 6 atm.
Kolvirõnga vahed kõik ühe joone peal. Mingid päris värsked hoonimisjäljed silindris näha.
Mootoriremondi üldmulje kuidagi räpakas ja üheks päevaks....
Pilt

Kaan lihvitud, nüüd klappide sooveldamine. Pole enne sellist asja ise teind, aga raske see ikka olla saab:)
Pilt

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: L Sept 02, 2017 1:01 pm
Postitas Nifa21
Mootori tegemine hetkel seisab - klapi juhtpukside tellimisega läheb nati aega.
Sidur tellimises. Ladaklubi foorumist lugesin, et Niva orig. sidur võib kuni 1,8 kg Sachs'i sidurikomplektist raskem olla!?

Sisu kallale hetkeks. Esimesed originaalistme kinnitused lõikasin välja - saiast tehtud!? Kaks karprauda, jalad alla, nende külge iste ja põranda külge poltkinnitusega kinni - kergesti eemaldatav, sobib igasse Nivasse, tugev, ilus, kerge.
Pilt

Ajutiseks istme liigutamiseks trelli aku:)
Pilt

Mazda323 iste, nahk, elekter...
Pilt

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: R Sept 29, 2017 9:44 am
Postitas Nifa21
Tegin vintsi raami ja aluse ümber. Eelmine sai vist natuke raske ja silmale mitte nii ilus.
Pilt

Värvitud vintsipuzzle. Sai tehtud polditav, keevitust võimalikult vähe. Keevitan küll, aga kogemust vähe.
Pilt

Põrkeraua ehitus.
Pilt
Pilt
Pilt

Müramatti ka autosse, 4 mm paksune, lihtne paigaldada.
Pilt

Nivamehe märg unistus. Tagasilla regullitavad vardad.
Pilt

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: R Sept 29, 2017 11:57 am
Postitas Rom2121
Tere, mis suuruse ratta plaanid alla panna? kas mingid tiivalaiendid ka plaanis ? Enda nival tiivad väheke lõigutud nii esimesed kui tagumised , siis mina olen laienditega praegu väga hädas. Mis sihuke mürasummutus matt ka maksab ? Edu ja jõudu ehitamisel igatahes!

Re: Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: R Sept 29, 2017 3:25 pm
Postitas Nifa21
Isolatsiooni sain siit: http://www.audiodesign.ee/et/Car/HELIISOLATSIOON
Teooria, paigaldus jne: http://www.autosound.ee/tugi/m%C3%BCrai ... ni-teooria

Paigaldus keeruline pole. Saab lihtsalt lõigata suuri/väikseid juppe, kergesti painduv jne. Koputasin kummihaamriga kogu mati üle või siis kruvika tagumise otsaga. Peal olev alumiiniumleht peaks igalt poolt lömmis olema, pigi peab pleki küljes olema kinni! Nii mulle poes õpetati.

Laiendeid ei kavatse niikaua panna, kui suur pori segama ei hakka. Hetkel all 205/80/16 RANGER orig.velje peal, need muda küljele ei pillu, koopaid lõigata pole vaja. Plaan panna 215(225)/75/15 HANKOOK RT03 rehv, Kia Sorento velgedele. Veljed olemas, keskava vaja suuremaks saagida. Hankook rehv selline vahepealne, saab nii mudas kui lumes sõita. Tõsist offroadi ei plaani sellega sõitma hakata, aga tõsiseks "seenemeheks" saan küll - lähen sinna, kuhu teised ei pääse!