Nifa21 - Niva ehitus
Moderaatorid: Landy, Moderators
Nifa21 - Niva ehitus
Tere
Kas Niva mootori saab maha võtta nii, et käigukast ja esireduktor auto külge jäävad?
Kas nii on mõttekas?
Kuidas on kõige mõttekam?
Häid näpunäiteid?
Kindlasti saan mootori mahavõtmisega hakkama, aga tahaks teha seda võimalikult valutult.
Kas Niva mootori saab maha võtta nii, et käigukast ja esireduktor auto külge jäävad?
Kas nii on mõttekas?
Kuidas on kõige mõttekam?
Häid näpunäiteid?
Kindlasti saan mootori mahavõtmisega hakkama, aga tahaks teha seda võimalikult valutult.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Niva mootori maha võtmine
Loomulikult saab ni imaha võtta.
Siit peaks paar pilti leidma:
http://www.landy.ee/niva/galerii/050405/index.htm
http://www.landy.ee/niva/galerii/070405/index.htm
http://www.landy.ee/niva/galerii/120405/index.htm
Siit peaks paar pilti leidma:
http://www.landy.ee/niva/galerii/050405/index.htm
http://www.landy.ee/niva/galerii/070405/index.htm
http://www.landy.ee/niva/galerii/120405/index.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Niva mootori maha võtmine
Nii ta maha käib jah et kast jääb alla.
Kui koos kastiga võtta peab roolivarda eest võtma.
Kui koos kastiga võtta peab roolivarda eest võtma.
Re: Niva mootori maha võtmine
Vot nii ongi plaan teha - vints korralikkult kere külge. Olen pool youtubi läbi vaadanud ja kõik, mida mina seal näinud olen, on see, et vints pannakse põrkeraua torude külge. Siit foorumist olen teada saanud,et pole kõige parem viis. Mootoris lähevad kindlasti vahetusse rõngad, saaled ja muu vahetamist vajav pudi.Landy kirjutas: http://www.landy.ee/niva/galerii/070405/index.htm
Kas vanema siksi mootori (n:1,6 l) plokikaan sobib uuema 1,7l mootori plokile? Tahaks reguleeritavaid kappe.
Tänud vastajaile.
Viimati muutis Nifa21, P Jaan 08, 2017 11:46 pm, muudetud 1 kord kokku.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Niva mootori maha võtmine
Stange torud kinnituvad sisulislet "mitte kuhugi", sinna ei tohi kindlasti kinnitada. Tuleb pikendatud tugevdustega panna poolraami otste külge. Ainult sellisel moel saavutatakse mingi tugevus ja jäikus. Kuna Nival puudub raam, siis peab vintsi alusplaat olema tummine, et diagonaalis läbi paindumist ei tekiks.Nifa21 kirjutas:Vot nii ongi plaan teha - vints korralikkult kere külge. Olen pool youtubi läbi vaadanud ja kõik, mida mina seal näinud olen, on see, et vints pannakse põrkeraua torude külge.Landy kirjutas: http://www.landy.ee/niva/galerii/070405/index.htm
Mina laenasin teostusideed ühelt Prantsuse Niva fännide leht ca 13 aastat tagasi.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Niva mootori maha võtmine
Tere
Plaanisin panna vintsi alla 3m jämeduse täisplaadi, raami pikenduseks kas 3x3 või 4x4 vinkli. Vinkli alla konksud/seeklid.
Plaanisin panna vintsi alla 3m jämeduse täisplaadi, raami pikenduseks kas 3x3 või 4x4 vinkli. Vinkli alla konksud/seeklid.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 570
- Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
- Asukoht: harjumaal kemba küla soos
Re: Niva mootori maha võtmine
Roogi see nina puhtaks kõigepealt. Võta vints näppu ja vaata kuda see sinna vahele istub. 3mm plaat ja 3x3 vinkel sobib karpide paranduseks ma arvan. Loeb muidugi ka mis vints tuleb. Samas siin Foorumis on neid nivasi lapitud küll, kasuta otsingut ja tee maha. Poolraamid on korras?
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Gl
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Niva mootori maha võtmine
Mädada poolraamiga Niva korral võid hoogsalt vintsides saada endale paegi kortsus ninga Niva ning nõrga vintialuse korral katkise korpusega vintsi.
Lisan mõned piiritagused näidised, milledest ise 13 aastat tagasi lähtusin.
Lisan mõned piiritagused näidised, milledest ise 13 aastat tagasi lähtusin.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Niva mootori maha võtmine
Poolraamid minu pilgu läbi 4++ hindele, masin tuli just keevitusest, nn raami detailid keevitust ei vajanud, karbid täistükis vahetatud ja kabiini põhi osaliselt/lapitud. Vahekasti, käigukasti,tagavarraste kinnitused korras.poiss kirjutas:Roogi see nina puhtaks kõigepealt. Võta vints näppu ja vaata kuda see sinna vahele istub. 3mm plaat ja 3x3 vinkel sobib karpide paranduseks ma arvan. Loeb muidugi ka mis vints tuleb. Samas siin Foorumis on neid nivasi lapitud küll, kasuta otsingut ja tee maha. Poolraamid on korras?
Plaanis ongi ninaplekk maha lõigata (stangetorude vahelt) ja panna vints kerre sisse nii palju kui mahub (kuni radikani). Plaan panna el.vints 8000lb/3,6t. Mingile ametlikule vintsipaigaldusfirmale saatsin meili, need soovitasid 6000lb/2,1t tõmbejõudu, panen väikse varuga. Niva tühimass 1350kg, ise arvestan rämedalt 2000kg kaaluks.
Vist siis tulekski panna jämmem plaat ja 5x5 vinkel, eks näis. Vints plaanis veel siduda kahe toruga, mis kinnituvad vintsi plaadi alt/eest esisilla tala külge, tekib nö üles-alla tõmbele kolmnurk raami küljest väljatulevate vinklitega. Kuskil vene saidil nägin pilti. Vintsi plaadi küljest alla jooksvate torude külge saaks ka karterikaitse plaadi kinnitada.
Sellised mõtted, eks tegemise käigus selgub paljud asjaolud.
Tänud piltide eest.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Niva mootori maha võtmine
Mõni pilt
Esialgu sai veljed pritsitud, tsingitud, värvitud ja uued rehvid peale
Väheke eeltööd keevitusele
Tehasepigi eemaldamine oli paras peavalu-kuumapuhur ja kaabits
Roostet on palju, aga õnneks läbivat vähe. Sellist pilti vist tihti ei näe!
Esialgu sai veljed pritsitud, tsingitud, värvitud ja uued rehvid peale
Väheke eeltööd keevitusele
Tehasepigi eemaldamine oli paras peavalu-kuumapuhur ja kaabits
Roostet on palju, aga õnneks läbivat vähe. Sellist pilti vist tihti ei näe!
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Niva mootori maha võtmine
Selle niva olukorda võib lugeda vabalt peaaegu uueks isegi keevitamata kujul kuna olen näinud sõbra niva ehitust kus peale keevitustöid oli sinna kulunud 6 ruutu plekki.
Re: Niva mootori maha võtmine
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Niva mootori maha võtmine
Ploki vist vaja pole, 13k lbs vähe karmi jõuga niiva jaoks
Aga muidu vintsi alusplaat 5-6mm ikka
Aga muidu vintsi alusplaat 5-6mm ikka
Samurai
Düssograafia käes kannatan !
Düssograafia käes kannatan !
Re: Niva mootori maha võtmine
Nati vast karm jah, kaal ka suur-40kg. 8000lb kaal oli 32kg. Eks tuleb vintsi kinnitus teha nii,et midagi kõveraks ei kisu,ühe mehe arvates tuleb siduda esisilla kinnitusega, siis peaks ok olema.
Aga mis liiga karm vints teha saab? Näiteid, kogemusi?
Kui vints paigutada allapoole (mõistlikkuse piires muidugi), siis peaks tõmbesuund olema "august välja". Kui auto nina peal paigutada vints üles poole, siis tõmbesuund "mööda auku edasi". Kas mu loogika õige? Kui vints allpool, siis jälle jääb mudasse ja "kännu taha kinni". Kas on mingi rusikareegel, kui kõrgel peaks vints olema?
Aga mis liiga karm vints teha saab? Näiteid, kogemusi?
Kui vints paigutada allapoole (mõistlikkuse piires muidugi), siis peaks tõmbesuund olema "august välja". Kui auto nina peal paigutada vints üles poole, siis tõmbesuund "mööda auku edasi". Kas mu loogika õige? Kui vints allpool, siis jälle jääb mudasse ja "kännu taha kinni". Kas on mingi rusikareegel, kui kõrgel peaks vints olema?
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Niva mootori maha võtmine
Niva kaubiku tegi?kalle211 kirjutas:Selle niva olukorda võib lugeda vabalt peaaegu uueks isegi keevitamata kujul kuna olen näinud sõbra niva ehitust kus peale keevitustöid oli sinna kulunud 6 ruutu plekki.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis