Nifa21 - Niva ehitus
Moderaatorid: Landy, Moderators
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Venest sain vahekastile tagumise kaane, kust tuleb välja tagumise gardaani võll. Originaalis seal üherealine laager, mis jääb vähe nõrgaks ja tekib suht kiiresti lõtk, mis omakorda tekidab gardaani lisavibra. Uuel kaane kaherealine laager, peaks kõvva parem saama. Esimesele gardaanile ka saada sama asi, aga kuna esigardaan jookseb peaaegu sirgelt, siis seal probleem nii suur ei ole.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17327
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Mis sul nii pehme karadaan on, et kohe "g"-ga peab alustama?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Kas nivadel on nüüdsest "kradaanid" ?Landy kirjutas:Mis sul nii pehme kradaan on, et kohe "g"-ga peab alustama?
XC 70
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Eks paistab, kui pehmed on, tulevad püsikiirusliigendiga tähenärijad!
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Korraks varjusurmast üles.
Hakkasin esisilda tegema. Uuued zarniirid, ülesse zarniiri vahele kõrgendused, alla vedrutaldrikule kõrgenduskiilud. Reduktor mootori küljest lahti ja esisillatala külge kinni, tagumine ots stabika varda külge kinni.
Pooltele kinnitus reduktori külge ja ühtlasi ka silla tala külge.
Kinnitusaasade tegemine esisilla külge.
Kinnitatud. Keevitajat pole ikka vahepeal minust saanud!
Zarniiri vahepuks
Vedrutaldriku kõrgenduskiil
Salongi kõik polstrid said pestud ja seestpoolt poroloniga üle kleebitud. Spreiliim on imehea asi, pole varem kasutanud. Mõni väidab, et porolon kogub niiskust... Võib-olla, eks saab hiljem teada. Samas väidab teine, et kui porolon on kinnise mulliga, siis niiskust sisse ei võta. Künagi ühele autole panin, ei märganud, et paha oleks teinud.
Väheke pigimatti. 40X40 cm pigimatt teeb ukse küljes imet. Kui koputada väljaspoolt pigimatiga ust ja siis ilma pigimatita ust teiselpool, siis on kõrvaga selgelt eristatav hääl. Üks teeb kõmm ja teine plinn:)
Venest sai Niva salongimati ka. Koosneb neljast tükist, ise tuleb vähe lõigata.
Hakkasin esisilda tegema. Uuued zarniirid, ülesse zarniiri vahele kõrgendused, alla vedrutaldrikule kõrgenduskiilud. Reduktor mootori küljest lahti ja esisillatala külge kinni, tagumine ots stabika varda külge kinni.
Pooltele kinnitus reduktori külge ja ühtlasi ka silla tala külge.
Kinnitusaasade tegemine esisilla külge.
Kinnitatud. Keevitajat pole ikka vahepeal minust saanud!
Zarniiri vahepuks
Vedrutaldriku kõrgenduskiil
Salongi kõik polstrid said pestud ja seestpoolt poroloniga üle kleebitud. Spreiliim on imehea asi, pole varem kasutanud. Mõni väidab, et porolon kogub niiskust... Võib-olla, eks saab hiljem teada. Samas väidab teine, et kui porolon on kinnise mulliga, siis niiskust sisse ei võta. Künagi ühele autole panin, ei märganud, et paha oleks teinud.
Väheke pigimatti. 40X40 cm pigimatt teeb ukse küljes imet. Kui koputada väljaspoolt pigimatiga ust ja siis ilma pigimatita ust teiselpool, siis on kõrvaga selgelt eristatav hääl. Üks teeb kõmm ja teine plinn:)
Venest sai Niva salongimati ka. Koosneb neljast tükist, ise tuleb vähe lõigata.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Nati tehtud vahepeal...
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Salong peaaegu koos. Salongi matt polstrid, lingid uued. Tahtsin kummist salongi matti, aga seda saada pole, sain karvase. Nagu vene asjadega ikka, siis päris täpselt paika ei istu - jälle osavate näppude voor... Rooli panen vanema tüübi oma, mulle meeldib.
Mootor sai ka peale. Kast ka koos, vaja alla panna, vahekast sai üle käidud - laagrid, tihendid, seibid, tikkpoldid, mutrid, keermeliimi jne...
Vahekastile sai külge krutitud ka kolmas lisapadi. Pole vaja ise midagi leiutama hakata, venes riiulil olemas, kaks auku läbi põhja ja ok.
Mootor sai ka peale. Kast ka koos, vaja alla panna, vahekast sai üle käidud - laagrid, tihendid, seibid, tikkpoldid, mutrid, keermeliimi jne...
Vahekastile sai külge krutitud ka kolmas lisapadi. Pole vaja ise midagi leiutama hakata, venes riiulil olemas, kaks auku läbi põhja ja ok.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Nifa21 - Niva ehitus
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17327
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Need VIZ-i peeglid on ühed parimad leiutised Niva-le
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Nõus. Vaade väga hea... aga teinekord, kui rekka vastu sõidab, siis viskab paigast suure tuuletakistuse pinna tõttu paigast ära, aga saab hakkama.Landy kirjutas:Need VIZ-i peeglid on ühed parimad leiutised Niva-le
Armatuuris 4-5mm vahed detailidel sees - vene tolerants! Kohendada ka ei anna, peab ise vahetäited välja mõtlema... ideid kellelgi?
Mugav asjandus dosooli välja laskmiseks. Küsimust tekitab plastikosa, mis mootori küljes olles peaks taluma 100*c pluss mingid kraadid.
Alla said püsikiirusliigendiga kardaanid, vibra puudub täielikult, kui vastupidav on, ei tea, remontida ka ei anna. Venest 100- eur tk.
Rehvid käivad keerates, sügavast august läbisõites siit sealt vastu logarit. Õnneks ruumi on ja kuumapuhuriga aidates saab korrigeerida:)
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Tere
Käisin ülevaatusel. Läbi ei saanud, sest sumpa oli nagu üks suur ussiauk. Eesmärk oligi ajutine ülevaatus saada, et saaks legaalselt liikuda. Muid üllatusi ülevaatusel ei esinenud, peale selle, et torudest isetehtud esimene põrkeraud ei sobi. Onud tegid pilti ja saatsid ARKi. Järgmine päev helistasid ja rääkisid, et esimene põrkeraud peab olema originaal või sertifitseeritud, tagumine võib olla torust. Nii olingi sunnitud originaalpõrkeka sirgeks väänama ja ette panema. Peab ka taha originaali tagasi panema, saab üldpilt vast silmale parem. Venes on müüa nii alu kui ka plekist põrkerauad. Võtsin pleki, seda parem töödelda, keevitada ja 10 eur odavam.
Tegin sumpa peale pükse tahapoole korda. Ikka plärises kuskilt. Viga oli pükstes. Püksid kaetud plekiga ja tundub, et keegi on seda plekki püüdnud miskipärast keevitada ja selle tulemusena pükstesse augu sisse keevitanud. Viskasin pleki minema, mässisin sumpa teibiga (õige nime ei tea) kinni ja alla. Sain ülevaatusest läbi.
Tagasillas käivad mingid raginad, paugud kui üle 100 km/h sõita. Lasin õli välja, rauapuru täis. 2a tagasi, enne kui kappi tegema hakkasime, oli all kardaan, millele sai uued ristid pandud. Sai liiga tihe, rist läks taga nii kuumaks, et poos sõidu ajal põhimõtteliselt auto seisma. Arvata võib, et see juhtum tuletab ennast nüüd meede, ek näis.
Sõidust ka. Võrrelda saan venna Nivaga aastast 78. Tal sees minu Niva uued istmed, vist VAZ 08-l kasutatakese ka neid. Vahe sees... Esiteks on pritsung tunduvalt mugavam, käivitub igast asendist, gaasipedaali auke sees pole, sõit sujuvam igast otsast, võimu rohkem, ökonoomsuse kohta ei oska hetkel midagi öelda, aga umbes 10l 100km jääb. Istmed said superhead, asend igas suunas reguleeritav, mugav nii pikkadele kui ka lühikestele. Vahekast vilistab, on küll vaiksemaks jäänud, aga päris vait vist ei jää kunagi. Suured peeglid on head, salong läheb kiiresti soojaks.
Metsas pole isegi seenel käinud veel...krdi jama...
Käisin ülevaatusel. Läbi ei saanud, sest sumpa oli nagu üks suur ussiauk. Eesmärk oligi ajutine ülevaatus saada, et saaks legaalselt liikuda. Muid üllatusi ülevaatusel ei esinenud, peale selle, et torudest isetehtud esimene põrkeraud ei sobi. Onud tegid pilti ja saatsid ARKi. Järgmine päev helistasid ja rääkisid, et esimene põrkeraud peab olema originaal või sertifitseeritud, tagumine võib olla torust. Nii olingi sunnitud originaalpõrkeka sirgeks väänama ja ette panema. Peab ka taha originaali tagasi panema, saab üldpilt vast silmale parem. Venes on müüa nii alu kui ka plekist põrkerauad. Võtsin pleki, seda parem töödelda, keevitada ja 10 eur odavam.
Tegin sumpa peale pükse tahapoole korda. Ikka plärises kuskilt. Viga oli pükstes. Püksid kaetud plekiga ja tundub, et keegi on seda plekki püüdnud miskipärast keevitada ja selle tulemusena pükstesse augu sisse keevitanud. Viskasin pleki minema, mässisin sumpa teibiga (õige nime ei tea) kinni ja alla. Sain ülevaatusest läbi.
Tagasillas käivad mingid raginad, paugud kui üle 100 km/h sõita. Lasin õli välja, rauapuru täis. 2a tagasi, enne kui kappi tegema hakkasime, oli all kardaan, millele sai uued ristid pandud. Sai liiga tihe, rist läks taga nii kuumaks, et poos sõidu ajal põhimõtteliselt auto seisma. Arvata võib, et see juhtum tuletab ennast nüüd meede, ek näis.
Sõidust ka. Võrrelda saan venna Nivaga aastast 78. Tal sees minu Niva uued istmed, vist VAZ 08-l kasutatakese ka neid. Vahe sees... Esiteks on pritsung tunduvalt mugavam, käivitub igast asendist, gaasipedaali auke sees pole, sõit sujuvam igast otsast, võimu rohkem, ökonoomsuse kohta ei oska hetkel midagi öelda, aga umbes 10l 100km jääb. Istmed said superhead, asend igas suunas reguleeritav, mugav nii pikkadele kui ka lühikestele. Vahekast vilistab, on küll vaiksemaks jäänud, aga päris vait vist ei jää kunagi. Suured peeglid on head, salong läheb kiiresti soojaks.
Metsas pole isegi seenel käinud veel...krdi jama...
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Sõdida tahad nendega, vaata siia. Äkki on abi. Vanematel autodel ei tohiks serte nõuda, aga pole täitsa kindel ka.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=167981
Äge tegemine, jõudu!
Terv. Villu
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=167981
Äge tegemine, jõudu!
Terv. Villu
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Mu niva 2005, disain aint huiteabmisajast...
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Mu viga, arvasin millegi pärast, et vanem ikka.
Siis ülevaatuse ajaks originaal, ülejäänud aja õige asi, see ka võimalus.
Siis ülevaatuse ajaks originaal, ülejäänud aja õige asi, see ka võimalus.
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Tegin mootori ette lume/pori kaitse. Plastikust, umbes 4 mm paks. Kivide kändude eest ei kaitse, aga vaja oli ajutist lahendust maantesopa ja pori vastu. Kunagi tuleb kaitse metallist teha.
Ossin porimatte 60x90 cm, 11-eur/tk. Mulle ei meeldi kummist matid, originaale polnud ka. Sõidavad salongis ringi, ääred on madalad ja kui märja jalga sisse astud, siis jalajäljed kohe näha. See laisa inimese matt, mustust näitab vähe välja. Mul mitmetes autodes sellised olnud. Ühte uude autosse panin sisse kohe, kui ostsin. Praegu auto 6 aastat vana, aga auto originaal salongi matt nagu uus.
Tõusukohad murdsin kokku, trelliga auk läbi ja neediga kinni (mitte läbi kere, vaid mati murtud osad) - ongi vormis!
Kindalaegas ja selle all olev riiul said ka üle tehtud. Asjad sõidavad vähem ringi ja ei kolise palja plastiku peal.
Üldmulje. Mati ääred kõrged, liiv ja muu sodi ei jookse mati alla. Plaan teha uksepolstrid ka samasuguseks, eks näis... Vahekasti kangid sai tehtud rauast, liivapritsiga matiks ja õliga üle - päris huvitv sai. Teoorias peaks kangide suurema massi tõttu tuppa tulema vähem vahekasti hammakate müra. Ei saa öelda, et kõrvaga midagi eriti aru saaks, aga teoorias ikkagi! Käigukangi nupp sai alumiiniumist tehtu... Ükspäev kratsisin akna pealt jääd, käsi sai märjaks, istusin autosse, käsi jäi kangi külge kinni... rsk!
Ossin porimatte 60x90 cm, 11-eur/tk. Mulle ei meeldi kummist matid, originaale polnud ka. Sõidavad salongis ringi, ääred on madalad ja kui märja jalga sisse astud, siis jalajäljed kohe näha. See laisa inimese matt, mustust näitab vähe välja. Mul mitmetes autodes sellised olnud. Ühte uude autosse panin sisse kohe, kui ostsin. Praegu auto 6 aastat vana, aga auto originaal salongi matt nagu uus.
Tõusukohad murdsin kokku, trelliga auk läbi ja neediga kinni (mitte läbi kere, vaid mati murtud osad) - ongi vormis!
Kindalaegas ja selle all olev riiul said ka üle tehtud. Asjad sõidavad vähem ringi ja ei kolise palja plastiku peal.
Üldmulje. Mati ääred kõrged, liiv ja muu sodi ei jookse mati alla. Plaan teha uksepolstrid ka samasuguseks, eks näis... Vahekasti kangid sai tehtud rauast, liivapritsiga matiks ja õliga üle - päris huvitv sai. Teoorias peaks kangide suurema massi tõttu tuppa tulema vähem vahekasti hammakate müra. Ei saa öelda, et kõrvaga midagi eriti aru saaks, aga teoorias ikkagi! Käigukangi nupp sai alumiiniumist tehtu... Ükspäev kratsisin akna pealt jääd, käsi sai märjaks, istusin autosse, käsi jäi kangi külge kinni... rsk!
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis