1. leht 10-st

Nifa21 - Niva ehitus

Postitatud: N Jaan 05, 2017 11:13 am
Postitas Nifa21
Tere

Kas Niva mootori saab maha võtta nii, et käigukast ja esireduktor auto külge jäävad?
Kas nii on mõttekas?
Kuidas on kõige mõttekam?
Häid näpunäiteid?

Kindlasti saan mootori mahavõtmisega hakkama, aga tahaks teha seda võimalikult valutult.

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: N Jaan 05, 2017 10:08 pm
Postitas Landy

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: N Jaan 05, 2017 10:10 pm
Postitas R969
Nii ta maha käib jah et kast jääb alla.
Kui koos kastiga võtta peab roolivarda eest võtma.

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: P Jaan 08, 2017 11:35 am
Postitas Nifa21
Vot nii ongi plaan teha - vints korralikkult kere külge. Olen pool youtubi läbi vaadanud ja kõik, mida mina seal näinud olen, on see, et vints pannakse põrkeraua torude külge. Siit foorumist olen teada saanud,et pole kõige parem viis. Mootoris lähevad kindlasti vahetusse rõngad, saaled ja muu vahetamist vajav pudi.

Kas vanema siksi mootori (n:1,6 l) plokikaan sobib uuema 1,7l mootori plokile? Tahaks reguleeritavaid kappe.

Tänud vastajaile.

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: P Jaan 08, 2017 12:48 pm
Postitas Landy
Nifa21 kirjutas:
Vot nii ongi plaan teha - vints korralikkult kere külge. Olen pool youtubi läbi vaadanud ja kõik, mida mina seal näinud olen, on see, et vints pannakse põrkeraua torude külge.
Stange torud kinnituvad sisulislet "mitte kuhugi", sinna ei tohi kindlasti kinnitada. Tuleb pikendatud tugevdustega panna poolraami otste külge. Ainult sellisel moel saavutatakse mingi tugevus ja jäikus. Kuna Nival puudub raam, siis peab vintsi alusplaat olema tummine, et diagonaalis läbi paindumist ei tekiks.
Mina laenasin teostusideed ühelt Prantsuse Niva fännide leht ca 13 aastat tagasi.

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: P Jaan 08, 2017 1:45 pm
Postitas Nifa21
Tere

Plaanisin panna vintsi alla 3m jämeduse täisplaadi, raami pikenduseks kas 3x3 või 4x4 vinkli. Vinkli alla konksud/seeklid.

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: P Jaan 08, 2017 2:51 pm
Postitas poiss
Roogi see nina puhtaks kõigepealt. Võta vints näppu ja vaata kuda see sinna vahele istub. 3mm plaat ja 3x3 vinkel sobib karpide paranduseks ma arvan. Loeb muidugi ka mis vints tuleb. Samas siin Foorumis on neid nivasi lapitud küll, kasuta otsingut ja tee maha. Poolraamid on korras?

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: P Jaan 08, 2017 7:54 pm
Postitas Landy
Mädada poolraamiga Niva korral võid hoogsalt vintsides saada endale paegi kortsus ninga Niva ning nõrga vintialuse korral katkise korpusega vintsi.

Lisan mõned piiritagused näidised, milledest ise 13 aastat tagasi lähtusin.
IMG_1210.jpg
IMG_1210.jpg (31.25 KiB) Vaadatud 12365 korda
IMG_0084.jpg
IMG_0084.jpg (26.02 KiB) Vaadatud 12365 korda
2002-06-08-1020.jpg
2002-06-08-1020.jpg (20.36 KiB) Vaadatud 12365 korda
2002-06-04-916.jpg
2002-06-04-916.jpg (20.54 KiB) Vaadatud 12365 korda
duisb 2_009.jpg
duisb 2_009.jpg (137.44 KiB) Vaadatud 12365 korda
DSC00763.jpg
DSC00763.jpg (43.46 KiB) Vaadatud 12365 korda
DSC00762.jpg
DSC00762.jpg (51.41 KiB) Vaadatud 12365 korda
DSC00761.jpg
DSC00761.jpg (36.29 KiB) Vaadatud 12365 korda
DSC00760.jpg
DSC00760.jpg (38.72 KiB) Vaadatud 12365 korda

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: P Jaan 08, 2017 9:15 pm
Postitas Nifa21
poiss kirjutas:Roogi see nina puhtaks kõigepealt. Võta vints näppu ja vaata kuda see sinna vahele istub. 3mm plaat ja 3x3 vinkel sobib karpide paranduseks ma arvan. Loeb muidugi ka mis vints tuleb. Samas siin Foorumis on neid nivasi lapitud küll, kasuta otsingut ja tee maha. Poolraamid on korras?
Poolraamid minu pilgu läbi 4++ hindele, masin tuli just keevitusest, nn raami detailid keevitust ei vajanud, karbid täistükis vahetatud ja kabiini põhi osaliselt/lapitud. Vahekasti, käigukasti,tagavarraste kinnitused korras.

Plaanis ongi ninaplekk maha lõigata (stangetorude vahelt) ja panna vints kerre sisse nii palju kui mahub (kuni radikani). Plaan panna el.vints 8000lb/3,6t. Mingile ametlikule vintsipaigaldusfirmale saatsin meili, need soovitasid 6000lb/2,1t tõmbejõudu, panen väikse varuga. Niva tühimass 1350kg, ise arvestan rämedalt 2000kg kaaluks.

Vist siis tulekski panna jämmem plaat ja 5x5 vinkel, eks näis. Vints plaanis veel siduda kahe toruga, mis kinnituvad vintsi plaadi alt/eest esisilla tala külge, tekib nö üles-alla tõmbele kolmnurk raami küljest väljatulevate vinklitega. Kuskil vene saidil nägin pilti. Vintsi plaadi küljest alla jooksvate torude külge saaks ka karterikaitse plaadi kinnitada.

Sellised mõtted, eks tegemise käigus selgub paljud asjaolud.

Tänud piltide eest.

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: P Jaan 08, 2017 11:48 pm
Postitas Nifa21
Mõni pilt
Pilt
Esialgu sai veljed pritsitud, tsingitud, värvitud ja uued rehvid peale
Pilt
Väheke eeltööd keevitusele
Pilt
Pilt
Pilt
Tehasepigi eemaldamine oli paras peavalu-kuumapuhur ja kaabits
Pilt
Pilt
Roostet on palju, aga õnneks läbivat vähe. Sellist pilti vist tihti ei näe!
Pilt

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: K Jaan 11, 2017 12:22 am
Postitas kalle211
Selle niva olukorda võib lugeda vabalt peaaegu uueks isegi keevitamata kujul kuna olen näinud sõbra niva ehitust kus peale keevitustöid oli sinna kulunud 6 ruutu plekki.

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: E Jaan 16, 2017 7:34 pm
Postitas Nifa21
Saatuse ja juhuse tahtel sai soetatud selline vints.
Pilt

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: E Jaan 16, 2017 8:40 pm
Postitas Lauri-L
Ploki vist vaja pole, 13k lbs vähe karmi jõuga niiva jaoks :mrgreen:
Aga muidu vintsi alusplaat 5-6mm ikka

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: E Jaan 16, 2017 8:48 pm
Postitas Nifa21
Nati vast karm jah, kaal ka suur-40kg. 8000lb kaal oli 32kg. Eks tuleb vintsi kinnitus teha nii,et midagi kõveraks ei kisu,ühe mehe arvates tuleb siduda esisilla kinnitusega, siis peaks ok olema.

Aga mis liiga karm vints teha saab? Näiteid, kogemusi?

Kui vints paigutada allapoole (mõistlikkuse piires muidugi), siis peaks tõmbesuund olema "august välja". Kui auto nina peal paigutada vints üles poole, siis tõmbesuund "mööda auku edasi". Kas mu loogika õige? Kui vints allpool, siis jälle jääb mudasse ja "kännu taha kinni". Kas on mingi rusikareegel, kui kõrgel peaks vints olema?

Re: Niva mootori maha võtmine

Postitatud: E Jaan 16, 2017 8:50 pm
Postitas Nifa21
kalle211 kirjutas:Selle niva olukorda võib lugeda vabalt peaaegu uueks isegi keevitamata kujul kuna olen näinud sõbra niva ehitust kus peale keevitustöid oli sinna kulunud 6 ruutu plekki.
Niva kaubiku tegi? :D