Nifa21 - Niva ehitus

Moderaatorid: Landy, Moderators

Kasutaja avatar
Nifa21
Mudder
Postitusi: 88
Liitunud: E Jaan 11, 2016 1:37 pm

Nifa21 - Niva ehitus

PostitusPostitas Nifa21 » N Jaan 05, 2017 11:13 am

Tere

Kas Niva mootori saab maha võtta nii, et käigukast ja esireduktor auto külge jäävad?
Kas nii on mõttekas?
Kuidas on kõige mõttekam?
Häid näpunäiteid?

Kindlasti saan mootori mahavõtmisega hakkama, aga tahaks teha seda võimalikult valutult.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15403
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Landy » N Jaan 05, 2017 10:08 pm

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
R969
Fitting 38"
Postitusi: 353
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas R969 » N Jaan 05, 2017 10:10 pm

Nii ta maha käib jah et kast jääb alla.
Kui koos kastiga võtta peab roolivarda eest võtma.
Kasutaja avatar
Nifa21
Mudder
Postitusi: 88
Liitunud: E Jaan 11, 2016 1:37 pm

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Nifa21 » P Jaan 08, 2017 11:35 am



Vot nii ongi plaan teha - vints korralikkult kere külge. Olen pool youtubi läbi vaadanud ja kõik, mida mina seal näinud olen, on see, et vints pannakse põrkeraua torude külge. Siit foorumist olen teada saanud,et pole kõige parem viis. Mootoris lähevad kindlasti vahetusse rõngad, saaled ja muu vahetamist vajav pudi.

Kas vanema siksi mootori (n:1,6 l) plokikaan sobib uuema 1,7l mootori plokile? Tahaks reguleeritavaid kappe.

Tänud vastajaile.
Viimati muutis Nifa21, P Jaan 08, 2017 11:46 pm, muudetud 1 kord kokku.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15403
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Landy » P Jaan 08, 2017 12:48 pm

Nifa21 kirjutas:


Vot nii ongi plaan teha - vints korralikkult kere külge. Olen pool youtubi läbi vaadanud ja kõik, mida mina seal näinud olen, on see, et vints pannakse põrkeraua torude külge.

Stange torud kinnituvad sisulislet "mitte kuhugi", sinna ei tohi kindlasti kinnitada. Tuleb pikendatud tugevdustega panna poolraami otste külge. Ainult sellisel moel saavutatakse mingi tugevus ja jäikus. Kuna Nival puudub raam, siis peab vintsi alusplaat olema tummine, et diagonaalis läbi paindumist ei tekiks.
Mina laenasin teostusideed ühelt Prantsuse Niva fännide leht ca 13 aastat tagasi.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Nifa21
Mudder
Postitusi: 88
Liitunud: E Jaan 11, 2016 1:37 pm

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Nifa21 » P Jaan 08, 2017 1:45 pm

Tere

Plaanisin panna vintsi alla 3m jämeduse täisplaadi, raami pikenduseks kas 3x3 või 4x4 vinkli. Vinkli alla konksud/seeklid.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Kasutaja avatar
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 526
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas poiss » P Jaan 08, 2017 2:51 pm

Roogi see nina puhtaks kõigepealt. Võta vints näppu ja vaata kuda see sinna vahele istub. 3mm plaat ja 3x3 vinkel sobib karpide paranduseks ma arvan. Loeb muidugi ka mis vints tuleb. Samas siin Foorumis on neid nivasi lapitud küll, kasuta otsingut ja tee maha. Poolraamid on korras?
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
W460
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15403
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Landy » P Jaan 08, 2017 7:54 pm

Mädada poolraamiga Niva korral võid hoogsalt vintsides saada endale paegi kortsus ninga Niva ning nõrga vintialuse korral katkise korpusega vintsi.

Lisan mõned piiritagused näidised, milledest ise 13 aastat tagasi lähtusin.
IMG_0084.jpg
IMG_0084.jpg (26.02 KiB) Vaadatud 4142 korda

IMG_1210.jpg
IMG_1210.jpg (31.25 KiB) Vaadatud 4142 korda

2002-06-04-916.jpg
2002-06-04-916.jpg (20.54 KiB) Vaadatud 4142 korda

2002-06-08-1020.jpg
2002-06-08-1020.jpg (20.36 KiB) Vaadatud 4142 korda

DSC00763.jpg
DSC00763.jpg (43.46 KiB) Vaadatud 4142 korda

duisb 2_009.jpg
duisb 2_009.jpg (137.44 KiB) Vaadatud 4142 korda

DSC00760.jpg
DSC00760.jpg (38.72 KiB) Vaadatud 4142 korda

DSC00761.jpg
DSC00761.jpg (36.29 KiB) Vaadatud 4142 korda

DSC00762.jpg
DSC00762.jpg (51.41 KiB) Vaadatud 4142 korda
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Nifa21
Mudder
Postitusi: 88
Liitunud: E Jaan 11, 2016 1:37 pm

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Nifa21 » P Jaan 08, 2017 9:15 pm

poiss kirjutas:Roogi see nina puhtaks kõigepealt. Võta vints näppu ja vaata kuda see sinna vahele istub. 3mm plaat ja 3x3 vinkel sobib karpide paranduseks ma arvan. Loeb muidugi ka mis vints tuleb. Samas siin Foorumis on neid nivasi lapitud küll, kasuta otsingut ja tee maha. Poolraamid on korras?


Poolraamid minu pilgu läbi 4++ hindele, masin tuli just keevitusest, nn raami detailid keevitust ei vajanud, karbid täistükis vahetatud ja kabiini põhi osaliselt/lapitud. Vahekasti, käigukasti,tagavarraste kinnitused korras.

Plaanis ongi ninaplekk maha lõigata (stangetorude vahelt) ja panna vints kerre sisse nii palju kui mahub (kuni radikani). Plaan panna el.vints 8000lb/3,6t. Mingile ametlikule vintsipaigaldusfirmale saatsin meili, need soovitasid 6000lb/2,1t tõmbejõudu, panen väikse varuga. Niva tühimass 1350kg, ise arvestan rämedalt 2000kg kaaluks.

Vist siis tulekski panna jämmem plaat ja 5x5 vinkel, eks näis. Vints plaanis veel siduda kahe toruga, mis kinnituvad vintsi plaadi alt/eest esisilla tala külge, tekib nö üles-alla tõmbele kolmnurk raami küljest väljatulevate vinklitega. Kuskil vene saidil nägin pilti. Vintsi plaadi küljest alla jooksvate torude külge saaks ka karterikaitse plaadi kinnitada.

Sellised mõtted, eks tegemise käigus selgub paljud asjaolud.

Tänud piltide eest.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Kasutaja avatar
Nifa21
Mudder
Postitusi: 88
Liitunud: E Jaan 11, 2016 1:37 pm

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Nifa21 » P Jaan 08, 2017 11:48 pm

Mõni pilt
Pilt
Esialgu sai veljed pritsitud, tsingitud, värvitud ja uued rehvid peale
Pilt
Väheke eeltööd keevitusele
Pilt
Pilt
Pilt
Tehasepigi eemaldamine oli paras peavalu-kuumapuhur ja kaabits
Pilt
Pilt
Roostet on palju, aga õnneks läbivat vähe. Sellist pilti vist tihti ei näe!
Pilt
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
kalle211
Fitting 38"
Postitusi: 389
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas kalle211 » K Jaan 11, 2017 12:22 am

Selle niva olukorda võib lugeda vabalt peaaegu uueks isegi keevitamata kujul kuna olen näinud sõbra niva ehitust kus peale keevitustöid oli sinna kulunud 6 ruutu plekki.
Kasutaja avatar
Nifa21
Mudder
Postitusi: 88
Liitunud: E Jaan 11, 2016 1:37 pm

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Nifa21 » E Jaan 16, 2017 7:34 pm

Saatuse ja juhuse tahtel sai soetatud selline vints.
Pilt
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Kasutaja avatar
Lauri-L
Fitting 38"
Postitusi: 386
Liitunud: P Aug 28, 2011 7:15 pm
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Lauri-L » E Jaan 16, 2017 8:40 pm

Ploki vist vaja pole, 13k lbs vähe karmi jõuga niiva jaoks :mrgreen:
Aga muidu vintsi alusplaat 5-6mm ikka
Trossi tõmbaja.
Keevitus tööd soodsalt - 5182876 - Lauri

Düssograafia käes kannatan !
Kasutaja avatar
Nifa21
Mudder
Postitusi: 88
Liitunud: E Jaan 11, 2016 1:37 pm

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Nifa21 » E Jaan 16, 2017 8:48 pm

Nati vast karm jah, kaal ka suur-40kg. 8000lb kaal oli 32kg. Eks tuleb vintsi kinnitus teha nii,et midagi kõveraks ei kisu,ühe mehe arvates tuleb siduda esisilla kinnitusega, siis peaks ok olema.

Aga mis liiga karm vints teha saab? Näiteid, kogemusi?

Kui vints paigutada allapoole (mõistlikkuse piires muidugi), siis peaks tõmbesuund olema "august välja". Kui auto nina peal paigutada vints üles poole, siis tõmbesuund "mööda auku edasi". Kas mu loogika õige? Kui vints allpool, siis jälle jääb mudasse ja "kännu taha kinni". Kas on mingi rusikareegel, kui kõrgel peaks vints olema?
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Kasutaja avatar
Nifa21
Mudder
Postitusi: 88
Liitunud: E Jaan 11, 2016 1:37 pm

Re: Niva mootori maha võtmine

PostitusPostitas Nifa21 » E Jaan 16, 2017 8:50 pm

kalle211 kirjutas:Selle niva olukorda võib lugeda vabalt peaaegu uueks isegi keevitamata kujul kuna olen näinud sõbra niva ehitust kus peale keevitustöid oli sinna kulunud 6 ruutu plekki.


Niva kaubiku tegi? :D
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!

Mine “Niva”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist