1. leht 1-st

Niva käigu skeemid

Postitatud: N Mär 15, 2007 9:29 am
Postitas Kristjan 4x4
Oskab keegi selgeks teha mida teevad Nival vahekasti kangid, üks ütleb,et esisilla lülitus teine aga, et keskdiferensiaali lülitus.On kellegil skeem.

Re: Niva käigu skeemid

Postitatud: N Mär 15, 2007 9:36 am
Postitas boob
Kristjan 4x4 kirjutas:Oskab keegi selgeks teha mida teevad Nival vahekasti kangid, üks ütleb,et esisilla lülitus teine aga, et keskdiferensiaali lülitus.On kellegil skeem.
Üks kang lülitab järgi esisilla, teine aeglusti. Kolmas on käigukang ja neljas käsipidur :wink: Aeglustit enne sisse ei saa, kui esisild see pole minu mälu järgi.

Postitatud: N Mär 15, 2007 10:40 am
Postitas Andrus Michelis
Mitte esisilla vaid keskdiferensiaali lukustuse. Niva on pidev 4 wd, erinevalt UAZist.

Postitatud: N Mär 15, 2007 12:12 pm
Postitas Landy
Enne kui ma VÄGA vihaseks saan siis olge head ja kasutage enne oma jutu foorumisse postitamist KLEEPSUNA pandud postitusi:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=451

Enam puust ja rohkem punasemsks ei saa!!! :evil:

Kogu tehniline info Nivade kohta:
http://www.lahe.net/landy/niva/manuals/manuals.htm

Postitatud: N Mär 15, 2007 1:58 pm
Postitas Andrus Michelis
Ära saa VÄGA vihaseks! Mine parem tee rahustuseks üks suits ja võta pits konjakit. :twisted:

Re: Niva käigu skeemid

Postitatud: P Mär 09, 2014 1:42 pm
Postitas katuseproff
Tere!

Olen värske Niva omanik ja olen lugenud manualid läbi ja ka siinsele foorumile suht tiiru peale teinud.
On ilusti puust ja punaseks tehtud ent on olemas üks loll kes tahaks veel paar küsimust esitada.

Või siis täpsemini nende kangide kohta ikkagi.
Äkki viitsib keegi lahti seletada maakeeli kuidas nende kangidega ümber käia ja millal kasutada.

Selge see, et aeglustit maastikul. Aga mis vahe neutraalil ja kiirel on ? Kummaga on mõtekas sõita asfaldil ja maantee kiirusel? Kiirega eeldan ent küsin siiski igaksjuhuks üle.

Ja see väike kang, lukustav diferentsiaali aga kuidas ma aru saan millal ta sisse läheb või ei - suhteliselt kergelt liigub ja mingit tagasisidet nagu ei saa.

Ja kuidas neid kange sisse lülitada? kas on vaja tagurdada, sidurit vajutada või mõnda muud asja teha.

Lihtsalt igaksjuhuks , et oma lolluse tõttu masinat kohe ära ei rikuks.

Ette tänades,
Asko

Re: Niva käigu skeemid

Postitatud: P Mär 09, 2014 2:25 pm
Postitas Sten
Mina lülitan aeglustit ja lukku umbes jalakäija või aeglasemal kiirusel. Aeglustit kasutan ainult raskel maastikul kui on vaja aeglast sõitu, et masinat ei lõhuks. Keskdiferentsiaali luku panen harvem sisse kui väga mudane kehv maastik on ja lahtisest keskdifrist ei piisa. Mingeid lisahääli või teist tunnet lukustamisel ei teki, ilmselt on sees küll. Kangid keskele kokku lülitab sisse ja üksteisest eemale lülitavad välja difriluku ja aeglusti. Sidur vajuta alla kui liikumise pealt soovid kange liigutada. Seistes vaba käiguga saab ka ilma sidurita.

Re: Niva käigu skeemid

Postitatud: P Mär 09, 2014 2:30 pm
Postitas katuseproff
Suured tänud!

Aga kas sellel pikal kangil on sisuliset 2 või 3 asendit ?
Kui Neutraal on sisse lülitatud siis auto sõidab või ei ?
Ma ei ole päris kindel kas mul see neutraali või "kiire" peal.

Re: Niva käigu skeemid

Postitatud: P Mär 09, 2014 2:48 pm
Postitas LR90
katuseproff kirjutas:Suured tänud!

Aga kas sellel pikal kangil on sisuliset 2 või 3 asendit ?
Kui Neutraal on sisse lülitatud siis auto sõidab või ei ?
Ma ei ole päris kindel kas mul see neutraali või "kiire" peal.
Kui vene keelega hakkama saad, siis...
http://www.awdwiki.com/en/lada/ sealt edasi...
http://www.awdwiki.com/images/lada-niva ... ission.jpg

Re: Niva käigu skeemid

Postitatud: P Mär 09, 2014 2:49 pm
Postitas poiss
Asendeid on kolm. Aeg, neutraal ja kiire. Neutraali peal ei sõida, vahekastist jõud kardaanidesse ei eraldu. Aga mine proovi oma niival järgi. Käigukastis sa ka ju kasutad muid käike kui esimene ja tagasi :-) . Torgi kõik läbi ja tunneta tagumikuga. Jõudu.

Re: Niva käigu skeemid

Postitatud: P Mär 09, 2014 2:50 pm
Postitas Sten
Minu meelest küll kaks asendit tagumisel kangil. Lükkad ette - aeglusti sees, tõmbad taha, aeglusti väljas. Aga ega ma pole seda neutraali otsinud ka, kogu aeg ette või taha lõpuni ikka.

Re: Niva käigu skeemid

Postitatud: P Mär 09, 2014 3:02 pm
Postitas honkomees
Sten2121 kirjutas:Minu meelest küll kaks asendit tagumisel kangil. Lükkad ette - aeglusti sees, tõmbad taha, aeglusti väljas. Aga ega ma pole seda neutraali otsinud ka, kogu aeg ette või taha lõpuni ikka.
ega otsima peagi, teinekord saad millegagi kangile pihta, näituseks kirsaga ja siis imestad, miks masin edasi ei lähe ...

Re: Niva käigu skeemid

Postitatud: P Mär 09, 2014 3:08 pm
Postitas poiss
Nagu oli ikka neutraal ka. Proovi jätta kang keskele ja vaata kas veab edasi. Kui mootoriga ei julge lükka käik sees. Väike kang peaks olema nn on-off. Mu niva nägi mind 2007 viimati. Teoreetiliselt ei tohiks sõidu pealt ilma neutraalita saama aeglasele üle minna. Ülekanded on ikka väga erinevad. Aga võin ka praegu räigelt eksida. Proovi.