Niva käigu skeemid

Moderaatorid: Landy, Moderators

Kasutaja avatar
Kristjan 4x4
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 107
Liitunud: K Mär 07, 2007 8:17 am
Asukoht: Tõrva
Kontakt:

Niva käigu skeemid

PostitusPostitas Kristjan 4x4 » N Mär 15, 2007 9:29 am

Oskab keegi selgeks teha mida teevad Nival vahekasti kangid, üks ütleb,et esisilla lülitus teine aga, et keskdiferensiaali lülitus.On kellegil skeem.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2396
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Tapa 5013912
Kontakt:

Re: Niva käigu skeemid

PostitusPostitas boob » N Mär 15, 2007 9:36 am

Kristjan 4x4 kirjutas:Oskab keegi selgeks teha mida teevad Nival vahekasti kangid, üks ütleb,et esisilla lülitus teine aga, et keskdiferensiaali lülitus.On kellegil skeem.

Üks kang lülitab järgi esisilla, teine aeglusti. Kolmas on käigukang ja neljas käsipidur :wink: Aeglustit enne sisse ei saa, kui esisild see pole minu mälu järgi.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 715
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Andrus Michelis » N Mär 15, 2007 10:40 am

Mitte esisilla vaid keskdiferensiaali lukustuse. Niva on pidev 4 wd, erinevalt UAZist.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15366
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » N Mär 15, 2007 12:12 pm

Enne kui ma VÄGA vihaseks saan siis olge head ja kasutage enne oma jutu foorumisse postitamist KLEEPSUNA pandud postitusi:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=451

Enam puust ja rohkem punasemsks ei saa!!! :evil:

Kogu tehniline info Nivade kohta:
http://www.lahe.net/landy/niva/manuals/manuals.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 715
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Andrus Michelis » N Mär 15, 2007 1:58 pm

Ära saa VÄGA vihaseks! Mine parem tee rahustuseks üks suits ja võta pits konjakit. :twisted:
katuseproff
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: P Mär 09, 2014 1:35 pm

Re: Niva käigu skeemid

PostitusPostitas katuseproff » P Mär 09, 2014 1:42 pm

Tere!

Olen värske Niva omanik ja olen lugenud manualid läbi ja ka siinsele foorumile suht tiiru peale teinud.
On ilusti puust ja punaseks tehtud ent on olemas üks loll kes tahaks veel paar küsimust esitada.

Või siis täpsemini nende kangide kohta ikkagi.
Äkki viitsib keegi lahti seletada maakeeli kuidas nende kangidega ümber käia ja millal kasutada.

Selge see, et aeglustit maastikul. Aga mis vahe neutraalil ja kiirel on ? Kummaga on mõtekas sõita asfaldil ja maantee kiirusel? Kiirega eeldan ent küsin siiski igaksjuhuks üle.

Ja see väike kang, lukustav diferentsiaali aga kuidas ma aru saan millal ta sisse läheb või ei - suhteliselt kergelt liigub ja mingit tagasisidet nagu ei saa.

Ja kuidas neid kange sisse lülitada? kas on vaja tagurdada, sidurit vajutada või mõnda muud asja teha.

Lihtsalt igaksjuhuks , et oma lolluse tõttu masinat kohe ära ei rikuks.

Ette tänades,
Asko
Sten
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: K Dets 11, 2013 10:08 am

Re: Niva käigu skeemid

PostitusPostitas Sten » P Mär 09, 2014 2:25 pm

Mina lülitan aeglustit ja lukku umbes jalakäija või aeglasemal kiirusel. Aeglustit kasutan ainult raskel maastikul kui on vaja aeglast sõitu, et masinat ei lõhuks. Keskdiferentsiaali luku panen harvem sisse kui väga mudane kehv maastik on ja lahtisest keskdifrist ei piisa. Mingeid lisahääli või teist tunnet lukustamisel ei teki, ilmselt on sees küll. Kangid keskele kokku lülitab sisse ja üksteisest eemale lülitavad välja difriluku ja aeglusti. Sidur vajuta alla kui liikumise pealt soovid kange liigutada. Seistes vaba käiguga saab ka ilma sidurita.
katuseproff
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: P Mär 09, 2014 1:35 pm

Re: Niva käigu skeemid

PostitusPostitas katuseproff » P Mär 09, 2014 2:30 pm

Suured tänud!

Aga kas sellel pikal kangil on sisuliset 2 või 3 asendit ?
Kui Neutraal on sisse lülitatud siis auto sõidab või ei ?
Ma ei ole päris kindel kas mul see neutraali või "kiire" peal.
Kasutaja avatar
LR90
True Off Roader!
Postitusi: 1458
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Kontakt:

Re: Niva käigu skeemid

PostitusPostitas LR90 » P Mär 09, 2014 2:48 pm

katuseproff kirjutas:Suured tänud!

Aga kas sellel pikal kangil on sisuliset 2 või 3 asendit ?
Kui Neutraal on sisse lülitatud siis auto sõidab või ei ?
Ma ei ole päris kindel kas mul see neutraali või "kiire" peal.


Kui vene keelega hakkama saad, siis...
http://www.awdwiki.com/en/lada/ sealt edasi...
http://www.awdwiki.com/images/lada-niva ... ission.jpg
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 522
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Niva käigu skeemid

PostitusPostitas poiss » P Mär 09, 2014 2:49 pm

Asendeid on kolm. Aeg, neutraal ja kiire. Neutraali peal ei sõida, vahekastist jõud kardaanidesse ei eraldu. Aga mine proovi oma niival järgi. Käigukastis sa ka ju kasutad muid käike kui esimene ja tagasi :-) . Torgi kõik läbi ja tunneta tagumikuga. Jõudu.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
W460
Sten
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: K Dets 11, 2013 10:08 am

Re: Niva käigu skeemid

PostitusPostitas Sten » P Mär 09, 2014 2:50 pm

Minu meelest küll kaks asendit tagumisel kangil. Lükkad ette - aeglusti sees, tõmbad taha, aeglusti väljas. Aga ega ma pole seda neutraali otsinud ka, kogu aeg ette või taha lõpuni ikka.
honkomees
Rock Crawler
Postitusi: 996
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Niva käigu skeemid

PostitusPostitas honkomees » P Mär 09, 2014 3:02 pm

Sten2121 kirjutas:Minu meelest küll kaks asendit tagumisel kangil. Lükkad ette - aeglusti sees, tõmbad taha, aeglusti väljas. Aga ega ma pole seda neutraali otsinud ka, kogu aeg ette või taha lõpuni ikka.

ega otsima peagi, teinekord saad millegagi kangile pihta, näituseks kirsaga ja siis imestad, miks masin edasi ei lähe ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 522
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Niva käigu skeemid

PostitusPostitas poiss » P Mär 09, 2014 3:08 pm

Nagu oli ikka neutraal ka. Proovi jätta kang keskele ja vaata kas veab edasi. Kui mootoriga ei julge lükka käik sees. Väike kang peaks olema nn on-off. Mu niva nägi mind 2007 viimati. Teoreetiliselt ei tohiks sõidu pealt ilma neutraalita saama aeglasele üle minna. Ülekanded on ikka väga erinevad. Aga võin ka praegu räigelt eksida. Proovi.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
W460

Mine “Niva”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist