KÜMME ENIM LEVINUD KÜSIMUST NIVA KOHTA

Moderaatorid: Landy, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15462
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

KÜMME ENIM LEVINUD KÜSIMUST NIVA KOHTA

PostitusPostitas Landy » R Apr 16, 2004 12:24 am

1)
K: Mis aastast LADA (VAZ 2121x) Nivat toodetakse
V: Nivade ehitust alustati juba 1971. aastal. Alguses kasutati 1.3 mootorit ning auto oli riidest katusega.1974 valmisid juba 1.6 mootoriga ja täismetall kerega autod.1976 valmis katsepartii 50 autot. Seeriatootmine algas 1977.aastal.
2)
K: Kas Niva on (linna)jeep
V: Ei, Niva ei ole (linna)jeep. Küll on tegu korraliku kandevkere konstruktsioonil põhineva maastikuautoga.
3)
K: Kellele sobib Niva?
V: Niva sobib kõigile neile, kes vajavad väikest, kerget ja hea läbivusega maasturit ja ei pelga veidi vananenud tehnoloogiat ning askeetliku ja ebamugavaid sõiduomadusi.
4)
K: Mida peksin hoolikalt vaatama soovides osta pruugitud Nivat?
V: Kuna tegu on kandevkerel (st. ilma raamita) maasturiga on oluline jälgida kere seisukorda. Tõsist tähelepanu tuleks pöörata ka tagaluugi ja uste rooste kahjustustele, sest need detailid on selle auto puhul ühed kallimad.
Ka veermiku ja käiguosa seisukorra kontroll on oluline, nende seisukord on hea indikaator auto kulumisastme ja eelneva kasutuse kohta.
5)
K: Kas Nivat on müüdud ka välisriikidesse?
V:1980-ndatel ja 90-ndatel eksporditi peaaegu pool toodangust välisriikidesse. 1985.aastal oli Niva veel Prantsusmaal oma klassi turuliider. Autosid on eksporditud peaaegu sajasse riiki , sealhulgas Aafrikasse ja Lõuna-Ameerikasse. Nivaga on sõidetud ka dakaar rallil.
6)
K: Kas Nival on difrilukud?
V: Jah ja Ei. Nival on keskdiferentsiaali lukustamise võimalus, kuid sildade diferentsiaalidel puudub tehase poolt selline võimlus
7)
K: Milleks on Nival need kaks väikest kangi?
V: Juhipoolseimast saab lülitada ülekandeid vastavalt kiirele , neutraalsele või aeglasele. Mootoripoolne kang võimaldab lukustada keskdiferentsiaali.
8)
K: Kas Nival on aeglusti ja pidev nelikvedu?
V: Jah, Nival on aeglustiga vahekasti, ning koos pideva nelikveoga ka võimlus parem läbivuse
saavutamiseks keskdiferentsiaal lukustada
9)
K: Kas Nivasid on toodetud ka Diiselmootoriga?
V: Jah, Nivale on tootja peale pannud kolme erinvat diislit:

*VAZ-21215 (1993-1996) Engine: Peugeot XUD-9L,Diesel, 1905cc,

*VAZ-21215-10 (1998-....)Engine: Peugeot XUD-9SD, turbo-diesel. Straight 4. Displacement: 1,905 cc (bore 3.46", stroke 3.27"), compression ratio 23:1. Power 75 hp @4,600 rpm, torque 97 ft.-lb. @ 2,250 rpm. Acceleration 0 to 62 mph 21.3 s. Top speed 82 mph. Fuel economy: 32.2 mpg (in 56 mph), 20.6 mpg (at 75 mph),24.5 mpg (in city cycle)

*VAZ-21215-50 Engine: VAZ-3411, turbo-diesel. Straight 4. Displacement: 1,524 cc. Power 65 hp @ 4,600 rpm, torque 87 ft.-lb. @ 2,500 rpm. Fuel economy:less than 27 mpg (average)
10)
K: Millised veljed Nivale sobivad?
V: Niva velgedel on Auguvahe 5 x 139.7 ja Keskava 108.0. Lisaks originaalvelgedele sobivad ka SUZUKI Samurai, Sidekick, SJ410, SJ413, Vitara, X-90 ja Jimny ; DAIHATSU Feroza, Rocky, Wildcat, Rocky Turbo; KIA Sportage ning väikestee mugandusega ka UAZ/GAZ veljed
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15462
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: KÜMME ENIM LEVINUD KÜSIMUST NIVA KOHTA

PostitusPostitas Landy » K Dets 07, 2011 11:46 pm

Diferentsiaalidest

Tehase poot pandud ülekanded üldjuhul:
Vaz 2121 kuni 80 keskpaigani ülekandearv 4,3 ehk 2101
Vaz 2121 alates 80 keskpaik kuni 94 ülekandearv 4,1 ehk 2103
Vaz 21213,21214 ja Vis(kastiga nivad) ülekandearvuga 3,9

Kuna eelmine omanik võib juba olla neid vahetanud, siis kontrolli alati üle!

Kindlakstegemine:
1.Kergita üks ratas,vabasta käik ja keskdiffri blokeering.
2.Lase abilisel keerata ülestõstetud ratast täpselt 10 tiiru ja loe ise mitu POOLPÖÖRET teeb kardaan
Ülekanne 4,3-kardaan teeb 43 poolpööret,ehk 21,5 pööret.
Ülekanne 4,1-kardaan teeb 41 poolpööret,ehk 20,5 pööret.
Ülekanne 3,9-kardaan teeb 39 poolpööret,ehk 19,5 pööret.
Meetodit saab kasutada ka kõikidel teistel autodel.

Eisi- ja tagadifrid on sama sisuga(2 WD LADA).
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15462
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: KÜMME ENIM LEVINUD KÜSIMUST NIVA KOHTA

PostitusPostitas Landy » K Veebr 26, 2014 9:04 am

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"

Mine “Niva”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist