1. leht 2-st

niva diisel

Postitatud: R Mär 09, 2012 7:50 pm
Postitas pemmu
vaatan et paljud on oma vene masinatele diisleid peale ehitanud, nii nivadele kui uazikutele.
aga päriks, kuidas ark kadalipp nende masinate omanikel on läbitud, mida konkreetselt ark nõuab ja kas on mingeid piirangud mootori suhtes. hetkel üks diisel niva müügis, peale on pantud fiat ritmo 1,7 disla.

endal kah plaan selline asi ette võtta aga tahaks enne teiste nõu kuulda. akr kodulehel pole suurt miskit konkreetselt selle kohta.

Re: niva diisel

Postitatud: R Mär 09, 2012 8:14 pm
Postitas igiliikur
Huvitavat lugemist sulle ajaviiteks
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 654&page=2

Re: niva diisel

Postitatud: R Mär 09, 2012 10:26 pm
Postitas pemmu
see ammu loetud, ma tean mis selle vahetusega võib kõk ette tulla jne. pigem huvitab see pool, mida ark nõuab. nipalju sain teada et ark saadab auto spets tehno kontrolli, aga mis seal täpselt kontrollitakse vaadatakse, ei tea ja see just huvitaks.

Re: niva diisel

Postitatud: L Mär 10, 2012 11:20 am
Postitas Mell
Diiselmootorit on lubatud paigaldada, kui selle võimsus ei erine originaalmootori omast 30% ja töömaht 20%.
kaalu võib lisada 10%.taotled Maanteametist ümberehitusloa,ehitad ümber,näitad Maanteameti kodulhelt leitavale eksperdile töö ette,kui see nõus,siis ümbervormistama ja sõitu nautima.See veel ka,et raami küljes olevaid kinnitusi ei tohi muuta.
Kõige lihtsam saata oma soovidega ja küsimustega kiri Maanteametisse ja saadud vastuse alusel teha ka ümberehitus.Kirjalikku vastust võimalik enda kaitseks vajadusel hiljem kasutada.
Jõudu tööle.

Re: niva diisel

Postitatud: L Mär 10, 2012 11:28 am
Postitas pemmu
ma mõtlesin et see protsendi vahemik kehtib bensukate kohta.
kahju, mul oli soolas juba 2,2 diisel. see jääb kahjuks liiga suureks ja ei mahu antud kriteerumite piiresse.

Re: niva diisel

Postitatud: L Mär 10, 2012 10:59 pm
Postitas Landy
Siin tuleb teha vahet kahel mõistel see on mootori vahetus ja asendusmootor. Asendusmootor on samal mudelil kasutatav teistsugine mootor. Selle pigaldussega seotuv bürokraatia on väidetavalt jupi väiksem.

Näiteks Nivale bansuka asemele Peugeoti 1,9 D panek.

Re: niva diisel

Postitatud: P Mär 11, 2012 6:46 am
Postitas igiliikur
Kas see 1,9 on ka pesukoti enda oma? oli kunagi skorpa ja sellel teatavasti 2,5 on pesukoti oma. See oli küll väga raske, kahekesi maha ei jõudnud tõsta, vastupidiselt volksu ja mosse motodele....nüüd on tali :D

Re: niva diisel

Postitatud: P Mär 11, 2012 9:09 am
Postitas Hullsaarlane
Minulgi mootorivahetus plaanides udutanud juba mõnda aega, valik on siis selline
bmw 18is mootor, mil 103kw
vw-i 1.8l mootor 85kw
või siis 1.9td
muidugi on olemas ka kapremonditud ja järeleaidatud niva mootor (1.6l), kuid võiks juba miskit ergemat ja ökonoomsemat peale istutada.
Mis te sellest arvate ?

Tervitades,

Re: niva diisel

Postitatud: P Mär 11, 2012 10:50 am
Postitas pemmu
mina tahtsin just ökonoomsuse suhtes, ega see 1,6 pole mingi jõujuurikas ka just aga kütet rüüpap nii kuidas jaksab. teine võmalus oleks mul see kap remontida, paraku ma ise mootorit e viitsi remontida, aga kes teeks head tööd mõistliku rahaga, sellist inimest ei tunne paraku.

Re: niva diisel

Postitatud: P Mär 11, 2012 2:16 pm
Postitas crex
pemmu, milleks autod kasutad?
Meil on naiteks plaanis paigaldada diesel, kuid aga mitte kutte salvestamiseks - oleks vaja rohkem joudu metsas + all vee tood ))).
Kui lihtsalt tee peal soidad, votta arvesse mootori vahetuse raha kuulu ja salvestatud kutte raha - arvatavasti loogika puudub.

Terv,
Stan

Re: niva diisel

Postitatud: P Mär 11, 2012 2:18 pm
Postitas crex
p.s. 100 EUR-iga saad endale korralik VAZ originaal mootor.
vaheta ja soida...

Re: niva diisel

Postitatud: P Mär 11, 2012 3:28 pm
Postitas pemmu
ostsin auto nostalgiaga, kasutasin teda suurema lumega, külavahel, seal see auto ka õigustas end. aga selle talvega ta rüüpas mul 13-15l vahel sajale kilomeetrile. sai ka saaremaal käidud siis sai 10l sajale hakkama.
aga isegi tuisuvaalude vahel sõtes tundub mootor jube jõuetu olema. vb mootor ise kah paras kohv.
kui rahakott lubab siis vahetaks selle niva 5 ukselise maastur vastu, kuna väikelast on sant sinna tahaistmele saada.
põhiliselt sai ostetud ta neliveo pärast.

Re: niva diisel

Postitatud: P Mär 11, 2012 3:38 pm
Postitas Landy
Kohvi Lada mootor vs. tugevalt järgi aidatud LADA mootor on üsna kaks eri asja.
Tean millest räägin.

Minu Niva teemast võib sellest lugeda. Enne auto maha müüsmis tehtud mootori kapremont +tuuning andis ikka tugeva vahe sisse. Tõsi maksma läks see mootori tegemine koos materjalidega ˇ14.000 EEK
!,7L peale puuritud mootor+ kaalutud mahle kolvid+vihuri sportnikk ka trimmi aetud karpa andisd hoopis uue hingamise, Jooksuis kuni 6000 rpm välja ning lubas põhjagaasiga 5500rpm peal paarutada.

Sams LADA mootor pole mõeldud maastikuauto jaoks, tööökarakteristikud vägagi sobimatud. Madal pöördel väänet pole ja kogu jõud on vaid kõrgetel pööretel.

Re: niva diisel

Postitatud: P Mär 11, 2012 6:52 pm
Postitas pemmu
vääne jah puudub sellel mootoril.
ma mõtlesin kuidas suzuki samurai/jimni saab oma 1,0 kubatuuriga hakkama. kas selle mikro mootorist piisab siis ringi paarutamiseks?

Re: niva diisel

Postitatud: P Mär 11, 2012 7:06 pm
Postitas enx
pemmu kirjutas:vääne jah puudub sellel mootoril.
ma mõtlesin kuidas suzuki samurai/jimni saab oma 1,0 kubatuuriga hakkama. kas selle mikro mootorist piisab siis ringi paarutamiseks?
SJ410-nel ainult 1,0 mootor. Jimnyl ja SJ413-mel siiski 1,3 liitrine.