Niva sahaks?
Moderaatorid: Landy, Moderators
Niva sahaks?
Terekest,
Sahkadest on siin foorumis päris palju juttu, olen nüüd tükk aega sirvinud ja vaadanud ja tahaks esitada ühe küsimuse: kuidas sobib sahaks niva? Ringi vaadates olen näinud küll, et nivadele on ette pandud sahku aga tulemusest ja sellest kuidas on seda hiljem kasutada ning kas ajab oma asja ära juttu napip.
Täpsemalt huvitavab just see, et kuidas on lood saha kinnitamisega nivale. Kas lithne või jääb miski segama/probleeme tekitama. Samuti on nivadel mootorid suhteliselt pisikesed - kui masinale korralikud ketid alla panna ja haakumine piisav on siis kas on piisavalt jõudu, et lund lükata?
Üldiselt kui kellelgi tuju võiks rääkida mis on auto puhul tähtis, et temast hea sahk saaks ning ehk on mingi parem variant peale niva kui auto on mõeldud ainult oma kodutee sahkamiseks.
Ettetänades,
Donald
Sahkadest on siin foorumis päris palju juttu, olen nüüd tükk aega sirvinud ja vaadanud ja tahaks esitada ühe küsimuse: kuidas sobib sahaks niva? Ringi vaadates olen näinud küll, et nivadele on ette pandud sahku aga tulemusest ja sellest kuidas on seda hiljem kasutada ning kas ajab oma asja ära juttu napip.
Täpsemalt huvitavab just see, et kuidas on lood saha kinnitamisega nivale. Kas lithne või jääb miski segama/probleeme tekitama. Samuti on nivadel mootorid suhteliselt pisikesed - kui masinale korralikud ketid alla panna ja haakumine piisav on siis kas on piisavalt jõudu, et lund lükata?
Üldiselt kui kellelgi tuju võiks rääkida mis on auto puhul tähtis, et temast hea sahk saaks ning ehk on mingi parem variant peale niva kui auto on mõeldud ainult oma kodutee sahkamiseks.
Ettetänades,
Donald
- carpets
- Rock Crawler
- Postitusi: 831
- Liitunud: N Okt 25, 2007 6:29 pm
- Asukoht: Kuusalu vald/Kõnnu/Valgejõe
Lume lukkamisel on siiski tähtis mass. Kui sul auto udu kerge siis temaga ei saa ka eriti paksu lund lükata. Usun,et kui nivale sahk panna siis kodused toimetused ajab ehk ära. Ma pakuks ,et sahk tuleks niva puhul kinnitada mootoritala külge sest seal küljes tal põhimõtteliselt ka esisild. Jõudu on tal küll tõesti ikka vähe seega tuleks ketid ainult tagaratastele panna.
http://www.facebook.com/pages/Kuusalu-4 ... 61?fref=ts
Pets 53916966
Pets 53916966
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17317
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Nivale on nii eestis kui piiri taga sahka ette pandud küll.
Kui hästi otsin, siis ehk leian ka arhiividest näidispildid üles.
Kui hästi otsin, siis ehk leian ka arhiividest näidispildid üles.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Ise leidsin ringi kolades Teie enda poolt postitatud lingi: http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/snowblade/Landy kirjutas:Nivale on nii eestis kui piiri taga sahka ette pandud küll.
Kui hästi otsin, siis ehk leian ka arhiividest näidispildid üles.
Kõige suurem hirm on niva puhul see, et ta võib lahjaks jääda.
Plussid on tal muidugi hind (alla 1000 euri saab lumelükkamiseks täitsa sobiva niva) ja lihtsus (jupid odavad ja kättesaadavad ning kergesti vahetatavad)
Kas on olemas sarnaste omadeustega alternatiive nivale?
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17317
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Näed, olid kiirem, kui mina !
Kõik sõltub sellest, kui sügvat ja rasket lund plaanid lükata ning millise nurga alla ja kui lai on sahk.
Vähese massi ja jõudlusega auto puhul on äkki mõtekam panna kiilsahk. Selleks, et
Kindlasti tasuks teha ratatele ketid ning, et tagaots liialt kerge poleks, siis liiva täis kartul kott pakiruumis (loomulikult kinnitault!) ei teeks paha.
P.S.
Lumetõrjet on tehtud ka Nivast kergemate maasturitega ja pikki aastakümneid.
Kõik sõltub sellest, kui sügvat ja rasket lund plaanid lükata ning millise nurga alla ja kui lai on sahk.
Vähese massi ja jõudlusega auto puhul on äkki mõtekam panna kiilsahk. Selleks, et
Kindlasti tasuks teha ratatele ketid ning, et tagaots liialt kerge poleks, siis liiva täis kartul kott pakiruumis (loomulikult kinnitault!) ei teeks paha.
P.S.
Lumetõrjet on tehtud ka Nivast kergemate maasturitega ja pikki aastakümneid.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Panin ühe Niva just sõitma eesmärgiga oma hoovis lund lükata. Ilma sahata hoovis ringi ukerdades sai selgeks, et mulle see masin lume lükkamiseks ei sobi. Ilma roolivõimuta väga ebamugav pisemas hoovis manööverdada. Lada käimar ja sidur pole ka teab mis meeletu kuulsusega edöövrid. Tõstuki peal esiotsa vaadates tuleb ka nutt peale, nii vintsi kui saha kinnitusega on suht tuuga värk.
Kõik on muidugi teostatav ja kindlasti on osad Niva omanikud ka sellega rahul. Mina tunnen paraku ennast at kastiga Grandi nahkses istmes mugavamalt/kindlamalt lund lükates.
Virgo
Kõik on muidugi teostatav ja kindlasti on osad Niva omanikud ka sellega rahul. Mina tunnen paraku ennast at kastiga Grandi nahkses istmes mugavamalt/kindlamalt lund lükates.
Virgo
Mudas alates 2003.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17317
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kui tegu on su (pere) ainsa või peamise autoga, siis sahaga ruunamist väga ei soovitaks. Esiosas üsna õrn kandevkere osa saab raske lumega kõvasti vatti. Kui metsa-ja pullimasin, siis pole hullu midagi.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Mul oleks vaja lükata võrdlemisi sirge tee niiet roolivõimu ja muude mugavuste puudumine ei heiduta, palju manööverdamist ei ole ja kui masin oma töö robustselt ära teeb olen rahul.
Nivale sai pilk peale pandud just sellel põhjusel, et see koormab rahakotti kõige vähem, mõni mugavam grand ainult selleks soetada, et ühel aastaajal aeg-ajalt lund lükata oleks suhteliselt ebaratsionaalne.
Nivale sai pilk peale pandud just sellel põhjusel, et see koormab rahakotti kõige vähem, mõni mugavam grand ainult selleks soetada, et ühel aastaajal aeg-ajalt lund lükata oleks suhteliselt ebaratsionaalne.
Sai ka omale Nivale sahk ette. Kartsin hullemat, aga hakkas tööle ja isegi paremini, kui lootsin. Muidugi meetri kõrgust tuisuvalli, ega jääkamakat ei lukka. Soovitan sahk teha pööratav ja leevendus vedrudega. Tõstan vintsiga. Ja sahk peab olema tugev, et kõveraks ei lukka. Kogu kupatus koos ATV vinsiga läks maksma umbes 2000 eek. Materjaliks kasutasin vanarauda. Vastasel juhul oleks tulnud summat korrutada umbes viiega.
Aga kuhu kohta sa saha kinnitasid kere külge??VAZist kirjutas:Sai ka omale Nivale sahk ette. Kartsin hullemat, aga hakkas tööle ja isegi paremini, kui lootsin. Muidugi meetri kõrgust tuisuvalli, ega jääkamakat ei lukka. Soovitan sahk teha pööratav ja leevendus vedrudega. Tõstan vintsiga. Ja sahk peab olema tugev, et kõveraks ei lukka. Kogu kupatus koos ATV vinsiga läks maksma umbes 2000 eek. Materjaliks kasutasin vanarauda. Vastasel juhul oleks tulnud summat korrutada umbes viiega.
- tai
- unistus TR nullist
- Postitusi: 1282
- Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
- Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures
Vedeleb maja ees täiesti korralik rootslaste tehase toodang (vist oli snowroller) Peaks kaalu ja laiuse poolest sobima niva ette. Kui huvi tule vaata üle.
Massi kohapealt kommentaar - ise terve talve lükanud savisaare tegemata tööd tagaveolise 150cc quadiga. Meie talved on nii nagu nad on. Siiani on hakkama saanud.
Massi kohapealt kommentaar - ise terve talve lükanud savisaare tegemata tööd tagaveolise 150cc quadiga. Meie talved on nii nagu nad on. Siiani on hakkama saanud.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
58021221
madis132 kirjutas:Aga kuhu kohta sa saha kinnitasid kere külge??VAZist kirjutas:Sai ka omale Nivale sahk ette. Kartsin hullemat, aga hakkas tööle ja isegi paremini, kui lootsin. Muidugi meetri kõrgust tuisuvalli, ega jääkamakat ei lukka. Soovitan sahk teha pööratav ja leevendus vedrudega. Tõstan vintsiga. Ja sahk peab olema tugev, et kõveraks ei lukka. Kogu kupatus koos ATV vinsiga läks maksma umbes 2000 eek. Materjaliks kasutasin vanarauda. Vastasel juhul oleks tulnud summat korrutada umbes viiega.
Kinnitused tegin raami otstesse. Otsad said vähe lisa tugevdust ja siis sinna kulge keevitasin kinnitus kõrvad.