Niva käigukast

Moderaatorid: Landy, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Niva käigukast

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Kas 4ja ja 5e käigulise käigukasti põhiosa ainukeseks erinevuseks on alumine võll ?
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Landy:
---------------------------------------------------------------------------------
Siit rumal küsimus. Mitut erinevat neljakäigulist kasti VAZ-i tehas üldse tootnud on ja millistel mudelitel neid kasutati?


Ardi Soovik
--------------------------------------------------------------------------------
3 erinevat.
01(011,02,03) kastist kiiremad
ja 06(niva) kastist aeglasemad on
05(04,07) kastid
5k.kastid on tehtud 05 kasti baasil,ehk esimesed 4 käigu hammasrattad on vahetatavad 5-sel kastil vaid 05(04,07) kastis sisalduvate hammasratastega.


kaeval
--------------------------------------------------------------------------------
milline neist õigustaks ennast kõige rohkem niva puhul


Ardi Soovik
--------------------------------------------------------------------------------
01 kast loomulikult,seda ma selles teemas tõestada püüangi.Maastikul on vaja vahel võimalikult aeglast ja tugevat käiku kasutada,ja seda võimaldab 01 kast 16% enam.Maanteel on ju kõik ühekiirused kuna 4-s käik on kõigil otsekäik.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Veel 5k kastist:
-------------------
Viienda käigu külgnuut kulunud.
Tegin omal selle ümber. Uued osad poes marukallid. Keerasin siis hammaka teistpidi. Natuke treipingis rellakaga mässimist ja "nuputööd". Nüüd viies käik ilma sünkronisaatorita ja hambumine palju sügavam. Pääsesin üle 1000eek odavamalt.

----------------
oli sama mure 5. käigu välja loopimine. asi juhtus 04ga. kasti maha võtmisel selgus, et peavõlli keskmise laagri kinnitusketta poldid olid lahti keeranud. ja sama koha laager oli väga lääbi. pool separaatorist oli kadunud kasti sisemusse. seega soovitan üle vaadata enne, kui midagi hullemat juhtub

--------------------
Kui vaid 5-dat aeg.ajalt välja viskab siis osta 5k,kahvel maksab 170kr.Vahetuseks eemaldad vaid tagumise otsa.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

kuna kastil oli segamini esimese otsa laager, ja selle vahetuseks tuli alumine võll niikuinii välja võtta - siis ma ei hakanud lõpuks ikkagi seda 5ndat käiku teise kasti otsa aretama vaid remontisin olemasoleva kasti ära

Kui keegi nüüd ütleks palju on 5k kasti sisse viisakas õli panna :roll: ma tänaks - ei leia hetkel ise jõudu kusagilt otsima hakata
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

MahviaDeTyrk kirjutas:k
Kui keegi nüüd ütleks palju on 5k kasti sisse viisakas õli panna :roll: ma tänaks - ei leia hetkel ise jõudu kusagilt otsima hakata
Vaata Landy arhiivi:
http://www.lahe.net/landy/niva/manuals/manuals.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Täiteava servani pannakse Ladadel. 5-sel samamoodi.
(Liitreid ei oska öelda)

zum
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Landy kirjutas:Vaata Landy arhiivi:
http://www.lahe.net/landy/niva/manuals/manuals.htm
Õnnestus välja lugeda 1,35L - krt teab oli see nüüd siis 4ja või 5e käigulise kohta - aga no 1,5 on ilmselt ok

zum kirjutas:Täiteava servani pannakse Ladadel. 5-sel samamoodi.
(Liitreid ei oska öelda)
Oled sa selles kindel ? - Mitmed on rääkinud, et 5esel tuleb õli rohkem sisse panna kui see nivoo - muidu jääb siiski kuivale
Mul ei ole mitte kui miskisugust huvi seal auto all küljepealt august õli sisse toppida - mul lihtsam see pealt sisse kallata - Lada kastil ei käi mitte pealt ära kaan, vaid alt ära põhi - seega on mu kast kallamise hetkel tagurpidi ja suhteliselt keerukas seda auku jälgida
Teine võimalus - panen kasti alla ja kallan sisse käigukangi august - samuti suht keerukas punni järgi kallata, sest käigukangi auk on tagaotsas kus tagurpidi ja 5es käik - küljeauk aga kasti põhiosas
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Mitte 100% kindel. 5-s kipub kuivale jääma jah, on kuulda olnud.
Aga kui sa seda (5.-ndat käiku siis) näed täites, siis kalla nii, et tase ulatub sinnamaani ka.

Või siis tee, nagu Landy soovitatud manuaal väidab. On eksimisvõimalus ehk väiksem :wink:

Edu,
zum
Ivar Salk
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: E Sept 01, 2008 5:58 pm
Asukoht: Pärnumaa

Postitus Postitas Ivar Salk »

Mul selline jama, et 1 2 ja 3 käik on hakanud undama ja eriti siis kui raskelt läbitaval maastikul sõidan on see undamine eriti kõva.
Metsas on mõnus...
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

Käigukast õlist tühi.
mak1
Mudder
Postitusi: 58
Liitunud: E Veebr 11, 2008 2:21 pm
Asukoht: Lõuna-Eesti metsade vahel, Õhne kaldal

Postitus Postitas mak1 »

ibra kirjutas:Käigukast õlist tühi.

kas see tekitab ka undamist maanteel sõites nii neljanda ja viienda käiguga? kui gaasi järgi lasta kaob undamine ära, ja mingi hetk tagasi!
antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Postitus Postitas antsa911 »

Peavõlli laager ilmselt. Sidurit vajutad siis peaks ka ära kaduma undamine.
Ostan laste ATV või krossika, pakkumine PS!
Kasutaja avatar
antskantoss
Off Roader Wannabe
Postitusi: 33
Liitunud: K Veebr 10, 2010 5:42 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antskantoss »

Enda aparaadil oli juba ostes kastis kõrin sees kui koha peal töötas. Kui sidur all oli siis oli vaikne. Nüüd aga 70 tuhhi kast tööd teinud ja omadega täitsa läbi. Neljas käik kadunud ja ülejäänud karjuvad ja ragisevad. Esmalt hakkas karjuma 5 ja peale 4 ära kadumist karjuvad nüüd ka teised. Õli tase on normis ja isegi nati rohkem. Tuleb vist tõdeda, et insenerid ei ole viiese kastiga eriti vaeva näinud ja asi tundub nõrk. Asemele tuleb panna neljane.
Vasta

Mine “Niva”