Vaheplaat käigukasti ja mootri vahele

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
chiniqua
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: K Nov 15, 2006 12:50 pm
Asukoht: Tallinn

Vaheplaat käigukasti ja mootri vahele

Postitus Postitas chiniqua »

Niisis mureks ikka sukisuki sj413 millele volkari turbodiisel vahele vaja panna ja siis olekski vaja teada saada, et kas keegi suudab treida asjaliku vaheplaadi mootri ja käigukasti vahele? tegu oleks siis vanakooli volkari vesijahutusega 1,6 turbodiisel mootoriga (golfidel ja jettadel ja ajsadel vahel). Landy soovitas, et need mehed, kes treivad uazikutele vaheplaate, kui diisel läheb, et need vast on teravad tööriistad sahtlis ka minu mure lahendamiseks. Teab keegi mönd sellist?
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Mis käimakast sel mootoril originsaalis taga oli. Kõige lihtsam on jätta mootoriga originaalkast. Vahekast on ju käigukastiga kardaaniga ühendatud. Mul endal oli BMW mootor koos orginaal käimakastiga Samirail vahel.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
chiniqua
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: K Nov 15, 2006 12:50 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas chiniqua »

hmm kirjutas:Mis käimakast sel mootoril originsaalis taga oli. Kõige lihtsam on jätta mootoriga originaalkast. Vahekast on ju käigukastiga kardaaniga ühendatud. Mul endal oli BMW mootor koos orginaal käimakastiga Samirail vahel.
ootoot mingi bemmi disla? ja palju neid kardaane ja sidurihoovastikke ja asju teha tuli? ja kuidas istus?
mind otseselt ei huvita et oleks vw mootor, lihtsalt räägitakse, et see istuvat köige paremini sinna jne. aga kui on mingit muud lihtsamat varianti, siis olen huvitatud igasugusest infost;)
Kasutaja avatar
Shrek4x4
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 324
Liitunud: K Dets 13, 2006 12:02 am
Asukoht: Harjumaa, Keila.
Kontakt:

Postitus Postitas Shrek4x4 »

chiniqua kirjutas:
hmm kirjutas:Mis käimakast sel mootoril originsaalis taga oli. Kõige lihtsam on jätta mootoriga originaalkast. Vahekast on ju käigukastiga kardaaniga ühendatud. Mul endal oli BMW mootor koos orginaal käimakastiga Samirail vahel.
ootoot mingi bemmi disla? ja palju neid kardaane ja sidurihoovastikke ja asju teha tuli? ja kuidas istus?
mind otseselt ei huvita et oleks vw mootor, lihtsalt räägitakse, et see istuvat köige paremini sinna jne. aga kui on mingit muud lihtsamat varianti, siis olen huvitatud igasugusest infost;)
Meil Ascona mootor istus ilusti vahele,sinna otsa läks Omega hooratas ja kast(ilma vaheplaadita).Tuli teha ainult mootorikäpad ise uued.Hooratas tuli sellepärast Omega oma panna,et survelaager ulatuks korvini.(hooratastel on paksuse vahe).
Ain Abel +37256987553.Shrek Offroad Team vintsivalitseja. 2007. aasta Eesti 4x4 Karikavõistluse vabaklassi 1-koht.
http://4x4shrek.planet.ee/
Suzuki Samurai -87,-90,-98.a.
Kasutaja avatar
chiniqua
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: K Nov 15, 2006 12:50 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas chiniqua »

Shrek4x4 kirjutas:
chiniqua kirjutas:
hmm kirjutas:Mis käimakast sel mootoril originsaalis taga oli. Kõige lihtsam on jätta mootoriga originaalkast. Vahekast on ju käigukastiga kardaaniga ühendatud. Mul endal oli BMW mootor koos orginaal käimakastiga Samirail vahel.
ootoot mingi bemmi disla? ja palju neid kardaane ja sidurihoovastikke ja asju teha tuli? ja kuidas istus?
mind otseselt ei huvita et oleks vw mootor, lihtsalt räägitakse, et see istuvat köige paremini sinna jne. aga kui on mingit muud lihtsamat varianti, siis olen huvitatud igasugusest infost;)
Meil Ascona mootor istus ilusti vahele,sinna otsa läks Omega hooratas ja kast(ilma vaheplaadita).Tuli teha ainult mootorikäpad ise uued.Hooratas tuli sellepärast Omega oma panna,et survelaager ulatuks korvini.(hooratastel on paksuse vahe).
Oot oot.. ainus asi mis tuli ümber teha olid mootorikäpad? Hannes Kask kostis midagi ka kardaani löikumisest ja sidurihoovastiku ümber tegemisest ning auto tampimisest altpoolt, et kast ja asjad ilusti ära mahuks? Muidugi vöibolla ma ei saanud päris täpselt aru jutust, kuna kangesti tuhinas olin ja tahaks juba ehitama hakata:D
Kasutaja avatar
Shrek4x4
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 324
Liitunud: K Dets 13, 2006 12:02 am
Asukoht: Harjumaa, Keila.
Kontakt:

Postitus Postitas Shrek4x4 »

Oot oot.. ainus asi mis tuli ümber teha olid mootorikäpad? Hannes Kask kostis midagi ka kardaani löikumisest ja sidurihoovastiku ümber tegemisest ning auto tampimisest altpoolt, et kast ja asjad ilusti ära mahuks? Muidugi vöibolla ma ei saanud päris täpselt aru jutust, kuna kangesti tuhinas olin ja tahaks juba ehitama hakata:D[/quote]

Samurai kardaani otsa sai keevitatud Opeli ots.Sidurihoovastiku ei teinud ümber,kuna mõlemad on trossiga.Trossi kõri kinnituse tegin kasti poole uue.Võid tulla ja oma silmaga vaadata,ning rääkida meestega kes selle auto ehitanud.
Ain Abel +37256987553.Shrek Offroad Team vintsivalitseja. 2007. aasta Eesti 4x4 Karikavõistluse vabaklassi 1-koht.
http://4x4shrek.planet.ee/
Suzuki Samurai -87,-90,-98.a.
HKA
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Okt 07, 2006 8:57 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas HKA »

chiniqua kirjutas:
Oot oot.. ainus asi mis tuli ümber teha olid mootorikäpad? Hannes Kask kostis midagi ka kardaani löikumisest ja sidurihoovastiku ümber tegemisest ning auto tampimisest altpoolt, et kast ja asjad ilusti ära mahuks? Muidugi vöibolla ma ei saanud päris täpselt aru jutust, kuna kangesti tuhinas olin ja tahaks juba ehitama hakata:D
Tegelikult rääkisin käigukangi hoovastiku ümbertegemisest, mitte siduri hoovastikust.

Üldiselt soovitaks siiski sügavalt järgi mõelda, kas diiselmootori paigaldamine on ikka põhjendatud.
Mitmed targad inimesed on siin foorumis sellest ennegi juttu teinud, näiteks http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=5194, eriti tasuks tähelepanu pöörata Landy kommentaarile.
Kui auto ehitamiseks võimalused ei ole kõige paremad siis võib-olla oleks mõttekkam piirduda näiteks Vitara 1,6 liitrise bensuka paigaldamisega? Peaks olema tükk maad lihtsam.

Aga noh, kui aega ja tahtmist on siis põhimõtteliselt on ju kõike võimalik teha.

Hannes
Hannes Kask, Shrek Offroad Team
http://4x4shrek.planet.ee
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

HKA kirjutas:[Kui auto ehitamiseks võimalused ei ole kõige paremad siis võib-olla oleks mõttekkam piirduda näiteks Vitara 1,6 liitrise bensuka paigaldamisega? Peaks olema tükk maad lihtsam.

Hannes
Lisaksin ühe mõtte veel: peaksid sobima ka teised Zuki 1.6 mootorid. Näiteks Baleno oma.
Praktikas omal kontrollimata aga 1.3 on sisult suht sama mis Baleno/Swifti 1.3 (hinnad seejuures (esinduse)juppidel märgatavalt odavamad). On muidugi spetsiifilisi juppe nagu jagaja kand...

Btw, miks 1,6 TDiisel, miks 1.6 Zuki bensukas? Pane parem juba bemmi bensukas või kogunisti mingi ameerikamaa vau! Saad startida nii, et jupirida järgi! :P
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Stupiduser kirjutas: Btw, miks 1,6 TDiisel, miks 1.6 Zuki bensukas? Pane parem juba bemmi bensukas või kogunisti mingi ameerikamaa vau! Saad startida nii, et jupirida järgi! :P
Minu tagasihoidlik nägemus.....
BMW 1,6 ja 1,8 on sama targad kui suki 1,6, ainullt n**** oluliselt rohkem selle peale swappimisega. (seega unustaks kohe ära)
Mõistlikus hinnaklassis suuremad BMW jõuallikad on aga juba R6, mis IMHO on liiga pikk, ilma sukit oluliselt modimata.
Ainus reaalne asi, mida ma ise (väga) võibolla hakkaks BMW valikust sukile aretama oleks 2,0 IS (20 4E A), paraku ma kahtlen selle mootori saadavuses ja hinna otstarbekuses selle projekti tarbeks.
Kui õnnestubki leida, siis vaevalt, et üliheas korras.
Sellisel vahetusel oleks muidugi juba jumet :wink: nagu Stupiduser kirjutas.
Paraku on ilmselt selle swapi eelarve tublisti üle selle, mida omanik on valmis selleks kulutama.
Toorikuks sobiva BMW hind kisub sinna 5-6k euri + tööraha. (ärge kõvasti lööge, aga umbropsu pakuksin, et selle lahenduse juures umbes sama palju)
Seega kui pole kahju oma 10k maksvale sukile mootorisse ca 200k investeerida, siis peaks saama muidugi väga püssi putuka BMW baasil.

Edasi tuleks ilmselt muidugi kogu veermiku vahetus .....

.... et siis hinnaks tuleks umbes 1000eeku/hj

Edit: See jutt ei pretendeeri tõele ja BMW 1,6 ja 1,8 läheksid kinldasti kordades odavamalt sinna peale.
1 Hobujõud
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

My bad, ma tõesti ei mäleta, mis bemari mootor HMM-il vahel oli! :oops:
Eks ta ise on kõige kompetentsem sel teemal sõna võtma.
Btw, minu teada on tal see üle koos muu vajaliku mudruga ja haunõuga ning hindki on kindlasti oluliselt madalam kui 6 kiloeuri! :thumb:

Mis puutub 10k maksvale zukile (noh sellise hinna eest päris teda tänapäeval ei saa) lisaväärtuse lisamisse siis oleme oma 1000 eurise soetusmaksumusega Zuki offroadversiooni omahinnaks arvutanud 160 tuhat krooni (ehk jämedalt 10 000+ euri)!
Ja arvata on, et see hind ei lange vaid tõuseb! Ning pigem eksponentsiaalselt... :f

edit: hmm, see hind oli vist selline enne kahe komplekti (millest üks ""eriti rahakotisõbralike"" (loe: eriti kirveste) Goodyear Wrangler)rehvide soetamist :roll: Ning ARB lukud ootavad alles oma järge :roll:
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
ed101
Home Made Monster
Postitusi: 187
Liitunud: E Veebr 07, 2005 3:54 pm
Kontakt:

Postitus Postitas ed101 »

Meie (HMM Team) Samurail oli vahel 'rullari' BMW 1.8l bensiinimootor.
Võib öelda, et ideaalselt see vahele ei istunud. Mootor oli natuke liiga pikk. Mootoriruumi-salongi vahelist seina tuli mõjutada ja nina pikendada.
Loomulikult tehti mootoripatjade kohad, käiguhoovastik ja vahekardaan ümber. Uus radikas. Kui väikesed lollused välja arvata, istus mootor nii hästi, et sillad ütlesid: nemad ei mängi.

Samuraile peaks sobima kõik piisavalt väikesed tagaveoliste autode mootorid koos mootori orginaalkäigukastiga. Eriti hästi istuvad V-mootorid ;)
Ainult tihti on Samurai natuke lühike.
Esiveolistelt mootoritoonoritelt tuleb käigukasti nuputma hakkata, kas teha vaheplaat orginaalkäigukastile või otsida kolmas tee.

Enam pole aktiivselt kursis Zuki maailmas toimuvaga aga internetiavarustes peaks piisavalt know-how'd leiduma. Zukid on alati esindatud suurete komuunidega. Võib-olla leiab mõnele combole isegi vaheflantsi CADi faili. Elame informatsiooni ajastul...

Zuwharrie
Pirate4x4
Off-road

Mootori vahetus on sissejuhatus sildade vahetuseks...



Loru, kes autot ei viitsi ehitada - HMMi vintsman.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

ed101 kirjutas: Eriti hästi istuvad V-mootorid ;)
Ainult tihti on Samurai natuke lühike.
Siit moraal: lühikesele autole sobib mootor kus pütid vaheldumisi, mitte järjest!
Kenjaalne, kas pole!

Ootan egoistliku huviga... :startrek
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
chiniqua
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: K Nov 15, 2006 12:50 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas chiniqua »

HKA kirjutas:
chiniqua kirjutas:
Oot oot.. ainus asi mis tuli ümber teha olid mootorikäpad? Hannes Kask kostis midagi ka kardaani löikumisest ja sidurihoovastiku ümber tegemisest ning auto tampimisest altpoolt, et kast ja asjad ilusti ära mahuks? Muidugi vöibolla ma ei saanud päris täpselt aru jutust, kuna kangesti tuhinas olin ja tahaks juba ehitama hakata:D
Tegelikult rääkisin käigukangi hoovastiku ümbertegemisest, mitte siduri hoovastikust.

Üldiselt soovitaks siiski sügavalt järgi mõelda, kas diiselmootori paigaldamine on ikka põhjendatud.
Mitmed targad inimesed on siin foorumis sellest ennegi juttu teinud, näiteks http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=5194, eriti tasuks tähelepanu pöörata Landy kommentaarile.
Kui auto ehitamiseks võimalused ei ole kõige paremad siis võib-olla oleks mõttekkam piirduda näiteks Vitara 1,6 liitrise bensuka paigaldamisega? Peaks olema tükk maad lihtsam.

Aga noh, kui aega ja tahtmist on siis põhimõtteliselt on ju kõike võimalik teha.

Hannes
Sorii, saingi midagi valesti aru:D

Aga no see selleks.. ses suhtes, et bensukat ei tahaks mitte sinna peale väänata.. ei usu väga bensukatesse.. vähemasti mitte väikestesse. Rohkem sellise trakatsi diisli poolt.. ja no 1,6td olen lugenud, et pidi olema väikesele sukile parim lahendus. samas räägitakse ka volkari 1,9td'st, et pidi maru mönna olema. oh ei teagi mida nüüd arvata seesuguse asja peale:S
iseenesest tahtmist ehitada on.. mida lollim projekt tundub, seda pönevam.. no ja eks aega leiab ka... leiaks nüüd ainult selle suki raisk (köik potensiaalsed on "müstiliselt" ära müüdud ninnu eest) ..

kuid kui mingisuguse suki ensele hammaste vahele saan ja koju vean, siis tahaks kindlasti tulla vaadata Shrek tiimi oma ja möelda diislile... samas kui keegi oskab näpuga möne diisel suki peale näidata, mis juba kuskil vedeleb, siis olen ka vast selle peale käpp:S TAHAN SUKIT JUBA!
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Lihtsalt sportlikust huvist käisin tegin vähe mõõtmistööd.
Suki 1,3 mootori pikkus (tõsi Jimny peal, samuraid mul kuskilt võtta polnud hetkel) on ca 500 mm. Kasutatv mootoriruumi pikkus jimnyl ilma keret modimata oleks umbes 680mm ja sinna sisse peaks veel radikas ka kuidagi mahtuma.
BMW 2,0 R6 pikkus on umbes 700mm ilma ventilaatori tiivikuta.
Minu mäletamistjärgi kasutab ka BMW 2,5 R6 sarnast blokki, aga ma pead ei annaks. Seega ma suht julgelt jääksin enda väite juurde, et BMW R6-d ei sobi pisikese suki projektiks. (Lihtsalt, kiiresti ja odavalt)
Vana Grand Vitara 2,0HDI on ca 580 mm ehk siis kõigest 80mm pikem kui suki 1,3.
Asja mõte, et kas püüdes reaalsusesse jääda, ei oleks üks alternatiiv Vaadata Grandi diisli poole? Mis küll tegelikkuses on hoopis Peugeoti diisel.
Ehk siis tõsta Grandi pealt mootor koos k.kasti ja vahe kastiga pisema suguvenna peale. Saaks ökonoomse ja korraliku väändega piskese metsaauto, mis ei kubise plastikust.
Kui samurai oma diisel (1,9) peaks olema 46kw, siis antud juhul saaks 80kw
(koos aju vahetusega ~95-96)

* miks ma usun, et sinna ei tule ei vitara 1,6 bensukat, ega hoopiski mitte midagi palju palju keerukamat lahendust.

edit:
ilmselt oleks odavaim ja valutuim mingi selline kitt soetada:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-S ... dZViewItem
Viimati muutis Raitz, L Okt 06, 2007 12:37 pm, muudetud 3 korda kokku.
1 Hobujõud
Kasutaja avatar
Service
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: N Sept 16, 2004 8:31 am
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Service »

Siin üks Suzuki BMW3.5 turbo mootoriga
http://offroadservice.ee/index.php?page=51&lang=est
juba valmis projekt, omanikul oli vahepeal ka müügiplaan.
Kui on huvi ja üle 100kilo raha, siis võib edasi rääkida.

Marek
ARB, Old Man Emu.
www.offroadservice.ee
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”