Elektroonikaküsimus, Transid

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Elektroonikaküsimus, Transid

Postitus Postitas K.Kotkas »

Pilt

kõik muu on arusaadav, kuid mis alustel valitakse NPN ja PNP transid ? mis parameetritele need vastama peaksid.

Olen suht hämmingus ja selle skeemi koostajat ka kätte ei saa :(

muu jutt sellest asjast asub siin

http://coupediagnostics.co.uk/coupe_electronics.html


On 4x4 teemaline, sest selle jupiga haagitakse ennast auto K-Line peale, mis veel ODBC -d ei toeta, ning ajutüüpiteks on Bochi Motronic seeriad. Vo mõni maastur leiab siit ka hea vahendi..

Äkki mõni mees, kes seda asja hästi jagab, paneb paar õpetavat rida.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Neid valitakse selle järgi kuidas transi tööd juhitakse.See tähendab kas kollektorile lastakse pluss või miinus peale.Kui transi märgil on nool välja siis on see NPN ja kui sisse siis PNP.
Tähtede järjekord peaks tähendama: emitter baas kollektor.Selles aga ma ei ole 100% kindel.Vanadus annab tunda :D ei mäleta kõike nii täpselt enam.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Tõenäoliselt diff tahtis hoopis teada transistorite võimalike parameetreid mitte NPN/PNP vahet :) Aga parem küsi nt siit: http://www.tevalo.ee/foorum/ Peaks olema märksa enam asjatundjaid.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

mjah. Raske. Pmst on tegu imelihtsa TTL konverteriga, mis peab seriali otsas emuleerima pingetel +3V - +12v O ja -3V - -12V 1

Aga, et ma olen like jummala tumba, siis ma ei oska valida neid transe :(
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
Occassion
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 140
Liitunud: E Mär 13, 2006 3:36 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Occassion »

diff kirjutas:mjah. Raske. Pmst on tegu imelihtsa TTL konverteriga, mis peab seriali otsas emuleerima pingetel +3V - +12v O ja -3V - -12V 1

Aga, et ma olen like jummala tumba, siis ma ei oska valida neid transe :(
transid valitakse vastavalt kasutus voolule. Ehk siis peab kannatama ära selle 12 volti soovitavalt rohkemgi. Aga sobivad transid saadki nt. Tevalo poest osta (Mustamäe tee lõpus või Pladiski maanteel ka üks pesa neil). Kõik sõltub veel ka voolu tugevusest. Arvestades kõiki neid parameetreid saadki sobivad osta eelpool mainitud poest.
My Other Car Is a TANK!
GSM +3725113176
enno
Off Roader Wannabe
Postitusi: 25
Liitunud: T Aug 07, 2007 8:04 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Elektroonikaküsimus, Transid

Postitus Postitas enno »

Oled hädas transivalikuga? Kuna kõik neli on piiratud kollektori poolt takaga 1 kilo-oom, siis kõlbavad sisuliselt kõik (piisava võimendusteguriga) transid. Kahjuks olen ajast mahajäänu ja ei orienteeru kaasaegses transivalikus, aga vene transist söandaksin soovitada KT3102 suvalise tähega ( see oleks siis n-p-n) ja KT3107 sama vabadusega tähe osas p-n-p transiks. Nende sokeldust mäletan ka veel peast, aga pead mulle vist privama. Pean tunnistama oma arvutialast tölplust - ma ei tea kuidas siia Autocad´i faili lisada.
mõtelda on mõnus, rääkida on raskem.
ärgem sellepärast pead veel norgu laskem...
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

pmst jah. lahendasin selle probleemi. Skeem, kui selline on saast oma olemuselt. st seal on puuduseid.

Tegu on TTL level converteriga, mis peab siis rs232 liidese viima kujule 0 - 12V.

MAX232 kivi sobib selle tegemiseks päris hästi, kuid sellega ei õnnestu mittestandartseid bitrate saavutada (seda seal siis selle pin 7 pealt tuleva -12V asjaga) viimane on ka probleem, miks tänapäeva USB konverterid ei suuda autodega suhelda - 12 on seal mingi ime hoopis.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
enno
Off Roader Wannabe
Postitusi: 25
Liitunud: T Aug 07, 2007 8:04 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas enno »

Ega ta nüüd väga ime pole, see -12V. Kuna kogu süsteem saab voolu tarbida vaid ,,lõhna pärast´´ , siis pisike muundur annab selle -12 V kätte küll. Õpeta mulle parem, kuidas siia faili sisse smuugeldatakse. Püüaksin siis joonistada.
mõtelda on mõnus, rääkida on raskem.
ärgem sellepärast pead veel norgu laskem...
enno
Off Roader Wannabe
Postitusi: 25
Liitunud: T Aug 07, 2007 8:04 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas enno »

Üritasin miskit kokku joonistada, näis, kas õnnestub fail sisse pookida ( siin on meie lapsed meist targemad).
Pilt
Transid siin on taas suht savi millised n-p-n ´d (Ik- paarsada mA) ja trafol võiks olla ca 10...15 keerdu voldi kohta mingil rõngas- või mantelsüdamikul.
mõtelda on mõnus, rääkida on raskem.
ärgem sellepärast pead veel norgu laskem...
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”