Elektrilsed veepumbad

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

xcad
Off Roader Wannabe
Postitusi: 34
Liitunud: L Aug 04, 2018 11:06 am

Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas xcad »

Kas oskab keegi soovitada mootor radiaatorile lisa pumpa, 12v ja suure tootlikkusega. Tegemist MB 2,2 diisliga 2007a. Ka oleks vaja lisa pumpa küttele.... sest tundub, et radikast jääb üksi väheks. Tuleb lisaradiaator põhja alla ja see otse ploki ülalt, sealt kust tuleb salongi küte.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas ahto42 »

No pm iga väline webasto/ebespächeri pump sobib. Uuemad on juba harjadeta, Pierburgi toodang. vanemad boschi omad on pigad ja harjadega.
uuem bosh https://www.ladu24.ee/nissan-varuosad/x ... pump-bosch
on küll X-trailil turbo lisahajutamiseks mõeldud, aga lisaringluse jaok peaks ok olema.

Tuttaval vana diisel almeraga tegi sama asja, et pani vana boshi pumba salongiradikat toitma, ütles et tuba talvel palju soojem kohe. Kindlasti peab relee alla panema.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
xcad
Off Roader Wannabe
Postitusi: 34
Liitunud: L Aug 04, 2018 11:06 am

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas xcad »

Nendega olen kursis, kasutatakse näiteks Ebersbräheri lisaküttel. Ma mõtlesin radiaatori tagasivoolu torule SUURT pumpa seda mis ajaks pearadiaatori vett ringi. Tekib ülekuumenemine kui võtta pikki tõuse ja palava ilmaga......kiirteedel pole hea peatuda aga tuleb! Talvel tuleb suurem jahutuse õmbertegemine, radikas on juba suurem, tuleks ka lisaradiaator põhja alla seda vett ajaks ringi 2x väikest pumpa, üks pelevoolule ja teine äravoolule. Ploki ülalt tulev vesi on kõige kuumem ja seal annab suure cooleri korral mootori tempi üks jagu vähendada. Mida teha kui on 3km tõus 23% või nagu eile kus 10km tõus 6%? Kui välisõhu temp on 35C või rohkem tuleb midagi ekstreemset välja mõelda.... tegemist on MB 2,2 CDI 110KW mootoriga mis ülekuumenemist ei kannata, tõmbab kaane kõveraks ja seda kusagil Portugalis remontida on väga problemaatiline. :D
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas totu »

Väiksem rihmaseib veepumbale?? Radiaatori sisepesu? 35 kraadi peaks iga motor ära kannatama, igasugustel koormustel, tehaseseades.
Viimati muutis totu, N Aug 30, 2018 11:23 am, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud, mõeldud.
xcad
Off Roader Wannabe
Postitusi: 34
Liitunud: L Aug 04, 2018 11:06 am

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas xcad »

Tegelikult ka see oleks lahendus. Aga lapikrihma pikkus jääb määravaks, seal palju mängumaad ei ole. Kui kiirust 20% tõsta palju see aitab?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas erik »

Selline firma toodab:

https://daviescraig.com.au/category/ele ... -pumps-ewp

Olen kunagi kasutanud, toimis. Kindlasti on kellegil selline asi ka pruugituna ka riiulis. Või tellida otse netist.
https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/da ... 115-ewp115

Lamerihmasid on pmst igasuguse pikkusega, nii et see rihmaseibi väiksendamine pole probleem.
Radiaatori saab ka oluliselt tõhusama panna, valikuid nagu on.

Aga auto oma jahutussüsteem peaks vabalt ka stock seades selle kuumaga vabalt hakkama saama. Kala kuskil muja ilmselt. Aga täiesti arusaamatuks jääb see küsimuse osa:
"Ka oleks vaja lisa pumpa küttele.... sest tundub, et radikast jääb üksi väheks. Tuleb lisaradiaator põhja alla ja see otse ploki ülalt, sealt kust tuleb salongi küte."
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
xcad
Off Roader Wannabe
Postitusi: 34
Liitunud: L Aug 04, 2018 11:06 am

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas xcad »

Tänud! Huvitav on see, et salongi kütte lülimisel temp langeb. Nagu oleks vee ringlusel probleem ehk veepumba viga? Salongi küttel on elektriline pump ja võtab vett otse ploki ülalt. Millise tootlusega need pumbad on? Kas ikka piisav?
Kasutaja avatar
Gerry
Mudder
Postitusi: 85
Liitunud: K Okt 05, 2016 9:47 am

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas Gerry »

xcad kirjutas:Tänud! Huvitav on see, et salongi kütte lülimisel temp langeb. Nagu oleks vee ringlusel probleem ehk veepumba viga? Salongi küttel on elektriline pump ja võtab vett otse ploki ülalt. Millise tootlusega need pumbad on? Kas ikka piisav?
Salongi kütte lülitamisel sisuliselt aktiveerub ju veel üks radiaator kust sooja eraldada?

Mul jookseb küll koguaeg salongiradikast läbi aga mootori tempi liiga kuumaks minnes panen salongikütte järgi ja temp kukub päris hästi.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas MetsaVikat »

Daviesil kuni 150l minutis, sellest peaks piisama päris suurele ja võimsale mootorile.

Aga su jutu järgi jah, tundub, et viga ikka kuskil mujal. Termostaat, umbes radikas, veepumba labad puruks, õhk sees, või juba kaas kõver või tihend läinud.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
xcad
Off Roader Wannabe
Postitusi: 34
Liitunud: L Aug 04, 2018 11:06 am

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas xcad »

Gerry kirjutas:
xcad kirjutas:Tänud! Huvitav on see, et salongi kütte lülimisel temp langeb. Nagu oleks vee ringlusel probleem ehk veepumba viga? Salongi küttel on elektriline pump ja võtab vett otse ploki ülalt. Millise tootlusega need pumbad on? Kas ikka piisav?
Salongi kütte lülitamisel sisuliselt aktiveerub ju veel üks radiaator kust sooja eraldada?

Mul jookseb küll koguaeg salongiradikast läbi aga mootori tempi liiga kuumaks minnes panen salongikütte järgi ja temp kukub päris hästi.
See on kõigil nii. Minul palavate ilmadega ja suurte tõusudega muidu ei saagi. Ainuke viga on salongis liigne kuumus :D Kui laes ja tagaotsas on +50C on liiast. Seetõttu plaanin uue toru salongisoendusese stutsist ja põhja alla cooleri, tuleks raami külge ja suht suuremahuline, ilma ventilaatorita. Näiteks peenemad ribidega torud? See annab seda, et pole vaja panna salongisoendust sisse ja saab inimväärselt kulgeda. Kõik tekib tempidel +30 ja rohkem....muidugi ka pikemad ja raskemad tõusud. Veepumbale lasta treida väiksem rihmaratas on hea mõte. Enne elektrilise veepumba paigaldust.
xcad
Off Roader Wannabe
Postitusi: 34
Liitunud: L Aug 04, 2018 11:06 am

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas xcad »

MetsaVikat kirjutas:Daviesil kuni 150l minutis, sellest peaks piisama päris suurele ja võimsale mootorile.

Aga su jutu järgi jah, tundub, et viga ikka kuskil mujal. Termostaat, umbes radikas, veepumba labad puruks, õhk sees, või juba kaas kõver või tihend läinud.

Terv. Villu
Kaant pole kõveraks lasknud......paisupaagis ei mulise. Õhk sees võib olla, samuti veepump, olgugi,et suhteliselt uus. Umbes radikas ka ei saa olla, uus radikas tehtud pääsküla Kalle-lt. Termostaat töötab, hoiab näidikute järgi tempi +75 - 80C......muidugi kui täpsed need lisakellad on. 150l minutis on suur hulk. Millised on stutsid, et sobiks radika lõdvikutega. Enne vist tuleks teha veepumbale väiksem rihmaratas ~20-25%.....kui ka see ei aita siis on mingi suurem jama.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas erik »

xcad kirjutas: Kaant pole kõveraks lasknud......paisupaagis ei mulise. Õhk sees võib olla, samuti veepump, olgugi,et suhteliselt uus. Umbes radikas ka ei saa olla, uus radikas tehtud pääsküla Kalle-lt. Termostaat töötab, hoiab näidikute järgi tempi +75 - 80C......muidugi kui täpsed need lisakellad on. 150l minutis on suur hulk. Millised on stutsid, et sobiks radika lõdvikutega. Enne vist tuleks teha veepumbale väiksem rihmaratas ~20-25%.....kui ka see ei aita siis on mingi suurem jama.
Ei peagi ilmtingimata midagi mulisema, kui kaanes või selle tihendis viga sees.
Kui veepump on odav B osa, otsiks mina viga sealt. Need järgitehtud asjad võivad vabalt ainult poole originaali tootlikusest anda. Kas uus radikas on ikka reaalselt suurem ja parem? Või ainult väliste mõõtude poolest sarnane?
See puma stutside jutt on juba peenmehhaanika, kui pumpa vahele panema hakkad, siis saad ise ka aru, et vooliku läbimõõt võib olla väike mure, võrreldes sellega, et see pump, võibolla ei mahugi sulle kapoti alla. Mis välise pumba paigaldusega kaasneb, on kenasti tootja lehel kirjas. Ilmelt leiab midagi ka youtubest.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
xcad
Off Roader Wannabe
Postitusi: 34
Liitunud: L Aug 04, 2018 11:06 am

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas xcad »

Vist tuleb veepump üle vaadata, sõitnud nii 50tuhat. Leket ja loksu pole aga sisse ei näe. Elektrilise pumba paigaldus on suur tegemine, koha ehk veel leiaks
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas ahto42 »

Kui B osad ei toimi, siis peaks ikka OEM osa vaatama. Sama nt radiaatorikorkide ja termostega. Ei toimi ka paljud tuntud tootjate omad vaid ainult originaal.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Elektrilsed veepumbad

Postitus Postitas erik »

xcad kirjutas:Vist tuleb veepump üle vaadata, sõitnud nii 50tuhat. Leket ja loksu pole aga sisse ei näe. Elektrilise pumba paigaldus on suur tegemine, koha ehk veel leiaks
Kusjuurest seal veepumbas pole vaadata miskit. Kui ikka B osa tootja teeb tiiviku väiksema, või on korpuse vahel suurem pragu, mis seal vaadata, ainult vahetus aitab. Aga alati on mõtet, kokku hoida... :dev
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”