1. leht 1-st

Rauast stangede legaalsus

Postitatud: N Juul 12, 2018 12:15 pm
Postitas rnx69
Hetkel pigem puht sportlikust huvist tekkinud küsimus, millele otseselt vastust polegi leidnud. Vanemate autode puhul ilmselt probleemi pole, küll aga veidi moodsamatega.

Ehk siis, kui näiteks 2000+ aasta autole tahta viisakalt vints ette sokutada, siis paistab, et enamasti on mujal maailmas kombeks plastikstange eest parematele jahimaadele saata ja soetada/ehitada koos vintsialusega lehtmaterjalist stange. Kui nüüd süübida tehnonõuetesse, siis seal vähemalt mõne aja eest oli kirjas, et peale 1997 aastat esmaregistreeritud sõiduki esikaitsesüsteem peab vastama vastavale eurodirektiivile ning omama ka tüübikinnitust. Kui kunagi Maanteeametist sai omaehitatud auto kohta uuritud, siis tuli välja, et tõlgendatakse seda nii, et võid stange üldse ära jätta, aga ise seda ehitada ei tohi, kuna sellisel juhul puudub tüübikinnitus. Samas ülevaatuspunktist küsides kehitati õlgu ja teatati, et mingisugune kaitseraud peab olema, keevita kasvõi jupp toru ette.

Kuidas teadjamate metsahuntide kogemused selle koha pealt on, kui on näiteks soetatud tehasetoodang ARB riiulilt (kahtlen, et see meil sertifitseeritud on), kas siis saadetakse kohe tuldud teed ülevaatuselt tagasi või pole keegi numbrit sellest teinud?

Re: Rauast stangede legaalsus

Postitatud: N Juul 12, 2018 12:56 pm
Postitas Landy

Re: Rauast stangede legaalsus

Postitatud: N Juul 12, 2018 4:29 pm
Postitas Gerry
Landy kirjutas:Maanteeameti seisukoht:
https://foorum.landroverclub.ee/viewtop ... =31&t=5187
Kas ma saan aru õigesti, et näiteks '92 aastal valminud ja 2006 aastal eesti liiklusregistrisse kantud autol võib olla nii ise aretatud stange kui sertimata rauad, sest rauad peavad sertitud olema alates 25. mai 2007 EESTIS REGISTREERITUD autol ning stange peab sertitud olema alates 1. oktoober 2003 VALMISTATUD autol.

Raudade kohta teadsin, sest pool aastat enne seaduses märgitut on auto eestis arvele võetud, aga stange juures on hoopis esmaregistreerimisest ehk valmistamise ajast juttu nagu ma aru saan.

Re: Rauast stangede legaalsus

Postitatud: N Juul 12, 2018 4:45 pm
Postitas rnx69
Krt, mäletasin jah aastaarvu valesti, miskipärast oli meeles 1997, nagu see mingi hetk oli paljude muude asjadega.

Aga, kui punkt-punktilt nüüd Tehnonõudeid tõlgendada, siis järelikult, kuni 2007 aastani meil arvele võetud M1G ja N1G kategooria sõidukitel on igasugused järelturu stanged legaalsed, kuna jutt on esikaitsesüsteemist, mitte täiendavast esikaitsesüsteemist?

Raudade koha pealt on huvitav kogemus tuttaval, kellel hakati ülevaatusel kobisema, et kuna autol oli tõsisest rauast stange juba ees, siis eraldiseisvat rauda enam justkui ei tohiks olla, samas auto ise pärines 1980-test, oli juba meie vabariigi algusaegadest siin registris ja ei tohiks ühegi piirangu alla käia.

Re: Rauast stangede legaalsus

Postitatud: N Aug 02, 2018 10:07 pm
Postitas Kreizi
Teema aktuaalne ka minul, kuna täna ÜV-s määrati korduv. Põhjuseks eesmine rauast stange, mis ei pidavat kuidagi sobilik olema (1994.a. masin, Eestisse saabus 2009 nov). Eelmised 5 aastat täpselt samas kohas stangest probleemi pole tekkinud. Nüüd kuuendal aastal tekkis? Kas on ÜV punktid MNT poolt niipalju pihtide vahele võetud?
Jõudsime koos ülevaatajaga samale järeldusele, et ma võin ju originaalstange ette keerata, ette näidata ning siis uuesti tagasivahetuse teha. Pidi täitsa sobilik variant olema.
Ehk siis, kas on kellelgi XJ stanget laenata, ära anda, müüa? Võiks olla must või roheline. Punane äkki jälle ei meeldi neile rohelise kere küljes :)

Re: Rauast stangede legaalsus

Postitatud: R Aug 03, 2018 1:33 am
Postitas Landy
Kui loed hoolega maanteeameti avstust https://foorum.landroverclub.ee/viewtop ... =31&t=5187
Siis raudstange viimisel vastavusse nõuetega, saad ka sellega läbi.