1. leht 1-st

Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: P Juul 02, 2017 10:28 pm
Postitas MetsaVikat
Tere!

Mure järgmine,mul hüdrovints aga ei suuda kuidagi välja mõelda normaalset ja muda kindlat lülitust vintsi hüdropumbale. Mingi lülituse olen välja nuputanud, töötab iseenesest, aga kahtlen kuidas muda sees toimib, kardan, et jääb kinni, sest nuudid mille peal lülitusmuhv liigub, on avatud ja läheb liiva täis ilmselt ja jääb kinni.
Kuidas tõsisemad mehed lahendanud on selle? Mingi variant on, et pump koguaeg taga, aga mulle see variant väga ei meeldi. Eriti hea oleks kui oleks mingit pildimaterjali või koguni äkki kellegil riiulis midagi huvitavat seismas. Olen kuulnud mingi lintraktori mingist jubinast, aga pole täpselt aru saanud mida kasutatud ja kuidas. Hea meelega paneks pumba vända otsa otse aga lülitatav võiks olla.

Lugupidamisega Villu

Re: Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: E Juul 03, 2017 2:27 am
Postitas Bytewize
Ma tegin teistmoodi, viskasin roolivõimu pumba minema ja panin tummise hüdropumba, mis vabal ajal jooksutab roolivõimu läbi voolupiiraja ja madalama survega(90bar) ja vajadusel vintsi kõrgema survega(150bar). Hetkel on asi veel ehituses, aga ma ei kahtle selle toimimises. Kardan, et igasugused sidurid ja ühendusmuhvid lõpetavad kõige kriitilisemal hetkel toimimise :D

Re: Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: E Juul 03, 2017 12:02 pm
Postitas Movistar
Ma olen selle asjaga samuti vaevelnud kunagi korralikult.Sain tööle.
Too oma preparaat mõnele võistlusele kohale ja küll siis kapoti alla vaadates mõni hea mõte kellegil tuleb.
Ma olen su autoehituse pilte vaadanud ja vähemalt esialgu tundus,et see lülitus ei ole nii kehv midagi.
Ei jää ta niisama kinni midagi,kuna on pidevas pöörlemises ja vibratsioon ei lase tal kinni jääda.

Ja pump "koguaeg taga" variant unusta ära. Nii ei ole võimalik üldse sõita.

Re: Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: N Juul 06, 2017 6:37 pm
Postitas MetsaVikat
Koguaeg pump taga on algusest peale "out" olnud, sp. ka see vigur aretatud. Eks peab siis proovima, mis see kuskil metsas teeb ja siis vastavalt täiustama seda.
Bytewize kirjutas:Ma tegin teistmoodi, viskasin roolivõimu pumba minema ja panin...
Kui suurt pumpa kasutad? Kuidas asja jahutada plaanid? Kas mingi läänepump vahel?

Terv. Villu

Re: Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: R Juul 07, 2017 9:44 am
Postitas Bytewize
Pump on Bosch rexrothi oma, 4,7cm3/rev. Kuna on kiirendav ülekanne, siis saab ta valu kuni ~5500rpm(piirajas). See tähendab kuni 26L/min. Eks näis kuda kestab. Mul teine veel varuks.
Jahutamiseks on mingi automaatkasti üsna kobe radikas mootoriradika ees, kui see jääb lahjaks, siis panen veel suurema.
Hüdropaak(3 liitrit) läheb paari Bar-ise rõhu alla et kaitsta pumpa kavitatsiooni eest.
LIsaks on tagasivoolul filter vahel.
Erinevaid rõhu-ja temperatuurikellasid on salongis piisavalt.

Teooria on tugev, järgmine nädal on praktika aeg :D

Re: Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: R Juul 07, 2017 3:37 pm
Postitas Praks1
Sellise kooslusega saad vintsi mis on käsitaliga samaväärne :D

Re: Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: R Juul 07, 2017 4:12 pm
Postitas MetsaVikat
Mõtlesin ka, et kuidagi väike sul see pump. Ma ise kasutan 50-st pumpa. Kuidas vintsi kiirus sul mõeldud on? Pead koguaeg piirajas hoidma?
Palju see bochi pump põõrdeid kannatab?

Terv. Villu

Re: Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: R Juul 07, 2017 11:26 pm
Postitas Bytewize
Mäletasin veidike valesid andmeid. Pumba kubatuur on 6,55cm3.

Pumba ametlik max rpm on 4500, aga praktikas kestavad ka oluliselt kõrgemaid pöördeid lühiajaliselt, eriti arvestades, kui vähe töötunde ta saab võrreldes tööstuses 24/7 uhamisega @4500rpm.

Trummel peaks käima maksimumpööretel 14,3rpm, ehk kuskil 3-4 m/min sõltuvalt trossi hulgast trumlil. Minu jaoks piisav, arvestades, et seda sooritab ta kasvõi päev otsa järjest ja igast asendist 4,5t tõmbejõu juures.

Pöördeid hoiaks ma vintsimise ajal käsigaasiga kuskil 3000 juures pigem, aga eks näis kuda parem on, äkki pean lihtsalt rihmaratta suurusega veel mängima. Asi võiks rataste kiirusega ka klappida.

Pump sai selline pandud, kuna suurem sinna asukohta ei mahu ja sellised on lihtsalt töökoja nurgas olemas.

Mul on hoopis selline huvitav küsimus, et mis on sinu masina maksimum pöörded, mida pumbale kavatsed anda?
Lisaks, kui jämedad on su hüdrovoolikud?

Sinu 50cm3 pump annab näiteks 4200rpm juures 210 L/min, see eeldab juba oluliselt jämedamaid voolikuid ja komponente(circa 25mm sisemõõduga, et voolu kiirus jääks alla reeglipärase 7,6 m/sek). Siin pole muidugi arvestatud kadusid ja efektiivsust.

Palju sul süsteemi surve olema saab? Hüdrovõimsuse valemi järgi oleks 210 L/min ja 150bar juures vajalik minimaalne mootori võimsus 52kw, mis on üsna palju ja vot SEE vajab juba jahutamist.

Re: Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: R Juul 07, 2017 11:59 pm
Postitas MetsaVikat
Sul tundub kõik ilusti välja arvutatud olema, ning jääb mulje, et tegemist mingi muu masina hüdrosüsteemiga. Mina algaja ja kogemused puuduvad, aga vastused sinu küsimustele.

Olen kursis, et mootor piirajas suudab pump Teoreetiliselt toota 300l+ minutis (6500rpm). Vene pump ei kannata selliseid põõrdeid, kirjade järgi mingi 2700 oli max vist. Minul plaan vintsida 1000-1500 põõrde pealt, mis annab tootlikuks ca 75l minutis, teoreetiliselt. Kuna mootor saavutab 1000 põõrde pealt üle kolmveerand põõrdemomendist,siis arvan, et ei ole probleemi, ei näe mõtet vintsida 3-4000 põõrde pealt.

Voolikud tulevad kolmveerand tollised, jagaja 120l/min.

Et pump ei saaks mingeid ulme põõrdeid ja voolu hulgad ei oleks ka ulmed niisama sõidu ajal, siis selle jaoks see teema tehtud saigi, st. minu pump tuleb lülitatav ning niisama õli kütma ei hakka. Küsimus oligi selles, et kuidas kõige paremini lahendada asi, aga ilmselt tuleb Movistari nõuannet järgida ja oma kootud asja katsetada ja siis vastavalt täiustada.

Esialgu survet väga kõrgeks ei ajaks, ilmselt jääb ka sinna 130-150bari kanti, aga õli hulk jääb sinna 70l juurde, ma arvan. Nagu ma ütlesin, pole ennem koostanud sellist asja, midagi võib jämedalt valesti ka olla, ei ma tea. Nii palju kui neti kaudu olen ennast suutnud harida, nii palju olen.

Aga tore, et mingi arutelu tekkis, saab ka targemaks :)

Terv. Villu

Re: Hüdrovintsi pumba lülitamine(lahendused)

Postitatud: L Juul 08, 2017 10:10 am
Postitas Praks1
Lihtsad komponendid kiire ja võimsa vintsi jaoks olid meil lõpuks.
1 pump 50
2 jagaja 150L
3 pealevool umbes 40mm seest
4 kõik voolikud 3/4 sirgete või väga laugete otsadega,kindlasti mitte mingeid trippereid,mis takistaks.
Sellise kooslusega tuli lõpuks hea vints.
Jagajat valides tuleb kah hoolikas olla,korra anti selline jagaja,mis töötab ühtepidi survega.Teistpidi lõi ilma vintsita juba 50-100 bari rõhu üles.