Õõts

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Mis seal keerulist? Natuke toru ja natuke metalli ja natuke õlut disainifaasis ning ongi õõts olemas.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Occassion
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 140
Liitunud: E Mär 13, 2006 3:36 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Occassion »

JR'ga nõus - mis seal keerulist siis niiväga on. On olemas kogemus bagide ehitamisega jne. Ega see ülemine õõts mingi raketiteadus ei ole, et seda valmis teha ei oska.

See on nii lihtsa ehitusega, et saab kenasti hakkama. Ainult nagu alati on kõige suurem puudus aeg. Seepärast ka otsisin alternatiivi ise tegemisele.
Kuna töökoda kus seda teha saan asub läänemaal ja ise Tallinnas siis on raske seda ehitamist ajastada kõige muu kõrvalt.

Muidu aga plaanis ikka teha A kujuline toruraam. Mis Superlifiti pildi järgi suht sarnane tuleb.
Parem ma ei hakka enam seletama - muidu jälle keegi arvab et luuletab siin jne. Ja kui nüüd keegi veel väitma kukub, et see on nõrk jne siis võib küll mõelda enne kui öelda, sest paljud masinad kasutavad samasugust toru raamil põhinevat õõtsa. Mis veelkord peaks tõestama selle tugevust.
My Other Car Is a TANK!
GSM +3725113176
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Vaata, et sa selle õõtsa tegemisel ikkka materjali valid sest terasel ja "terasel" on ikka väga suur vahe, vanast veetorust ikka ei tasu tegema hakata. Enamasti on sellised õõtsad tehtud CrMo torust ja see tahab TIG-iga keevitamist. Veetoruga aga kaua ei sõida.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Occassion kirjutas:JR'ga nõus - mis seal keerulist siis niiväga on. On olemas kogemus bagide ehitamisega jne. Ega see ülemine õõts mingi raketiteadus ei ole, et seda valmis teha ei oska.
tõsi... :) no anna teada kuidas õnnestub. Ma ise tegin vedrukammitsa sellisest materjalist nagu (teras 34 CrNiMo6) Venis küll pisut rohkem kui originaalkammits - kuid iseenesest hea materjal, treial ka kiitis.
See ülemine õõts pole jah pealtnäha midagi nii erilist, kuid IFS on juba paraku selline, et pauk läheb otse õõtsadesse ja eriti halb kui veel otse eest tuleb. Runneril oli torsioon üleval ja just alumised õõtsad said kõvasti peksa.
See on muide üks põhjus ka miks ma enda runneril talasilla vahetuse ette võtsin - esiteks tugevus ja sild liigub ikke veidi paremini eest ära.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Occassion
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 140
Liitunud: E Mär 13, 2006 3:36 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Occassion »

materjali kohapealt kokku hoida ei kavatse. Kui võtta siis juba korralik. Ei meeldi omale kunagi poolikut asja teha. Olen kord selline kui juba ette võtta siis ikka täiega perfecto peab tulema 8)
My Other Car Is a TANK!
GSM +3725113176
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Oot-oot. Kus ma keelasin kedagi õõtsa keevitamast. Metsa, mudasse, bagirajale - palun väga.

Liiklus on natuke teine teema. Siin kehtivad teatud seadused, mida valges maailmas ka järgitakse. Loomulikult leidub neid, kelle loometegevust seadusepügalad kammitsevad. Nemad teevad kas seaduse järgi oma unistuse teoks või üritavad "kuidagi" läbi ajada. See viimane on rohkem teatud rahvuste tava kuidagi läbi saada.

Mul tõesõna pole mitte midagi selle vastu, kui keegi end oma lolluse pärast ära tapab. Vaba maa, lasku käia. Aga liilkluses, erinevalt metsasihist ja bagirajast, on ka teisi osalejaid. Vaat nede tapmine oma lolluse pärast on sulaselge pahatahtlik hoolimatus. Seepärast loodangi, et kasutaja Occasion on oma sõnade vääriline asjatundja, kellel on pikaajalised kogemused vahelduvasuunalise koormuse all töötavate ruumiliste terasakonstruktsioonide loomisel. Ja ikkagi võiks enne niivõrd olulist isetegevust kaks korda mõelda. Ja siis veelkord mõelda. Ja kui tegemise soov ja TEADMISED on olemas, siis asi ära nokitseda. Kasvõi selleks, et näha, kas asi tegelikkuses ka töötab...

Aga rääkides õõtsast, siis torukonstruktisooni korral võib kõige tülikamaks osutuda keevitamine. Siis keevitamine nii, et materjali tugevus ei väheneks. Kuna kõik selle foorumi tegelased on minust kordades kogenumad, siis ei hakka siin tugevusarvutusest rääkima. Tõenäoliselt tehakse kasvõi suitsupaki kaanele jäme arvutus, kas toru sein on ikka piisavalt tugev.

Või kavatsesid õõtsa teha paksuseinalisest nelikanttorust? Puksiavad puurid torusse või keevitad puksipesad A-raami otstesse?

Seda kontrollimise ja arutlemise faasi pidasingi silmas. Liiga palju on minu kõrvu viimasel ajal kandunud "isetegijate" möödapanekuid küll ehituses, autoremondis, metsatööl. Kui teed ära, siis oled sellega tõestanud oma oskuste kõrget taset (või paksu rahakotti :) )

Muide, need, kes oskavad, need teevad. Need, kes ei oska, õpetavad!

:twisted:
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

v6sa kirjutas: Aga rääkides õõtsast, siis torukonstruktisooni korral võib kõige tülikamaks osutuda keevitamine. Siis keevitamine nii, et materjali tugevus ei väheneks.
nõus... ma lasin enda masina kriitilised kohad ka väga suurte kogemustega härrastel keevitada. Vana kooli mehed, kes aastaid metalliga mänginud tehases, kus valmivad tootmisliinid ja väga suured projektid lääne turule.
nt: vedrukinnitused ette:
http://www.zone.ee/4Runner/photos/02_fronthanger1.html
http://www.zone.ee/4Runner/photos/12_MG_0031.html
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Occassion
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 140
Liitunud: E Mär 13, 2006 3:36 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Occassion »

Puksi Pesad Said valmis. Treiali käest sain need eile kätte 100 EEK'i tahtis töö eest saada.
Nüüd aga on auto müügis.
Teen õõtsa alles siis valmis kui müük toppama jääb ja keegi huvi ei tunne.
Vahepeal sai isegi puks välja valitud mis erineb siis originaalist. Pole enam sisse pressitav jne. Juhtusin olema õigel ajal õiges kohas ja sain veidi head nõu, et tuleks panna juba siis ka uus puks sisse. Praeguse seisuga on asi sealmaal, et kui ma aega saan siis ostan toru ja teen ka zarniiri kinnitus plaadi valmis ja kui kogu asi koos siis ostan ka puksid. Õnneks on sõbral töökoht väga hea kohapeal kus saab teha graanul pritsiga tööd ja ahjus värvida ning välja lõigata laseriga vajalikku kraami. Treial ka samas kohas. Kõik eeldused asi valmis teha on olemas :roll:

Ahjaa seal lähedal nägin miskit Off-Road masinat maja juures PRÜGIKOLL oli peale kirjutatud. Elab kohe samas lähedal kogu masinapargile. Ennemgi vaadanud mis palju kola seal õuepeal mehel vedeleb :lol:

Mõned pildid ka siis valmis puksi pesadest:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
My Other Car Is a TANK!
GSM +3725113176
Kasutaja avatar
414 AVM
Rock Crawler
Postitusi: 637
Liitunud: K Aug 23, 2006 10:58 am
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas 414 AVM »

Occassion kirjutas:
Teen õõtsa alles siis valmis kui müük toppama jääb ja keegi huvi ei tunne.

Et, kas müüd auto heausksele ostjale mainimata, et õõtsa tugevdused relakaga läbi lõigatud. Sinu kuulutuses pole sellest küll ühtegi sõna??
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=6c33
Kas meil maanteedel laipu veel vähe on? Ma ei tea, kuidas see siinse foorumi moraaliga sobitub, kuid IMO tuleks teatada ARK-le, et see auto ei tohiks omal jõul meetritki liikuda :evil: .
Ma ei tea, kuidas teistele tundub, kuid mina sellise massi ja -tõstega maasturiga kohtuda ei tahaks :no .
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Ma ise usun, et omanik räägib sellest ostjale enne müüki.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Occassion
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 140
Liitunud: E Mär 13, 2006 3:36 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Occassion »

Tegelikult ei müü katkise õõtsaga. Läheb külge korras sama masina õõts. Mille ostsin alles hiljuti ajutiseks lahenduseks niiöelda Prillimäe romulast. Lasin Tugevdada ja tegin iluravi (vana värv ja rooste maha ning epoksiidvärv peale). Ainult mind isiklikult see ei rahuldaks kui plaaniksin sõita pikemat aega selle masinaga. Sest usun et maastikul originaal õõts saaks liiga palju vatti ja ei peaks vastu. Näeb selline odav plekikärakas välja ja mitte eriti usaldusväärne. Sellest ka kogu see ehitamis soov tingitus oligi.

Ma ei saa aru neist kes pidevalt karjuma kukuvad - ohtlik ja shallalaa. Kui ma oleks mees metsast siis ma vaevalt siia foorumisse üldse midagi postikaks ja teeks peedist pesumasinale trummli ning ei saaks keegi teada. Et siis point selles - ei tasu näägutada nende kallal kes hingega asja juures. Kui nii suur huvi jne siis helista ja näitan sulle mis ja kuidas. Veendumaks minu poolt räägitus. Hea nõu on alati teretulnud :roll:

Ahjaa - Enne müüki läheb vahetusse kogu õlikraam masinal. ja veel nipet-näpet saab ära tehtud. Ei plaani müüa mitte sõidukorras masinat.

Pildid siis kohe alla minevast õõtsast:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ja lõpuks värvisin veel mustaks - pilti sellest hetkel pole.
My Other Car Is a TANK!
GSM +3725113176
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Usun ka seda, et 4141AVM ei näägutanud niisama. Uku silmad on ilmselt selle pika elu jooksul palju näinud ja pigem möliseda kui niisama vait olla on ka minu moto.
+372 5028488
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Vot ei saa mina sellest aru, kui maetakse millegisse meeletul hulgal tööd ja raha ja pannakse asja sisse oma hing - ja siis tahetakse hing 125 kilo ees maha müüa.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

MahviaDeTyrk kirjutas:Vot ei saa mina sellest aru, kui maetakse millegisse meeletul hulgal tööd ja raha ja pannakse asja sisse oma hing - ja siis tahetakse hing 125 kilo ees maha müüa.
Elu liialt lühike, et ühe asja otsas kinni olla ... oleks minu vabandus :twisted:
+372 5028488
Kasutaja avatar
Occassion
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 140
Liitunud: E Mär 13, 2006 3:36 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Occassion »

jr kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:Vot ei saa mina sellest aru, kui maetakse millegisse meeletul hulgal tööd ja raha ja pannakse asja sisse oma hing - ja siis tahetakse hing 125 kilo ees maha müüa.
Elu liialt lühike, et ühe asja otsas kinni olla ... oleks minu vabandus :twisted:
Ei tahtnud küll lahata siin põhjusi aga lühidalt öeldes on asi nii, et tuleb hakata pereelu elama. Laps sünnib ja maja on enne veel valmis ehitada. Tegevust kuhjaga üle ja auto jaoks enam ei jagu lihtsalt üldse.
My Other Car Is a TANK!
GSM +3725113176
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”