1. leht 3-st

Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 6:51 pm
Postitas iiripilli
Tere

Ehitan vaikselt jimnit väheke maastikusuutlikumaks kuid nii, et jääks ikkagi maanteelegaalseks.
Tegelen praegu vintsi paigaldamisega ja stangega...tegin stange kitsamaks ja alla äärde tuleb toru.

Stange taha on aga insenerid peitnud turbo radika/cooler...mis on risti-põiki jalus.
Pilt ka..kül mitte hetkeolukorrast:
Pilt
Plaan oli algul tõsta radikas ülesse mootori peale, sest seal ju selleks õhuava olemas kuid ka see osutus väga raskeks kui mitte võimatuks...sest pole lihtsalt ruumi
pilt ka
Pilt
Samas vaikselt sõites ei toimu seal nagunii mingit jahutamist ei all ega ka üleval olles.
Kas oleks väga "karuteene" kui radikas üldse likvideerida ja ühendada otse või peaks ikkagi üritama radikat igal juhul säilitada?

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 8:04 pm
Postitas totu
....jätta! Sellest on ainult kasu.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 8:14 pm
Postitas ahto42
Jäta.
Minu sõiduautol tehasest polnud, lisasin ja andis u 20 nm pingis mõõdetuna tehase andmetest rohkem.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 9:12 pm
Postitas ylbik
Kui turnid ainult metsas siis võid rahulikult selle radika välja visata.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 9:22 pm
Postitas iiripilli
Jaa sellega olen igati nõus, et sellest ainult kasu on. Seal stange taga on ta aga suht haavatava koha peal ja mujale panna pole. samas on häda vintsi releekarbile koha leidmisega. Väga hästi sobiks see cooleri asemele, sest kapoti all pole üleliigset ruumi olemaski. seal selline "katlamaja" et tennisepall ei mahu ka kuskilt naljalt läbi.
Kui tehase andmetel on maks vääne 200N mida pole just üleliia siis kui palju cooleri eemaldamisega see kahaneda võiks?


Pilt

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 9:26 pm
Postitas iiripilli
ylbik kirjutas:Kui turnid ainult metsas siis võid rahulikult selle radika välja visata.
Ei ainult metsas ei turni. Teedel tuleb sõita ka ilmselt väga palju kilomeetreid.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 9:33 pm
Postitas totu
Mingi õhuvõtja kapotile? Märg cooler? Kui maanteesõit ei ole ainult võimsus, kone resurss kannatab ka ilma coolerita.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 9:34 pm
Postitas Lauri-L
Võimalusel proovi ilma sõita.
Saad ise aru kas on vaja või mitte, aga puudumine annab igaljuhul tunda.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 9:40 pm
Postitas RistoRR
Puudumine on igati kahjulik. Auto millel on tehasest cooler, on arvestatud sellega ka töötama. Cooler ei jahuta õhku vaid silindrisse minemiseks, vaid omab ka teatud effakti turbo jahutamisel. Ok, metsas vb vähe pöördeid ja ei tapa nii hullult, aga trassil on ikka täitsa ''must'' selle olemasolu.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 9:53 pm
Postitas ylbik
RistoRR kirjutas:Puudumine on igati kahjulik. Auto millel on tehasest cooler, on arvestatud sellega ka töötama. Cooler ei jahuta õhku vaid silindrisse minemiseks, vaid omab ka teatud effakti turbo jahutamisel. Ok, metsas vb vähe pöördeid ja ei tapa nii hullult, aga trassil on ikka täitsa ''must'' selle olemasolu.
Käi sa ka sinnasamusesse oma lolli jutuga!

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 10:00 pm
Postitas Tegija
Millalgi ammu kui panin vintse Ford Rangeritele olin sama probla ees ,et cooleri radikas jalus. Uurisin siis asju ja tuli välja selline tõsiasi ,et cooler annab kuni 25 % võimsusest. Leidsin lahenduse ja jätsin cooleri alles, küll teise kohapeal. Kindlalt jäta alles. Kui just võrriga ei taha sõita.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 10:26 pm
Postitas Külahull
Tegija kirjutas:Millalgi ammu kui panin vintse Ford Rangeritele olin sama probla ees ,et cooleri radikas jalus. Uurisin siis asju ja tuli välja selline tõsiasi ,et cooler annab kuni 25 % võimsusest. Leidsin lahenduse ja jätsin cooleri alles, küll teise kohapeal. Kindlalt jäta alles. Kui just võrriga ei taha sõita.
Kui panen kaks tükki järjest, siis kas saan 50% jõudu juurde? Ausalt, kuskohast selline väide? Mingit algallikat oleks tore näha. Coolerist on kasu suurematel kiirustel, metsas ei ole, jahutust ei toimu, tuul ei liigu.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 10:41 pm
Postitas Tegija
Külahull kirjutas:
Tegija kirjutas:Millalgi ammu kui panin vintse Ford Rangeritele olin sama probla ees ,et cooleri radikas jalus. Uurisin siis asju ja tuli välja selline tõsiasi ,et cooler annab kuni 25 % võimsusest. Leidsin lahenduse ja jätsin cooleri alles, küll teise kohapeal. Kindlalt jäta alles. Kui just võrriga ei taha sõita.
Kui panen kaks tükki järjest, siis kas saan 50% jõudu juurde? Ausalt, kuskohast selline väide? Mingit algallikat oleks tore näha. Coolerist on kasu suurematel kiirustel, metsas ei ole, jahutust ei toimu, tuul ei liigu.
1+1 ei võrdu alati kahega. Ei mäleta kust interneti avarusest see info oli ,aga nii ta oli. Ajad ammused nii 10 aega tagasi.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 10:58 pm
Postitas uputaja
Selle pisikese ja pasase käki ärajaätmisega ei muutut mitte misikt. Kolme olematu kiirenudsega on see sama kuum kui sisse/väljaminev õhk.

Tahad midagi arstida ja arendada. Pane suurema pinnaga ja õhem tükk, kus õhuvool kiirem ja vent alla. Siis ehk võibolla saad + 2kw.

A siis pead koguaeg tuld mutris kah hoidma, et buustiks kõikseaeg :D Niisama tiksudes istud nkn hõrenduses :D

PS: See mikrovurr ei puhu õhku nii kuumakski, et seda jahutama peaks :mrgreen:

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitatud: K Okt 12, 2016 11:37 pm
Postitas ylbik
uputaja kirjutas:Selle pisikese ja pasase käki ärajaätmisega ei muutut mitte misikt
+1 isegi kõige kalibreeritum persedüno ei saaks arugi, et radikat vahel pole.