1. leht 1-st

autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: P Sept 04, 2016 2:49 pm
Postitas Rännumees
Tere jälle.

Plaan on ristata kaks totaalselt erinevat autot. Ehk panna maasturile peale sõiduauto kere.
Küsimus siis järgnev. Kas sellise masina, (kui on viisakalt ja korrektselt ehitatud), saab ilusti arvele ja maanteelegaalseks või mitte?
Kui jah, siis mis on umbkaudsed protseduurid...

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: P Sept 04, 2016 5:32 pm
Postitas Lauri-L
Läheb kirja kui kerevahetus, ei tohiks väga keeruline olla.

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: P Sept 04, 2016 5:51 pm
Postitas Landy
Lauri-L kirjutas:Läheb kirja kui kerevahetus, ei tohiks väga keeruline olla.
Oled sa oma väites 100% kindel. Mina isklikult ei oleks. Jah, Rootsis saad sa selle nii arvele ( Siin foorumiski vastav teema olemas), kuid siin tahab maanteemat su ilmselt elusast peast nahka panna kui sellise monstrumiga kohale ilmud.
Eestis on vist ainult üks mees, kes sihukessed vigurid on arvele saanud ja see on Mati Leivategija.
Ise ehitatud autona arvele saamiskeks tuleks ka väliskuju modifitseerida, et 1:1-le ei meenutaks seda sõiduautot. Lisaks mustmijon ekspertiisi.

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: P Sept 04, 2016 7:38 pm
Postitas Lauri-L
Raamiga auto puhul asi tunduvalt lihtsam kui kandvakerega auto puhul. Mati autod kandva kerega, ning kohe kindlasti mitte ainukesed.
Raamiga auto puhul jäävad sillad jms puutumatta ja see teeb asja tunduvalt lihtsamaks.

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: P Sept 04, 2016 10:53 pm
Postitas Rännumees
Kas see tähendab, et ristata võib ainult kandevraamiga autosid või võin panna kandevraami peale ka kandevkerega masina kuudi?

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: P Sept 04, 2016 10:56 pm
Postitas puhvel
Rännumees kirjutas:Kas see tähendab, et ristata võib ainult kandevraamiga autosid või võin panna kandevraami peale ka kandevkerega masina kuudi?
Leia Mati Leivategija kontakt ja usun, et saad väga pädevaid vastuseid.

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: P Sept 04, 2016 11:25 pm
Postitas Rännumees
eks kuulan maad. Tänud!

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: E Sept 05, 2016 12:30 am
Postitas Praks1
On tehtav, kõvasti lihtsam on originaal alusvankriga, rool jne originaal.Sitemal juhul pead kasutama osa originaal tulemüürist, et pidurid, roolisammas jne kah originaal jääks.
Pole vaja kolmandate isikute arvamusi, kes 10aastat tagasi tegid midagi , vaid maanteeameti onude nõudeid ja arvamusi.

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: E Sept 05, 2016 8:53 am
Postitas AsTroSS
Mina soovitan sul küsida ARKSt luba ise-ehitatud auto ehitamiseks.

Avalduses kirjuta lahti mille veermik ja mille kere.

Kui sa paned sõiduauto kere veoka raamile,siis see on juba piisavalt eriline et mitte vastuollu minna autorikaitsega.

Ise tehtud pilliga on palju vabamad käed kui millegi ümberehitusega

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: P Sept 11, 2016 11:28 am
Postitas tphnd
Ei ole tehtav, olen MNT spetsialistiga asja läbinud, viimane nael kirstus oli see, et ühel autol ei saa olla nii kere kui raaminumber ja oligi kõik. Ei aidanud jutt, et kasutan ju tehase alusvankrit jne.

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: P Sept 11, 2016 7:55 pm
Postitas FlammablE
Ma praktikas ei usu, et seda lubatakse ümberehitusena teha, aga kui oleks väga vaja, siis ma mõtleks välja ilusa muinasjutu metamorfoosist ilma ühtegi olulist sõlme näppimata(pidurid, rool, kütusesüsteem jne) ja ootaks Hansovi reaktsiooni, et siis sealt edasi juba minna. Leivategija ja teiste iseehitatud autode legaalsus on omaette teema. Avalduse kirjutaja jaoks ei muuda see nagunii midagi, et kusagil sõidab mõni sarnase ümberehitusega auto ringi.

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: E Sept 12, 2016 7:34 pm
Postitas Külahull
Leivategija sellised paaritamisprojektid jäid 90´te lõppu ja 2000´de varasesse algusesse. Ütleme siis viisakalt nii, et sellel ajal ei kuulunud me sinna Eurokolhoosi ja seadused olid teised. Lisaks ei tasu unustada sellist loomingulist lähenemist paljudes tolleaegsetes Arki puudutavates küsimustes. Kõik on piisava finantsilise olemasolu ja huvi korral võimalik, kuid kas ka kaugeltki ratsionaalne-kahtlen.

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Postitatud: E Sept 12, 2016 10:08 pm
Postitas puhvel
Külahull kirjutas:Leivategija sellised paaritamisprojektid jäid 90´te lõppu ja 2000´de varasesse algusesse. Ütleme siis viisakalt nii, et sellel ajal ei kuulunud me sinna Eurokolhoosi ja seadused olid teised. Lisaks ei tasu unustada sellist loomingulist lähenemist paljudes tolleaegsetes Arki puudutavates küsimustes. Kõik on piisava finantsilise olemasolu ja huvi korral võimalik, kuid kas ka kaugeltki ratsionaalne-kahtlen.
No Leivategija ehitas selliseid massinaid, et ratsionaalsus ei tule jutukski üldse.
Päris kirves hobi nende jaoks kes tellisid ja ostsid.
Ratsionaalne on osta ford ka (sihilikult väikste tähtedega :) ), kõikse mõtetum autu, mis teadaolevas ajalos üldse toodetud .
Sry, see vist pole ratsionaalne :)