autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, erik, Veiko, Moderators

Rännumees
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: E Veebr 01, 2016 9:01 pm

autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas Rännumees » P Sept 04, 2016 2:49 pm

Tere jälle.

Plaan on ristata kaks totaalselt erinevat autot. Ehk panna maasturile peale sõiduauto kere.
Küsimus siis järgnev. Kas sellise masina, (kui on viisakalt ja korrektselt ehitatud), saab ilusti arvele ja maanteelegaalseks või mitte?
Kui jah, siis mis on umbkaudsed protseduurid...
Kasutaja avatar
Lauri-L
Fitting 38"
Postitusi: 370
Liitunud: P Aug 28, 2011 7:15 pm
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas Lauri-L » P Sept 04, 2016 5:32 pm

Läheb kirja kui kerevahetus, ei tohiks väga keeruline olla.
Trossi tõmbaja.
Keevitus tööd soodsalt - 5182876 - Lauri

Düssograafia käes kannatan !
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 14993
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas Landy » P Sept 04, 2016 5:51 pm

Lauri-L kirjutas:Läheb kirja kui kerevahetus, ei tohiks väga keeruline olla.

Oled sa oma väites 100% kindel. Mina isklikult ei oleks. Jah, Rootsis saad sa selle nii arvele ( Siin foorumiski vastav teema olemas), kuid siin tahab maanteemat su ilmselt elusast peast nahka panna kui sellise monstrumiga kohale ilmud.
Eestis on vist ainult üks mees, kes sihukessed vigurid on arvele saanud ja see on Mati Leivategija.
Ise ehitatud autona arvele saamiskeks tuleks ka väliskuju modifitseerida, et 1:1-le ei meenutaks seda sõiduautot. Lisaks mustmijon ekspertiisi.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Lauri-L
Fitting 38"
Postitusi: 370
Liitunud: P Aug 28, 2011 7:15 pm
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas Lauri-L » P Sept 04, 2016 7:38 pm

Raamiga auto puhul asi tunduvalt lihtsam kui kandvakerega auto puhul. Mati autod kandva kerega, ning kohe kindlasti mitte ainukesed.
Raamiga auto puhul jäävad sillad jms puutumatta ja see teeb asja tunduvalt lihtsamaks.
Trossi tõmbaja.
Keevitus tööd soodsalt - 5182876 - Lauri

Düssograafia käes kannatan !
Rännumees
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: E Veebr 01, 2016 9:01 pm

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas Rännumees » P Sept 04, 2016 10:53 pm

Kas see tähendab, et ristata võib ainult kandevraamiga autosid või võin panna kandevraami peale ka kandevkerega masina kuudi?
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 1567
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas puhvel » P Sept 04, 2016 10:56 pm

Rännumees kirjutas:Kas see tähendab, et ristata võib ainult kandevraamiga autosid või võin panna kandevraami peale ka kandevkerega masina kuudi?


Leia Mati Leivategija kontakt ja usun, et saad väga pädevaid vastuseid.
ZJ V8 b
WJ r5 td
B4 r4 b
Rännumees
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: E Veebr 01, 2016 9:01 pm

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas Rännumees » P Sept 04, 2016 11:25 pm

eks kuulan maad. Tänud!
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2166
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas Praks1 » E Sept 05, 2016 12:30 am

On tehtav, kõvasti lihtsam on originaal alusvankriga, rool jne originaal.Sitemal juhul pead kasutama osa originaal tulemüürist, et pidurid, roolisammas jne kah originaal jääks.
Pole vaja kolmandate isikute arvamusi, kes 10aastat tagasi tegid midagi , vaid maanteeameti onude nõudeid ja arvamusi.
TR-3
53951597
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 452
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas AsTroSS » E Sept 05, 2016 8:53 am

Mina soovitan sul küsida ARKSt luba ise-ehitatud auto ehitamiseks.

Avalduses kirjuta lahti mille veermik ja mille kere.

Kui sa paned sõiduauto kere veoka raamile,siis see on juba piisavalt eriline et mitte vastuollu minna autorikaitsega.

Ise tehtud pilliga on palju vabamad käed kui millegi ümberehitusega
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1158
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas tphnd » P Sept 11, 2016 11:28 am

Ei ole tehtav, olen MNT spetsialistiga asja läbinud, viimane nael kirstus oli see, et ühel autol ei saa olla nii kere kui raaminumber ja oligi kõik. Ei aidanud jutt, et kasutan ju tehase alusvankrit jne.
#redneckengineeringestonia
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 841
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas FlammablE » P Sept 11, 2016 7:55 pm

Ma praktikas ei usu, et seda lubatakse ümberehitusena teha, aga kui oleks väga vaja, siis ma mõtleks välja ilusa muinasjutu metamorfoosist ilma ühtegi olulist sõlme näppimata(pidurid, rool, kütusesüsteem jne) ja ootaks Hansovi reaktsiooni, et siis sealt edasi juba minna. Leivategija ja teiste iseehitatud autode legaalsus on omaette teema. Avalduse kirjutaja jaoks ei muuda see nagunii midagi, et kusagil sõidab mõni sarnase ümberehitusega auto ringi.
Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 602
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas Külahull » E Sept 12, 2016 7:34 pm

Leivategija sellised paaritamisprojektid jäid 90´te lõppu ja 2000´de varasesse algusesse. Ütleme siis viisakalt nii, et sellel ajal ei kuulunud me sinna Eurokolhoosi ja seadused olid teised. Lisaks ei tasu unustada sellist loomingulist lähenemist paljudes tolleaegsetes Arki puudutavates küsimustes. Kõik on piisava finantsilise olemasolu ja huvi korral võimalik, kuid kas ka kaugeltki ratsionaalne-kahtlen.
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 1567
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: autode ristamine (seadusandluse vaatevinklist)

PostitusPostitas puhvel » E Sept 12, 2016 10:08 pm

Külahull kirjutas:Leivategija sellised paaritamisprojektid jäid 90´te lõppu ja 2000´de varasesse algusesse. Ütleme siis viisakalt nii, et sellel ajal ei kuulunud me sinna Eurokolhoosi ja seadused olid teised. Lisaks ei tasu unustada sellist loomingulist lähenemist paljudes tolleaegsetes Arki puudutavates küsimustes. Kõik on piisava finantsilise olemasolu ja huvi korral võimalik, kuid kas ka kaugeltki ratsionaalne-kahtlen.


No Leivategija ehitas selliseid massinaid, et ratsionaalsus ei tule jutukski üldse.
Päris kirves hobi nende jaoks kes tellisid ja ostsid.
Ratsionaalne on osta ford ka (sihilikult väikste tähtedega :) ), kõikse mõtetum autu, mis teadaolevas ajalos üldse toodetud .
Sry, see vist pole ratsionaalne :)
ZJ V8 b
WJ r5 td
B4 r4 b

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist