Küsimus suurele ringile ülekanne arvu kohta

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
pajero2006
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: N Veebr 04, 2016 4:28 pm

Küsimus suurele ringile ülekanne arvu kohta

Postitus Postitas pajero2006 »

Tere siis teile kõigile tahaks teada kas on parem kui on väiksem arv ülente arv või suurem ja miks on parem suurem või väiksem arvan et siin on veel inimesi keda see huvitaks
düsgraafia käes vaevlev !


Volvo xc90 2,4 tdi
Mitsubishi pajero 2.8 tdi
Janar73
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: T Sept 17, 2013 8:59 pm
Asukoht: Tallinn/Kohila

Re: Küsimus suurele ringile ülekanne arvu kohta

Postitus Postitas Janar73 »

Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Küsimus suurele ringile ülekanne arvu kohta

Postitus Postitas Maaks »

pajero2006 kirjutas:Tere siis teile kõigile tahaks teada kas on parem kui on väiksem arv ülente arv või suurem ja miks on parem suurem või väiksem arvan et siin on veel inimesi keda see huvitaks
Suurem ülekande arv = aeglasel kiirusel suurem mootori pöörete arv ja seega suurem võimsus (eelistaks mudas roomamisel) ja muidugi siis kui oled autole alla keeranud originaalist tunduvalt suuremad rehvid, et su mootor neid ka ringi jaksaks ajada.
Väiksem ülekande arv = suurel kiirusel väiksem mootori pöörete arv ja seega maanteel ökonoomsem (eelistaks Tallinn-Tartu otsi sõites)
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Küsimus suurele ringile ülekanne arvu kohta

Postitus Postitas totu »

Maaks kirjutas:
pajero2006 kirjutas:Tere siis teile kõigile tahaks teada kas on parem kui on väiksem arv ülente arv või suurem ja miks on parem suurem või väiksem arvan et siin on veel inimesi keda see huvitaks
Suurem ülekande arv = aeglasel kiirusel suurem mootori pöörete arv ja seega suurem võimsus (eelistaks mudas roomamisel) ja muidugi siis kui oled autole alla keeranud originaalist tunduvalt suuremad rehvid, et su mootor neid ka ringi jaksaks ajada.
Väiksem ülekande arv = suurel kiirusel väiksem mootori pöörete arv ja seega maanteel ökonoomsem (eelistaks Tallinn-Tartu otsi sõites)
Jätaks võimsuse ikka mootori teguriks, ülekandearv võimaldab suurendada jõudu (pöördemomenti) kiiruse arvelt või vastupidi. Mida suurem ratas ja nirum mootor, seda suuremat ülekandearvu on vaja. Maanteesõidul peaks mootor saama töötada optimaalseimas pöörlemissageduse vahemikus, see jällegi erinevatel mootoritel erinev. Ideaalis võiks peaülekande ülekandearvu suurendada proportsioonis rehvi läbimõõdu suurendamisega ja natuke veel (suurem rehv on ka laiem ja suurema veeretakistusega, seega võiks mootori pöörded ka veidi kõrgemad olla). Tõsioffroadi puhul muutujaid rohkem.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Küsimus suurele ringile ülekanne arvu kohta

Postitus Postitas Maaks »

totu kirjutas:Jätaks võimsuse ikka mootori teguriks, ülekandearv võimaldab suurendada jõudu (pöördemomenti) kiiruse arvelt või vastupidi. Mida suurem ratas ja nirum mootor, ...
Offtpic: Ära pane tarka! Anna siia siis "moodus", kuidas muuta pöördemomenti ülekande arvuga ilma et mootori pöörded muutuks :lol:
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Küsimus suurele ringile ülekanne arvu kohta

Postitus Postitas LauriJ »

Maaks kirjutas:
totu kirjutas:Jätaks võimsuse ikka mootori teguriks, ülekandearv võimaldab suurendada jõudu (pöördemomenti) kiiruse arvelt või vastupidi. Mida suurem ratas ja nirum mootor, ...
Offtpic: Ära pane tarka! Anna siia siis "moodus", kuidas muuta pöördemomenti ülekande arvuga ilma et mootori pöörded muutuks :lol:
Vahetad käiku või paned lausa aeglusti ning rattasse jõudev pöördemoment ongi muudetud ilma mootoripöördeid muutmata.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”