Vintsi võlli lühendamine.

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas LauriJ »

Probleem siis selline, et praegu on vintsil pikk pool aga oleks tarvis see lühemaks teha. Pooli enda lühemaks tegemine on lihtne ja sellega saab hakkama. Probleem on pooli sees olevas ülekande võllis. Kes teeks selle töö nii ära, et asi jääks vastupidav? Kas seda võlli võib niisama keskelt pooleks lõigata ja siis kokku keevitada? Materjaliks peaks olema AISI4340. Või äkki on lihtsam lasta kellegil uus võll teha? Kõige lihtsam oleks uus pool koos võlliga osta aga kuna praegu on garaazis 2 laia pooli, siis ühe teeks heameelega kitsamaks.

Panen paar pilti ka, et aru saada, millest jutt:
https://drive.google.com/file/d/0B6ooH- ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B6ooH- ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B6ooH- ... sp=sharing
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas Movistar »

Mis vintsi võll see on ja kui suurt momenti see läbib ?
On oluline vahe kas see on otse elektrimootori (vmt) otsas olev võll mille teises otsas on planetaar-või muu ülekanne või juba ülekannet läbinud ehk pooli vedav võll.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas TiitR »

Tartus Tarkon sai vanasti taoliste asjadega kenasti hakkama.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas LauriJ »

Movistar kirjutas:Mis vintsi võll see on ja kui suurt momenti see läbib ?
On oluline vahe kas see on otse elektrimootori (vmt) otsas olev võll mille teises otsas on planetaar-või muu ülekanne või juba ülekannet läbinud ehk pooli vedav võll.
Tibuse võll (2xBow3). Ülekandest on juba enne läbi käind ehk siis pooli vedav.

Ma tegin kiire arvutuse momendi osas ka. Kui pool on 10cm diameeter ja esimene kihiga peaks olema tõmme 15000lbs-i (ehk ca 7500kg - 75000N) siis 5cm raadiuse juures võiks olla moment 3750NM? Ma ei leidnud muidugi kuskilt, kas see 15000lbs-i on bow2 või bow3 mootoritega. Parandage, kui eksin. :)
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas Movistar »

TiitR kirjutas:Tartus Tarkon sai vanasti taoliste asjadega kenasti hakkama.
Modifikatsioonid edasijõudnutele alateemas on konkreetselt kirjas "Võta sõna kui tead millest räägid, jutupaunikud on muudes teemades"
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas Movistar »

LauriJ kirjutas:
Movistar kirjutas:Mis vintsi võll see on ja kui suurt momenti see läbib ?
On oluline vahe kas see on otse elektrimootori (vmt) otsas olev võll mille teises otsas on planetaar-või muu ülekanne või juba ülekannet läbinud ehk pooli vedav võll.
Tibuse võll (2xBow3). Ülekandest on juba enne läbi käind ehk siis pooli vedav.

Ma tegin kiire arvutuse momendi osas ka. Kui pool on 10cm diameeter ja esimene kihiga peaks olema tõmme 15000lbs-i (ehk ca 7500kg - 75000N) siis 5cm raadiuse juures võiks olla moment 3750NM? Ma ei leidnud muidugi kuskilt, kas see 15000lbs-i on bow2 või bow3 mootoritega. Parandage, kui eksin. :)
Ma olen selle Tibuse ühe korra ka lahti võtnud aga 100 % kindel pole kas mäletan õigesti.
Minumeelest ei ole see võll jõudu kandev vaid kogu lülitus ja jõu ülekanne toimub võlli ühes otsas.
Seega võiks freespooli kolvist tagantpoolt seda võlli isegi jätkata(lühemaks teha aga sisemine pind peaks jääma kindlasti mitte väiksema diameetriga kui ta juba on sest muidu ei saa seda sisu enam kätte ja tihendeid pärast ei vaheta.
Samas peab tagatud olema korraliku kaatetiga keevis ja võll peab jääma ideaalselt sirge kuna otsas on rulllaager ja see ei talu eksentrilisust.Lisaks on seal ka O-ring ja simmer.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas TiitR »

Movistar kirjutas:
TiitR kirjutas:Tartus Tarkon sai vanasti taoliste asjadega kenasti hakkama.
Modifikatsioonid edasijõudnutele alateemas on konkreetselt kirjas "Võta sõna kui tead millest räägid, jutupaunikud on muudes teemades"
LauriJ kirjutas: Kes teeks selle töö nii ära, et asi jääks vastupidav?
Vastasin otseselt lauri poolt esiatud küsimusele. Ja omal ajal sai Tarkonis vägagi peeneid ja täppistööd nõudvaid töid lastud teha. Aga jah, kui soovitus liiast oli, siis...
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas LauriJ »

Pooli kerimine käib ikka läbi võlli (vähemalt sellel poolil käib). Tavalisel M8274 vintsil oli mälu järgi pooli ülekande poolses otsas hammakad.

Võll kinnitub otse ülekande külge, teises osas on see freespooli junn, mis ühendab pooli kogu kupatusest lahti.

Võll peab saama jah ilusti sirge, sest võll käib pooli sees päris täpselt. Aga põhiline on, et peab tugev saama.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas Movistar »

Värskendasin oma mälu Tibuse kohta.
Huvitav ,et ühte ja sama asja on nii erineva tehnoloogiaga toodetud.
See Tibus mis mul , on täiesti teistmoodi konstrueeritud.
Mingit läbivat võlli pole ja kogu lülitus toimub pooli otsas.Freespool on pooli sees.
Laager pressitakse samuti otse pooli otsa.Seega on pikkuse muutmine oluliselt lihtsam.Samuti erinevate poolide valimine .
Hetkel rohkem pilti ei leidnud aga reduktor näeb välja selline : http://static4.album.ee/files/1172/41/l ... 5_YMs7.jpg

Seega kindla peale minek oleks uue võlli valmistamine kuigi toru momenditaluvuse arvutamine ei tohiks väga keeruline olla kui materjal on teada.
Samas võiks ka keevitatud asi ok saada kui just nii ei ole tehtud : http://gallery.zzq.org/d/71637-1/poster54872668ym0.jpg
HM Racing Team
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas LauriJ »

See on tõesti huvitav, et erinevaid lahendusi on kasutatud. Samas võibolla ikkagi sama lahendus, sest mul on pooli otsast juba see suur hammakas ära võetud (see peaks olema stopperiga võlli otsas). Siin pildil on näha hammaka otsas paistab kuusnurkne tähik.
Pilt


Tegin enda omast ka pildi. Siin siis näha pool ja pooli sees olev võll. Võlli paremas otsas on näha seda freespooli lukku (lukk töötab nii, et kui otsast õhusurve peale lasta, siis surub selle luku ca 2cm võlli sisse ja nii vabastab pooli hambumisest. Kui õhusurve maha lasta, siis surub võlli sees olev vedru uuesti luku hambumisse).

Pilt

Igastahes hetkel on mõte lihtsalt kuskilt maalt lühemaks lõigata ja uus samasugune ots sisse freesida. Lisaks targemad arvasid, et selle pooli lühendamine pole ka nii lihtne, et 10cm maha ja keevita kokku. Tundub, et pooli otsas olevad laagripesad on sinna ilusti treitud ja kui keskelt kuskilt keevitada võib asja veidi kõveraks tõmmata. Igastahes homme näidatakse elukutselistele metallimeestele seda pooli ja siis vaatab, mis räägitakse.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas Movistar »

Kas suruõhk lastakse sisse nö. pooli otsast ?
Mäletan,et pooli otsast sisse vaadates oli kolb kuskil teises otsas (suure hammaka pool) ja freespooli vabastamiseks(rõhku kasutamata) surusin seda kolbi läbi pooli vardaga sisse.
Äkki pole erinevad aga äkki ikka on ka :D
Miks sa selle pooli üldse väiksemaks tahad teha ?
Sinna mahub niigi õnnetult vähe nööri peale.
12 mm läks napilt 30 m .
HM Racing Team
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas LauriJ »

Ei mahu enam lääba ja kardaani vahele ära nii lai vints (hetkel laius kõige laiemast kohast 53cm) vaja oleks 10cm kitsamat.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas Movistar »

Tõsta kõrgemale.
Sellest kitsast vintsist on vähe kasu kui mitte kuhugi ei ulatu.
Ega me niisama ürita sinna minimaalselt 40 m peale ajada.Võimalusel ka rohkem.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas Praks1 »

Katsudes seda võlli, on minuarust ainuke võimalus seda lühemaks teha, treipink ja istuga puks sisse, ning keevitus.
NB: minuarust saab seda oluliselt õhemaks treida :D
Proto
53951597
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Vintsi võlli lühendamine.

Postitus Postitas LauriJ »

Meil on 2 laia pooli, st ühe peal võiks eksperimenteerida. Uus pool on kindlasti 500+€.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”