Palun abi vedrustuse täiendusel

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

eino
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas eino »

Minu massin päris maasturi teemasse ei lähe aga kuna siinsetel tehnikatel on vedrustus ka küllaltki tähtis siis loodan kogemustega ja targematelt nõu ja soovitusi saada.
Kui see jutt teemasse ei sobi siis tõstke/suunake õigesse kohta (loodan et päris lollide maale ei saadeta)
Massin mis mulle muret tekitab on siis Gas 53 veobagi, vast paljud olite viimane laupäeval Hinsa rajaääres ja nägid ka mes massinad need on. Olgugi et sellel aastal sai veobagide hooaeg läbi on mõtted juba järgmises aastas ning ihaldaks paremat tulemust. Näha on ja arugi saada et masinal minekut on aga kõige suuremat muret tekitab et kuidas saada see mootori jõud maapinnale ja eks üks oluline lüli on kindlasti vedrustus.
Auto kaalub 1780kg ja reeglite järgi kasutame lehtvedrusi. Ees ja taga on kasutusel tagumised Gaz 51 vedrulehed, algul oli neli lehte pakis aga kuna hakkas läbipainduma lisasin ette Gaz 51 esimesi lehti (neli oli, järgi jäi 3 paksemat/tagumist lehte ja juurde panin 3 õhemat lehte) ja taha soovitati panna hoopis Gaz 24 lehti (alles jäi 2 paksemat ja juurde lisasin 4 volga lehte). Amordid on vabad ja praegalt on all Unimogi omad. On räägitud et pidi olema liiga jäik ja noh autogi hüppab aukudes kui konn. Olen mõelnud õhk või gaazi amortidele mille jäikust saaks reguleerida, on räägitud BumpStop silindrite kasutusele võttu ja keegi mainis veel et Tartus pidi mingi sell tegema pehmemast materjaalist vedrulehti.
Millist nõu ja soovitust annaksite, mismoodi saaks välja arvestada milliseid vedrusi; amorte; bumpstoppe ja võibolla midagi veel peaks muretsema/kasutama??
Nii et ideed ja küsimused teretulnud :) :)
Tervitades Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas Praks1 »

Mõtlesin sellele nats peale krossi, tegelt oleks õige lahendus ilmselt Proflex amordid, või midagi analoogset, kuna neid on võimalik palju ja lihtsa vaevaga seadistada.
Hinnad küll pole kõige sõbralikumad, aga samas uhekordne investeering, pärast hooldad neid.Saad vastavalt radadele seadistada kiiresti jne.
Hinnad vist algavad umbes 2kilo euri jooks.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas totu »

Üle paarikümne aasta sai veobagisid vaadatud ja see on uskumatu. Räägiti, et ringiajad jäid alla minuti? Kui nii, peame meie õppima vedrustuse ehitamist.
Aga teemasse: abiks oleks kokkuvõte reeglitest, lehtvedru margipõhisus ja - materjali võimalused, kas silda tohib muuta, veljed, amortide arv, auto miinimummass jne. ?
Amort on ilmselt oluliseim osa aga pikema vedruga saaks pikema käigu, fiibervedru vähendaks massi, sillataladelt saaks massi maha freesida, valuveljed võiks teemaks olla jne.
Tehtud, mõeldud.
eino
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas eino »

Lühidalt siis reeglitest:
Sillad peavad olema Gaz tüüpi (paljud kasutavad taga Gaz 66 silda minul on Gaz 51/63 tala mis on kergem, 66-e reduktori südamik ja 63-me ülekanne, ees kõik kasutavad Gaz 53 silda minul on gaz 51 tala ja 53 otsad mis on kergem); vedrud võivad olla elliptilised lehtvedrud muu on keelatud; stabilisaatori torsioonvarraste kasutamine on lubatud; amordid on vabad (juu siis arv ka, kasutan Unimogi amorte olid vist Sachsi toodang), veljed vabad (kasutan ees Mtz/Jumz ja taga Unimogi velgesid milledesse on pandud Gaz 51 südamikud mis on oluliselt kergemad kui enamus kasutusel olevatel vitsaga veljed); mehaanilisel teel detailidel kaalu vähendamine on keelatud; auto miinimum kaal võib olla 1300kg (minul 1780kg).
Arvan ja olen kindel et alu.velgi kasutada ei saa sest et sõidu aeg on vigastuste oht küllaltki suur eriti kui veel sõidad koos lätlastega.

Tervitades
Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas R969 »

Olles veoautospordiga üsna lähedalt seotud siis mina ei tea ühtki autot kus vedrustus toimiks.
Rajal on augud alla 10cm ja juba loobib autot õhku...
Vaataks ühte toimiva vedrustusega asja sõitu siis mis on peale vedrustuse erinevat ehitust märgatav vahe bagidega võrreldes?
http://www.youtube.com/watch?v=CtnN7hIEMro
Nüüd võiks mõelda mida bagi sellisel rajal sellise kiirusega teeks.
Nüüd, kui värv on näkku tagasi tulnud peaks olema selge, et kui vedrustuse käik ongi näiteks 12cm ülespoole ja allapoole heal juhul 5, kuna paljudele meeldib sildu trossidega üles siduda.
Olgem ausad sinna võib teha misiganes udupeened amordid alla aga sellest pole kasu kui rajal on auk üle 12 cm siis see bagi põrkab seal nagu konn ja ongi kogu teadus.
Mina teeks vedrustuse käigu pikema, kasvõi 20cm ülespoole ja 15 alla ning siis valiks sellised vedrud, et asi sööks ära kuni 15cm augud ja las ta lööb sügavamates põhja ja viskab kasvõi auto õhku.
Enamuse ajast on auto ju maas sel juhul.
Sellest hetkest edasi hakkab alles amortide valimine ja häälestamine, et kui auto on õhku põrganud tuleks ta maha ja ei põrkaks uuesti maast lahti vaid amort võtaks osa kokkulöömise energiat omale ja pidurdaks lahtitulekut.
eino
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas eino »

Video on päris põnev aga kahju et nendel autodel võib kasutada spiraalvedrusi. Et silla käiku saada pikemaks mõtlesin et ehk on abi kui vedrud jätta tagant liuglevad. Muidu on eest kinnise silmaga aga taga kiige peal kuid eks kiige piirab käiku, kui tagant on liuglev siis saaks tulemuse parema. Kuid tekkib küsimus mis moodi ära määrata vedru tugevus??

Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
eino
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas eino »

Olen siin üritanud netis kolada ja midagi targemat leida ja kui vaadata allolevaid videosid siis vast peaksid mul olema vedrud rohkem kaardua ja pehmemad. Auto-moto foorumis öeldi et Unimogi amordid on ka parajad puutoikad et ei hakka sellise massiga kunagi toimima, kas siis peaksid needki olema pehmemad??? Ja vedrudega, kes oleks nii tark/kogend ja määrab ära milline see paras on??

http://www.youtube.com/watch?v=hX-kd2Jc ... r_embedded#

http://www.youtube.com/watch?v=WkB_DKPX ... r_embedded#
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas MetsaVikat »

Vb. Ebaoluline, aga unimogi amort on lahti käiv, st saad need enda jaoks parajaks teha, jäikuse suhtes siis. Õli kogus ja paksus.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas R969 »

Vene lehtedega ei saa seda asja lahendatud kohe kuidagi.
Materjal ei ole piisavalt vetruv et saada pikemat vedrustuse käiku.
Kunagi ammu Smiltene sõiduks tegime ette 33cm vedrustuse käiku ja see võimaldas autoga veeaugust läbi sõita ilma gaasi maha võtmata.
Paraku ainult paar korda.
Pärast oli ikka nina sama madal kui enne.
Kaks pähilist võlusõna on siin paremad materjalid ja progresseeruv kandevõime.
Amortidega on aga selline asi, et alles siis kui vedrustus on paigas, kannab autot hüpetel põhja löömata ja on väikeste aukude peal piisavalt pehme pannakse amordid külge ja kui enam ei toimi on vaja teisi amorte.
Amorti ei saa panna autot üleval hoidma.
Amort vaid aitab summutada sillale kanduvaid jõude.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas totu »

R969 kirjutas:Olles veoautospordiga üsna lähedalt seotud siis mina ei tea ühtki autot kus vedrustus toimiks.
Rajal on augud alla 10cm ja juba loobib autot õhku...
Vaataks ühte toimiva vedrustusega asja sõitu siis mis on peale vedrustuse erinevat ehitust märgatav vahe bagidega võrreldes?
http://www.youtube.com/watch?v=CtnN7hIEMro
Nüüd võiks mõelda mida bagi sellisel rajal sellise kiirusega teeks.
Nüüd, kui värv on näkku tagasi tulnud peaks olema selge, et kui vedrustuse käik ongi näiteks 12cm ülespoole ja allapoole heal juhul 5, kuna paljudele meeldib sildu trossidega üles siduda.
Olgem ausad sinna võib teha misiganes udupeened amordid alla aga sellest pole kasu kui rajal on auk üle 12 cm siis see bagi põrkab seal nagu konn ja ongi kogu teadus.
Mina teeks vedrustuse käigu pikema, kasvõi 20cm ülespoole ja 15 alla ning siis valiks sellised vedrud, et asi sööks ära kuni 15cm augud ja las ta lööb sügavamates põhja ja viskab kasvõi auto õhku.
Enamuse ajast on auto ju maas sel juhul.
Sellest hetkest edasi hakkab alles amortide valimine ja häälestamine, et kui auto on õhku põrganud tuleks ta maha ja ei põrkaks uuesti maast lahti vaid amort võtaks osa kokkulöömise energiat omale ja pidurdaks lahtitulekut.
Ilmselt nii ongi. Kui nipitada ja reegleid veidi teisiti tõlgendada, võiks kasutada kõige mõttetuimaid lehtvedrusid (et vedru ei segaks vedrustustuse tööd) ja nt. http://www.kingshocks.com/products/airs ... ir-shocks/ taolisi, "veidi paremaid" amorte. See eeldab küll reaktiivvarrate lisamist. Või siis http://www.addictedoffroad.com/index.ph ... cts_id=112 mingid maasturituunijate lehtvedrud, nende pakkujaid palju ja asjad ehitatud suuremale vedrukäigule. Autode massid üsna samasse suurusjärku.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas tuningman »

Väike uitmõte aga, kas ei aitaks näiteks mingi kaubiku lehtvedrusi kasutada?
Ütleme et näiteks transiti?
Tühikaal 1,6 tonni ja 1,3 tonnise kande võimega. orig pakis on 3 lehte.
oma kaubikul panin 4. tühjalt sõites on piisavalt pehme ja silla käik on 30cm. mis oleneb juba amortidest.
endal kasutan usa variandi voyager omi.

Kordan veel, et lihtsat tuli selline mõte, ei tea sellest baginduset suurt midagi.Äkki on abiks :roll:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
eino
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas eino »

Kõik ettepanekud, ideed ja arutelud on teretulnud :) Ise mõtlesin et võtan esi ja taga vedrupakid kaendla ja lähen kuulan mida Tartus vedrumeistrid räägivad :)
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Kasutaja avatar
kollane
Fitting 38"
Postitusi: 295
Liitunud: E Okt 23, 2006 11:40 am
Asukoht: lehetu

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas kollane »

saab panna airschockid need hoiavad autot päris hästi maas
pealegi saab nendega ka autot kõrgemaks tõsta kui vaja
jooksu hind 1600€4tk
kui huvi helista 51989968
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas LR90 »

Kas ei aitaks kui amordid oleksid väljapool vedrusid?
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
eino
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: Palun abi vedrustuse täiendusel

Postitus Postitas eino »

Amortide kinnitus ongi vedrudest võimalikult ratta pool. Kahe nädala pärast viin vedrud Tartu tuunimisele. Leppisime kokku et pealehte painutab/pinnib juurde ja allapoole lähevad gaz 24 vedrupakid. Volgal lehed õhemad ja pehmemad ning sitkemad. Taha sai juba (ilma pealehtede painde lisamiseta) juba tehtud enne Hinsa sõitu ja kommenteeriti et olevat näha olnud paremust. Nüüd üritab ka esimesed teha ja tagumistel painet lisada. Kui vedrud paigas siis lähme amortide kallale.

Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”