Hüdrorool vs roolikarp
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Hüdrorool vs roolikarp
Viimane sõit näitas et ,vaja ifale uut roolisüsteemi kuna kahekesi rooli keerata natuke tüütu.
Hetkel olen valiku ees kas kasutada mõne suure lääne veoka karpi näiteks scann või volvo või minna hüdroroolile. Endale meeldiks vist karp rohkem kuna rikke korral võimalik kasvõi kahekesi keerates lõpuni sõitta ja samuti säilib parem roolitunnetus.
Hüdro eeldaks aga suuremat pumppa ja päris jurakat silindrit. Samas tuleks rool kindlasti kergem.
Kui keegi oskab pakkuda mis hinna suurusjärku võiksid hüdrorooli komponendid jääda arvestades ,et auto kaalub miski 6,5t ja all on t-150 rattad.
Kumba siis eelistada?
Hetkel olen valiku ees kas kasutada mõne suure lääne veoka karpi näiteks scann või volvo või minna hüdroroolile. Endale meeldiks vist karp rohkem kuna rikke korral võimalik kasvõi kahekesi keerates lõpuni sõitta ja samuti säilib parem roolitunnetus.
Hüdro eeldaks aga suuremat pumppa ja päris jurakat silindrit. Samas tuleks rool kindlasti kergem.
Kui keegi oskab pakkuda mis hinna suurusjärku võiksid hüdrorooli komponendid jääda arvestades ,et auto kaalub miski 6,5t ja all on t-150 rattad.
Kumba siis eelistada?
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
Re: Hüdrorool vs roolikarp
Kas olemasoleva pumba tootlikus ja töösurve on teada?
Oletan, et see jääb samaks, siis ehk vaja lisada ainult dosaatorpump ja silinder ning natuke näputööd.
Silindri hinnaks oletan ca 200-300(sõltub senisest pumbast ja soovitud tulemusest), dosaatori saab vast umbes 100.-ga.
Muidugi on karbiga tundlikuse osas parem, aga hüdrorooliga keerad rooli ju 1e näpuga. Ja rajalt saad ära ka mittetöötava mootoriga, sest seda see dosaatorpump ju tähendabki.
Oletan, et see jääb samaks, siis ehk vaja lisada ainult dosaatorpump ja silinder ning natuke näputööd.
Silindri hinnaks oletan ca 200-300(sõltub senisest pumbast ja soovitud tulemusest), dosaatori saab vast umbes 100.-ga.
Muidugi on karbiga tundlikuse osas parem, aga hüdrorooliga keerad rooli ju 1e näpuga. Ja rajalt saad ära ka mittetöötava mootoriga, sest seda see dosaatorpump ju tähendabki.
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
Re: Hüdrorool vs roolikarp
Hetkel tootlikust ei oska originaal pumbal öelda aga tegu on volvo fl7 originaal pumbaga.Peab tootlikust uurima. Pumpa eriti vahetada ei tahaks kuna originaal pump suht töökindlalt paigaldatud ja miskit rihma või ketiga pornot väga ei taha.
Isenesest kuuris miski tõstuki dosaator olemas ja silindreid ka terve virn.
Juhul kui paigaldada tavaline ühepoolne silinder mis olemas on peaks rool olema ühele poole kiirem ja teisele poole aeglasem aga jõulisem?
Silla külge kahepoolset ei taha panna kuna seal suurem sanss ära lõhkuda, ühepoolne sobiks aga suht turvalisse kohta roolivarda asemele. On keegi reaalselt proovinud sellist varjanti?
Dosaator pumbaga ju enam võidu ei sõida kui rike tekib samas karbiga on see võimalik. Rajalt ise ära saamine pole tähtis pigem on oluline ,et saaks kasvõi raske rooliga mõne ringi juurde punnitada. Sellepärast meeldiks karp rohkem. Samas olen ise erineva rasketehnikaga kõvasti hüdrorooliga sõitnud ja pole probleeme olnud.
Tundub ,et ma vist mõtlen üle ja peab ikka hüdrot proovima.
Isenesest kuuris miski tõstuki dosaator olemas ja silindreid ka terve virn.
Juhul kui paigaldada tavaline ühepoolne silinder mis olemas on peaks rool olema ühele poole kiirem ja teisele poole aeglasem aga jõulisem?
Silla külge kahepoolset ei taha panna kuna seal suurem sanss ära lõhkuda, ühepoolne sobiks aga suht turvalisse kohta roolivarda asemele. On keegi reaalselt proovinud sellist varjanti?
Dosaator pumbaga ju enam võidu ei sõida kui rike tekib samas karbiga on see võimalik. Rajalt ise ära saamine pole tähtis pigem on oluline ,et saaks kasvõi raske rooliga mõne ringi juurde punnitada. Sellepärast meeldiks karp rohkem. Samas olen ise erineva rasketehnikaga kõvasti hüdrorooliga sõitnud ja pole probleeme olnud.
Tundub ,et ma vist mõtlen üle ja peab ikka hüdrot proovima.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Hüdrorool vs roolikarp
Mul oli ühepoolse silindriga hüdrorool varem ja ikka lõpuks hakkab häirima see, et ühes suunas on ühtmoodi kui teises suunas.
Ideeliselt vist saaks ju panna ka kaks ühepoolset silindrit, mis võrdsustaks olukorra ära, aga võibolla ma eksin?
Ideeliselt vist saaks ju panna ka kaks ühepoolset silindrit, mis võrdsustaks olukorra ära, aga võibolla ma eksin?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Re: Hüdrorool vs roolikarp
Keskliigendiga masinatel tihti nii ongi.tarmo kirjutas:Ideeliselt vist saaks ju panna ka kaks ühepoolset silindrit, mis võrdsustaks olukorra ära, aga võibolla ma eksin?
Re: Hüdrorool vs roolikarp
See tavalise silindri kasutamine on jura. Ikka 1e kolvi ja 2e vardaga ehk läbiva vardaga. Ja 2 ühesugust paigaldades saad hunniku voolikuid + mitte väga hästi toimiva süsteemi ( 1est vollast peab õli jaguma ju ühte suurde ja ühte väiksemasse anumasse. Kuidas see reaalselt teostatud on ei oska mina teada).tarmo kirjutas:Mul oli ühepoolse silindriga hüdrorool varem ja ikka lõpuks hakkab häirima see, et ühes suunas on ühtmoodi kui teises suunas.
Ideeliselt vist saaks ju panna ka kaks ühepoolset silindrit, mis võrdsustaks olukorra ära, aga võibolla ma eksin?
Kui suudad oletada kui palju see originaal pump survet toodab (ok võtame vanaduse koefitsendi ka sisse) ja kogust annab, siis saan lihtsa vaevaga öelda kui suur silinder olla võiks (mul selline lihtne exceli tabelike).
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
Re: Hüdrorool vs roolikarp
Mõlema silindri külge ühendatakse 1 voolik. See surub ka teisest silindrist õli välja.Madis kirjutas: Ja 2 ühesugust paigaldades saad hunniku voolikuid + mitte väga hästi toimiva süsteemi ( 1est vollast peab õli jaguma ju ühte suurde ja ühte väiksemasse anumasse. Kuidas see reaalselt teostatud on ei oska mina teada).
Re: Hüdrorool vs roolikarp
Traktoril oli mul uhepoolne silinder ja paraleelvarras, mingit tuntavat vahet polnud. Kuna tegu veokiga, mis suuri kiiruseid ei arenda, siis pane roolivarda asemele silinder,kõige lihtsam.
Proto
53951597
53951597
Re: Hüdrorool vs roolikarp
Eks ma proovin ära. Mul kõik komponendid olemas ja kaotada pole midagi. Mingit kahe silindriga porri kindlalt ei tee. Samas on originaal paraleelvarras sellises lollakas kohas kuhu väga silindrit ei tahaks asemele panna. Ühepoolse silindri saab aga roolivarda asemele suht lihtsalt panna ja on ka suht turvalises kohas. Praks, kui jäme silinder ja mis pump sul olid? ja kui suur ratas?
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944