Keerdvedru valmistamine
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Keerdvedru valmistamine
Tekkis väike idee - kas keegi lasknud valmistada keerdvedru eestis? Või ehk teab näpunäiteid anda, valmistaja leiaks ise küll. Samuti ka termikakoha. Sobiv on 15/16mm vedrumaterjal.
Küsimus on pigem selles - kui tahan saada vedru ntx välisläbimõõduga 165mm, vedrumaterjali diameeter 16, siis kui suur peaks olema trumli läbimõõt, millele seda keritakse? Igal juhul ei ole see 133 kiire tehte järel...
http://www.starckjohannsteel.ee/tuottee ... rakset.pdf
Tundub olevat küll lehtvedruteras, kuid ma võtan nendega ühendust ning uurin hindasid.
Mart@nikerdab
Küsimus on pigem selles - kui tahan saada vedru ntx välisläbimõõduga 165mm, vedrumaterjali diameeter 16, siis kui suur peaks olema trumli läbimõõt, millele seda keritakse? Igal juhul ei ole see 133 kiire tehte järel...
http://www.starckjohannsteel.ee/tuottee ... rakset.pdf
Tundub olevat küll lehtvedruteras, kuid ma võtan nendega ühendust ning uurin hindasid.
Mart@nikerdab
selles suhtes on õigus... mina läksin siiski mingit vahepealset teed, natuke pikemad vedrud, pakud vahele ja pikemad amordid. Siiski, väga pikk vedru pole igapäevasõidu jaoks ka parim variant.mart77 kirjutas:Just, ei tahaks oma raha ameerikamaale saata, las kohalikud kuldkäpad parem saavad.
Ja veidike mõtiskledes hakkas häirima lisapunnide vaheleehitamine - käik jääb ju ikka sama pikaks. Ainult kõrgust saab juurde.
Mart
Allapoole käiku saad veel sellega pikendada, et lased vedrul pesast välja tulla. Reeglina keerdvedrude puhul hakkavad ikkagi amordid ja muud sillajubinad käiku piirama, mitte vedrud ise.
Unil oli mingi kontakt vedrude valmistamiseks rootsis.
Ma eriti ei usu sellesse kohapel tehtud keerdverusse. Isegi lisavarustusena ostetud odavamad keerdvedrud kipuvad mõnel tootjal päris kiiresti ära vajuma. Sellest võib Alex ehk pikemalt rääkida.
Samas on vedru peamiseks parameetriks ikkagi see kui palju jõudu on vaja 1 mm vedru kokkusurumiseks. Kui sa tead vedru läbimõõtu siis selle järgi arvutatakse vajaminev traadi läbimõõt. Erineva pikkusega vedrudel on see sama jõu puhul erinev. Samas on ka vedrusid mille erineval kokkusurumisel vajaminev jõud muutub. See on terve teadus.
Ma eriti ei usu sellesse kohapel tehtud keerdverusse. Isegi lisavarustusena ostetud odavamad keerdvedrud kipuvad mõnel tootjal päris kiiresti ära vajuma. Sellest võib Alex ehk pikemalt rääkida.
Samas on vedru peamiseks parameetriks ikkagi see kui palju jõudu on vaja 1 mm vedru kokkusurumiseks. Kui sa tead vedru läbimõõtu siis selle järgi arvutatakse vajaminev traadi läbimõõt. Erineva pikkusega vedrudel on see sama jõu puhul erinev. Samas on ka vedrusid mille erineval kokkusurumisel vajaminev jõud muutub. See on terve teadus.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Mina olen lasknud Venemaal teha LR'ile vedrud. Ühed peaks siiani Q kulgurit üleval hoidma. Küll sai see tehtud enda auto jaoks aga kuna Q sai pärast dieeti nii kerge kuudi siis Priit kurdab , et auto liiga jäik.
Tellisin endale uued ning ootavad veel alla panemist. Ise tootjad räägivad et eks see ise tegemine on väheke õnne asi, kord tulevad väga head ja teinekord liiga kõvad et murduvad pooleks. Kuuldavasti oli suurmeister Gadasin valinud enda autole 30 vedru seast endale sobivad nii et.... Hind oli küll odavam kui OME, või muu firma omad kuid kui pead neid vahetama ja testima siis kas oled nii rikas, et osta endale odavat asja?
Jõudu,
Joel
Tellisin endale uued ning ootavad veel alla panemist. Ise tootjad räägivad et eks see ise tegemine on väheke õnne asi, kord tulevad väga head ja teinekord liiga kõvad et murduvad pooleks. Kuuldavasti oli suurmeister Gadasin valinud enda autole 30 vedru seast endale sobivad nii et.... Hind oli küll odavam kui OME, või muu firma omad kuid kui pead neid vahetama ja testima siis kas oled nii rikas, et osta endale odavat asja?
Jõudu,
Joel
Palju ilusaid asju...