Keerdvedru valmistamine

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Keerdvedru valmistamine

Postitus Postitas mart77 »

Tekkis väike idee - kas keegi lasknud valmistada keerdvedru eestis? Või ehk teab näpunäiteid anda, valmistaja leiaks ise küll. Samuti ka termikakoha. Sobiv on 15/16mm vedrumaterjal.
Küsimus on pigem selles - kui tahan saada vedru ntx välisläbimõõduga 165mm, vedrumaterjali diameeter 16, siis kui suur peaks olema trumli läbimõõt, millele seda keritakse? Igal juhul ei ole see 133 kiire tehte järel...

http://www.starckjohannsteel.ee/tuottee ... rakset.pdf
Tundub olevat küll lehtvedruteras, kuid ma võtan nendega ühendust ning uurin hindasid.

Mart@nikerdab
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Kas Runnerile kombunnid uusi vedrusid?

rommi
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Just, ei tahaks oma raha ameerikamaale saata, las kohalikud kuldkäpad parem saavad.
Ja veidike mõtiskledes hakkas häirima lisapunnide vaheleehitamine - käik jääb ju ikka sama pikaks. Ainult kõrgust saab juurde.

Mart
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Eestis pole kuulnud, mõned aastad tagasi oli juttu Venemaal spiraalvedrude tegemisest vastavalt soovile nii pikkus kui jäikus... Äkki Maidul või Reinul on isegi mingid kontaktid...
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

mart77 kirjutas:Just, ei tahaks oma raha ameerikamaale saata, las kohalikud kuldkäpad parem saavad.
Ja veidike mõtiskledes hakkas häirima lisapunnide vaheleehitamine - käik jääb ju ikka sama pikaks. Ainult kõrgust saab juurde.

Mart
selles suhtes on õigus... mina läksin siiski mingit vahepealset teed, natuke pikemad vedrud, pakud vahele ja pikemad amordid. Siiski, väga pikk vedru pole igapäevasõidu jaoks ka parim variant.

Allapoole käiku saad veel sellega pikendada, et lased vedrul pesast välja tulla. Reeglina keerdvedrude puhul hakkavad ikkagi amordid ja muud sillajubinad käiku piirama, mitte vedrud ise.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Unil oli mingi kontakt vedrude valmistamiseks rootsis.
Ma eriti ei usu sellesse kohapel tehtud keerdverusse. Isegi lisavarustusena ostetud odavamad keerdvedrud kipuvad mõnel tootjal päris kiiresti ära vajuma. Sellest võib Alex ehk pikemalt rääkida.
Samas on vedru peamiseks parameetriks ikkagi see kui palju jõudu on vaja 1 mm vedru kokkusurumiseks. Kui sa tead vedru läbimõõtu siis selle järgi arvutatakse vajaminev traadi läbimõõt. Erineva pikkusega vedrudel on see sama jõu puhul erinev. Samas on ka vedrusid mille erineval kokkusurumisel vajaminev jõud muutub. See on terve teadus.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
margus61
Zootramm
Postitusi: 717
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

Ega äkki Meconet ei tee? Koolivend sellest kontorist rääkis kunagi mingite vedrude valmistamisest.
Draakon
I spit Fire
Postitusi: 135
Liitunud: R Juun 17, 2005 3:17 pm

Postitus Postitas Draakon »

Mina olen lasknud Venemaal teha LR'ile vedrud. Ühed peaks siiani Q kulgurit üleval hoidma. Küll sai see tehtud enda auto jaoks aga kuna Q sai pärast dieeti nii kerge kuudi siis Priit kurdab , et auto liiga jäik.
Tellisin endale uued ning ootavad veel alla panemist. Ise tootjad räägivad et eks see ise tegemine on väheke õnne asi, kord tulevad väga head ja teinekord liiga kõvad et murduvad pooleks. Kuuldavasti oli suurmeister Gadasin valinud enda autole 30 vedru seast endale sobivad nii et.... Hind oli küll odavam kui OME, või muu firma omad kuid kui pead neid vahetama ja testima siis kas oled nii rikas, et osta endale odavat asja?

Jõudu,

Joel
Palju ilusaid asju...
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”