6. leht 7-st

Re: Kiired vintsid

Postitatud: L Jaan 05, 2013 1:26 pm
Postitas casca
1. Kui varutegur ära jätta, siis soovid vintsile tõmbejõudu 119kN, mis on trossi katkemisjõud ning samas kiirust ~5m/s. Tulemuseks oleks sul vaja 900 kW mootorit, mis ei ole reaalne, sest tegelikult pole nii suurt tõmbejõudu sul vaja. Lisaks madalamatel käikudel oleks jõudu mõttetult üle.
https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... V6d0U/edit

2. See on näidatud 3 postitust tagasi oleva lingil. Suurim vintsi tõmbejõud on mootori maksimaalsel pöördemomendil. Lisaks on näidatud vintsi tõmbejõud maksimaalsel võimsusel.

Tõmbejõu arvutamine mootori osalisel koormusel oleks ju kena, aga mis sa selle arvuga peale hakkad? Maksimaalsed jõud on ju teada.

To Sidorov:
Saad täiesti õigesti aru.
5700 1/min on tõenäoliselt liig teole. Mõnda aega vb kestab , aga mitte kaua.

Korrektne oleks nüüd kõik vahepealsed sõlmed üle arvutada ning arvatavasti tuleks sealt nii mõnigi üllatus.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: L Jaan 05, 2013 4:38 pm
Postitas v6sa
Ei soovi ma midagi. :lol: Lihtsalt valitud trossi puhul ei ole mõtet minna üle 119 kN (mis on veidi alla 12 tonni), kuna siis tross katkeb. Kas ja mitu inimest selle tõdemuse tagajärjel poolduvad, sõltub asjaoludest. :?

Kui palju on jõudu vaja meetrisügavusel oleva auto liigutamiseks kiirusel 5 m/s, ei ole veel keegi välja pakkunud... Ma pakun, et püdelas turbas 2x auto mass, savis 4-10x auto mass (kN). Eeldusel, et mõni maakera nukk autot kinni ei hoia... :roll:

Sina arvutad oma valemis trossi lõhkumiseks vajalikku pöördemomenti. Varuteguriga lihtsalt vähendad tulemust sedavõrd, et tross kestaks. Aga ikkagi, miks valisid teguriks just 0,23?

Reeglina ette valitud mootori korral arvutatakse tekkiv moment võllil, sellest realiseeruv jõud trossile ning alles seda võrreldakse trossi katkemisjõuga.
Kui tahad teistpidi teha, siis arvutad kõigepealt trossi katkemisjõu alusel momendi trumli võllil, sellest saad ajamikadude ja ülekandearvu kaudu vajaliku pöördemomendi mootori väntvõllil. Selle järgi valid mootori.

Õige on märkus, et tiguajami võlli pöörlemissagedus peab olema lubatud vahemikus. Väike varu seal on, kuid kes ütleb, milline...
Kas kellegi on aimu, mis on G66 vintsi sisendvõlli lubatud pöörlemissagedus? Ning milliselt rattalt käigukastis ajam võetakse?

Re: Kiired vintsid

Postitatud: L Jaan 05, 2013 5:33 pm
Postitas casca
Aga ikkagi, miks valisid teguriks just 0,23?
Et mootori võimsus oleks ca 210kW, mis vastaks BMW mootorile.
Jutt siis sellest arvutusest https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... hCalU/edit
Reeglina ette valitud mootori korral arvutatakse tekkiv moment võllil, sellest realiseeruv jõud trossile ning alles seda võrreldakse trossi katkemisjõuga.
Ehk nii https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... dsZFk/edit
Kui tahad teistpidi teha, siis arvutad kõigepealt trossi katkemisjõu alusel momendi trumli võllil, sellest saad ajamikadude ja ülekandearvu kaudu vajaliku pöördemomendi mootori väntvõllil. Selle järgi valid mootori.
Ehk nii https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... V6d0U/edit

Re: Kiired vintsid

Postitatud: L Jaan 05, 2013 11:10 pm
Postitas Movistar
Sidorov kirjutas:БТР-80nel teeb vintsi tigu tühikäigul ~88p/min ja täisgaasil ~557p/min. Manuaal näeb ette
vintsi kasutamist I. käiguga keskmistel pööretel, ülekandearv 6,55.
Mootor 88,5kW, vääne 290 Nm 2000-2500 p/min juures, maksimaalsed pöörded
3300-3650p/min. Vintsi maksimaalne tõmme tühja trumliga 4400-6000 jõukilogrammi.
БТР-i enda eluskaal 11500kg
Oled oma numbrites ikka kindel ?
http://et.wikipedia.org/wiki/BTR-80

Mootor 260 hp
Kaal 13,6 tn

Sinu välja käidud numbritega tuleb tõmbejõud üle 50 t mis tundub igati loogiline kui vaadata peal olevat trossi. Silma järgi oli 20 mm .
4400-6000 tühja pooliga tundub ikka väga vähe masina jaoks mis kaalub ca 3 korda rohkem kui vints tõmmata jõuab.
Vene insenerid nii rumalad ei ole.

Ja uus termin on ka sündinud: jõukilogramm :D

Re: Kiired vintsid

Postitatud: L Jaan 05, 2013 11:27 pm
Postitas isakene
Movistar kirjutas: Ja uus termin on ka sündinud: jõukilogramm :D
Ei ole ta midagi uus, hoopis vanema aja termin, mida SI-süsteemi ajastul praktiliselt enam ei kasutata.
MkGS mõõtühikute süsteemis: jõukilogramm 1kgf = 9,806 65 N

Tausta kah: http://encyclopedia2.thefreedictionary. ... ond+System

Re: Kiired vintsid

Postitatud: P Jaan 06, 2013 10:35 am
Postitas Movistar
Sa kaldud jälle teemast kõrvale .
Kiired vintsid on selles teemas aruteluks,mitte kuidas saada vintsi aeglasemaks kasutades plokki.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: P Jaan 06, 2013 11:14 am
Postitas Külahull
Mehaanilisel vintsil on veel üks tegur, millest siin pole keegi veel rääkinud ja see on vibratsioon. Vintsides stock vintsiga G66, siis tuleb juba keskmistel pööretel sisse tuntav vibra. See sõltub paljuski kardaanide tasakaalustamisest, kuid ka näiteks sellest, et minu 66 viskasid trumlipõsed umbes 10mm. Kuna 66 puudub vintsimise kiiruse muutmise võimalus käikudega, siis ei oska kaasa rääkida teo töövõimest ka 5000rpm, kuidi isiklikult kahtlen sügavalt, et see vastu peab. Võib ehitada ka reaktiivvintsi ja vintsida ka 100m sekundis, kuid saab nõrgimaks lüliks vintsman, kes enam autole järgi ei jõua. Sobivuse leidmine on ikka kompromiss inimliku faktori/mootori/trossi jne vahel.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: P Jaan 06, 2013 7:25 pm
Postitas pilgrems
Külahull kirjutas:, kuid saab nõrgimaks lüliks vintsman, kes enam autole järgi ei jõua.
sorry OT aga vintsman peab ikka ees olema.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: R Jaan 11, 2013 9:53 am
Postitas Movistar
Kuna ma ei teadnud täpelt BTR-i vintsi pooli läbimõõtu,siis siiamaani sai tõmbejõudu ja kiirust arvutatud puhtalt kuulujuttude põhjal.
Eile mõõtsin lõpuks pooli ära (sain ta alles kätte) ja on väiksem kui siiamaani teadsin.Tõmbejõud suureneb aga kiiiruses kaotab
Sai siis uute numbritega arvutatud läbi pöördemomendi ( ilma mingite kasuteguriteta) ja saime tulemuseks tõmbejõu :shock: 677 kn , mis tonnides peaks olema siis ca 69 t .
Selliste numbrite puhul peab ikkagi tross või splint olema nõrgim lüli,sest kui tross järgi ei anna ja puu ka mitte ,ning auto on ikka korralikult kinni,siis järgmiseks hakkab vints ise puu poole liikuma läbi raami :D

Re: Kiired vintsid

Postitatud: R Jaan 11, 2013 5:03 pm
Postitas v6sa
Movistar kirjutas: ...
Selliste numbrite puhul peab ikkagi tross või splint olema nõrgim lüli,sest kui tross järgi ei anna ja puu ka mitte ,ning auto on ikka korralikult kinni,siis järgmiseks hakkab vints ise puu poole liikuma läbi raami :D
Ega see kaugele jõua - tõmbab kardaani lahti ja jääb ise rahulikuks. Mida ilmselt ei saa öelda meeskonna kohta...

Ning sihukese vintsiga peab ikka tummisemaid puid vaatama - mingi sajaaastane kuusk tuleb ilmselt kole kiiresti latv ees kallale...

Mis selle 67 tonni juures kiiruseks kujuneks?

Re: Kiired vintsid

Postitatud: R Jaan 11, 2013 6:23 pm
Postitas Movistar
Ca 19m/minutis

Re: Kiired vintsid

Postitatud: R Jaan 11, 2013 8:32 pm
Postitas Movistar
Pilte täna pole kuna tõmbasin eile just vintsi lahti,et võll lühemaks teha ja pool kitsamaks. Need tööd on nüüd tehtud,kuid kokku pole veel ladunud .
Pooli läbimõõt 108 mm ja välimine läbimõõt 315 mm .

Re: Kiired vintsid

Postitatud: R Dets 12, 2014 10:17 pm
Postitas amevier
Väga huvitav teema.
Tekkis küsimus - kas 4,2 Patrol jaksab ennast BTR-i vintsiga tõmmata?
Rahuldav tulemus on, kui ilma plokita tõmbab kuni vall ette hakkab tekkima, edasi võib plokiga toimetada.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: R Dets 12, 2014 10:29 pm
Postitas Movistar
Sama hea on küsida kas auto suudab kiirendada 3 sekiga 0-100 km/h ?
Ikka suudab kui teatud eeldused on olemas.

Mootori pöördemoment,PTO ülekandearv,väljavõte kastist või vahekastist,pooli diameeter ja veel paar asja.
Siis on võimalik ka miskit arvutada.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: R Dets 12, 2014 11:05 pm
Postitas amevier
Wiki järgi moto andmed:
135 PS (99.3 kW; 133.2 bhp) @ 4000 RPM
28.5 kg·m (279 N·m; 206 lb·ft) @ 2000 RPM

Patroli enda kast, väljavõtt on vist vahekasti küljes (ei viitsi minna praegu vaatama) PTO-d ja BTR vintsi mul pole ning ülekandearvu ja pooli l-mõõtu ei tea.