casca kirjutas:
...
2. Kui varutegurist loobuda, siis oleks meeletut võimsust vaja, et tagada soovitud kiirus ~5m/s.
3. Tõsi. Kui aega leian, siis arvutan läbi pöördemomendi ka ära. Tegelik tõmbejõud suureneb ja kiirus väheneb.
Kas oleksid nii kena ja seletaksid nende kahe väite tausta? Minu õpitud füüsikaga need kokku ei taha minna, aga ma olengi vana paks kiilanev toriseja
Varutegur ei muuda midagi kiiruses - Sa arvutad oma valemis trumli võlli pöördemomenti, mis annaks trossi katkemistugevusest 4,35 korda väiksema tõmbejõu. Kiirus jääb ikka samaks.
Oeh, võimsus on nurkkiirus korda pöördemoment. Pole vahet, kumma alusel Sa arvutad - tulemus (jõud trossil) jääb samaks.
Miks ma ajan taga pöördemomendigraafikut numbrilisel kujul - sest reaalselt ei sõideta kogu aeg maxN pööretel, vaid mootori pöörded (ja sellega produtseeritav pöördemoment) muutuvad pidevalt. Mul ei ole hetkel selle moto graafikut ees, kuid reeglina on praeguse aja TDmotodel momendigraafik üsna laugelt tõusev vahemikus 1500-3500. Sealt edasi hakkab moment langema, kuid nurkkiiruse lisandumise tõttu arvutatav võimsus kasvab.
Võistlusauto vintsi korral mina väga varuteguriga ei jändaks - isegi, kui väiksematel käikudel vintsi tõmbejõud trossi katkemistugevust ületab, siis seda saab parema jalaga kompenseerida. Usun, et juhi sihis pillikeelena helisev vintsitross on piisav meelödetuletus, mis ei lase silma rõngasse ja paremat jalga krampi minna...
Kas reeglites on midagi kirjas mehh. vintsi kaitseseadmete ja ajami varuteguri kohta?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...